GEMPAR!!! Chegubard Saman Presiden PAS Haji Hadi Awang


Chegubard Saman Presiden PAS Abdul Hadi Awang



KUALA LUMPUR 9 Ogos - Selepas bekas calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd. Shamsul Mat Amin mengemukakan saman terhadap Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perkara yang sama mungkin dilakukan oleh Badrul Hisham Shaharin.

Menerusi laman pisau.net dan mymassa menyiarkan surat daripada pejabat peguambela & peguamcara Vasudevan Appu mewakili Badrul Hisham atau lebih dikenali sebagai CheguBard yang ditujukan kepada Abdul Hadi.

Surat serahan tangan 6 Ogos itu bertajuk “Kenyataan Fitnah Terhadap Badrul Hisham Shaharin.”

“Kami merujuk perkara di atas di mana kami mewakili En. Badrul Hisham Shaharin yang beralamat di No. 1500, Sungai Setar Kecil, 14310, Nibol Tebal, Pulau Pinang.

“Kami telah diarahkan oleh anakguam kami adalah calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) N21 Sungai Acheh, Pulau Pinang dalam Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) yang diadakan pada 2013,” kenyataan daripada surat itu dipetik.

Alasan yang digunakan Badrul Hisham hampir sama dengan hujah Mohd. Shamsul Mat Amin yang merujuk kepada ucapan Presiden PAS di Kampung Tebakang Alor Limbat, Marang, Terengganu, pada 22 April 2013.

Dalam ceramah bersempena dengan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) itu, Abdul Hadi telah mengeluarkan kenyataan berbentuk umum bahawa ada di antara calon PKR terlibat dalam kegiatan jenayah termasuk menjual pil kuda dan berfahaman komunis sebagai alasan kenapa berlakunya pertindihan calon-calon PAS dan PKR di kawasan-kawasan tertentu.


Chegubard Saman Presiden PAS Abdul Hadi Awang



Sumber: www.rakyatnews.my


Baca juga di sini:

Tuan Guru Haji Hadi Diperintah Bayar RM2 Juta Atas Saman Fitnah

0 comments:

Post a Comment

BENARKAH IKAN DUYUNG DIJUMPAI TERDAMPAR DI PANTAI KUDAT SABAH?




IKAN DUYUNG DIJUMPAI TERDAMPAR DI SABAH




Antara satu lagi berita Aneh datangnya dari sabah apabila beberapa keping foto seekor ikan pelik yang menyerupai duyung jelmaan manusia viral di laman sosial sebentar tadi menimbulkan kekecohan orang ramai.

Sama-sama kita perlihatkan gambar ikan duyung yang dijumpai di sabah..

IKAN DUYUNG DIJUMPAI TERDAMPAR DI SABAH

IKAN DUYUNG DIJUMPAI TERDAMPAR DI SABAH

IKAN DUYUNG DIJUMPAI TERDAMPAR DI SABAH


Ada pengomen yang mengatakan makhluk tersebut tersadai di tepi pantai Kudat, Sabah kerana kepenatan setelah berenang jauh dalam lautan dalam.

Walaubagaimanapun, setelah hasil siasatan dijalankan berita ini adalah palsu dan sahaja di sensasikan oleh seseorang yang mengupload gambar ni. Dimana kisah sebenarnya adalah ini adalah salah satu prop yang di gunakan dalam filem 'Pirates of The Carribbean' seperti yang dinyatakan di bawah ini..


IKAN DUYUNG DIJUMPAI TERDAMPAR DI SABAH


Terbongkar sudah kebenaran tentang penemuan ikan duyung yang dijumpai di Patai Kudat katanya sudah ternyata palsu. Walaubagaimanapun bukan manusia sahaja yang menghuni bumi ini malah banyak lagi makhluk Tuhan lain yang kita tidak ketahui.


TETAPI rakyat Malaysia kalau mengeluarkan FITNAH memang pandai...huhuhu....



Sumber

1 comments:

Post a Comment

Yahudi Zionis Sengaja Mensasarkan Masjid-Masjid Utama Di Gaza.. Pengecut!!!

Yahudi Zionis Sengaja Mensasarkan Masjid-Masjid Utama Di Gaza.. Pengecut



Hari ini nampaknya Israel sengaja mensasarkan masjid-masjid utama di Gaza. Pengecut!!!

Mereka ingat, itu akan melumpuhkan semangat rakyat Gaza.
Namun nyata, mereka telah tersilap.

Lihat sahaja bagaimana mereka mendirikan solat Jumaat mereka semalam, di bawah runtuhan masjid-masjid.


Yahudi Zionis Sengaja Mensasarkan Masjid-Masjid Utama Di Gaza.. Pengecut

Yahudi Zionis Sengaja Mensasarkan Masjid-Masjid Utama Di Gaza.. Pengecut

Yahudi Zionis Sengaja Mensasarkan Masjid-Masjid Utama Di Gaza.. Pengecut

Yahudi Zionis Sengaja Mensasarkan Masjid-Masjid Utama Di Gaza.. Pengecut




"Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Sesungguhnya kami meletakkanMU di batang-batang leher musuh kami dan kami berlindung denganMU dari kejahatan mereka

Ya ALLAH hancurkan kumpulan mereka
Ya ALLAH pecahkan pakatan mereka
Ya ALLAH leburkan pendirian mereka
Ya ALLAH musnahkan langkah mereka
Cengkamkan anjing-anjingMU kepada mereka

Ya ALLAH yang Maha Pemaksa
Ya ALLAH yang Maha Perkasa
Ya ALLAH yang bersifat murka
Ya ALLAH,Ya ALLAH,Ya ALLAH

Wahai Tuhan yang menurunkan
Al-Quran,
yang menggerakkan awan,
yang menewaskan tentera Ahzab,
kalahkan mereka,kalahkan mereka,kalahkan mereka,
dan menangkanlah ke atas kami.

