Kemunculan Pulau Baru Di Jepun


Subhanalalllah!!! Kuasa Allah... kemunculan pulau baru di Jepun akibat dari letupan gunung berapi. Sungguh menakjubkan...




Jom saksikan video di bawah


8 comments:

Post a Comment

CERITA REMAJA-REMAJA MELAYU HILANG DARA

CERITA REMAJA-REMAJA MELAYU HILANG DARA
Gambar hiasan 


Terkedu Ida, tidak dapat berkata apa-apa, terlalu murahnya nilai dan maruah seorang gadis melayu yang berpangkat adik-adik ni...Jom baca cerita-cerita mereka di bawah.

KUALA LUMPUR: Mengaibkan apabila semakin ramai remaja perempuan beragama Islam di negara ini kehilangan dara pada usia muda.

Lebih membimbangkan, segelintir mereka berbangga dengan status itu dan beranggapan remaja yang masih dara sebagai kelompok ketinggalan zaman.

Hasil temu bual Metro Ahad dengan sekumpulan remaja yang pernah terjerumus dalam pelbagai gejala sosial juga mendapati, ada remaja yang kini berusia 15 tahun memberitahu kali pertama mereka melakukan hubungan seks ketika berusia 10 tahun.

Ada juga yang mengaku seawal usia lapan tahun, mereka mula merokok, minum arak dan mengambil dadah jenis syabu.


MIRA, 15, dari Johor

“PERTAMA kali saya melakukan hubungan seks ketika di tahun 5. Pasangan saya ialah teman lelaki saya ketika itu. Masa itu saya tak tahu apa-apa tetapi ia berlaku sekali saja. Masuk tingkatan satu, saya lakukan sekali lagi bersama teman lelaki juga.

Sejak itu, seminggu dua atau tiga kali saya buat. Ketika tingkatan tiga, saya mula bertukar pasangan. Pernah saya buat dengan dua lelaki sekali gus.

Apabila sudah kerap, saya jadi ketagih. Jika dulu teman lelaki tolong puaskan tetapi bila dia tiada, saya cari orang lain, termasuk juga yang baru sehari kenal.

Rumah dan hotel antara tempat saya memuaskan nafsu dan seingat saya, pernah 20 lelaki menjadi pasangan saya pada satu masa. Bila ketagih, saya cari lelaki yang ada masa lapang. Jika tidak, saya ke bandar bersama rakan, cari lelaki yang boleh jadi mangsa.

Malah, saya buat jadual untuk aktiviti ini. Pagi ke sekolah dan petang saya lakukan aktiviti merosakkan ini. Sabtu dan Ahad saya khaskan untuk teman lelaki, manakala Selasa dan Rabu untuk lelaki lain. Khamis dan Jumaat pula dengan rakan dan ada juga dengan lelaki lain.

Cuma Isnin saya berehat di rumah kerana tidak mahu aktiviti saya diketahui keluarga. Kebanyakan pasangan saya berusia 20 tahun ke atas dan bekerja. Jika saya lakukan hubungan seks bersama rakan sekolah, pasti kegiatan saya mudah terbongkar.

Di kalangan kira-kira 20 kawan perempuan saya, saya percaya 17 sudah tiada dara. Ini satu kebanggaan buat kami.

Siapa yang masih ada dara akan kami kutuk dan pulaukan. Ada juga sebelum ini masih dara tetapi selepas dipengaruhi, mereka terjebak dan turut menggadaikan tubuh.

Bagi yang enggan lakukan seks, kami pulaukan dan hasut mereka melakukan seks dengan mana-mana lelaki. Saya berani kata situasi ini seperti satu trend di kalangan kami, malah sesiapa yang berkawan dengan mat rempit dipandang hebat.

Sikap cabar-mencabar ini menyebabkan ramai remaja rosak akhlak, tidak kira lelaki atau perempuan. Remaja lelaki juga ramai yang tiada teruna kerana mudah dapat ‘awek’ seperti saya.
Saya kini ketagih, malah sehari pernah buat sampai lima kali bersama lima lelaki berasingan. Kali terakhir sebelum PMR pada Oktober lalu dan kini saya masih cuba bertahan. Semuanya berpunca daripada pergaulan bebas saya bersama rakan.”


NANI, 16, dari Kuala Lumpur

“SAYA mula mengenali seks tahun lalu apabila menjadi mangsa kerakusan teman lelaki ketika saya tinggal bersamanya selama tiga hari selepas keluar rumah. Sejak itu, saya mula ketagih seks.
Apabila ketagih datang, saya melakukan onani untuk memuaskan diri sendiri, sama ada di tandas sekolah atau rumah. Ada ketika saya tak mampu tahan sehingga menawarkan diri kepada lelaki, tetapi bukan rakan sekolah.

Sekurang-kurangnya, sekali sehari saya melakukan seks. Ada lelaki yang saya kenal dua ke tiga minggu, terus saya ajak lakukan seks.

Malah pernah saya pelawa SEOrang lelaki bangsa lain yang saya baru kenal beberapa minit. Sukar untuk memuaskan ketagihan saya. Malah saya pernah melakukan seks bersama lima lelaki, namun masih tidak puas.

Apabila ketagih, saya hubungi mana-mana lelaki yang saya kenal dan ajak mereka lakukan seks. Biasanya rumah atau hotel murah menjadi lokasi pilihan saya untuk melampias nafsu. Pernah juga saya lakukan seks di tepi tasik pada waktu tengah hari kerana tidak mampu tahan gelora nafsu.

