Luahan Rasa Hati Dari Isteri-Isteri dan Anak Ustaz Azhar Idrus

Kita tahu, satu Malaysia pun dah tahu, dan Ustaz Azhar Idrus sendiri pun telah membuat kenyataan berhubung isu ini. Namun, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Ikutilah luahan insan-insan yang rapat dengan UAI berhubung isu ini seperti isteri dan anak-anak beliau sendiri.



Respon dari anak sulong UAI, Nur Madiha Asyikin.



Respon dari isteri pertama UAI, Rogayah Sulong




Respon dari isteri kedua UAI, Nisya Wan




Apapun isteri ke-3 UAI masih tidak memberikan sebarang kenyataan. OhMedia akan kemaskini nanti.

Apapun kita doakan semoga keluarga ini tabah menghadapi dugaan yang mendatang. Sangat tidak boleh diterima akal hanya kerana kewujudan video yang tidak sampai 1 minit dan dirakam dengan kualiti kamera ala potatot itu mampu membuatkan sesiapa sahaja percaya ianya adalah UAI. Ketika ini merupakan akhir zaman di mana para pelaku maksiat akan diangkat dan para ulama' akan dijatuhkan. Beringatlah saudara semua, usah dengan video tidak sampai seminit itu mampu membenamkan diri anda sebahagian dari mereka yang fasik selagi tiada wujudnya sebarang bukti ke jalan kebenaran.

0 comments:

Post a Comment

GAMBAR SEKITAR MAJLIS AQIQAH LARA ALANA ANAK SCHA ALYAHYA

Gambar Sekitar Majlis Aqiqah Lara Alana Anak Scha AlYahya



Majlis Aqiqah Lara Alana yang di adakan sebentar tadi 1 Muharram 1436H. Jom saksikan gambar yang dimuat naik dari instagram@lara.alana

Gambar Sekitar Majlis Aqiqah Lara Alana Anak Scha AlYahya





















1 comments:

Post a Comment

PENGANJUR PROGRAM SENTUH ANJING MINTA MAAF




PETALING JAYA: Penganjur program “I Want To Touch A Dog” hari ini memohon maaf secara terbuka kepada semua pihak atas penganjuran program sentuh anjing yang diadakan Ahad lalu sehingga mencetuskan rasa kurang senang orang Islam.

Permohonan maaf itu dibuat penganjur program berkenaan, Syed Azmi Alhabsi dalam sidang media di sini, sebentar tadi.

Aktivis sosial itu yang diiringi peguamnya hanya membacakan kenyataan sebelum bergegas meninggalkan sidang akhbar itu.

Peguam beliau, Syahredzuan Johan menjelaskan Syed Azmi perlu meninggalkan bilik sidang media itu atas faktor keselamatan.

Terdahulu ketika membacakan kenyataan itu, Syed mengakui program berkenaan mempunyai kelemahan dan penganjurannya sama sekali tidak berniat untuk menyinggung perasaan mana-mana pihak, memesongkan akidah, menukar hukum agama serta menggalakkan liberalisme.

Sebaik Syed Azmi meninggalkan sidang media itu, seorang lagi rakan penganjur, Norhayati Ismail berkata pihaknya tidak pernah setuju apatah lagi menggalakkan peserta beragama Islam untuk sengaja memegang anjing tanpa sebab.

Beliau juga mengakui kehadiran peserta yang begitu ramai menyebabkan tindakan mereka sukar dikawal serta memaklumkan hanya mengetahui gelagat wanita Islam memegang dan memeluk anjing menerusi laman sosial dan media.

“Saya sendiri tidak nampak tindakan memegang anjing itu. Jadi saya tidak boleh komen. Kami hanya tahu dari media dan laman sosial,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya juga akan menemui Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) 6 November ini bagi memberi penjelasan sebenar berhubung penganjuran program terbabit.

“Kita juga sudah temui MAIS (Majlis Agama Islam Selangor) dan JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor) bagi menjelaskan perkara berbangkit berkenaan program I Want To Touch A Dog itu.

“Kami akui kelemahan dan minta maaf. Kami tidak pernah galakkan orang Islam untuk pegang anjing tanpa sebab,” katanya.

Sementara itu, Syahredzuan berkata satu laporan polis sudah dibuat Rabu lalu berhubung pelbagai ancaman, termasuk ugutan bunuh yang diterima Syed Azmi.