Perkenankanlah ya ALLAH "

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

0 comments:

Post a Comment

10 Selebriti Berpakaian Paling Memeranjatkan Dalam Sejarah Permaidani Merah


1). Toni Braxton

Toni Braxton

Penampilan permaidani merah yang panas putih Toni Braxton di Grammys 12 tahun lepas dianggap memeranjatkan genap piawaian pada hari ini.



2). Gwyneth Paltrow

Gwyneth Paltrow

Gwyneth Paltrow menghairankan dunia fesyen dan mula satu kegilaan baru kerana dia tiba di nombor hitam curam ini di perdana menteri Hollywood "Iron Man 3" pada pada April, 2013.


3). Gwyneth Paltrow


Gwyneth Paltrow

Berikutan di langkah Gwyneth Paltrow Jamie Alexander mencuri lampu tumpu di nombor hitam jelas ini di Los Angeles Premiere 'Thor: Dunia Gelap' pada 4 November, 2013.



4). J'Lo

J Lo

Baju versace ikonik J Lo di ke-42 Grammy Awards pada 2010 masih dianggap satu daripada kelengkapan yang paling tidak senonoh untuk  kurnia permaidani merah.


5). Kristen Stewart

Kristen Stewart

Kristen Stewart menentukan untuk berpakaian dirinya di renda yang hanya bogel kerana dia telah tiba di perdana menteri Los Angeles "The Twilight Saga: Memecahkan Subuh - Berpihak 2" pada November, 2012.


6). Jean Paul Gaultier

Jean Paul Gaultier


Renda oren Jean Paul Gaultier baju Fergie di Grammys 2012 menunjuk-nunjuk semuanya termasuk sut hitam dia. Tidak sesuai atau ikonik?


7). Erin Wasson

Erin Wasson

Baju hitam yang hampir tidak ada Erin Wasson di anugerah-anugerah Golden Globe 2012 mempunyai banyak di industri fesyen mengekot di kekecewaan.


8). Katy Perry


Katy Perry

Yang dengan teliti telus oleh Katy Perry bergemerlapan mengira di MTV Movie Awards 2010 menyebabkan dia kepada status gambar tempel.


9). Lady Gaga


 Lady Gaga

Manakala kita biasa melihat Lady Gaga yang mengejutkan kita dengan kenyataan-kenyataan fesyen aneh dia, baju daging ini di MTV Video Music Awards 2010  pergi sedikit terlalu jauh walaupun untuk peminat-peminat paling bersemangat dia.


10). Rihanna


Rihanna

Bagaimanapun, tiada menghairankan dunia agak suka CFDA Rihanna baju terbentuk daripada hanya ribuan hablur disatukan. Kerana dia berjalan di permaidani merah dengannya seluruh badan dalam mempamerkan dunia tercungap-cungap dan baru bahawa ini ialah masa fesyen yang mungkin tidak pernah untuk diulang sekali lagi. Tetapi dengan publisiti celebs lapar hampir mati untuk skrap tineiest liputan media meragui kita telah lihat yang terakhir daripada kemunculannya hampir berbogel di permaidani merah.

1 comments:

Post a Comment

PENCERAHAN MENGAPA HARUS BOIKOT McDONALDS





 Biarkan saja gambar yang berbicara....







Tak mampu boikot semua....Kita boikot satu persatu...












1 comments:

Post a Comment

5 Kebenaran Tentang Sosej Yang Perlu Anda Tahu!

5 Kebenaran Tentang Sosej Yang Perlu Anda Tahu




5 Kebenaran Tentang Sosej !

Ramai yang tak tahu ttg kebenaran ini, ia perlu didedahkan dan disebarkan. Sosej adalah kebanyakkan kanak-kanak suka, hatta ibu dan ayah juga!

5 Kebenaran Tentang Sosej' ini :

1) Mengandungi Bahan-Bahan kimia 'deadly' Dangerous seperti :

- Nitrite
- Heterocyclic Amines (HCAs)
- Starch
- Various types of meat!
- High Salts
- High Fructose Syrup
- High MSG
- Artificial colouring ( Supaya warna hot dog jadi pinkish!)
- Perservatives

2) 7000 kajian saintifik telah membuktikan bahawa Sosej yang mengandungi bahan-bahan di atas sangat berkait rapat dengan Kanser!

3) Kanak-kanak yang makan > 12 batang Sosej sebulan mempunyai risiko 9 kali lebih tinggi untuk mendapat Leukaemia.

4) Ibu mengandung yang makan Sosej >1 batang Hot dog setiap minggu akan meningkatkan risiko bayi untuk mendapat Barah otak!