Saya cuba bertahan daripada melakukan perbuatan terkutuk ini, namun tidak mampu. Perkara ini masih berterusan dan kali terakhir saya melakukannya dua minggu lalu.”


ANIS, 15, dari Negeri Sembilan

“SAYA mula terbabit dengan rokok, arak dan dadah sejak darjah dua. Semuanya kerana pengaruh mat rempit. Melalui mereka juga, saya mula kenal syabu. Selain itu, saya kerap keluar bandar ikut mereka dan mengikuti perlumbaan haram. Selepas menang, kami minum arak beramai-ramai dan bila mabuk, kami melakukan seks.

Siang saya sekolah seperti biasa dan petang saya keluar. Saya pernah bekerja di kedai makan dengan gaji RM60 sehari. Duit ini saya beli syabu yang dibekalkan teman lelaki dan apabila sudah kena, saya tidak tidur dua ke tiga hari.

Pernah saya tidak tidur lebih sebulan angkara syabu. Dalam tempoh itu saya bekerja di kedai makan ini dari petang sampai jam 3 atau 4 pagi setiap hari. Dapat duit, saya ‘enjoy’ dan ‘make up’ (mencantikkan) motosikal.

Ramai rakan sebaya saya boleh dikatakan tiada dara. Bagi kami, dara tidak penting lagi, yang penting seronok dan gembira. Sesiapa yang ada dara akan diperlekehkan.”


SARAH, 15, dari Selangor

“TIADA istilah ‘suci’ atau masih dara di kalangan saya dan rakan. Malah, kami mengutuk rakan yang tiada teman lelaki dan masih dara. Apa salahnya kalau saya dan rakan mahu berseronok dan melakukan hubungan seks ketika masih muda?

Di sekolah sekitar Klang, saya sering melakukan hubungan seks bersama rakan lelaki, terutama di kalangan pelajar tingkatan empat dan lima. Pada mulanya saya tidak berani, tapi perasaan itu hilang semata-mata tidak mahu dikutuk rakan.

Saya anak sulung daripada empat adik beradik. Saya tidak suka dipanggil budak perawan di kalangan rakan.

Ketika di tingkatan dua, saya berkenalan dengan SEOrang pelajar lelaki tingkatan empat. Bersamanya, saya mula berjinak-jinak dengan seks. Saya kerap melihat video klip lucah dalam telefon bimbit rakan.

Kali pertama saya dan teman lelaki lakukan hubungan seks di sebuah stor di sekolah. Akibat ketagihan, kami kerap lakukan hingga di luar sekolah, sama ada di rumah atau hotel murah. Dalam pada itu, saya juga mula berasa bangga dan rakan pula tidak lagi boleh memperkecilkan saya.

Namun tanpa disedari, saya tersilap langkah terlanjur dengan teman lelaki. Selepas setahun berkenalan, saya disahkan mengandung. Kini saya bergelar ibu. Tidak sangka jadi begini, daripada seronok bertukar menjadi mimpi ngeri buat saya.”


NIZA, 16, dari Pahang

“SEBAGAI bukti cinta kepada kekasih, saya serahkan kesucian (dara) saya kepadanya. Kami menjalin hubungan sejak dua tahun lalu ketika di tingkatan dua dan kerap melakukan hubungan seks jika berpeluang bersama.

Kami terlanjur ketika baru saling mengenali selama dua hari. Ketika itu dia berusia 19 tahun dan bekerja. Mulanya memang saya takut melakukannya, tapi dia mendesak dan menyatakan dia sayangkan saya.
Akhirnya saya tewas dengan pujukan dan sanggup menyerahkan tubuh. Sejak itu saya mula seronok ketika bersamanya.

Apabila tamat waktu sekolah, dia datang ambil saya. Ketika itu, jika ada ruang dan peluang, kami melakukan hubungan seks, tidak kira di mana. Pernah kami lakukannya di kawasan ladang dan semak di kawasan kampung saya (perkampungan Felda sekitar Kuantan, Pahang).

Selepas lama bersama, saya disahkan mengandung pertengahan tahun ini. Saya tidak menyesal menyerahkan tubuh kepadanya, walaupun sekarang kami sudah lama tidak berhubung.” - Sumber

17 comments:

Post a Comment

Hina Disisi Manusia Juga Disisi Allah

Gambar kredit - disini



SEHEBAT manapun kita...
SECANTIK manapun kita...
SEHENSEM manapun kita...

SEKAYA manapun kita...
SEPANDAI manapun kita...

Tapi...
Jika SOLAT kita tiada...
Jika SOLAT kita tinggalkan...

Maka...
BURUK lah kita,
MISKIN lah kita,
HINA lah kita
Bukan saja disisi manusia tetapi disisi Allah jua...
lalu Bangkruplah kita di akhirat kelak...

Allahhurabbi.. peliharalah solat kita..
"SOLAT ITU TIANG AGAMA"

3 comments:

Post a Comment

Anugerah Pingat Ibrahim Sultan II Sempena Hari Keputeraan Sultan Johor 2013

Surat panggilan raptai dari Istana

Surat tawaran

Assalamualaikum wbt...
Salam ceria buat rakan-rakan yang dirahmati Allah swt...

