ANGGOTA POLIS MAUT DISERET KERETA - BUKTI NO PLET MENYUMBANG KEMALANGAN





Pada 13/11/2014 satu kemalangan jalanraya telah berlaku di KM 74 Jalan Yong Peng-Kluang yang melibatkan seorang anggota polis Balai Polis Kluang Baru iaitu Konst.183643 Muhammad Azri B. Ahmad yang menunggang sebuah motorsikal jenis skuter WQV 2585 telah dilanggar lari oleh kenderaan yang no plet tidak dikenalpasti. Mangsa berumur 24thn telah mengalami cedera parah dikepala dan telah meninggal dunia ditempat kejadian.

Kemalangan ini berlaku semasa anggota polis tersebut bersama seorang rakannya L/Kpl 182436 Mohd Izat B. Zakaria dalam tugas ronda cegah jenayah (RCJ). Ketika itu mangsa menunggang mengekori rakannya dari belakang menghala ke lampu isyarat Jalan Mersing. Tiba ditempat kejadian sebuah motokar dipercayai yang berada dibelakang mangsa dari arah yang sama cuba untuk memotong motosikal yang ditunggang oleh mangsa tetapi telah bergesel menyebabkan mangsa terjatuh dan terus diseret oleh motokar tersebut di atas jalanraya.

Hasil siasatan awal, mendapati punca kemalangan adalah dari kecuaian pemandu motokar no pendaftaran yang tidak dapat dikenalpasti kerana no plet yang tidak jelas serta memandu secara merbahaya sehingga berlaku kemalangan maut.

Kes ini disiasat dibawah Sek.41 ( 1 ) APJ 1987..







Nota: Jika mangsa adalah anak anda, adik beradik, saudara mara atau kenalan anda, apa perasaan anda jika pihak polis tidak dapat mengesan suspek? Sia-sia mati katak dan tidak dapat membawa pesalah kemuka pengadilan hanya kerana saksi tidak dapat mengecam no plet kerana seluruh rakyat Malaysia melindunginya iaitu suka menggunakan no plet fancy. Siapa yang harus anda persalahkan? Polis? JPJ? Atau diri anda sendiri yang menentang perlaksanaan undang-undang yang kononnya sudah lapuk?

Di atas, sekadar memaparkan satu kes terbaru yang melibatkan no plet fancy atau yang tidak mengikut spesifikasi tetapi masih banyak lagi kes-kes seumpama ini yang terpaksa di kiv kerana suspek tidak dapat dikesan.

0 comments:

Post a Comment

Video: Trailer Filem Villa Nabila Berdasarkan Kisah Sebenar

Trailer Filem Villa Nabila Berdasarkan Kisah Sebenar



HUJUNG tahun lalu, negara digemparkan dengan misteri kehilangan seorang pelajar lelaki dalam sebuah rumah banglo yang disyaki berhantu di Johor Bahru.

Banglo lama, Villa Nabila yang tidak berpenghuni itu dikatakan mempunyai kisah seramnya tersendiri dan ianya sudah pun dirobohkan awal tahun ini.

Populariti kisah mistik Villa Nabila yang sehingga kini belum terungkai memberi idea kepada penggiat filem tempatan untuk menghasilkan filem berdasarkan kejadian sebenar yang dilaporkan pernah terjadi di situ.

Filem Villa Nabila dijangka ditayangkan pada 15 Januari tahun hadapan, terbitan Viper Studios dan Skop Productions dan diarahkan anak produser terkenal Datuk Yusof Haslam iaitu Syafiq Yusof.

Nak tahu sejauh mana filem ini mengupas kisah sebenar yang berlaku di banglo tinggal terbabit, sama-sama kita tunggu tayangannya nanti yang pasti mampu menarik perhatian penggemar filem seram dan thriler tempatan. – MYNEWSHUB.CC



0 comments:

Post a Comment

LUAHAN ISTERI YANG BERBANGGA ALAT SULIT SUAMI BESAR






Sebagai isteri, Norhayati Abdul Mutalib, 25 tahun tidak segan menyatakan bahawa dia bangga dengan apa yang dimiliki oleh suaminya malah menafikan bahawa wanita akan menderita kesakitan jika mempunyai suami yang alat kelaminnya luar biasa. Saya akui senjata suami memang luar biasa saiznya. Malah kalau nak cari yang dapat menandingi saiz suami saya dalam masyarakat kita, rasanya susah.....

Huhu....Macam-macam... ada juga yang tak suka sampai buat laporan polis - baca di sini - Isteri Buat Laporan Polis ‘Zakar Suami Terlalu Besar’




0 comments:

Post a Comment

Lokasi Tembok Dzulkarnain ?






Disinikah tembok Dzulkarnain yang dibangun dari besi berisikan timah untuk mencegah Ya'juj Ma'juj (Gog & Magog) keluar dari tempat mereka?




Mereka berkata; “Hai Dzulkarnain, sesungguhnya Ya-juj dan Ma-juj itu orang-orang yang membuat kerusakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikan sesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara kami dan mereka ?” Dzulkarnain berkata: "Apa yang telah dikuasakan oleh Tuhanku kepadaku terhadapnya adalah lebih baik, maka tolonglah aku dengan kekuatan (manusia dan alat-alat), agar aku membuatkan dinding antara kamu dan mereka, berilah aku potongan-potongan besi." Hingga apabila besi itu telah sama rata dengan kedua (puncak) gunung itu, berkatalah Dzulkarnain: "Tiuplah (api itu)." Hingga apabila besi itu sudah menjadi (merah seperti) api, diapun berkata: "Berilah aku tembaga (yang mendidih) agar aku kutuangkan ke atas besi panas itu." Maka mereka tidak bisa mendakinya dan mereka tidak bisa (pula) melobanginya. Dzulkarnain berkata: "Ini (dinding) adalah rahmat dari Tuhanku, maka apabila sudah datang janji Tuhanku, Dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar." (QS 18:94-98)

QS. Al-Anbiya: 96 “Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya-juj dan Ma-juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi. Dan telah dekatlah kedatangan janji yang benar (Hari berbangkit), maka tiba-tiba terbelalaklah mata orang-orang yang kafir. (Mereka berkata); “Aduhai celakalah kami, sesungguhnya kami adalah dalam kelalaian tentang ini, bahkan kami adalah orang-orang yang zhalim.”


