Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



GEMPAR REJIM ZOINIS BERUNDUR DARI GAZA... ALLAHUAKHBAR!!



AllahuAkhbar AllahuAkhbar AllahuAkhbar !!
REJIM ZOINIS BERUNDUR....ADAKAH MEREKA DIAMBANG KEKALAHAN

Beberapa kereta kebal turut berundur dari sebahagian kawasan di Genting Gaza...
Mereka Menyembunyikan Apa Sebenarnya Yang Telah Berlaku..
Terhadap Tentera Mereka... Mujahideen Telah Membantai Satu Batalion Tentera Zionis Di Sempadan..

TEL AVIV - ISRAEL. Sebahagian pasukan tentera darat Israel termasuk kereta kebal mula berundur dari beberapa kawasan di Genting Gaza sehari selepas rejim Zionis melancarkan gelombang kedua keganasan yang telah meragut lebih seratus nyawa di wilayah itu.

Menteri Pertahanan Israel, memaklumkan mereka hanya akan meneruskan operasi untuk memusnahkan baki lebih 30 terowong rahsia milik Hamas.

Saksi di utara Gaza mengesahkan anggota Pasukan Pertahanan Israel (IDF) dilihat meninggalkan kawasan terbabit secara serentak.






Sementara itu, Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu memberitahu kononnya mereka bersedia untuk melancarkan semula operasi tersebut jika ia mengancam keselamatan Tel Aviv.

Netanyahu dengan angkuh berkata operasi ketenteraan ke atas Genting Gaza akan diteruskan walaupun ia mungkin mengambil masa lama dan terpaksa menggunakan kekuatan tentera lebih besar.

Dalam satu kenyataan, jurucakap Hamas, Fawzi Barhoum menyifatkan Netanyahu sebenarnya keliru dengan krisis yang dicipta sendiri olehnya.

Pengunduran Israel itu membuktikan dakwaan beberapa pihak bahawa rejim Zionis kini kehabisan aset ketenteraan dan tindakan tersebut sebenarnya hanya untuk menutup kelemahan mereka, laporan dipetik dari AFP.

Mereka menyembunyikan apa sebenarnya yang telah berlaku terhadap tentera mereka. Mujahideen telah membantai satu batalion tentera zionis di sempadan.

Moga kemenangan milik mujahideen. Takbir!..ALLAHUKAHBAR!!!

This is what they are trying to hide it.
هذا ما يحاولون اخفائه

SOURCE : ابو كريم كريم

Rejim Zionis di ambang kekalahan

Kerugian Israel dalam peperangan ini telah dibincangkan dalam Perlimen Israel baru-baru ini. Kerugian yang besar tersebut adalah daripada sudut operasi ketenteraan udara dan darat, perekonomian, industri pelancongan, industri penerbangan, penempatan komuniti Israel dan sebagainya.

Bahkan jumlah kematian di kalangan tentera IDF dan polis jauh melebihi jumlah anggota al Qassam yang terkorban syahid.

Tentera IDF terbunuh : 497 orang
Polis Israel terbunuh : 113 orang

Tentera yang cedera parah & sederhana : 879
Polis Israel yang cedera : 362

Jumlah ini jelas jauh lebih tinggi (10 kali ganda menurut sumber al Qassam) jika dibandingkan dengan jumlah anggota al Qassam yang terkorban syahid.

Majoriti yang terkorban di Gaza adalah di kalangan kanak-kanak, wanita dan orang awam.
Israel tidak punya banyak pilihan melainkan terpaksa mencipta alasan sebelum mengundurkan tenteranya daripada sempadan Gaza dan akan menggunakan apa jua cara agar PBB dan masyarakat dunia terus memberikan imej yang buruk kepada Hamas.

Aman Palestin
Terkini | Gaza 2.42 am | Perang Hari ke-28

Seorang wartawan Zionis, Ben Caspit menulis dalam sebuah akhbar Zionis, Maariv : Sebenarnya Israel tidak mampu untuk mengalahkan Hamas, tidak mampu untuk memujuk Hamas, dan tidak mampu untuk memaksa Hamas mengehentikan serangan.

Media Zionis (Haaretz Hebrew) : Israel telah dikalahkan oleh rakyat Gaza dalam operasi "Protective Edge" mereka dengan satu kekalahan yang tak pernah dialami sepanjang 40 tahun.

Sumber : شبكة قدس الإخبارية

Kredit: Dato Badr FB


2 comments:

elok lah tu..

5 August 2014 at 18:37 comment-delete

Allah sentiasa melindungi umat islam....aamiin

6 August 2014 at 09:32 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