5) Sosej meningkatkan risiko Kanser :

Kanser Usus - 50%
Kanser Pundi Kencing - 59%
Kanser Perut - 38%
Pankreas - 67%


Ini bukan Fakta yang di reka - Tapi adalah Fakta sebenar yang menunjukkan betapa pengguna di manipulasi oleh Food Industries!

Jauhkan aka 'Haram' kan ia dari anak-anak kita!


'Share' This Info If You Seriously Concern - Let other mothers know the truth!

Care For Our Lovely Kids!


Sumber: Rahsia Hawa Facebook

1 comments:

Post a Comment

LEPAS BOIKOT McD KITA BOIKOT ROKOK PULA




Harap-harap ROKOK menjadi barangan KEDUA selepas McD di BOIKOT diseluruh dunia terutama DUNIA ISLAM...Kita boikot satu persatu...

Ya, Rokok tak sama dengan McD. Tapi seharusnya kalau berjuang untuk boikot McD maka perjuangan juga perlu diteruskan untuk boikot rokok juga. Sebab ape? sebab industri rokok adalah juga merupakan sumber utama yg menyumbang wang kepada Israel melalui hasil jualan tembakau.Untuk pengetahuan, Philip Morris merupakan syarikat tembakau yang berkembang sebagai sebuah syarikat ketiga paling menguntungkan dalam kategori barangan pengguna. Philip Morris tidak kisah dengan 400,000 kematian setiap tahun di Amerika Syarikat asalkan ia memberi keuntungan yg begitu besar dari segi ekonomi. Apa lagi fakta antara ROKOK dan ISRAEL?

Jumlah penduduk dunia- 6.5 billion.
Jumlah orang-orang Islam- 1.3 billion.
Jumlah perokok di dunia- 1.15 billion.
Jumlah Muslim yang merokok- lebih kurang 400 juta orang.Pengeluar rokok terbesar di dunia- Phillip Morris.
Sumbangan Phillip Morris kepada Israel- 12% daripada keuntungan yang mereka perolehiJika seorang perokok Muslim menghabiskan satu bungkus rokok sehari, bererti mereka membakar 400 juta bungkus rokok sehari. Katakanlah harga sebungkus rokok sekitar US$ 1.00, bererti perbelanjaan umat Islam untuk rokok ialah US$ 400 juta sehari.

Kalau 50% perokok Islam membeli produk Philip Morris, bererti mereka menghisap 200 juta bungkus rokok produk Philip Morris sehari (US$ 200 juta). Rata-rata keuntungan rokok produk Philip Morris - 10% untuk setiap bungkus.

Maksudnya Phillip Morris dapat UNTUNG BERSIH US$ 20 juta sehari daripada umat Islam sahaja.

12% untuk Israel. Maka pada setiap hari perokok yang beragama Islam menghadiahkan kepada negara haram Israel sekitar US$ 2.4 juta. Setiap bulan Israel tersenyum memperolehi US 28.8 juta dari umat Islam yang merokok. Hampir US$ 300 juta setahun (tidak termasuk sumbangan dari syarikat-syarikat rokok lain).

Umat Islam yang merokok membakar US$ 400 juta SEHARI. Padahal perbelanjaan untuk mengurus dan memerdekakan Palestin khususnya Al-Aqsa memerlukan US$ 500 SETAHUN. Dua hari umat Islam berhenti merokok dalam setahun, sudah cukup untuk Palestin.


Tidakkah kita berasa apa-apa?
Tidakkan kita terasa nak boikot rokok sama seperti kita boikot McD?
Tidak adakah perasaan nk usaha berhenti merokok?
Tidak adakah tekad untuk berhenti merokok?Memang orang akan berkata..CAKAP SENANG LA..

Ye kalau tak cakap maknanya perokok tak tahu..jihad untuk berhenti merokok kerana suruhan agama, kerana melindungi kesihatan ahli keluarga dan kerana Allah yg pastinya, juga merupakan jihad yg pasti Allah akan pandang. Jika saudara seagama kita di Palestin berjihad penuh tekad memegang senjata, kita juga perlu melakukan perkara yang sama..jihad itu kalau ianya mudah bukan dinamakan jihad. Jadi berjuang la dalam kepayahan untuk BERHENTI MEROKOK. Allah tahu niat mu..Allah tahu doa dan usahamu..berapa ramai dah yg buktikan berjaya berhenti merokok jika btul2 tekad. Jadi sebagaimana anda melancarakan serangan boikot kepada McD, sewajarnya juga anda melancarkan serangan boikot kepada ROKOK. Sudah jelas hukum rokok dalam Islam.


Sumber: whatsapp

1 comments:

Post a Comment

Pasangan Pengantin Paling Popular Abad Ini... Tahniah!!







Berita mengenai sepasang pengantin Malaysia yang mengabadikan kenangan majlis perkahwinan mereka dengan memijak dan membakar bendera Israel sebagai tanda protes kekejaman rejim itu terhadap rakyat Palestin mendapat liputan sehingga ke negara itu.

Berita tersebut disiarkan menerusi laman blog milik Israel iaitu elderofziyon.blogspot.com dengan judul “Malaysian couple decides to burn Israeli flag on their wedding day ".

Berita itu turut dikongsi oleh laman Facebook Israel iaitu The Israel Project (Tip), perkongsian berita itu mendapat respon daripada penyokong Israel yang marah dengan tindakan itu.