Beliau berkata pihaknya juga sudah melaporkan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berkenaan ancaman berkenaan dan meminta supaya tohmahan dan ugutan menerusi media sosial dihentikan.




0 comments:

Post a Comment

Video Mirip Pendakwah Terkenal Tersebar - Pihak Manakah Yang UNTUNG Dan RUGI??




Video mirip pendakwah tersebar ...

Sedang tersebar di media sosial sekarang ialah video yang menunjukkan seorang lelaki dan seorang wanita sedang memadu asmara.

Saya percaya dalam masa beberapa minit sahaja ratusan ribu kalaupun bukan jutaan salinan video tersebut tiba di tangan rakyat Malaysia.

Berbeza dengan video yang dikatakan skandal pemimpin politik sebelum ini yang agak kabur, video yang memaparkan pelaku berwajah mirip pendakwah tersohor itu begitu jelas dan dari sudut yang amat molek.

Persoalan pertama dalam kepala saya ialah pihak manakah yang UNTUNG dengan video tersebut dan pihak mana pula yang RUGI?

Saya rasa jika kita memikirkan persoalan yang saya kemukakan ini kita akan dapat menghindari daripada terjebak dalam permainan iblis dan syaitan.

Adakah UMNO sedang terdesak sekarang sehingga terpaksa menyebarkan video tersebut? Adakah PAS mempunyai motif untuk mengaut keuntungan dari isu ini?

Saya tidak sebut parti utama lain kerana hanya UMNO dan PAS sahaja parti orang Islam. Perlu diingat, video ini melibatkan seorang pendakwah Islam yang sangat terkenal dan amat berpengaruh.

Saya tinggalkan pada anda persoalan yang perlu direnung:

Pihak manakah yang UNTUNG dengan video tersebut dan pihak mana pula yang RUGI?

Barangkali dari situ kita akan dapat jawapannya.

Apapun yang paling baik ialah jangan sebarkan dan jangan terlibat sama sekali....


Dipetik dari:  Midi Amott II Facebook

0 comments:

Post a Comment

GAMBAR SEKITAR PERNIKAHAN TUNKU MAHKOTA JOHOR BERSAMA CIK KHALEEDA BUSTAMAM




Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim, 30, dilihat memasuki di Istana Bukit Serene, di sini, kira-kira jam 10 pagi tadi bagi melangsungkan istiadat pertunangan, majlis hantaran dan istiadat pernikahan bersama Cik Khaleeda Bustamam, 21.

Ketibaan Tunku Ismail kemudiannya diiringi dengan ketibaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar bersama Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah.

Turut kelihatan pegawai tinggi kerajaan negeri dan orang kenamaan mula memasuki perkarangan Istana Bukit Serene, bermula jam 8 pagi tadi.





 
 
 










0 comments:

Post a Comment

4 Tempat Bacaan Pelik Dalam Al-Quran

Cuba kita selak semula lembaran hidup kita. Sepanjang kita bergelar muslim, berapa kali kita sudah khatam al-Quran.

Jika setahun sekali, alhamdulillah. Jika sebulan sekali, itu sudah cukup bagus!

Tetapi persoalannya, yakinkah kita bahawa bacaan kita itu menepati kaedah sebenar yang diajar Nabi s.a.w?

Tolak tepi makhraj Arab yang agak sukar disebut oleh orang Melayu kita (kecuali jika benar-benar dilatih oleh guru al-Quran), bagaimana pula dengan benda-benda basic?

Dalam post kali ini, saya akan tunjukkan 4 tempat di dalam al-Quran yang bacaannya agak pelik sedikit dari biasa, di mana anda boleh menguji bacaan dan tahap pengetahuan anda.

Jika kita selama ini kita tersalah baca, bermakna kita sudah silap strategi. Kita terlalu fokus pada ‘kuantiti’ bukannya ‘kualiti’ bacaan.

Kita ada 2 pilihan. Sama ada meneruskan rutin harian kita dan khatam 12 kali setahun tetapi melakukan 12 kesalahan berulang-ulang kali, atau kita boleh KIV sebentar target khatam sebulan sekali itu dan fokus untuk improve bacaan al-Quran kita dari segenap aspek (makhraj, tajwid, kaedah bacaan dsb).