Ya-juj dan Ma-juj dalam Hadits

Dari Zainab Binti Jahsh -isteri Nabi SAW, berkata; “Nabi SAW bangun dari tidurnya dengan wajah memerah, kemudian bersabda; “Tiada Tuhan selain Allah, celakalah bagi Arab dari kejahatan yang telah dekat pada hari kiamat, (yaitu) Telah dibukanya penutup Ya-juj dan Ma-juj seperti ini !” beliau melingkarkan jari tangannya. (Dalam riwayat lain tangannya membentuk isyarat 70 atau 90), Aku bertanya; “Ya Rasulullah SAW, apakah kita akan dihancurkan walaupun ada orang-orang shalih ?” Beliau menjawab; “Ya, Jika banyak kejelekan.” (HR. Ahmad, Al-Bukhari dan Muslim)

Jenis dan Asal Usul Ya-juj dan Ma-juj dalam QS. Al-Kahfi : 94 Ya-juj dan Ma-juj menurut ahli lughah ada yang menyebut isim musytaq (memiliki akar kata dari bhs. Arab) berasal dari AJAJA AN-NAR artinya jilatan api. Atau dari AL-AJJAH (bercampur/sangat panas), al-Ajju (cepat bermusuhan), Al-Ijajah (air yang memancar keras) dengan wazan MAF’UL dan YAF’UL / FA’UL. Menurut Abu Hatim, Ma-juj berasal dari MAJA yaitu kekacauan. Ma-juj berasal dari Mu-juj yaitu Malaja. Namun, menurut pendapat yang shahih, Ya-juj dan Ma-juj bukan isim musytaq tapi merupakan isim ‘Ajam dan Laqab (julukan). Para ulama sepakat, bahwa Ya-juj dan Ma-juj termasuk spesies manusia. Abdullah Yusuf Ali dalam tafsir The Holy Qur’an menulis bahwa di distrik Hissar, Uzbekistan, 240 km di sebelah tenggara Bukhara, ada celah sempit di antara gunung-gunung batu. Letaknya di jalur utama antara Turkestan ke India dengan ordinat 38oN dan 67oE. Tempat itu kini bernama buzghol-khana dalam bahasa Turki, tetapi dulu nama Arabnya adalah bab al hadid. Orang Persia menyebutnya dar-i-ahani. Orang Cina menamakannya tie-men-kuan. Semuanya bermakna pintu gerbang besi. Hiouen Tsiang, seorang pengembara Cina pernah melewati pintu berlapis besi itu dalam perjalanannya ke India di abad ke-7. Tidak jauh dari sana ada danau yang dinamakan Iskandar Kul. Di tahun 842 Khalifah Bani Abbasiyah, al-Watsiq, mengutus sebuah tim ekspedisi ke gerbang besi tadi. Mereka masih mendapati gerbang di antara gunung selebar 137 m dengan kolom besar di kiri kanan terbuat dari balok-balok besi yang dicor dengan cairan tembaga, tempat bergantung daun pintu raksasa. Persis seperti bunyi surat Al Kahfi. Pada Perang Dunia II, konon Winston Churchill, pemimpin Inggris, mengenali gerbang besi itu.

Letak Perkiraan Tembok Besi Berada

Apapun tentang keberadaan dinding penutup tersebut, ia memang terbukti ada sampai sekarang di Azerbaijan dan Armenia. Tepatnya ada di perunungan yang sangat tinggi dan sangat keras. Ia berdiri tegak seolah-olah diapit oleh dua buah tembok yang sangat tinggi. Tempat itu tercantum pada peta-peta Islam mahupun Rusia, terletak di republik Georgia.

Al-Syarif al-Idrisi menegaskan hal itu melalui riwayat penelitian yang dilakukan Sallam, staf peneliti pada masa Khalifah al-Watsiq Billah (Abbasiah). Konon, Al-Watsiq pernah bermimpi tembok penghalang yang dibangun Iskandar Dzul Qarnain untuk memenjarakan Ya’juj-Ma’juj terbuka.

Mimpi itu mendorong Khalifah untuk mengetahui perihal tembok itu saat itu, juga lokasi pastinya. Al-Watsiq menginstruksikan kepada Sallam untuk mencari tahu tentang tembok itu. Saat itu sallam ditemani 50 orang. Penelitian tersebut memakan biaya besar. Tersebut dalam Nuzhat al-Musytaq, buku geografi, karya al-Idrisi, Al-Watsiq mengeluarkan biaya 5000 dinar untuk penelitian ini.

Rombongan Sallam berangkat ke Armenia. Di situ ia menemui Ishaq bin Ismail, penguasa Armenia. Dari Armenia ia berangkat lagi ke arah utara ke daerah-daerah Rusia. Ia membawa surat dari Ishaq ke penguasa Sarir, lalu ke Raja Lan, lalu ke penguasa Faylan (nama-nama daerah ini tidak dikenal sekarang). Penguasa Faylan mengutus lima penunjuk jalan untuk membantu Sallam sampai ke pegunungan Ya’juj-Ma’juj.

