Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Dahsyat, Bom EMP Korea Utara Mampu Bunuh 90% Warga Amerika.


Ko Yun-hwa (L), Administrator dari Korea Meteorological Administration, menunjuk area munculnya gelombang seismik di Korea Selatan pada 6 Januari 2016. Gelombang ini disebut-sebut muncul karena uji bom hidrogen Korea Utara, meskipun pihak Amerika Serikat masih menyangsikan pernyataan tersebut. REUTERS/Kim Hong-Ji



17 Oktober 2017

Kongres AS dan pegawai kerajaan telah diberi amaran kerana mereka dilihat sebagai mengabaikan senjata baru Korea Utara, bom nadi elektromagnetik atau EMP, yang dapat dilancarkan ke Amerika pada bila-bila masa. Senjata ini dapat mematikan sumber-sumber elektrik AS supaya ia dapat membunuh 90 peratus rakyatnya dalam masa satu tahun.

Senjata EMP menggunakan gelombang radio intensiti tinggi yang dipancarkan dari letupan nuklear di atmosfera atas dan merangkumi elektronik, seperti lonjakkan tenaga secara tiba-tiba.

Sejumlah 2 anggota Suruhanjaya EMP Amerika Syarikat telah mendedahkan serangan EMP dari Korea Utara adalah ancaman terbesar kepada Amerika Syarikat. Tetapi usaha kedua-dua anggota suruhanjaya itu diabaikan oleh kerajaan Amerika.

William Graham, Pengerusi Suruhanjaya EMP dan bekas ketua kakitangan, Peter Vincent Pry, memberi amaran bahawa serangan EMP dapat menutup grid elektrik Amerika Syarikat selama-lamanya, yang akan menyebabkan kematian kepada 90 peratus rakyat Amerika dalam satu tahun sahaja.

Kedua-duanya menganggap bahawa setakat ini perhatian kerajaan lebih tertumpu kepada ujian peluru berpandu balistik antara Korea Utara dan seolah-olah memecat tuntutan ujian bom hidrogen negara komunis pada awal September.

Pakar mendakwa bahawa bom EMP yang akan diletupkan dari ketinggian 30 hingga 400 kilometer di atas sasaran akan mengakibatkan kehilangan elektrik di kawasan yang sangat besar.

Ini boleh mempunyai pelbagai kesan buruk, termasuk memecahkan penyejukan kesemua ubat-ubatan dan makanan, mengganggu rangkaian komunikasi, dan memusnahkan sistem rawatan air.

Serangan EMP nuklear juga akan memusnahkan loji kuasa, menyebabkan pesawat jatuh, menghentikan lalu lintas kereta dan kereta api dan infrastruktur penting lain. Serangan EMP menghentikan tamadun moden dan kehidupan itu sendiri dan akhirnya berjuta-juta orang akan mati akibat kelaparan, penyakit dan keruntuhan sosial.

Mereka kemudian menggesa Kongres Amerika Syarikat untuk melindungi semua wilayahnya dan juga memberi amaran bahawa sistem pertahanan peluru berpandu balistik Amerika Syarikat pada masa ini hanya direka untuk memintas peluru berpandu dari Korea Utara di Utara, tetapi tidak di Selatan.

Dua anggota pakar EMP menambah bahawa Korea Utara dianggarkan mempunyai 60 senjata nuklear dan peluru berpandu balistik antara benua yang mencapai sejauh Denver dan Chicago, dan "mungkin seluruh Amerika Syarikat".

"Rejim sedang membangunkan bom Hidrogen yang setanding dengan fasa 2 senjata termonuklear canggih di Amerika Syarikat," kedua-duanya dijelaskan, seperti yang dilaporkan oleh Independent pada 16 Oktober 2017.

Menurut pakar, Korea Utara boleh melakukan serangan EMP di Amerika Syarikat dengan melancarkan peluru jarak dekat dari kapal kargo atau kapal selam.

Bekas saintis roket NASA James Oberg juga sebelum ini memberi amaran bahawa rejim Korea Utara boleh menggunakan satelit untuk membawa peledak nuklear kecil dan meniupnya ke atas Amerika Syarikat.

Kedua-dua Graham dan Pry juga mengutuk perang kata-kata antara Donald Trump dan Kim Jong-un, yang memanggil setiap orang roket dan ibu bapa yang sakit mental, yang telah memburukkan ketegangan antara kedua-dua negara.

Amaran itu datang beberapa minggu selepas ketakutan bahawa pemimpin Korea Utara Kim Jong-un akan melepaskan bom EMP di Korea Selatan dalam usaha untuk mengganggu infrastruktur kewangan. Korea Selatan juga berhati-hati terhadap serangan EMP terhadap loji kuasa nuklear, kementerian dan syarikat penerbangan kerajaan.

Rujukan:
Independent
Daily Mail
YON DEMA


“Jika Perang Dunia Ketiga adalah berjuang dengan senjata nuklear, yang keempat akan diperjuangkan dengan busur dan anak panah.” – Louis Lord Mountbatten

Albert Einstein dalam kata-katanya…pernah menyentuh isu Perang Dunia ke 3 malahan Perang Dunia ke 4

"I not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.."

Terjemahan
“Saya tidak tahu dengan apa senjata Perang Dunia Ketiga akan diperjuangkan, tetapi Perang Dunia Keempat akan diperjuangkan dengan kayu dan batu.” – Albert Einstein

Adakah Albert Einstein tidak mahu mengakui Perang Dunia ke 3 ini bakal menggunakan teknologi bom nuklear yang merupakan hasil daripada ciptaannya sebelum ini?

Dan selepas itu, Perang Dunia ke 4 (Battle of Armageddon) dikatakan akan meletus yang mana senjata yang digunakan adalah pedang.

Ya…pedang seperti perang cara zaman dahulu kala. Ini disebabkan teknologi semua tidak boleh digunakan lagi pada masa itu kerana kesan EMP (electromagnetic pulse) daripada senjata nuklear itu sendiri semasa tercetusnya Perang Dunia ke 3.

Ada diceritakan juga dalam kitab Bahrul Mazi. Perang Dunia Ketiga yang diramal akan berlaku dalam tempo yang singkat. Tetapi, kemusnahannya amat dahsyat. Sehingga dikatakan dunia selepas itu akan kembali menjadi seperti Zaman Pertengahan di mana bala tentara hanya akan menunggang kuda serta bersenjatakan pedang seperti perang zaman dahulu.


Wallahu'alam.


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