Sejak semalam Ida dan keluarga berkampung di Muar Johor kerana ayahanda kesayangan Ida akan menerima Pingat Ibrahim Sultan II dari DYMM Sultan Johor yang akan berlangsung esok 23/11/2013 sempena Hari Keputeraan baginda. Anugerah pingat ni tidak lah membawa kepada gelaran Dato', Tan Sri atau sebagainya tetapi kami tetap bersyukur ke hadrat Ilahi di atas pengurniaan ini. Bayangkan untuk tahun ini Baginda Sultan Johor hanya memperkenankan seramai 5 orang sahaja dari kakitangan PDRM seluruh Johor untuk dianugerahkan pingat... tak ke bertuah rasanya? Tahniah untuk ayah Ida, akhirnya penat lelah beliau dalam pasukan PDRM selama hampir 30 Tahun dihargai. Tiga tahun lepas, ayah juga ada menerima anugerah Pingat Bentara dari Yang Di Pertuan Agong Sultan Mizan di Istana Negara Kuala Lumpur, tetapi ketika itu Ida dan emak tidak dapat bersama beliau dan sekarang kami tidak mahu lagi melepaskan peluang ini.   


Semalam masa raptai, Ida tidak dapat masuk ke dalam Dewan Jubli Intan, Muar ni. Hanya jemputan sahaja dibenarkan masuk (ayah & emak). Sama juga dengan hari jadinya esok. Ida duduk di luar jer lah ;)


Sementara menunggu ayah yang sedang raptai, Ida berpeluang menyaksikan majlis raptai ketibaan DYMM Sultan Johor di luar. Jom Kita saksikan acara raptai perbarisan Askar Timbalan Setia Negeri Johor di bawah. Untungnya Negeri Johor kerana mempunyai  pasukan askar yang tersendiri, takde la nak menyusahkan Angkatan Tentera Malaysia kan...kan...hehehe



Hensem la abg askar yang kat depan ni




Sementara menunggu ayah, Ida makan2 dulu la hehe









3 comments:

Post a Comment

Kejam!! Pembunuhan Di Mesin ATM

Pembunuhan Di Mesin ATM


Layan Jer video di bawah



6 comments:

Post a Comment

PASANGAN GAY KENA SEBAT DENGAN PENCEGAH MAKSIAT



Menurut info di sini Pasangan Gay ini Kantoi dan kena sebat dengan Pencegah Maksiat -Melalui rentetan Video yang dipaparkan dibawah pasangan ni ketika sedang asyik berhubungan sonsang kemudian ditangkap oleh pihak pencegah maksiat di luar negara sana.

Jom lihat video ini di bawah:



2 comments:

Post a Comment

Adegan Korek Mengorek Tepi Jalan

Adegan Korek Mengorek Tepi Jalan

Adegan Korek Mengorek Tepi Jalan



Jom layan video di bawah  :)






18 comments:

Post a Comment

Pulau Capri Yang Indah

Pulau Capri bukan sahaja merupakan satu destinasi impian percutian tetapi ia juga merupakan satu asas sempurna di dalam penerokaan khazanah asli, artistik dan bersejarah. Ia benar-benar satu tempat yang menarik, sebuah pulau yang terletak di Tyrrhenian Sea. Di sini Ida akan membawa anda melancong di alam maya pulau Capri. Hanya lihat gambar-gambar yang cantik serta menarik, Ida yakin anda akan enjoy dan berasa seperti anda sedang berjalan-jalan sekitar pulau Capri yang nyaman!!



5 comments:

Post a Comment

Ladybug Ker Ladybird?

Masa Ida kecil dulu, Ida suka ikut abang saudara Ida main combet-combet... dalam pada itu Ida suka tangkap Ladybug ni pastu kumpulkan dalam botol nescafe... nampak cantik sangat masa tu tengok dia menjalar dan merayap di dalam botol. Eh...  Ladybug ker Ladybird erkkk?

Jom Tengok Ladybugs Yang Comel

Jom Tengok Ladybugs Yang Comel

6 comments:

Post a Comment

Villa Nabila : Lembaga Misteri Di Villa Nabila (PT 2)

Assalamualaikum wbt...
Salam ceria buat rakan-rakan yang dirahmati Allah swt....

Seperti yang dijanjikan semalam di dalam entry Lembaga Misteri Di Villa Nabila (PT 1) di sini, Ida paparkan lagi gambar-gambar berkaitan di kolam renang tersebut. (Maaflah terlewat sedikit dari yang dijanjikan) Sebenarnya Ida sendiri masih tertanya-tanya dan tidak tahu apa jawapan yang sebenarnya malah ia mengajak untuk kita berfikir fakta yang sebenar. Seperti yang telah Ida ceritakan di bahagian satu, kawasan banglo yang diberi jolokan Villa Nabila ini kepunyaan seorang lelaki cina. Sejauh mana kebenaran 'berhantunya' wallahualam. Tetapi Pakcik tu kasi tahu semasa beliau menjadi tukang kebun di villa tersebut walaupun keadaan villa tu masih cantik suasana memang agak menyeramkan mungkin kerana terlalu besar dan luas, sungguhpun begitu Pakcik tu tidak pernah menemui apa-apa yang ganjil di dalam.

Ok...jom layan sambungan gambar yang menyeramkan semalam.



Gambar yang  telah Ida zoom... setakat ini apa anggapan anda?



Jom kita layan lagi pandangan dari atas villa tiba-tiba datang seorang lelaki menghampiri lembaga tersebut



^

^

^

^

^

^







^

^

^

^

^

^

^










Dan akhirnya inilah jawapan yang kita nanti-nantikan.....