27 hari Sallam mengarungi puing-puing daerah Basjarat. Ia kemudian tiba di sebuah daerah luas bertanah hitam berbau tidak enak. Selama 10 hari, Sallam melewati daerah yang menyesakkan itu. Ia kemudian tiba di wilayah berantakan, tak berpenghuni. Penunjuk jalan mengatakan kepada Sallam bahwa daerah itu adalah daerah yang dihancurkan oleh Ya’juj-Ma’juj tempo dulu. Selama 6 hari, berjalan menuju daerah benteng. Daerah itu berpenghuni dan berada di balik gunung tempat Ya’juj-Ma’juj berada.

Sallam kemudian pergi menuju pegunungan Ya’juj-Ma’juj. Di situ ia melihat pegunungan yang terpisah lembah. Luas lembah sekitar 150 meter. Lembah ini ditutup tembok berpintu besi sekitar 50 meter.

Dalam Nuzhat al-Musytaq, gambaran Sallam tentang tembok dan pintu besi itu disebutkan dengan sangat detail (Anda yang ingin tahu bentuk detailnya, silakan baca: Muzhat al-Musytaq fi Ikhtiraq al-Afaq, karya al-Syarif al-Idrisi, hal. 934 -938).

Al-Idrisi juga menceritakan bahwa menurut cerita Sallam penduduk di sekitar pegunungan biasanya memukul kunci pintu besi 3 kali dalam sehari. Setelah itu mereka menempelkan telinganya ke pintu untuk mendengarkan reaksi dari dalam pintu. Ternyata, mereka mendengar gema teriakan dari dalam. Hal itu menunjukkan bahwa di dalam pintu betul-betul ada makhluk jenis manusia yang konon Ya’juj-Ma’juj itu.

Ya’juj-Ma’juj sendiri, menurut penuturan al-Syarif al-Idrisi dalam Nuzhat al-Musytaq, adalah dua suku keturunan Sam bin Nuh. Mereka sering mengganggu, menyerbu, membunuh, suku-suku lain. Mereka pembuat onar, dan sering menghancurkan suatu daerah. Masyarakat mengadukan kelakuan suku Ya’juj dan Ma’juj kepada Iskandar Dzul Qarnain, Raja Macedonia. Iskandar kemudian menggiring (mengusir) mereka ke sebuah pegunungan, lalu menutupnya dengan tembok dan pintu besi. Menjelang Kiamat nanti, pintu itu akan jebol. Mereka keluar dan membuat onar dunia

Dalam Nuzhat al-Musytaq, al-Syarif al-Idrisi juga menuturkan bahwa Sallam pernah bertanya kepada penduduk sekitar pegunungan, apakah ada yang pernah melihat Ya’juj-Ma’juj. Mereka mengaku pernah melihat gerombolan orang di atas tembok penutup. Lalu angin badai bertiup melemparkan mereka. Penduduk di situ melihat tubuh mereka sangat kecil. Setelah itu, Sallam pulang melalui Taraz (Kazakhtan), kemudian Samarkand (Uzbekistan), lalu kota Ray (Iran), dan kembali ke istana al-Watsiq di Surra Man Ra’a, Iraq. Ia kemudian menceritakan dengan detail hasil penelitiannya kepada Khalifah. Kalau menurut penuturan Ibnu Bathuthah dalam kitab Rahlat Ibn Bathuthah pegunungan Ya’juj-Ma’juj berada sekitar perjalanan 6 hari dari Cina. Penuturan ini tidak bertentangan dengan al-Syarif al-Idrisi. Soalnya di sebelah Barat Laut Cina adalah daerah-daerah Rusia.




Pendapat Lain




Ya'juj Ma'juj adalah bangsa yang berasal bukan dari bumi kita. Apa yang ditutup Dzulkarnain dengan besi itu adalah sebuah Portal antar ruang di semesta ini. Sehingga sampai sekarang penduduk bumi masih aman terhadap serangan bangsa lain dari luar planet bumi (Baca: Alien). Sampai nanti suatu saat, ketika kiamat telah dekat, maka Alien2 akan berhasil meruntuhkan tembok dan mereka akan bercampur baur dengan manusia bumi.

Kami biarkan mereka di hari itu bercampur aduk antara satu dengan yang lain, kemudian ditiup lagi sangkakala, lalu Kami kumpulkan mereka itu semuanya (QS 18:99)


Wallahualam


0 comments:

Post a Comment

PAKCIK BATAL PERKAHWINAN ANAK KERANA BAKAL MENANTU KERJA JPJ!!


Tak tahu apa nak kata....ini lawak ke apa?? 


0 comments:

Post a Comment

VIDEO: PUTING BELIUNG LANDA KEDAH BUAT KALI KE- EMPAT




Alor Setar 12/11/2014 - Sekurang-kurangnya 14 rumah dilapor rosak dalam kejadian puting beliung yang melanda Kampung Sungai Nonang, dekat Simpang Empat, di sini, kira-kira jam 3 petang tadi.


Difahamkan, insiden puting beliung itu adalah yang keempat berlaku di Kedah sejak ia melanda Pendang pada 14 Oktober lalu.

Dua lagi insiden direkodkan sebelum ini ialah di Kampung Sungai Bharu pada 31 Oktober serta Taman Wira Mergong, di sini, pada 2 November lalu.



0 comments:

Post a Comment

Arahan Penangguhan Operasi No Plet JPJ Berkuat Kuasa Serta Merta

Arahan pembatalan operasi No Plet JPJ berkuat kuasa serta merta. Tahniah Rakyat Malaysia.




Berita Terkini Ops Nombor Pendaftaran JPJ Ditangguhkan Serta-Merta

Menerusi pekeliling JPJ bertarikh 12 November 2014, ops nombor pendaftaran akan ditangguhkankan berkuatkuasa serta merta

Ini berikutan aduan negatif dari orang awam yang melihat operasi itu sebagai menyusahkan rakyat selain tidak membantu mengurangkan statistik kemalangan jalan raya seperti yang didakwa pihak JPJ.