Tapi kalau semuanya OK, alhamdulillah =)



1) Surah Huud ayat 41

Cara bacaan yang betul ialah maj + rare (British pronunciation) + haa

Bukannya maj + roo + haa

ataupun maj + ray + haa

Kaedah bacaan ini dipanggil Al-Imalah (الإمالة)

Rujuk link:

http://www.youtube.com/watch?v=jiaiF5LyayA
(minit ke 0:40)




2) Surah Yusuf ayat 11

Asal perkataan tersebut ialah ‘Laa tak-ma-nu-na’, yang bermaksud, “Tidak percayakan kami.”

Tetapi telah digabungkan kedua-dua nun itu menjadi satu nun sahaja yang bersabdu.

Sebab itulah ketika membaca, kita perlu memuncungkan bibir sewaktunun sabdu (macam nak cium orang), seolah-olah kita nak sebut ‘tak-ma-nu-na’ tetapi ‘nu’ itu tak disebut. Ia digantikan dengan muncung.

Maka jadilah Laa Tak-man(muncung)na

Dari segi bacaan tiada beza. Cuma perlu buat isyarat mulut muncung tu.

Kaedah ini dipanggil Al-Isymam الإشمام




3) Surah Fussilat ayat 44

Di atas huruf alif, ada satu simbol bulat hitam (tiada lubang). Anda hanya boleh jumpa simbol ini di tempat ini sahaja.

Asal perkataan ini ialah a-a’-ja-miy.

Hamzah pertama bermaksud ‘adakah’.

Hamzah (alif) kedua pula ialah sebahagian daripada perkataan Arab:A’jamiy – yang bermaksud ‘orang bukan Arab’.

Cara bacaannya ialah dengan meringankan bacaan hamzah (alif) kedua. Seolah-olah digabung dengan hamzah pertama. Bukannya dibaca kedua-dua hamzah itu sama jelas seperti a+a’jamiyy,

tetapi lebih kepada
Aaa’jamiyyuw wa ‘arabiyy

Seolah-olah hamzah dibaca dua harakat sebelum dimatikan dengan ‘ain.

Rujuk link:

http://www.youtube.com/watch?v=yNnWJIcSbO0
(minit ke 4:40)




4) Surah al-Ahqaaf ayat 4

Menurut kaedah secara general, hamzah wasal (alif yang di atasnya ada huruf saad kecik) perlulah dibunyikan mengikut baris huruf ketiga.

Jika huruf ketiga berbaris depan, maka alif itu pun berbaris depan.
Jika huruf ketiga berbaris bawah, maka alif itu pun berbaris bawah.

Cuma jika huruf ketiga berbaris atas, lain sikit. Alif tak jadi baris atasjuga, tapi dibaca dengan baris bawah.

Tapi dalam surah Al-Ahqaaf ini, huruf ketiga berbaris depan. Maka kalau nak ikutkan kaedah, sepatutnya alif tu kena baca baris depan la kan?

Tapi kat sini pelik sikit.

Kita kena baca:

ii-tuu-nii

Bukannya

Uk-tuu-nii

http://www.youtube.com/watch?v=dRY70ogCj6A
(minit ke 0:53)

*****

Penulisan dalam blog sangatlah terhad. Jika anda takut tersalah, rujuklah mana-mana guru al-Quran. Dengar dan ikutlah bacaan dia. Itu lebih selamat. Wallahua’lam.

=)

sumber: effysaiful.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Kisah Benar Tentang Pengakuan Pelacur Kelas Atasan




ARIN, 27, (bukan nama sebenar) membuka kisah paling hitam dalam hidupnya yang selama ini menjadi rahsia peribadi paling dalam buatnya.

Melihat penampilannya kini yang ayu bertudung tambahan pula mempunyai kerjaya di sektor awam, tiada siapa menyangka bahawa dia pernah menjadi pelacur kelas atasan.

Semua itu hanya untuk mencari wang mudah bagi menggantikan komputer riba pemberian ibu yang hilang di asrama.

“Bila difikirkan balik, saya tidak tahu bagaimana saya boleh terjebak dan melakukan perkara seperti itu. Kalau saya bercerita dengan individu yang mengenali saya, pasti mereka berkata saya merepek,” ceritanya.

Ada benar apa yang dikatakan Arin. Melalui penampilannya, jelas keayuan dan keperibadian seorang wanita Melayu asli yang penuh dengan sopan dan santun.