Persoalannya siapakah mereka ini?

  • Penunggu Villa? Lelaki ni datang untuk memberi makanan?
  • Pasangan Kekasih ingin memadu asmara? Jika benar kenapa di kolam renang? Bukankah di dalam villa lebih selesa dan tertutup?
  • Lembaga hitam tersebut duduk dengan selesa di atas saluran paip. Perhatikan kakinya yang seakan mencengkam saluran paip tersebut.
  • Jika zoom gambar ini, pakaian lembaga wanita ini agak pelik, dia bukan memakai tudung tetapi memakai net/jaring berwarna hitam, mahukah wanita biasa memakainya?
  • Orang gila? Dan lelaki tersebut adalah penjaganya - datang untuk memberinya makanan?
  • Seandainya orang gila maka tamatlah segala prasangka orang ramai yang menyatakan villa ini berhantu, kelibat yang mereka nampak adalah orang gila ini. - Wallahualam.





6 comments:

Post a Comment

Hanyut Dibuai Oleh Kekasih Gelap

Hanyut Dibuai Oleh Kekasih Gelap



“Isteri saya yang mulakan dulu…dia ada lelaki lain, lebih teruk lagi lelaki itu kawan saya sendiri,” kata seorang lelaki yang berusia 25 tahun yang ditahan bersama kekasih gelapnya.

Lelaki berkenaan yang sudah mempunyai seorang anak itu didapati berkurung bersama dengan pasangannya di sebuah hotel bajet di sini, semasa Operasi Khalwat dilakukan Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) Batu Pahat, semalam.

Timbalan Penguat kuasa, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, ketika pemeriksaan dilakukan pada awalnya lelaki itu mendakwa tinggal berseorangan di bilik hotel itu.

Katanya, bagaimanapun hasil pemeriksaan menyeluruh, pihaknya menemui seorang wanita yang berusia 20an yang berada dalam keadaan ketakutan menyorok dalam tandas.

“Hasil soal siasat serta pemeriksaan yang kami lakukan, pasangan berkenaan tidak mempunyai ikatan perkahwinan yang sah dan mengaku telah melakukan perbuatan salah.

“Mereka juga mengaku baru mengenali antara satu sama lain…dan perkenalan mereka tidak sampai sebulan selain dalam proses untuk menjalin hubungan yang lebih serius.

“Semasa serbuan ini dilakukan lelaki berkenaan turut mengadu dia mempunyai masalah dengan isterinya dan kini dalam proses perceraian ,” katanya kepada Sinar Harian

Saiful berkata, walau apa juga alasan yang diberikan, pasangan berkenaan telah melakukan kesalahan kerana berdua-duaan dalam bilik tertutup dan boleh mendatangkan fitnah.

Katanya, pasangan berkenaan kini ditahan dan akan didakwa mengikut Seksyen 27 (1) (a) (b), Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997,

“Pasangan ini akan dihadapkan ke mahkamah selepas siasatan kes kesalahan yang mereka lakukan ini selesai.

“Operasi yang dilakukan ini adalah bertujuan untuk membendung kegiatan sumbang yang semakin menular di kalangan anak-anak muda yang semakin membimbangkan semenjak akhir-akhir ini.

“Selain itu, operasi seperti ini juga akan dilakukan dengan lebih kerap lagi, dengan tertumpu pada aduan orang ramai, hotel-hotel bajet dan juga kawasan yang berpotensi untuk kelakuan seperti ini,” katanya.-sinar harian

4 comments:

Post a Comment

Isteri Dicekup Berkemban Bersama Duda Oleh Suami Sendiri

Kota Kinabalu: Luluh hati seorang suami sebaik melihat isterinya hanya memakai tuala bersama lelaki lain dalam bilik hotel ketika diserbu penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS), awal pagi semalam.



Wanita berusia 24 tahun itu dicekup bersama duda berusia 34 tahun di sebuah hotel di Sinsuran, di sini, kira-kira jam 1.30 pagi selepas suaminya membuat laporan mengenai salah lakunya.

Sumber berkata, ketika pintu bilik dibuka, suami wanita terbabit yang turut serta dalam serbuan itu terkedu apabila melihat isteri yang dikahwini setahun lalu hanya memakai tuala.

“Marah dan kecewa melihat perbuatan isteri, lelaki berusia 40-an itu melepaskan perasaan dengan menumbuk dinding bilik beberapa kali sebelum ditenangkan anggota polis yang turut serta dalam serbuan,” katanya.

Menurutnya, kecurangan wanita terhadap suaminya bermula sejak enam bulan lalu apabila dia meninggalkan rumah dan memberi alasan mahu pulang ke kampungnya di Semporna.

“Sejak keluar rumah, dia tidak pernah menemui suami yang menetap di bandar raya ini. “Pelik dengan sikap isterinya, lelaki itu menjejaknya sebelum mendapat tahu wanita itu menjalinkan hubungan sulit dengan seorang lelaki yang juga dari Semporna.

“Sebaik mengetahui isterinya kerap bersama kekasih lain di hotel murah, suami terbabit melaporkan perkara itu kepada JHEAINS,” katanya.

Sementara itu, Penolong Penguat Kuasa JHEAINS Khamis Jamil berkata, berdasarkan aduan, pihaknya bersama tiga anggota polis bergegas ke lokasi dimaksudkan bagi menjalankan serbuan.