Ada di antaranya mendoakan agar pasangan tersebut mendapat ‘bala bencana’ dek kerana perbuatan itu.
Patrick Gleen Hendry yang dipetik sebagai berkata "semoga kehidupan mereka suami isteri penuh dengan kesengsaraan".

Terdahulu pasangan pengantin yang berasal dari Jasin, Melaka Norfadhilah Mohd Badroldin, 27, dan suami, Mohd Hilmi Muslim, 27, kedua-duanya yang bekerja sebagai arkitek bertindak melakukan perkara itu selepas berasa amat sedih melihat penderitaan umat Islam khususnya kanak-kanak dan wanita yang menjadi mangsa serangan rejim Zionis.

Pasangan itu memijak dan membakar bendera Israel sebelum memasuki kawasan rumah mereka.

Terdahulu, bendera berkenaan diletakkan di jalan masuk ke kediaman tersebut untuk dipijak oleh hampir 3,000 tetamu yang menghadiri majlis tersebut.

Tindakan memijak bendera itu merupakan simbolik yang menjelaskan Israel selayaknya diletakkan di bawah telapak kaki umat Islam selain membangkitkan perasaan marah terhadap kekejaman rejim tersebut.
....Tiada Negara yang seberani Negara Malaysia

1. Ini bukan kata aku tetapi kata dari seorang rakan dari Sepanyol. Kenapa dia kata macam tu? İtu semua selepas dia belek-belek passport aku dan dia sangat terkejut bila dia terbaca 'Passport ini sah digunakan disemua Negara kecuali İsrael.'

2. Katanya. "Eh saya tak pernah tengok passport yang macam ni. Malaysia benar-benar anti İsrael. Saya boleh katakan tiada Negara yang seberani Negara Malaysia!"

3. Rakan-rakan Palestin pula kebanyakan daripada mereka sudah tahu perihal passport Malaysia. Bagi mereka yang baru tahu, berpusu-pusulah ambil gambar dan share di Facebook. Kata salah seorang dari mereka "Di Palestin kami tak boleh sebut nama Malaysia sesuka hati apatah lagi kalau askar İsrael ada sebab mereka sangat sensitif dengan Negara Malaysia. Kebencian mereka terhadap kalian (malaysia) membanggakan kami warga Palestin!"

4. Seoang rakan Jordan aku mengatakan bahawa tiada langsung di dalam mana-mana passport negara Arab yang berani tulis macam ni sebab mereka takut dengan İsrael. Tapi Malaysia bukan Arab pun Negara pun jauh tapi jauh lebih berani dan kuat daripada Arab sendiri.

5. Dan yang paling tak boleh blah seorang rakan aku dari Libya mengatakan sesuatu yang keterlaluan bagi aku iaitu "Saya rasa seolah-olah Nabi Muhammad bukan dari Arab tapi dari Malaysia sebab kami tengok orang Malaysia jauh lebih sayang İslam dari orang Arab sendiri"

6. Demi Allah yang memegang urat jantungku, ini semua bukan rekaan tetapi inilah yang aku lihat dan dengar ketika di Turki. Sedangkan orang Turki pun kibarkan bendera Malaysia di kedainya apatah lagi dengan kenyataan seperti ini.

Israel plan utk menyerang dlm masa 24jam. Jangan stop berdoa ayat2 berikut untuk Palestine:

La illaha illa Anta subhanaka inni kuntu minazzaalimin.

Frwd to allPls even if U'll not read, jst FORWARD

Astaghfirullah!
Astaghfirullah!
Astaghfirullah! 3x
*Hasbunallahu wa ni'imal wakeel.
*Hasbunallahu wa ni'imal wakeel.
*Hasbunallahu wa ni'imal wakeel.
*Hasbunallahu wa ni'imal wakeel.
*Hasbunallahu wa ni'imal wakeel.
*Hasbunallahu wa ni'imal wakeel.
*Hasbunallahu wa ni'imal wakeel. 7x

Pls wlupun tk baca, forwardkan msg ni . Slps membaca skrg forwards. Dlm brp minit, berjuta org akan membaca.



0 comments:

Post a Comment

MUKA-MUKA PESERTA BOGEL PULAU PINANG DIKENAL PASTI!!


APAKAH MUKA-MUKA INI ADALAH SALAH SEORANG DARIPADA SAUDARA-MARA ANDA DAN ANDA AKAN BERKATA... JANGAN SEBARKAN AIB ORANG.... ERMMM





Baca juga di sini:

Pulau Pinang Anjur Malaysia Nude Sports Games 2014??


0 comments:

Post a Comment

Asal Usul Lambang Bendera Israel


Ketika Salahuddin al-Ayubi dapat mengalahkan tentera salib di Jerusalem, beliau membawa dua mimbar dari Halab ( Aleppo ) Syria, tempat dimakamkan Saidina Khalid al-Walid.

Saidina Khalid al-Walid antara sahabat yang berjuang untuk membuka kota Jerusalem ini. Setelah enam ratus tahun kemudian, Jerusalem berada di dalam tangan tentera salib.