Bagaimanapun, operasi cermin gelap, penggunaan lampu HID dan “Strobe Light’ tetap diteruskan seperti biasa.

0 comments:

Post a Comment

RUSSIA MENDAKWA MH370 HILANG ADALAH PERBUATAN HACKER DALAM PESAWAT




Media: Sistem hilang di atas Lautan Hindi pesawat Boeing 777 adalah hacker .

Hilang di malam 8 Maret Boeing 777 syarikat penerbangan Malaysia Airlines, terbang penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing, yang didakwa hilang dari radar disebabkan oleh penggodam dari semua sistem komunikasi di atas kapal. Ini telah dinyatakan oleh seorang jurutera satelit Michael Exner, mengambil siasatan bebas ke dalam kehilangan pelapik.

Menurut jurutera, dikutip edisi Australia Business Times Antarabangsa, suspek adalah seorang penggodam "genius teknikal" dengan yang dalam komputer hacking sistem kemahiran dan pengetahuan tentang mekanisme peralatan pesawat.

Sebagai RIA Novosti dilaporkan dengan merujuk kepada penerbitan, kira-kira 40 minit selepas pesawat itu berlepas dari ibu kota Malaysia, seseorang mematikan transponder komunikasi satelit, dua sistem avtoopovescheniya, ACARS (sistem komunikasi penerbangan LAPORAN dialamatkan) dan ADS-B ( automatik bergantung pengawasan-broadcast). Pada masa yang sama, Boeing 777 menyimpang dari kursus ini benar dan hilang dari radar.

Walau bagaimanapun, dari pesawat terus menghantar mesej elektronik ke Inmarsat, nota akhbar satelit.

Menurut jurutera, hacker, mempunyai pengetahuan yang mendalam tentang prinsip-prinsip kawalan lalu lintas udara, mampu melewati semua halangan keselamatan. Di samping itu, penyerang mampu mematikan sistem ACARS, yang hanya boleh dilakukan dari dalam kokpit pesawat. Hal ini juga menunjukkan yang luar biasa hacker kemahiran teknologi.


Artikel asal: http://russian.rt.com/article/58802#ixzz3Igkx3vqG


Kredit : EL Hunaif facebook

0 comments:

Post a Comment

Misteri Aramu Muru, Pintu Gerbang Kuno Menuju Dunia Lain??





Beberapa orang menganggapnya hanyalah sebuah pekerjaan yang belum selesai dari tukang batu kuno. Tapi banyak legenda setempat mengatakan bahwa Aramu Muru adalah portal atau gerbang ke dunia lain.

Tidak diketahui kapan Aramu Muru dibuat dan siapa yang membuatnya - tetapi kemungkinan besar Aramu Muru dibuat sebelum Inca. Tidak ada penelitian arkeologi telah dilakukan di sini.

Gerbang batu besar ini terletak di tempat yang tidak biasa yaitu di hutan batu Hayu Marca ("Kota para dewa") di dekat tepi Danau Titicaca. Puncak raksasa dari granit merah menjulang dari tanah kering Altiplano di sini.

Proses erosi telah membentuk jembatan alam, gua-gua aneh dan patung-patung alam. Seringkali sulit untuk mengatakan apakah beberapa bentuk aneh telah dibentuk oleh alam atau manusia.

Aramu Muru dipotong di sisi salah satu puncak granit tersebut. Gerbang ini tingginya 7 m dan lebar 7 m, dengan ceruk berbentuk seperti huruf "T" di tengah bawah. Permukaan gerbang dipoles. Ceruk dalamnya sekitar 2 m - cukup untuk satu orang masuk ke dalamnya. Di tengah-tengah ceruk ada ceruk yang lebih kecil.

Di sisi lain dari tebing, pada zaman dulu terletak sebuah terowongan, yang sekarang diblokir dengan batu untuk mencegah orang-orang memasukinya agar tidak terjadi kecelakaan. Beberapa orang percaya bahwa terowongan itu menuju ke Tiahuanaco.




MONUMEN-MONUMEN KUNO YANG SIMILAR

Bagi mereka yang percaya bahwa Aramu Muru adalah gerbang ke dimensi lain, mereka berargumen bahwa gerbang ini mirip gerbang-gerbang yang ditemukan di Reruntuhan Paquime Casa Grande di Chihuahua, Meksiko seperti dibawah ini



Pintu-pintu di Paquime yang juga berbentuk huruf "T"



Dan seringkali juga dihubungkan dengan Gerbang Matahari atau Stargate yang ditemukan di Tiwanaku seperti dibawah ini:



Gerbang yang diberi dijuluki sebagai Stargate di Tiwanaku




Gerbang yang diberi dijuluki sebagai Stargate di Tiwanaku


atau juga seringkali dikaitkan dengan Makam raja Midas di Turki



Beberapa arkeolog pikir ini adalah makam Midas, namun baru-baru ini beberapa arkeolog ada juga yang berpendapat ini adalah sebuah kuil Dewi Cybele. Sedangkan beberapa penggemar teori portal, menganggap ini adalah salah satu portal dari dunia kuno


Sedangkan bagi mereka yang percaya bahwa Amaru Muru hanyalah pekerjaan yang tidak selesai berargumen bahwa Gerbang ini memiliki beberapa kesamaan mendasar dengan arsitektur batu yang dipotong di India yang juga belum selesai yang bernama Gua Son Bhandar atau Gua Bihar. Legenda lokal di sana juga menceritakan tentang harta yang luar biasa banyak di dalamnya.




MIMPI JOSE LUIS DELGADO MAMANI

Pemandu wisata lokal Jose Luis Delgado Mamani punya mimpi yang tidak biasa di tahun 90an. Dia melihat gunung merah aneh dengan gerbang dipotong di dalamnya. Pintu portal ini terbuka dan cahaya biru berkilauan bersinar dari dalamnya.