“Selepas mengetuk pintu bilik beberapa kali, seorang lelaki yang hanya memakai tuala membuka pintu itu.

“Ketika disoal, lelaki terbabit mengaku bermalam dengan wanita yang didakwa tunangnya,” katanya.

Menurutnya, hasil pemeriksaan lanjut menemui wanita terbabit di dalam tandas dengan hanya memakai tuala sebelum diarah keluar.

“Siasatan lanjut mendapati pasangan itu tidak mempunyai sebarang ikatan dan wanita itu juga masih berstatus isteri orang,” katanya.-hmetro

9 comments:

Post a Comment

Terkini: Tuhan Harun Berjaya Ditangkap

Terkini: Tuhan Harun Berjaya Ditangkap


KUANTAN: Polis menahan ketua kumpulan ajaran sesat Tuhan Harun iaitu Harun Mat Saat, 47 Tahun dalam satu serbuan di sebuah rumah  di Tangkak, Johor petang tadi.

Sebelum itu sepasukan polis dari IPD Muar dan Ledang telah berjaya menangkap seorang lelaki melayu di percayai anak kepada Tuhan Harun iaitu  Hairi Bin Harun  di Jalan Hospital, Tangkak yang membawa tertangkapnya Tuhan Harun bersama satu perempuan melayu bernama Azida Binti Mohd Zol disebuah rumah beralamat no 76 Jalan Puteri 2/15 Taman Bandar Baru, Tangkak, Johor kira-kira jam 3.30 petang tadi - 20/11/2013

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner, Mohd Zakaria Ahmad ketika dihubungi mengesahkan tangkapan berkenaan.




5 comments:

Post a Comment

Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Fesyen itu adalah universal dan kebiasaannya wanita adalah insan yang pandai dan hebat berfesyen namun adakala ada sesetengah fesyen yang tak digemari oleh kaum lelaki ini.

Ini kerana jika fesyen itu terlalu keterlaluan ianya tidak kena dengan gaya dan personaliti anda malah jika anda menggayakan fesyen tersebut mungkin kelihatan tidak menarik dan tidak dilayan oleh sang jejaka.

Jom lihat 5 fesyen yang tidak digemari jejaka ini:


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Cermin mata besar
Kebanyakan wanita merasakan bahawa apabila mereka memakai cermin mata yang besar, mereka akan kelihatan lebih moden dan bergaya. Tidak bagi lelaki, kerana bagi mereka, wanita yang memakai cermin mata yang besar ini tidak sesesuai dan membuatkan wajah si wanita itu kelihatan seperti serangga yang bermata besar. Amatlah penting bagi seseorang wanita itu memilih saiz dan bentuk cermin mata yang betul-betul kena dengan raut wajah anda agar kelihatan menawan sentiasa.

Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Bibir yang merah menyala
Kebanyakan wanita akan merasakan bahawa bibir mereka akan lebih seksi sekiranya menggunakan lipstick yang berwarna merah menyala. Tetapi hakikatnya ada segelintir lelaki yang tidak sukakan demikian kerana warna yang terlalu terang akan membuat mereka bercakap dengan badut. Lelaki lebih suka sesuatu yang menyenangkan dan sederhana kerana itu lebih membuat anda seperti bidadari dengan bibir yang semulajadi dan tidak terlalu merah. Wanita harus lebih peka dengan pemilihan warna gincu agak bersesuaian dengan kulit anda.


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Bulu mata
Memang tak dinafikan bulu mata yang panjang dan melentik memang akan membuat wanita itu kelihatan lebih cantik dan menawan tetapi sekiranya bulu mata itu palsu dan dipakai tidak kena majlis pastinya akan menjadi mimpi ngeri buat anda apabila dipandang jelik oleh sesetengah lelaki. Seeloknya tak perlulah gunakan bulu mata palsu kerana tidak semesti bulu mata panjang, melentik itu cantik bahkan jika kita lihat wanita Korea bulu mata mereka semua biasa-biasa saja tetapi mereka masih dianggap jelita. Kebanyakan lelaki sukakan bulu mata yang asli dan original kerana itu lebih nampak kecantikan sebenar.


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Selipar/Kasut
Oh ini tidak sesuai kerana selipar dan kasut itu bukanlah sesuatu yang menarik untuk dipakai kerana ada sesetengah selipar yang agak ketinggalan zaman. Tetapi memang benar selipar lagi selesa dipakai daripada kasut tumit tinggi namun jika mahu memakai selipar haruslah memilih yang sesuai dan mengikut trend semasa. Namun begitu, walau secantik mana selipar/kasut yang dipakai, lelaki pasti lebih mengemarkan kekasihnya memakai kasut tumit tinggi kerana ia akan menambah lagi pesona dan keaggunan anda.


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Pakaian yang terlalu seksi
Akhir sekali janganlah pakai pakaian yang terlalu seksi dan menjolok mata kerana tidak semua lelaki sukakan wanita berpakaian seksi. Alangkah indah dan moleknya anda sekiranya berpakaian sopan dan sesuai dengan bentuk tubuh anda, tidak perlu memakai yang terlalu ketat sehingga sukar untuk berjalan dan sebagainya. Lebih manis dan selamat bagi wanita yang memakai pakaian menutup aurat kerana aura mereka akan terserlah. - Sumber

6 comments:

Post a Comment

Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?

Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?