Pada tahun 1187, ia berada ditangan Islam kembali. Mimbar ini sebagai simbol bahawa masjid ini telah di dalam amanah Islam semula

Satu mimbar diletakkan di masjid al-Aqsa, satu lagi di masjid al-Khalil (Masjid dimakamkan Nabi Ibrahim a.s).

Apa yang menarik adalah di mimbar ini ada bintang enam, lambang Israel.






Sebenarnya, bintang enam ini adalah lambang bangsa Arab Kan’an. Ia ada sejak ribuan tahun dahulu. Bangsa Arab Kan’an menggunakan bintang ini sebagai lambang kaum mereka.

Sebab itu, ketika Salahuddin datang, dia membina tingkap ini dengan mengekalkan lambang bintang enam ini sebagai menghormati kaum Arab Kan’an yang telah Islam.




Orang Kan’an merupakan penduduk asal tanah Palestin ini. Sebelum Israel dibawa oleh Nabi Musa ke Palestin, mereka telah ada.

Umur mimbar ini hampir seribu tahun. Tingkap dan mar-mar di dinding ini berumur ratusan tahun. Orang Israel menggunakan lambang ini baru dalam 100 tahun.

Mereka menggunakan lambang ini dengan alasan seolah-olah mereka penduduk asal seperti Arab Kan’an di sini.

Di dalam Islam kita dilarang memakai lambang orang kafir. Bukan sahaja lambang, menyerupai sesuatu kaum pun kita dilarang.

Hadith yang diriwayatkan oleh Abu Daud,

“Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia akan tergolong di dalam kaum itu”.

Israel menggunakan lambang bintang enam untuk menyatakan dia adalah penduduk asal Palestin ini.

Mereka mengarang buku-buku yang menyatakan mereka adalah penduduk asal dengan menafikan bahawa Arab Kan’an adalah penduduk asal di sini. Lambang Israel

Sebab itulah, Syeikh Yusuf Abu Sunainah menekankan kepada pemuda-pemuda Palestin agar kembali mendalami sejarah.

Apabila sejarah tidak diajar, maka akhirnya, sesorang akan hilang jati dirinya. Inilah yang sedang berlaku bagi penduduk Palestin yang bersekolah di sekolah rasmi.

Enam puluh tahun berada di dalam jajahan Israel bermakna sudah masuk generasi ketiga tanah ini dijajah.

Penduduk Palestin merasa selesa berada di bawah Israel kerana semua kelengkapan telah cukup dan keadaan di sini lebih selesa dari negara Arab lain. Tidak sedikit yang lebih bangga memakai passport Israel dari memakai passport Palestin atau Jordan .

Benarlah kata hukama’:-

“Jika mahu membunuh tanamam, racunlah akarnya, jika mahu membunuh bangsa, racunlah sejarah mereka”

sumber: zharifalimin.blogspot.com



3 comments:

Post a Comment

9 Sebab Kenapa Palestin Perlu Dipertahankan





9 Sebab Kenapa Palestin Perlu Dipertahankan

1. Kiblat pertama orang Islam.

2. Tanah para ambia.
Di antara para anbia yang pernah dilahirkan, dibesarkan dan disemadikan di bumi Palestin ialah Nabi Ibrahim, Nabi Ismail, Nabi Ishak, Nabi Yaakub, Nabi Syuib, Nabi Musa, Nabi Zakaria, Nabi Yahya, Nabi Isa dan lain-lain lagi.

3. Terdapatnya Masjidil Aqsa.
Sabda Rasululllah SAW:

“Masjid apakah yang pertama dibangunkan di atas muka bumi ini?” Baginda menjawab “Masjid al-Haram.” Selepas itu masjid apa pula? Baginda menjawab “Masjid Al-Aqsa”. [HR Bukhari dan Muslim].

4. Masjid ketiga suci umat Islam.
Rasulullah SAW bersabda: “Janganlah kamu bersusah payah untuk bermusafir kecuali untuk menuju ketiga buah masjid, Masjid al-Haram, Masjidku ini (Masjid Nabawi) dan Masjid al-Aqsa.”

5. Merupakan padang Mahsyar selepas kiamat dan merupakan pusat keamanan sejagat.

Sabda RasuluLAH SAW:

“Ia adalah bumi Mahsyar dan kebangkitan.” [HR Imam Ahmad dan Ibn Majah].

6. Orang tinggal di sana kerana Allah diibaratkan seperti orang yang berjihad di jalan Allah dan dikenali sebagai bumi pertahanan jihad. Rasulullah SAW bersabda:

“Ahli Syam akan berterusan dalam jihad dan ribath di jalan Allah.” [HR at-Tabrani dan Al-Haitami].

7. Pusat untuk kumpulan-kumpulan yang sentiasa teguh menegakkan kebenaran dan hak orang Islam sehingga hari kiamat. Sabda Rasulullah SAW:

“Sekelompok dari umatku akan tetap berada dalam kebenaran yang nyata dan akan mengalahkan musuh-musuh mereka dan mereka tidak akan disakiti oleh musuh-musuh mereka kecuali apabila ditimpa kesusahan dan sehingga datang pertolongan dari Allah dan keadaan mereka akan kembali seperti sedia kala.” Para sahabat bertanya, “Di manakah tempat mereka itu ya Rasulullah?” Baginda menjawab “Di Baitul Maqdis dan di aknaf (bawah lindungan) Baitul Maqdis.” [HR At Tabrani].

