Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



GAMBAR: Askar Kita Makan Monyet?

Askar Kita Makan Monyet



Bagi rakyat biasa, sebilangan kita tentu pernah dengar bahawa antara latihan yang dijalani anggota tentera atau komando di negara ini adalah ikhtiar hidup dalam hutan termasuk memakan binatang yang mudah didapati sekitar mereka apabila darurat.

Antara binatang ini pula, sebenarnya haram dimakan jika dalam keadaan biasa.

Justeru apabila tersebar gambar di media sosial sekumpulan anggota tentera melapah dan memakan binatang seperti ini termasuk monyet yang kelihatan tergantung dengan ekornya, ia menimbulkan kontroversi dalam kalangan pembaca.

Ada yang tidak setuju jika anggota tentera yang beragama Islam benar-benar memakan binatang haram jika ia sekadar latihan, tak kurang juga yang meminta supaya soal ini didiamkan kerana ia melibatkan latihan ketenteraan negara.

Bagaimanapun apabila gambar sebegini tersebar, sudah tentu untuk ia tidak dapat ditutup daripada menjadi perbincangan umum bukan?

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pun mempunyai unit agama di dalamnya, sekiranya perkara ini benar maka menjadi tanggung jawab mereka untuk membetulkannya.

Tapi jika ia tidak benar, maka pihak berkaitan harus hati-hati agar gambar yang boleh menimbulkan fitnah seperti ini tidak lagi tersebar apatah lagi apabila melibatkan latihan ketenteraan negara. - MYNEWSHUB.MY

Askar Kita Makan Monyet

Askar Kita Makan Monyet



2 comments:

biar btl?huhu

4 June 2014 at 15:58 comment-delete

Apa nak hairan Aku training askar dulu pun makan gak..asas latihan iktiar hidup bila berada DLM hutan..kelawar .Ular belalang jadi makanan nak teruskan hidup bila makanan habis di DLM hutan..F.Y.I

4 June 2014 at 17:49 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