Semestinya anda tahu bahawa anda perlu untuk membersihkan berus alatan solek anda sekali seminggu dan buang produk kecantikan anda sebaik sahaja luput tarikh, tetapi itu tidak bermakna anda terlindung daripada mempunyai bakteria dalam produk kecantikan anda. Bakteria sangat licik, dan apabila ia menjangkiti alatan solek anda, ia menyebabkan terjadinya masalah-masalah pada kulit anda seperti jerawat, kemerahan dan jangkitan.

Untuk membantu alatan kosmetik anda bebas daripada bakteria dan kuman, kami ingin kongsikan tujuh cara licik bagaimana bakteria boleh tersebar pada alatan solek anda, dan cara untuk mengelakkannya.

Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?

Gunakan tiub, bukan balang
Jika anda menggunakan losyen yang dipakejkan dalam bentuk balang atau tab berbanding dengan tiub, anda mendedahkan bakteria untuk melekat pada produk setiap kali anda menggunakan jari anda untuk menggunakan losyen tersebut. Sama juga sepertimasker rambut, 'exfoliators' dan apa-apa yang dipakej dalam balang, kerana bakteria yang telah terjangkit pada losyen atau maskerakan dipindahkan ke muka anda lantas menyebabkan kerengsaan, jerawat dan kemerahan. Oleh itu, beralihlah pada versi tiub untuk losyen atau masker kegemaran anda, dan daripada menggunakan jari, lebih baik anda gunakan kapas untuk bebas kuman.

Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?

Bersin semasa menyolek muka
Perkara ini mungkin tidak dapat dielakkan kerana ia adalah semulajadi, tetapi jika anda bersin pada barang komestik anda semasa sedang menggunakannya, sekaligus anda menyebarkan bakteria ke dalam apa-apa bekas solekan yang terbuka. Jika anda rasa anda akan bersin (terutamanya semasa penggunaan maskara), halakan muka anda ke arah lain untuk mengelakkan anda bersin pada produk kosmetik.


Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?

Penggunaan gincu selepas makan
Tidak kisah mana-mana produk untuk bibir, jika anda memakai gincu anda selepas makan makanan, sekaligus anda menekankan sisa makanan ke dalam bibir anda, dan pada produk itu sendiri. Bakteria boleh hidup di permukaan gincu, atau di dalam tiub 'lip gloss', yang akhirnya akan merebak ke bibir anda untuk penggunaan seterusnya. Pastikan anda betul-betul mengelap apa-apa makanan pada bibir anda dan jika boleh, berus gigi terlebih dahulu sebelum menggunakan gincu.

Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?


Perkongsian alatan kosmetik anda
Perkara ini sangat benar terutamanya untuk solekan mata kerana mata anda merupakan anggota badan yang paling mudah terdedah kepada bakteria. Jika anda berkongsi mana-mana produk kecantikan dengan rakan-rakan anda, dengan serta-merta anda turut meletakkan apa-apa kuman mereka ke dalam produk anda dan sebaliknya. Malahan jika anda berada di luar bersama rakan-rakan dan mereka terlupa untuk membawa 'lip gloss', jangan berkongsi. Ia tidak akan pernah berakhir dengan baik.


Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?

Tidak membersihkan beg solek anda
Walaupun anda membersihkan setiap produk, berus dan span di dalam beg solek anda, itu tidak bermakna anda bebas daripada bakteria. Beg solek anda juga perlu dibersihkan, dan anda dinasihatkan untuk melakukan pembersihan ini sekurang-kurangnya sebulan sekali. Sama ada membasuhnya menggunakan mesin basuh dengan tuala atau dalam mesin basuh pinggan mangkuk (lebih baik jika beg itu dibuat daripada kanvas) untuk menyahkan bakteria daripada bahagian bawah beg.


Tahukah Anda Bakteria Boleh Tersebar Pada Alatan Solek?

Menggunakan satu berus solekan untuk pelbagai fungsi
Ya, terdapat berus yang spesifik yang anda perlu gunakan untuk setiap jenis alatan solek, tetapi pada hakikatnya, ramai daripada kita yang menggunakan satu berus untuk pelbagai produk. Jika anda menggunakan satu berus untuk menggunakan bedak serbuk, kemudian gunakan pula berus tersebut untuk pemerah pipi anda, anda telah memindahkan mana-mana minyak dari muka anda ke dalam bekas pemerah pipi anda, dan kemudian menyebarkan semula bakteria minyak ke pipi anda apabila anda menggunakannya. Geli, bukan? Cuba menggunakan jari atau berus yang berasingan bagi setiap produk, dan ingat untuk membersihkan berus anda kira-kira sekali seminggu. - Sumber

8 comments:

Post a Comment

Masker Mayonis Baik Untuk Kulit Kering

Masker Mayonis Baik Untuk Kulit Kering


Kebanyakan wanita sanggup menghabiskan wang ringgit untuk tampil kelihatan lebih cantik dan jelita. Kulit yang halus dan lembut merupakan syarat utama agar wanita mempunyai tahap keyakinan yang tinggi. Jika kulit kering dan tiba-tiba bermasalah, mereka sanggup melakukan apa sahaja cara untuk memulihkannya, sehinggakan sanggup untuk menggunakan produk mahal.

Eh, sekejap. Mengapa anda perlu menghabiskan wang ringgit untuk membeli produk yang mahal jika anda hanya boleh menggunakan bahan semula jadi. Anda boleh menggunakan mayonis sebagai masker muka. Ya, betul. Anda tidak salah membacanya. Anda disarankan menggunakan masker mayonis untuk membuatkan kulit lebih halus dan lembut.