8. Tanah yang diberkati Allah. Firman Allah SWT:

“Maha suci Allah yang telah menjalankan hamba-Nya (Muhammad) pada malam hari dari Masjidil Haram (di Makkah) ke Masjid Al-Aqsa (di Palestin), yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) kami. Sesungguhnya Allah jualah Yang Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui. [Al-Israk: 1].

9. Bumi yang akan didirikan ibu negara umat Islam di akhir zaman dan kemajuannya akan membawa kepada tanda-tanda akhir zaman. Rasulullah SAW bersabda:

“Pembangunan Baitul Maqdis membawa kepada kehancuran Madinah (kerana diserang wabak).”

Rujukan

Hanif Ismail (2006). Baitul Maqdis Kesucian yang Dipertahankan. Petaling Jaya: Hijjaz Records Sdn Bhd.

Maszlee Malik (2006). Al-Aqsa dalam Bahaya. Kuala Lumpur: Pertubuhan Jemaah Islah Malaysia.

Mohsen Saleh & Riyard Mahmoud. Kenangi Palestin Selami Isunya. Bandar Baru Bangi: Aman Palestin Bhd. Mohd.

N. Azran M. & M. Mahadi Isa (2005). Gerakan Freemasonary, Musuh dalam menghancurkan ISLAM. Selangor: La Khauf Resources.

5 comments:

Post a Comment

KENYATAAN RASMI AQSA SYARIF BERHUBUNG KEJADIAN DI PREMIS McDONALD'S DUNGUN PADA 5 OGOS 2014



Aqsa Syarif amat kesal dengan apa yang berlaku di McDonald's Dungun hari ini (5 Ogos 2014). Perbuatan sekumpulan orang yang mengganggu premis McDonald's, membaling objek keras serta menggoncang pintu kedai amat dikesali. Perbuatan seperti ini tidak wajar dibiarkan begitu sahaja kerana ia bertentangan dengan tata susila, akhlak Islam dan lunas undang undang.

Sungguhpun boikot adalah hak pengguna melakukan tindakan sivil untuk mengenakan tekanan, namun ia tidak mewajarkan tindakan secara fizikal mahu pun lisan untuk menakut-nakutkan serta mendatangkan kecederaan batang tubuh atau emosi kepada pemilik premis dan pekerjanya.

Aqsa Syarif memohon orang ramai yang menyokong kempen boikot supaya mengawal diri dan tidak melanggar batas undang-undang dalam menjayakan kempen. Tindakan liar dan melampau tidak tergolong sebagai menyokong inisiatif boikot. Ia sebaliknya lebih mirip kepada perbuatan merosakkan harta benda awam (vandalisme).

Aqsa Syarif menyarankan orang ramai untuk menghubungi pihak polis jika perbuatan ganas seperti ini berulang lagi. Untuk mengelak perkara seperti ini diulangi oleh pihak tidak bertanggungjawab maka Aqsa Syarif menasihatkan agar tidak diadakan sebarang bentuk demonstrasi atau perhimpunan di hadapan atau berhampiran mana-mana premis McDonald's.

Prof. Madya Dr Hafidzi Mohd Noor
Pengerusi,
Aqsa Syarif Berhad.

3 comments:

Post a Comment

Konspirasi Dunia - Penantian Raja Yahudi (Dajjal)



Telah dimaklumkan mengenai jadual perancangan pengikut Illuminati bagi melahirkan Messiah - sang penyelamat yang ditunggu. jadual ini telah disusun oleh sekumpulan penganut ajaran kultus yang beramal dengan ilmu sihir sejak 50 tahun dahulu. Inisiatif ini tidak pernah berhenti.

Artikel ini akan mendedahkan bagaimana berpengaruhnya ahli-ahli Illuminati dan bagaimana mereka melaksanakan jadual perancangan ini dengan teliti. Apabila memasuki tahun Masihi, 2000 orang pengikut Illuminati sudah bersedia menanti kemunculan Messiah - sang penyelamat dan percaya akan wujud tanda-tanda awal kemunculannya di langit. Tanda-tanda itu adalah ramalan yang sudah dijangkakan yang tertulis di dalam kitab Perjanjian Lama. Media massa bersedia menghebahkan fenomena langit sehingga menjadi sebuah berita sensasi yang diulang-ulang.

Terdapat gerakan rahsia di balik semua ini yang mempengaruhi media massa secara tidak langsung. tanda dan keajaiban ini akan meyakinkan bahawa kemunculan Messiah sudah dekat. mereka sedaya upaya mahu menanam benih kepercayaan ini.

Bagi bangsa Yahudi, dia adalah sang penyelamat yang dinanti-nantikan, Mosaiah. Bagi pengganut Kristian, dia adalah Jesus yang berjanji akan kembali. bagi pengganut Islam, dia adalah Imam Mahdi yang dinantikan. bagi pengganut ajaran Buddha, dia adalah kelahiran semula Buddha ; bahkan semua agama dan anutanpunya figure yang dinantikan. Pesona individu yang dinantikan itu adalah orang yang satu.

