Bantuan Persekolahan RM100 Diagihkan Mulai 15 Januari 2014

Bantuan Persekolahan RM100 Diagihkan Mulai 15 Januari 2014


Selain Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), Kementerian Pendidikan Malaysia melalui kerajaan Malaysia akan memberikan bantuan persekolahan 1Malaysia yang berjumlah RM100 kepada murid sekolah rendah dan menengah.

Agihan bantuan tersebut akan dibuat mulai 15 Januari 2014. Oleh itu, ibu bapa bersedialah untuk datang ke sekolah untuk mengambil bantuan ini.

Kepada ibu bapa yang belum membuat persiapan persekolahan bagi sesi 2014 secara sepenuhnya, bolehlah menunggu dahulu setelah bantuan ini diedarkan bolehlah ibu bapa berbuat demikian.

Diharapkan bantuan ini bukanlah untuk dibelanja sesuka hati. Gunakanlah secara berhemah demi kebaikan anak-anak. - Sumber Tetamu Istimewa

9 comments:

Post a Comment

Wanita Mendakwa Buah Zakar Suaminya Pecah Dibelasah Polis

Wanita Mendakwa Buah Zakar Suaminya Pecah Dibelasah Polis


Alor Setar: Seorang wanita mendakwa suaminya cedera parah pada bahagian badan dan kemaluan selepas dipercayai dibelasah polis ketika lebih 10 hari berada dalam tahanan sejak 11 Disember lalu.

Isteri mangsa, 28, berkata, kejadian itu berlaku ketika suaminya yang juga seorang kontraktor ditahan reman untuk membantu siasatan berhubung kes rogol yang dikatakan berlaku di Taman Tengku Maheran, dekat Jitra, pada 9 Disember lalu.

5 comments:

Post a Comment

Video Hangat Skandal Adi Putra Selepas Bergelar Janda

Video Hangat Skandal Adi Putra Selepas Bergelar Janda

Patah tumbuh hilang berganti kan...hehehe


Jom layan videonya dibawah








Video Hangat Skandal Adi Putra Selepas Bergelar Janda

5 comments:

Post a Comment

Seorang Peserta Perhimpunan Aman Ditangkap Memiliki Bom!!

Seorang Peserta Perhimpunan Aman Ditangkap Memiliki Bom!!


SHAH ALAM, 31 Disember – Seorang lelaki ,46 tahun ditahan bersama sebatang paip disyaki bom buatan sendiri di Taman Halaman, Ampang Jaya, Selangor. Anggota polis yang mengesyaki sesuatu telah cuba menahan sebuah motosikal yang ditunggang seorang lelaki di lampu isyarat Tasik Permai, Ampang. Lelaki tersebut yang memecut motosikal kemudiannya telah dikejar oleh anggota polis dan setibanya di suatu lokasi di Taman Halaman, Ampang motosikal yang ditunggangi lelaki tersebut telah terbabas dan melanggar sebuah kenderaan yang berada di bahu jalan tersebut.


2 comments:

Post a Comment

Temuramah Bekas Model Playboy Felixia Yeap Di TV Al Hijrah






Wanita yang patut dicontohi oleh wanita masa kini. Kenapa perlu mendedahkan aurat sedangkan kita sedia maklum hukumnya Haram. Semoga kita semua mendapat hidayah dan petunjuk dariNYA.

Anda mungkin boleh juga membaca artikel yang berkaitan di sini Model 'Playboy' Felixia Yeap Gemar Berhijab Dan Berbaju Kurung

7 comments:

Post a Comment

Video Ngeri!! Kulit Kaki Tersiat!!

Video Ngeri!! Kulit Kaki Tersiat!!

Video Ngeri!! Kulit Kaki Tersiat!!

Jom Layan videonya di bawah
(sila tunggu beberapa saat untuk videonya loading)


5 comments:

Post a Comment

Seks Dan Peraturan Pelik Di Negara Berlainan

Seks Dan Peraturan Pelik Di Negara Berlainan
Gambar hiasan



1. Lebanon
Lelaki diperbolehkan ‘bercinta’ dengan binatang, asalkan binatang itu betina. Hukuman mati dikenakan bagi lelaki yang ketahuan berhubungan dengan binatang jantan.


