Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Aku tidak suka Blogger yang menggunakan ejaan dan bahasa PASAR!!



Hari ini aku jalan2 melawat blog orang, almaklumlah aku masih baru dalam dunia blog ni. Aku paling suka singgah di blog En Jamal sebab di sana banyak info yang aku dapat. Aku sebenarnya lebih suka singgah di blog2 yang banyak info. Selain blog En Jamal, aku juga suka singgah di blog Cikgu Wan muzik, blog ALQASSAM  atau pun mana2 blog yang menggunakan bahasa yang standard (maksud aku bukan bahasa pasar) Blog2 yang menggunakan bahasa pasar ni kebanyakkan blog kisah peribadi yang tidak banyak info (sama juga macam blog aku - blog peribadi yang tidak banyak info - hehe tetapi aku kekalkan dengan penggunaan bahasa yang standard). Kalau bukan aku sebagai rakyat Malaysia, siapa lagi yang nak memperjuangkan bahasa ibunda aku?

Kebanyakkan blog yang aku singgah terutamanya blogger wanita suka sangat menggunakan ejaan bahasa yang tidak mengikut standard, bikin kepala aku pening membacanya.   



Di sini aku ingin rakamkan penghargaan aku kepada En Jamal kerana ada sedikit sebanyak membantu aku memberi penerangan pasal Nuffnang, walaupun aku tak faham sebenarnya. Terima kasih En Jamal.










Lagi satu blog yang aku hampir terlupa iaitu blog Uncle Ihzahar  
Blog Tungkaran Hati



10 comments:

sedikit terasa...haha....kdang2 xsngaja trtulis dlm bhasa cm tu sbab slalu sms n fb cm tu kot....sdang cba prbaiki...^^

24 April 2011 at 19:59 comment-delete

Hehe cik batu, jangan ambil hati yer...sekadar luahan. Blog tu korang punya...suka hati korang la kan...hehe

24 April 2011 at 20:09 comment-delete

So Sweet..thanks bg credit kat Jamal ye...really appreciate that..kalo ade pape persoalan lagi..InsyaAllah boleh tanye Jamal..Jamal try tolong mana yg mampu ye..:-)

25 April 2011 at 08:47 comment-delete

terima kaseh..terima kaseh...terima kaseh dan salam sejahtera untuk Cerita Aku!

25 April 2011 at 09:56 comment-delete

Blog AlQassam pun tersenarai jugak..(^-^)
Ambe dah register dekat malaysiaRia. tapi email xdapat lagi. xsabar nak terjah MalaysiaRia ni. hehe

25 April 2011 at 17:25 comment-delete

satu pandangan yang memang saya sokong....penggunaan bahasa pasar tu bagilah kena dgn masa dan tempat...hehehe (banyak guna loghat utara dlm blog)

25 April 2011 at 22:00 comment-delete

Bahasa jiwa bangsa. Tp kadang2 bahasa pasar tu yang membuatkan satu2 blog tu popular. Bagi saya bahasa pasar tu tak apa tapi ejaan tu yang membuatkan sukar nak faham.

Anonymous
26 April 2011 at 10:00 comment-delete

ternyata semua blog lelaki . huhu !

2 May 2011 at 16:46 comment-delete

blog sy guna bahasa pasar tak?? huhu

30 May 2011 at 18:38 comment-delete

hehehe..blog ct pon banyak guna bahase pasar kot. tp still bley wat org pham...hehe..arap2 gitu lah..

ctk
1 October 2011 at 22:46 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