Tanda di langit yang dimaksudkan oleh Lambert dalam artikel ini dirujuk sebagai mnculnya bntang Jupiter, tetapi penulis percaya fenomena sebenar yang akan menjadi sandaran mereka adalah jajaran galaktik yang dijangka berlaku pada 21 Disember 2012. Golongan Illuminati sering menanti tanda di langit kerana ia amat berkait dengan peristiwa besar yang berlaku dalam sejarah dunia

Kehadiran Messiah adalah benar bagi para pengikut Illuminati dan penganut ajaran New Age. Kini ia harus disebarkan sehingga dunia benar-benar percaya bahawa Messiah ini akan datang menyelamatkan dunia dari krisis dan kemanusiaan.

Apa yang para pengikut Illuminati perlukan adalah kepercayaan dengan kepercayaan. Percaya mempunyai rahsia kekuatan yang tersembunyi. Messiah itu akan datang ; kerana itu ia harus bermula dengan agama. Semua agama dan kepercayaan harus bersetuju dengan dogma ini. Kehadiran seorang penyelamat inilah yang dinamakan - mesej Messianik. Menjadikan ia sebagai doktrin agama.


Menurut Lambert, diantara tahun ini 1985-2010, senario ini harus terjadi bahkan tidak harus ada pilihan lain melainkan ia mesti terjadi. Justeru, gerakan global cuba diarus-perdanakan dengan menjadikan Jerusalem sebagai pusat agama sedunia dan Israel mengetuainya. Projek ini dinamakan sebagai The New Jerusalem Covenant.





Lambert mendedahkan bahawa ahli-ahli Illuminati amat menantikan detik-detik pembinaan Haikal Sulaiman (Solomon's Temple/Temple of Jerusalem). Ia akan menjadi tempat ibadat untuk semua agama dan kepercayaan samada Yahudi (Judais), Kristian mahupun Islam. Ia menjadi lokasi peribadatan sedunia. Dunia akan menyaksikan pembinaan Haikal Sulaiman sebagai pembinaan yang terhebat dalam abad ini.

Bagi para pengikut Illuminati, ia bukan hanya tempat ibadah bahkan bakal menjadi istana kerajaan Messiah. Pembinaan haikal ini perlu disegerakan kerana ia akan menyempurnakan pelan kehadiran Messiah. lagi cepat ia dibina lagi cepat kezahirannya ke dunia.

Pembinaan haikal ini yang menggabungkan kuil, gereja dan masjid di Jerusalem. Sebelum itu al-Quds perlu dirobohkan. Bahkan semua pembinaan lama yang mempunyai ciri dan nilai keagamaan setempat (Islam) perlu dihapuskan. Satu ciri baru harus ditonjolkan. Namun, ia akan mendapat tentangan sehingga terjadi pertempuran di Timur Tengah.

Haikal ini akan dibina betul-betul diatas tapak al-Quds (Baitul Maqdis). Tidak dapat disangkal lagi, semua ini akan mencetuskan perperangan bahkan perang adalah sebahagian daripada intipati perancangan para pengikut Illuminati. Perang ini sudah dijangka dan sudah diorkestrakan sehingga ia berpihak kepada perancangan puak Illuminati. Berikut adalah kata-kata Lambert :

"Inti bagi segala ini hanya dapat dicapai dengan mencetuskan rasa kebimbangan akan terjadinya perang. Kebimbangan ini mesti dikekalkan sehingga semua hasrat ini tercapai."

Jika merujuk pada kata-kata penulis buku Behold A Pale Horse, bukanlah sesuatu yang asing kerana para pengikut Illuminati telah merancangnya sejak dari dulu lagi.

    "Pertubuhan rahsia sudah merancang mencetuskan ancaman perang sejak dari tahun 1917...tujuannya adalah untuk menyatukan umat manusia di bawah satu pentadbiran dunia yang mereka gelar New World Order."-ms 27

Setelah semua ini berhasil, iaitu apabila Jerusalem telah berada dibawah genggaman para pengikut Illuminati, barulah Jerusalem boleh diisytihar sebagai kota suci. Jerusalem akan menjadi ibukota bagi penduduk dunia. Dunia akan berwajah baru. Agama baru akan terbentuk dan dunia baru akan terlaksana. itulah harapan yang telah dipendamkan sejak 3000 tahun yang lampau.



Inisiatif-inisiatif ini sebenarnya akan mewujudkan provokasi dan akan mencetuskan kebimbangan akan terjadinya perang. Tidak dapat dinafikan bahawa negara-negara Islam pasti membantah jika Haikal Sulaiman ini dibina di atas tapak Masjid al-Aqsa. Namun bagi mereka, perebutan lokasi al-Quds mesti ada titik akhir dan pengakhiran itu akan berpihak kepada Illuminati.


Inilah kenyataan yang dapat disisipkan ketika menghadiri seminar Illuminati pada 18 Ogos 1991. Ia hanya dihadiri oleh ahli sahaja. ia diadakan di Boston. Sehingga kini perancangan itu berjalan dengan lancar tanpa disedari oleh penduduk dan komuniti dunia (golongan liberal terhadap secret society-dajjal-hadith akhir zaman). Anda akan menjangkakan perkara ini akan berlaku di masa-masa hadapan dimana tarikhnya yang sebenar hanya berada di dalam pengetahuan mereka dan Tuhan Yang Maha Esa.