Mamani terkejut menemukan pegunungan yang mirip dengan yang ada di mimpinya. Dia bertanya pada penduduk lokal apakah ada beberapa gerbang yang dipotong pada tebing ini - dan, ya, mereka membenarkan - ada gerbang. Beberapa mencoba menghalangi Mamani untuk pergi ke sana, karena penduduk lokal percaya bahwa gerbang tersebut menuju ke alam lain.

Ketika Mamani mencapai gerbang tersebut, ia hampir pingsan kegirangan - ini adalah situs yang ia lihat dalam mimpinya.

Cerita ini segera menjadi headline surat kabar lokal dan beberapa lama kemudian menyebar ke pers internasional.




Portal Keabadian

Portal ini dibuat di masa lalu. Pada waktu itu para pahlawan besar bisa melewati portal dan bergabung di jajaran para dewa. Kadang-kadang dewa-dewa ini kembali ke bumi melalui gerbang ini "untuk memeriksa semua kerajaan".


Cakram Emas

Legenda mengatakan bahwa gerbang itu terbuka untuk sementara waktu di abad ke-16. Waktu itu conquistador Spanyol membantai orang-orang Inca dan menjarah harta yang banyak di kota Cusco.

Di kuil Inca yang paling penting - kuil Coricancha (sekarang disana berdiri Gereja Santo Domingo) - terletak peninggalan yang sangat berharga yaitu cakram-cakram emas.

Menurut legenda, cakram ini diberikan oleh dewa untuk bangsa Inca. Cakram-cakram tersebut memiliki kemampuan penyembuhan yang mujarab.

Dua cakram tersebut disita oleh orang Spanyol, tapi yang ketiga (yang terbesar) menghilang tanpa jejak.


Lari dari Cusco menuju ke dunia lain

Seorang imam candi Coricancha - bernama Aramu Muru - berhasil melarikan diri dari malapetaka mematikan di Cusco. Dia membawa cakram emas yang paling besar tersebut bersamanya.




Aramu Muru mencapai bukit Hayu Marca dan bersembunyi di sana untuk sementara waktu. Dia kemudian bertemu dengan seorang imam Inca - penjaga portal dan, ketika penjaga tersebut tahu bahwa Aramu Muru berusaha menyelamatkan salah satu cakram emas, maka diaturlah ritual khusus di pintu gerbang.

Ritual rahasia ini membuka portal raksasa dan cahaya biru bersinar dari dalamnya. Aramu Muru memasuki portal dan tidak pernah terlihat lagi. Pintu gerbang itu pun mendapatkan namanya.


Penodaan

Kemudian tempat ini ditemukan oleh orang Spanyol. Mereka menodainya, menghancurkan setiap artefak yang terlihat dan menyatakan bahwa ini adalah tempat yang jahat, pintu gerbang ke neraka.


Legenda diataspun bercerita tentang masa depan: satu hari portal ini akan terbuka. Dan portal akan tampak jauh lebih besar daripada yang terlihat sekarang. Dewa akan kembali melalui gerbang itu ke Bumi dengan kapal matahari mereka.


Mitologi Modern

Situs legendaris ini juga telah menjadi inspirasi bagi banyak cerita dan teori kontemporer. Misalnya, beberapa warga mengatakan bahwa kedatangan "dewa" sekarang ini kadang dapat diamati. Dari waktu ke waktu terlihat penampakan cahaya biru misterius bersinar dari ceruk dan mahluk bersinar keluar dari portal ini.

Cerita lain mengatakan, bahwa pada waktu tertentu dalam setahun tebing ini menjadi transparan. Peneliti kegiatan paranormal melaporkan bola biru bersinar dan cakram berbentuk benda putih terang muncul di sini.

Aramu Muru sering dikunjungi oleh wisatawan, yang tertarik pada tempat-tempat yang misterius. Pencari pengalaman mistis melangkah masuk ke dalam ceruk dan menyandarkan kepala mereka ke tebing. Beberapa orang yang melakukan itu melaporkan melihat bintang-bintang, beberapa lagi melihat kolom api, beberapa lainnya mengaku mendengar musik berirama.

Di zaman yang katanya modern seperti abad ke-20 dan ke-21 ini, legenda-legenda baru terus bermunculan entah dari mana di berbagai situs di seluruh dunia. Ada yang mengatakan "Aramu Muru", terkait dengan alien kuno yang pernah mengunjungi bumi, ada juga yang mengkaitkannya dengan Lemuria dan Mu.

Penjelasan yang paling masuk akal mungkin adalah bahwa Aramu Muru adalah batu candi yang belum selesai. Seiring waktu berlalu, orang-orang terpesona oleh pintu ini, dan terinspirasi untuk menciptakan legenda tentang gerbang ke dunia roh atau gerbang ke dimensi lain atau gerbang ke sisi lain alam semesta.





0 comments:

Post a Comment

TAK BOGEL MAKA TAK CINTA!!




‘Tak bogel maka tak cinta.’ Itulah kata-kata perangkap yang akhirnya membuatkan seorang lelaki kini menyesal selepas menjadi mangsa ugutan seorang wanita yang merakamkan gambar bogelnya.


Menurut laporan dari laman myMetro hari ini, mangsa yang mahu dikenali sebagai John Tan, 30, berkata, dia mengenali suspek menerusi laman sosial Facebooknya sebelum mangsa mengajaknya membuat panggilan video menggunakan laman Skype.

Menurutnya, wanita yang menggunakan nama Sabrina Leung itu meminta bayaran RM10,000 dan mengugut akan memuat naik video mangsa ke laman sosial untuk tontonan umum sekiranya gagal membayar wang berkenaan.

Tan berkata, pada mulanya tidak menghiraukan ugutan itu namun terkejut apabila mendapati video aksi bogelnya sudah dimuat naik ke Youtube.