Adakah ianya berbahaya? Sudah tentu tidak. Mayonis diperbuat dari bahan semula jadi seperti telur, minyak zaitun dan air lemon. Semua bahan tersebut sangat baik untuk wajah.

Masker Mayonis Baik Untuk Kulit Kering


Cara menggunakannya:

1. Keluarkan mayonis dari peti sejuk dan biarkan dahulu untuk menormalkan suhunya

2. Ambil mayonis ikut kehendak anda untuk digunakan pada wajah anda

3. Sapukan mayonis pada wajah anda selama kira-kira 20 minit

4. Bilas dengan air sejuk dan keringkan dengan tuala bersih

Selepas penggunaan, anda boleh merasakan kulit wajah anda yang halus dan lembut. Masker ini sangat bagus untuk orang yang mempunyai kulit normal dan kering. Dengan pemakaian yang teratur seminggu sekali, anda akan memilik kulit yang lembut dan anjal. Selamat mencuba! - Sumber

5 comments:

Post a Comment

Villa Nabila : Lembaga Misteri Di Villa Nabila (PT 1)

Assalamualaikum wbt...
Salam ceria rakan-rakan yang dirahmati Allah swt...


Haha... masih belum habis untuk Ida bercerita pasal Villa Nabila. Tetapi cerita yang akan Ida paparkan ini adalah dari sudut berlainan yang pernah anda dengar dan baca. Gambar-gambar yang Ida paparkan di bawah juga adalah yang belum pernah di siarkan dimana-mana media sosial. Mungkin gambar-gambar yang anda lihat nanti adalah sama seperti mana yang pernah anda lihat di media sosial tetapi Ida tidak mencedoknya dari sana. Ini adalah gambar-gambar yang Ida terima dari seorang pakcik (pertama) kenalan emak Ida di JB. Gambar ini telah diambil oleh anaknya yang teringin untuk menjelajah di sebalik misteri Villa Nabila.  

Sebelum itu, ini adalah fakta sebenar yang diceritakan oleh seorang kawan sekerja emak Ida juga bahawa kira-kira 40 tahun yang lalu suaminya pernah bekerja sebagai seorang driver maaf, bukan driver tetapi tukang kebun selama 1 tahun kepada sebuah keluarga Cina   kaya raya yang banglonya terletak di persisiran pantai Lido/ Danga Bay. Ketika itu mereka belum berkahwin dan suami rakan sekerja emak Ida masih muda belia dalam 18 atau 20 tahun. Kemudian Pakcik (kedua) tu berhenti kerana mendapat tawaran kerja dengan sebuah bank di JB. Sekarang pakcik tu sudah pun besara. Apa yang pakcik tu ingat, kawasan banglo tersebut tersangat luas, mempunyai tiga buah banglo mewah di dalamnya dan mempunyai sebuah kolam renang yang cantik berbentuk hati (love). Lelaki Cina tersebut pernah memberitahu kepada pakcik bahawa banglo kedua dan ketiga di bina khas untuk dua orang anaknya. Ketika itu kedua-dua anak lelaki cina tersebut sedang belajar di luar negara iaitu Australia dan menetap di sana sehingga sekarang. Salah seorang anak perempuan lelaki cina itu bernama Christine dan nama itu terpahat di sebuah pintu gerbang jalan belakang villa menuju ke Jalan Strait View. Yang menjadi tanda tanya bagaimana boleh mendapat jolokan Villa Nabila?

Keluasan Villa Nabila melalui google map

15 comments:

Post a Comment

Kisah Pak Din a.k.a Yan Bai, Samseng Melayu Paling Dikehendaki Di Singapura!!!




Perwatakannya yang warak dan selalu ke masjid mendorong budak-budak kampung rajin belajar mengaji dengan Pak Din sehingga ramai yang sudah boleh membaca Al-Quran.

Para penduduk sekitar Taman Mount Austin, Johor Bahru, juga tidak sedikit pun sangsi siapa Pak Din sebenarnya sehinggalah sepasukan polis dari Bukit Aman, Kuala Lumpur, menyerbu rumahnya dan mengaupnya pergi.

Penyamaran Yan Bai sebagai Pak Din terbongkar jua akhirnya.

Ini engkaukan… engkaukan? Mana kau nak lari?" kata Yan Bai ketika menyingkap operasi polis lengkap bersenjata sambil menunjukkan kad pengenalannya yang telah dibesarkan seperti poster dalam 2004 itu.

Mereka tidak menemui sebarang bukti – dadah atau senjata api – dan Yan Bai tetap diam membisu.

Yan Bai digeruni dalam "dunia jenayah" yang sering dikaitkan dengan sindiket mengedar dadah, pelacuran, pemerasan wang perlindungan, keganasan, perjudian dan rusuhan bagi mempertahankan "nombor" masing-masing hingga mengorbankan nyawa.

Sebagai satu-satunya ketua kumpulan samseng Melayu Omega, Yan Bai juga dalam senarai paling dikehendaki perisik polis bukan saja di Malaysia malah di Singapura.


Selepas beberapa minggu ditahan di lokap Bukit Aman, beliau dikawal ketat dalam perjalanan ke Johor Bahru dan kemudiannya diserahkan kepada polis Jabatan Siasatan Jenayah (CID) di Koswe sebelah Singapura.