Perang Dunia ke-3 akan bermula di Timur Tengah diantara Israel dan negara jiran mereka yakni negara Arab. Perang ini telah ditulis oleh Albert Pike sejak dari tahun 1870-an lagi dan kini ia menjadi semakin nyata.

Antara ketetapan dan perancangan yang dibuat :

    Meningkatkan ancaman perang nuklear - di semenanjung Korea, Pakistan dan India. Konflik nuklear perlu dikekalkan.
    Meyakinkan bahawa ancaman pengganas adalah benar dan mereka mempunyaikuasa bom atom.
    menjana kemusnahan ekonomi dan meningkatkan kebimbangan mereka bahawa krisis ekonomi adalah sama seperti Great Depression sebelum Perang Dunia Ke-2.
    Mencetuskan huru-hara dunia, rusuhan dan dengan menerbitkan isu agama serta hak liberalisme.


Sumber aku-macjay.blogspot.com










3 comments:

Post a Comment

GEMPAR REJIM ZOINIS BERUNDUR DARI GAZA... ALLAHUAKHBAR!!



AllahuAkhbar AllahuAkhbar AllahuAkhbar !!
REJIM ZOINIS BERUNDUR....ADAKAH MEREKA DIAMBANG KEKALAHAN

Beberapa kereta kebal turut berundur dari sebahagian kawasan di Genting Gaza...
Mereka Menyembunyikan Apa Sebenarnya Yang Telah Berlaku..
Terhadap Tentera Mereka... Mujahideen Telah Membantai Satu Batalion Tentera Zionis Di Sempadan..

TEL AVIV - ISRAEL. Sebahagian pasukan tentera darat Israel termasuk kereta kebal mula berundur dari beberapa kawasan di Genting Gaza sehari selepas rejim Zionis melancarkan gelombang kedua keganasan yang telah meragut lebih seratus nyawa di wilayah itu.

Menteri Pertahanan Israel, memaklumkan mereka hanya akan meneruskan operasi untuk memusnahkan baki lebih 30 terowong rahsia milik Hamas.

Saksi di utara Gaza mengesahkan anggota Pasukan Pertahanan Israel (IDF) dilihat meninggalkan kawasan terbabit secara serentak.






Sementara itu, Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu memberitahu kononnya mereka bersedia untuk melancarkan semula operasi tersebut jika ia mengancam keselamatan Tel Aviv.

Netanyahu dengan angkuh berkata operasi ketenteraan ke atas Genting Gaza akan diteruskan walaupun ia mungkin mengambil masa lama dan terpaksa menggunakan kekuatan tentera lebih besar.

Dalam satu kenyataan, jurucakap Hamas, Fawzi Barhoum menyifatkan Netanyahu sebenarnya keliru dengan krisis yang dicipta sendiri olehnya.

Pengunduran Israel itu membuktikan dakwaan beberapa pihak bahawa rejim Zionis kini kehabisan aset ketenteraan dan tindakan tersebut sebenarnya hanya untuk menutup kelemahan mereka, laporan dipetik dari AFP.

Mereka menyembunyikan apa sebenarnya yang telah berlaku terhadap tentera mereka. Mujahideen telah membantai satu batalion tentera zionis di sempadan.

Moga kemenangan milik mujahideen. Takbir!..ALLAHUKAHBAR!!!

This is what they are trying to hide it.
هذا ما يحاولون اخفائه

SOURCE : ابو كريم كريم

Rejim Zionis di ambang kekalahan

Kerugian Israel dalam peperangan ini telah dibincangkan dalam Perlimen Israel baru-baru ini. Kerugian yang besar tersebut adalah daripada sudut operasi ketenteraan udara dan darat, perekonomian, industri pelancongan, industri penerbangan, penempatan komuniti Israel dan sebagainya.

Bahkan jumlah kematian di kalangan tentera IDF dan polis jauh melebihi jumlah anggota al Qassam yang terkorban syahid.

Tentera IDF terbunuh : 497 orang
Polis Israel terbunuh : 113 orang

Tentera yang cedera parah & sederhana : 879
Polis Israel yang cedera : 362

Jumlah ini jelas jauh lebih tinggi (10 kali ganda menurut sumber al Qassam) jika dibandingkan dengan jumlah anggota al Qassam yang terkorban syahid.

Majoriti yang terkorban di Gaza adalah di kalangan kanak-kanak, wanita dan orang awam.
Israel tidak punya banyak pilihan melainkan terpaksa mencipta alasan sebelum mengundurkan tenteranya daripada sempadan Gaza dan akan menggunakan apa jua cara agar PBB dan masyarakat dunia terus memberikan imej yang buruk kepada Hamas.

Aman Palestin
Terkini | Gaza 2.42 am | Perang Hari ke-28

Seorang wartawan Zionis, Ben Caspit menulis dalam sebuah akhbar Zionis, Maariv : Sebenarnya Israel tidak mampu untuk mengalahkan Hamas, tidak mampu untuk memujuk Hamas, dan tidak mampu untuk memaksa Hamas mengehentikan serangan.

Media Zionis (Haaretz Hebrew) : Israel telah dikalahkan oleh rakyat Gaza dalam operasi "Protective Edge" mereka dengan satu kekalahan yang tak pernah dialami sepanjang 40 tahun.

Sumber : شبكة قدس الإخبارية

Kredit: Dato Badr FB

2 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