Tan mengaku dia terpedaya disebabkan riak wajah wanita itu yang cantik selain mempunyai tubuh badan menarik.


0 comments:

Post a Comment

GEREJA MENJADIKAN "HANTU" SEBAGAI TARIKAN PELANCONG




Semasa kecil kita diberitahu kalau nampak hantu bacalah surah. Kalau tak boleh blah jugak larilah ke masjid kerana syaitan takut dengan masjid. Well this is proven to be false pasal banyak sahaja cerita pocong bergolek atas bumbung surau dan penampakan sosok misterius dalam ruang solat. Dalam cerita barat pula hantu tak boleh masuk gereja kerana ada salib Yesus yang akan membakar mereka apabila ternampak. Di Republic Czech "hantu" digunakan bagi menarik pelancong ke Gereja St George. Gereja kurun ke 14 ini sudah daif kerana kos membaikinya adalah sangat mahal. Oleh itu artis Jakub Hadrava meletakkan figura hantu pada kerusi gereja bagi menarik pelancong yang seterusnya akan menderma kepada tabung membaiki gereja ini. Usaha beliau menggunakan teknik angker ini berjaya kerana pelancong dari Brazil, United Kingdom dan Jerman datang untuk melihat hasil seni angker beliau. Memang nampak creepy!!




0 comments:

Post a Comment

NGERI MAYAT YANG TELAH DIMAKAN IKAN DITEMUI DI PERAIRAN LAUT BESUT



Besut, 10/11/2014 - Satu mayat yang tidak dikenalpasti telah ditemui tanpa sebarang dokumen pengenalan diri di kawasan 16.5 batu nautika perairan Tok Bali, Cherang Ruku, Pasir Puteh, Kelantan.

Keadaan mayat yang tidak sempurna ini, bentuk badan seperti lelaki, kepala telah kelihatan tulang tengkorak manakala kebanyakan kulit pada tubuh badan telah tanggal dipercayai telah dimakan ikan.

Mayat tersebut telah dijumpai oleh team SAR IPD Besut (Besut 36) semasa operasi mencari nelayan 1 Lelaki Melayu yang dilaporkan telah hilang di kawasan perairan Tok Bali namun telah menjumpai mayat lain.


Mayat yang belum dikenal pasti ini telah dihantar ke Bilik Mayat Hospital Tengku Anis untuk bedah siasat.






1 comments:

Post a Comment

SEKS MENGUNDANG MAUT!!!




BOMOH JALIN HUBUNGAN SULIT DENGAN ISTERI ORANG MATI DIBUNUH!!!

Seorang bekas kapten kapal dijatuhi hukuman penjara lapan tahun oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini selepas mengaku bersalah menyebabkan kematian seorang bomoh yang menjalin hubungan sulit dengan isterinya dengan menembak mati mangsa, awal tahun lepas.


Hakim Datuk Wan Afrah Wan Ibrahim memerintahkan tertuduh, Shahrunizam Salleh, 44, dari Bandar Kinrara, Puchong, Petaling Jaya, menjalani hukuman itu berkuatkuasa dari tarikh tertuduh ditahan pada 8 Januari tahun lepas.


Shahrunizam didakwa menyebabkan kematian Asli Hamid, 44, di tepi Jalan Pekaka 8/70A, Seksyen 8, Kota Damansara, Petaling Jaya, antara jam 8.30 malam hingga 9.30 malam pada 4 Jan tahun lepas.


Lelaki itu didakwa mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh juga dikenakan denda.


Tertuduh sebelum ini menghadapi pertuduhan membunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.


Shahrunizam bagaimanapun mengaku bersalah selepas pihak pendakwaan mengemukakan pertuduhan pilihan mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan.


Mengikut fakta kes, tertuduh dan isterinya mengenali mangsa yang dikenali sebagai Ustaz Lee atau Atok.


Mangsa pada mulanya mengubati bapa tertuduh di Kedah dan selepas itu, tertuduh serta mangsa mempunyai hubungan yang baik dan tertuduh banyak membantu mangsa dari segi kewangan kerana lelaki itu (mangsa) tidak mempunyai pekerjaan tetap.


Mangsa seterusnya menjalin hubungan intim dengan isteri tertuduh hingga melibatkan hubungan seks.


Isteri tertuduh kemudian memberitahu suaminya mengenai perkara itu menyebabkan tertuduh telah mengarahkan isterinya menghubungi mangsa dan mereka bersama-sama pergi ke tempat kejadian berjumpa dengan mangsa.


Apabila mangsa tiba di tempat kejadian dengan menunggang motosikal, tertuduh yang berada di bahagian tempat duduk belakang kereta telah menembak mangsa.


Keterangan forensik seterusnya menyatakan mangsa mempunyai tiga kesan luka tembakan iaitu satu tembakan di dada sebelah kiri menembusi belakang, satu kesan di sebelah rusuk kiri hingga menembusi belakang dan satu kesan tembakan di tangan kanan.


Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya Wong Poi Yoke sementara tertuduh diwakili peguam Datuk Haniff Hashim.- Bernama


0 comments:

Post a Comment

Cium Kentut Dapat Gaji USD 50000 Setahun!!!




Mungkin anda akan hairan jika mengetahui tentang profesion ini tapi memang ini benar adanya. Di Negara China dibuka jawatan untuk pencium kentut profesional kerana para ahli di China meyakini bau kentut juga boleh untuk mengesan penyakit.

Para ahli dalam bidang bau ini mendakwa bahawa mereka dapat mengetahui tentang keadaan kesihatan seseorang dengan cara mengukur jumlah gas yang dikeluarkan melalui kentut.