Atas dakwaan sebagai pengasas Omega, beliau ditahan tanpa bicara di bawah Akta Undang-undang Jenayah (Peruntukan Sementara) atau CLTPA.

Yan Bai, kini 51 tahun, pernah ditahan di Penjara Chia Keng di Yio Chu Kang Road pada 1987 di bawah akta sama kerana disyaki terlibat dalam rangkaian pengedaran heroin.

Beliau yang pernah dua kali keluar masuk pusat pemulihan dadah (DRC) menyimpan dendam kerana mendapati pengedar Melayu, termasuk beliau, ditindas sindiket dadah kaya raya yang dikuasai kumpulan samseng.

Atas pemikiran itulah beliau menubuhkan kumpulan Singapura 14, hasil perbincangan dengan beberapa banduan penjara itu yang kebanyakannya tinggal di sekitar Geylang.

Namun, kumpulan itu dibubarkan selepas dua tahun kerana sesetengah anggota melanggar etika gengster – terlibat dalam kegiatan homoseksual.

Yan Bai, yang disokong enam banduan Melayu yang lain, kemudian mengangkat sumpah sehidup semati dengan Al-Quran untuk menubuhkan kumpulan Omega sempena sambutan hari jadinya pada 23 September 1989.

Dengan penubuhan kumpulan yang menarik penyertaan kian ramai banduan, beliau "turun cakap" dengan kepala gengster yang lain bagi membolehkan banduan Islam mengangkat wuduk di tandas antara 7 dengan 8 malam di penjara itu.

"Sebelum itu, susah nak ambil wuduk pada waktu maghrib dan isyak. Bayangkan lebih 30 orang berebut nak pakai tempat tandas yang hanya ada sebuah. Ada kepala gengster yang tak setuju tapi saya jumpa mereka one to one. Mereka tak berani angkat muka. Akhirnya semua ikut peraturan yang dipersetujui itu dan tiada lagi pergaduhan," sambung Yan Bai memakai jean hitam, sepatu sukan, dua rantai berjuntai di tengkuk serta gelang dan cincin berbaris.

Sejak itu, Yan Bai semakin dihormati di penjara yang kini telah pun dirobohkan.

Selepas lima setengah tahun, Yan Bai dipindahkan ke Kem Ahmad Ibrahim di Upper Thomson Road, tetapi melarikan diri hanya beberapa bulan selepas itu.

Ketika pelarian itulah kumpulan Omega semakin berkembang dengan para anggota semuanya Melayu bersepah di sana sini.

Kumpulan yang disifatkan sebagai berani mati itu beransur-ansur menguasai pengedaran dadah dan sekali gus mengurangkan monopoli kumpulan-kumpulan samseng lain.

Dalam 1990-an itulah masalah dadah di kalangan masyarakat Melayu memuncak sehingga ke tahap membimbangkan. Yan Bai ditangkap sekali lagi dan ditahan atas kesalahan melarikan diri dari penjara.

Beliau dibebaskan pada 2000 dan berkahwin pada hari jadinya – 23 September.

Menyedari gerak-geri dan kegiatannya dipantau polis, Yan Bai bersembunyi di Indonesia dan Malaysia tetapi masih memberi arahan kepada orang-orang kanannya di Singapura.

Jaringan rapat dan berurusan secara langsung dengan kongsi-kongsi gelap yang juga menguasai penyeludupan dan pengedaran dadah di Malaysia, menyaksikan Yan Bai dihormati dan diberi bantuan.

"Semuanya beres macam pasang siap apabila saya sampai ke Malaysia. Mereka kasi kad pengenalan, pasport dan serahkan sebuah kereta baru Proton Saga dengan hanya bayar sagu hati tanda persaudaraan sebanyak RM3,600.

"Jumlah tersebut juga sempena lambang kumpulan samseng 36 yang berpengaruh di Malaysia," kata Yan Bai sambil menyatakan para anggota kumpulannya hidup senang hasil kegiatan mengedar dadah tetapi dicemburui kumpulan-kumpulan samseng lain.

"Dulu budak-budak jam (Omega) nak dapat satu peket heroin, boleh buat 40 hingga 50 suku, pun susah daripada sindiket lain. Saya kasi budak-budak kita hidup. Satu peket saya tolak $80 dan mereka jual $250.

"Saya pastikan harga tetap di pasaran… tak boleh main bangsat," tambahnya.

Namun, sejak dibebaskan Februari lalu, beliau mengaku kesempitan kerana sukar mendapat pekerjaan dan kini dalam proses cerai. - Sumber

7 comments:

Post a Comment

Video 3 Kg Cacing Di Keluarkan Dari Perut Budak


TIM BEDAH BEDAH RUMAH SAKIT UMUM DAERAH RSUD CIBABAT, INDONESIA BERHASIL MENGELUARKAN RATUSAN EKOR CACING GELANG ATAU ASCARIS LUMBICOIDIS DARI PERUT SEORANG BOCAH LAKI-LAKI SAIFUL BASIR 11 TAHUN WARGA DESA CIJAMBU KECAMATAN CIPONGKOR KABUPATEN BANDUNG BARAT///





Jom lihat video Di bawah
                               



2 comments:

Post a Comment

CupCake Berbentuk Kasut Yang Comel

CupCake Berbentuk Kasut Yang Comel

CupCake Berbentuk Kasut Yang Comel

10 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