Menceritakan detik bermulanya kisah hitam dalam hidupnya itu, Arin memberitahu kejadian itu berlaku ketika dia berada pada tahun akhir pengajian di sebuah universiti tempatan.

Walaupun berpenampilan sopan dan bertudung, pergaulan bebas menjadikan dia hanyut dalam kemanisan kehidupan remaja.


Aktiviti lewat malam menghiasi diari hari minggunya dengan mengunjungi kelab malam. Namun, dia memberitahu, dia bukanlah jenis gadis yang terlalu liar dan hanya mengunjungi kelab malam bersama teman-teman perempuannya yang lain.

Arin bernekad untuk mencari wang bagi membeli komputer riba yang baru.

Namun, mendapat wang sehingga RM3,000 bagi pelajar adalah sesuatu yang sukar.

Pelajar jurusan komunikasi itu akhirnya mendapat ilham setelah melihat seorang rakannya yang diulit kemewahan hasil pekerjaan sebagai gadis pengiring dan pegawai perkhidmatan pelanggan (GRO) di sebuah pusat karaoke mewah di ibu negara.

“Kawan saya itu sangat mewah. Dia jadi GRO ada gaji tetap. Tugas dia melayan tetamu yang datang ke pusat itu yang kebanyakannya warga asing.

“Jika ada pelanggan yang mahu membawanya bermalam di luar (kebiasaannya hotel) bayaran tambahan akan diberi kebiasaannya melebihi RM1,000 semalam. Bayangkan berapa pendapatan yang dia boleh dapat sebulan,” ujarnya.

Oleh kerana terlalu terdesak untuk mendapatkan wang, Arin menawarkan diri untuk bekerja di situ secara separuh masa.

Tidak dinafikan, perasaan takut mula menyelubungi pada hari pertama bekerja di situ. Selepas tiga hari, dia mendapat tempahan untuk dibawa bermalam.

Pelanggan akan menjemput di hadapan pusat tersebut selepas selesai waktu bekerja dan akan menghantarnya semula selepas selesai.

Pengalaman pertamanya adalah dengan pelanggan dari Korea. Selepas selesai melakukan hubungan seks dan berehat seketika, dia dihantar semula ke pusat karaoke tersebut.

“Bila mula-mula dapat duit memang rasa seronok sangat tapi perasan sedih hanya tuhan sahaja yang tahu. Kita bersama dengan orang yang tidak dikenali dan mereka akan melayan kita seperti haiwan.

“Maklumlah, mereka membayar kita ribuan ringgit. Masa tu rasa diri ni hina sangat. Mereka kasar terutama pelanggan dari negara Timur Tengah. Mereka buat apa saja yang mereka suka,” katanya.

Menurut Arin, bila melihat wang yang banyak dia tidak merungut. Walaupun duit yang diperlukan untuk membeli komputer riba sudah mencukupi, dia menjadi seperti gian mahukan jumlah yang lebih banyak.

Wang tersebut digunakan untuk membeli pakaian, barang perhiasan dan juga bersukaria bersama teman-teman.

Namun, apabila tamat peperiksaan akhir, Arin pulang ke pangkuan keluarga. Ketika itu dia terpaksa meninggalkan pekerjaan mewahnya itu.

Sejurus pulang ke rumah ibunya, Arin secara automatik berasa dirinya sangat kotor dan perasaan tersebut tidak pernah muncul dalam dirinya sepanjang 45 hari dia bergelumang sebagai pelacur kelas atasan.

“Pelacur kelas atasan?!… Bila fikirkan balik saya rasa nak menjerit sahaja. Tak sangka saya sanggup melakukannya,” ujarnya lagi.


Sumber

Nota: Gambar di atas hanya hiasan dari google

0 comments:

Post a Comment

Pelajar Sekolah Agama Pulak Di Ajar Pegang Anjing




Pada 20 september lepas ,seorang pengguna facebook bernama SkyVincent Loh telah memuat naik 22 keping yang menunjukkan beberapa keping gambar pelakar yang bru pulang dari kelas agama memegang anjing...




Program kecil yang diberi nama I Am Touching A Dog !' itu seakan sama dengan program yang kecoh bru2 ini I Want To Touch A Dog yang berlansung di Bandar Utama...Mungkin kisah ini tidak diambil berat oleh media arus perdana seperti program 'I Want To Touch A Dog' kerana ianya berlaku di Johor dan bukannya di Selangor...Semoga program seperti ini tidak berulang lagi....












0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