Dan maka dari itu, di Negeri Tirai Bambu ini para ahli ingin mencari orang yang sanggup membau kentut dan mendiagnosis keadaan kesihatan pesakit berdasarkan baunya. Seperti yang dikutip Shanghai List, upah yang diberikan jika sanggup menjalani profesion ini iaitu US$ 50,000 setahun.

Namun ada syaratnya juga, iaitu harus berusia 18-45 tahun dan dilarang keras untuk merokok dan juga minum-minuman beralkohol. Dan pemohon juga dikehendaki tidak boleh mempunyai penyakit atau gangguan pada hidungnya atau juga penyakit lain yang berkaitan.

Jika syarat ini sudah dipenuhi semua maka pemohon akan menjalani beberapa siri ujian pengenalan bau dan latihan yang panjang. Sesudah itu, pemohon mendapat sebuah sijil pencium kentut profesional dan diharuskan mencium kentut orang setiap hari. Adakah anda berminat?


0 comments:

Post a Comment

10 Jenis Virus Komputer Yang Paling Berbahaya !!

10 Jenis Virus Komputer Yang Paling Berbahaya



Serangan virus merupakan salah satu hal yang sangat tidak diinginkan dalam komputer, selain dapat menghilangkan file mahupun aplikasi pada komputer, virus juga dapat membuat komputer tidak boleh bertahan lama (rosak). Berikut ini adalah daftar sepuluh jenis virus komputer yang paling berbahaya.

1. Discusx.vbs
Virus VBScript yang satu ini, memiliki ukuran sekitar 4.800 bytes. Dia akan mencuba menginfeksi di beberapa drive di komputer Anda, termasuk drive flash disk, yang jika terinfeksi akan membuat file autorun.inf dan System32.sys.vbs pada root drive tersebut. Selain itu, ia pun akan mengubah caption dari Internet Explorer menjadi “.::Discus-X SAY MET LEBARAN! [HAPPY LEBARAN ?!]::.”.

2. Reva.vbs
Lagi, virus jenis VBScript yang lumayan banyak dikeluhkan oleh beberapa pembaca. Ia akan mencuba menyebarkan dirinya ke setiap drive di komputer Anda termasuk drive flash disk. Pada drive terinfeksi akan terdapat file reva.vbs, autorun.inf, dan shaheedan.jpg. Selain itu, ia pun akan mengubah halaman default dari Internet Explorer agar mengarah ke situ http://www.arrahmah.com.

3. XFly
PC Media Antivirus mengenali dua varian dari virus ini, yakni XFly.A dan XFly.B. Sama seperti kebanyakan virus lokal lainnya, ia dibuat menggunakan Visual Basic. Memiliki ukuran tubuh sebesar 143.360 bytes tanpa di-compress. Dan ia dapat menyamar sebagai folder, file MP3 WinAmp atau yang lainnya dengan cara mengubah secara langsung resource icon yang ada pada tubuhnya. Ini akan lebih memyukarkan user awam dalam mengenalinya. Pada komputer terinfeksi, saat menjalankan Internet Explorer, caption-nya akan berubah menjadi “..:: x-fly ::..”, dan saat memulai Windows pun akan muncul pesan dari si pembuat virus pada default browser. Atau setiap waktu menunjukan pukul 12:30, 16:00, atau 20:00, virus ini pun akan menampilkan layar hitam yang juga berisi pesan dari si pembuat virus.

4. Explorea
Virus yang di-compile menggunakan Visual Basic ini hadir dengan ukuran sekitar 167.936 bytes, tanpa di-compress. Menggunakan icon mirip folder standard Windows untuk mengelabui korbannya. Virus ini akan menyerang Registry Windows Anda dengan mengubah default open dari beberapa extension seperti .LNK, .PIF, .BAT, dan .COM. Pada komputer terinfeksi, disaat-saat tertentu terkadang muncul pesan error, contohnya pada saat membuka System Properties.

5. Gen.FFE
Gen.FFE atau pembuatnya menamakan Fast Firus Engine merupakan salah satu program Virus Generator buatan lokal. Dengan hanya menggunakan program ini, tidak dibutuhkan waktu lama untuk dapat menciptakan virus/varian baru. Virus hasil keluaran program ini menggunakan icon mirip gambar folder standard bawaan Windows. Ia pun akan memblok akses ke Task Manager, Command Prompt, serta menghilangkan beberapa menu di Start Menu. Ia juga akan membaca caption dari program yang aktif, apabila terdapat string yang berhubungan dengan antivirus maka program tersebut akan segera ditutup olehnya.

6. Hampa
Virus yang juga dibuat menggunakan Visual Basic dan ber-icon-kan folder ini memiliki ukuran tubuh sekitar 110.592 bytes, tanpa di-compress. Banyak sekali perubahan yang ia buat pada Windows, seperti Registry, File System, dan lain sebagainya, yang bahkan dapat menyebabkan Windows tidak dapat digunakan sebagaimana mestinya. Pada komputer yang terinfeksi oleh virus ini, saat memulai Windows akan muncul pesan dari si pembuat virus.

7. Raider.vbs
Virus jenis VBScript ini berukuran sekitar 10.000 bytes, jika file virus dibuka dengan Notepad misalnya, maka tidak banyak string yang boleh dibaca karena dalam keadaan ter-enkripsi. Pada Registry, ia pun memberikan pengenal dengan membuat key baru di HKLM\Software dengan nama sama seperti nama pada computer name, dengan isinya berupa string value seperti nama virus tersebut, Raider, serta tanggal komputer tersebut kali pertama terinfeksi.

8. ForrisWaitme
Virus yang dibuat dengan Visual Basic ini menggunakan icon mirip folder standard Windows untuk melakukan penyamarannya. Beberapa ulahnya adalah menukar fungsi tombol mouse kiri dengan kanan, menghilangkan menu Folder Options, membuat file pesan “baca saya.txt” pada drive terinfeksi, dan masih ada yang lainnya.

9. Pray
Virus lokal ini dibuat menggunakan Visual Basic. Kami mendapati 2 varian dari virus ini, untuk varian Pray.A tidak memiliki icon, sementara untuk varian Pray.B menggunakan icon mirip Windows Explorer. Jika komputer terinfeksi oleh virus ini, saat penunjuk waktu di komputer tersebut menunjukkan pukul 05:15, 13:00, 16:00, 18:30, dan atau 19:45, virus ini akan menampilkan pesan yang mengingatkan user untuk melakukan shalat.

10. Rian.vbs
Virus VBScript ini memiliki ukuran 3788 bytes. Saat menginfeksi, ia akan menciptakan file baru autorun.inf dan RiaN.dll.vbs pada setiap root drive yang terpasang di komputer korban, termasuk Flash Disk.

AMARAN!!

Jangan klik sembarang LINK yg mencurigakan pada WALL anda! Kerana Virus SCRIPT sedang mencari mangsa


0 comments:

Post a Comment

VIDEO REMAJA PEREMPUAN DIBULI BERAMAI-RAMAI DALAM TANDAS MENJADI VIRAL!!!


Nampak gayanya isu kejadian buli ni dah semakin berleluasa. Kali ni, video klip kes buli terbaharu melibatkan remaja perempuan menjadi viral selepas dimuat naik di laman Youtube, awal minggu ini.

Video klip berdurasi selama enam minit tiga saat itu menunjukkan sekumpulan remaja perempuan lebih kurang lima orang memukul seorang remaja di kawasan tandas awam.

Dalam ada masa yang sama, seorang lagi rakan mereka bertindak merakamkan kejadian yang dipercayai berlaku di Kelantan berdasarkan dialek yang digunakan oleh mereka.







Mangsa hanya dilihat cuba berdiam diri ketika rambutnya ditarik, malah turut ditampar, disepak dan dibelasah menggunakan lutut sehingga terjatuh. Aksi buli yang bermula di dalam tandas dipercayai tandas awam itu berlarutan hingga ke luar.

Berdasarkan perbualan yang dirakam itu, kumpulan terbabit bengang dengan remaja yang berusia 16 tahun itu kerana dikatakan 'bermulut jahat'.

Selepas dipukul dan diherdik kerana tidak berpuas hati dengan kelakuan remaja itu, video itu berakhir dengan kumpulan remaja berkenaan tanpa perasaan kasihan menyuruh remaja itu pulang.

0 comments:

Post a Comment

Firman Juara Akademi Fantasia 2014

Firman Juara Akademi Fantasia 2014



SHAH ALAM: Mohd Firman Bansir atau Firman diumumkan sebagai juara Akademi Fantasia 2014 (AF2014) pada konsert akhir yang berlangsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) di sini, malam ini.

Beliau membawa pulang wang tunai RM50,000, sebuah kereta Toyota Vios dan sebuah trofi.

“Saya gembira dengan kemenangan ini dan berharap ia akan menjadi pembuka jalan dalam kerjaya seni saya,” katanya ketika berucap selepas menerima hadiah kemenangan daripada Pengetua AF 2014, Datuk Hattan.

Aman dan Ewal pula pemenang tempat kedua dan ketiga dengan masing-masing membawa pulang hadiah berupa RM30,000, sebuah kereta Perodua MyVi dan trofi serta RM20,000 dan trofi.

Kelima-lima finalis turut menerima hadiah berupa pakej percutian untuk seorang ke Osaka, Jepun untuk seorang.

Selain 100 peratus undian penonton, persembahan peserta turut dinilai menerusi komen oleh juri tetap Datuk Ramli MS dan Raja Azura serta juri jemputan Amy Search.

Konsert final itu turut diserikan dengan persembahan artis undangan antaranya Dayang Nurfaizah, Mas Idayu, Ning Baizura dan kumpulan Bunkface. – BERITA HARIAN ONLINE

0 comments:

Post a Comment

NGERI TIGA PELAJAR PARAH TERKENA LETUPAN BUATAN SENDIRI (5 GAMBAR)




Kuala Terengganu, 8/11/2014 – Tiga remaja parah, seorang daripadanya hancur dua tangan terkena letupan buatan sendiri di Kampung Padang Machang, Manir, di sini, pada 4.30 petang semalam.

Berikutan itu, tiga penuntut jurusan elektrik Institut Latihan Perindustrian (ILP), Gong Badak, dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah, berkata sebelum kejadian, Khairul Shahiran Che Ibrahim, 19, Nazrin Che Mohamad, 20, dan Mohd Afiq Mohd Misran, 18, dikatakan memasukkan beberapa bahan ke dalam sebatang besi paip.

“Mereka dikatakan hendak mencipta roket dengan memasukkan bahan seperti arang, sulfur dan beberapa bahan bakar dan letupan lain bersamanya ke dalam besi berkenaan.

“Bagaimanapun, ketika proses memampatkan bahan berkenaan, secara tiba-tiba roket yang hendak dicipta mereka meletup menyebabkan ketiga-tiga penuntut terbabit mengalami kecederaan,” katanya.

Beliau berkata, polis kini sedang menjalankan siasatan lanjut berhubung kejadian itu.

Wan Abdul Aziz berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu daripada pondok polis HSNZ sebelum pentadbiran hospital mengesahkan kejadian itu, pada 5.20 petang.

“Maklumat awal diterima oleh pihak hospital kononnya tiga penuntut terbabit mendakwa terkena letupan daripada sebuah kotak yang dialih ketika sedang mengemas rumah nenek seorang daripada mangsa untuk disewa.

“Bagaimanapun siasatan awal polis mendapati letupan berkenaan dipercayai berpunca daripada besi yang padat dengan bahan letupan berkenaan,” katanya.






1 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