2. Bahrain
Doktor lelaki sah secara hukum untuk memeriksa alat vital wanita, tetapi dilarang secara langsung melihatnya selama pemeriksaan. Mereka hanya diperbolehkan melihatnya melalui sebuah cermin.


2 comments:

Post a Comment

Angelina Jolie Tanpa Mekap

Angelina Jolie Tanpa Mekap

Angelina Jolie Tanpa Mekap

4 comments:

Post a Comment

Britney Spears Mengamuk Albumnya Tiada Sambutan

Britney Spears Mengamuk Albumnya Tiada Sambutan


Penyanyi terkenal, Britney Spears berang dengan Beyonce selepas album terbarunya "Britney Jean" tidak mendapat sambutan dan tersenarai dalam album penjualan terendah.

Britney menyalahkan isteri rapper Jay Z yang mendapat kejayaan terbesar apabila sebanyak 1 juta albumnya terjual dalam tempoh seminggu.

Menurut satu sumber kepada Dailymail, "Album Britney gagal, dia menyalahkan Beyonce kerana turut melancarkan album secara tiba-tiba dalam tempoh sama.

"Britney turut menganggap Beyonce sengaja berbuat demikian kerana ingin memalukan dirinya dengan kegagalan tersebut."

Tambah sumber itu lagi, Britney juga dikatakan mengamuk dan tidak mahu mendengar sebarang berita langsung mengenai Beyonce.

4 comments:

Post a Comment

Gadis Jual Dara Di Internet Telah Dilamar Oleh Jutawan Arab RM4.9 Juta

Gadis Jual Dara Di Internet Telah Dilamar Oleh Jutawan Arab RM4.9 Juta
Catarina Migliorini


RIO DE JANEIRO: Catarina Migliorini, pelajar kolej berusia 23 tahun di Brazil yang menjadi tumpuan dunia kerana melelong daranya dan kini mengiklankan lagi untuk melelong daranya itu.

Pada masa yang sama, wanita itu juga menimbang untuk menerima lamaran seorang jutawan Arab. Pada 2012, seorang jutawan Jepun menawar Catarina AS$780,000 (RM2.6 juta) untuk membeli daranya menerusi lelongan secara online.

Bagaimanapun, urusan jual beli itu gagal dan dia sekali lagi melelong daranya menerusi laman web VirginsWanted2.com.Tawaran itu dilanjutkan dari 12 Disember hingga 12 Februari.

Tanpa mendedahkan identiti lelaki itu, Catarina memberitahu mereka saling berbual menerusi Skype dan menyifatkan lelaki berkenaan sebagai ‘penganut Islam progresif.’

“Saya mengambil keputusan untuk meneruskan tawaran itu. Pada masa sama, saya menerima lamaran daripada seorang jutawan Arab. dan kini menimbangnya kerana ia membabitkan perkahwinan.

“Memandangkan musim panas menjelang tiba dan sudah tentu banyak parti diadakan, saya mengambil keputusan untuk melanjutkan lelongan itu bagi sambil menimbang tawaran itu. Jutawan Arab itu kelihatan begitu romantik dan menguasai 11 bahasa. Dia berumur antara 35 dan 40 tahun, kacak dan pintar. Dia tinggal di rumah agam. Saya melihatnya menerusi skype,” kata Catarina.
gadis

Bagaimanapun, lelaki itu tidak bersetuju dengan tindakannya melelong daranya sehingga sanggup menawarkan AS$1.5 juta (RM4.9juta) kepadanya supaya menghentikan lelongan itu, berkahwin dengannya dan berpindah ke negara asalnya.

“Dia tidak suka dengan tindakan saya. Dia anggap tidak sesuai kerana saya cantik, muda, berbakat dan cerdik. Dia mahu mengahwini saya dan mencadangkan kami bertemu di Malta supaya dapat berkenalan lebih rapat. Malta negara berkecuali dan saya boleh membawa keluarga saya. Semuanya dia akan tanggung.

“Saya suka berbual dengannya kerana dia penyayang, romantik dan pintar. Tetapi saya tidak mahu berkahwin kerana ia membabitkan wang yang banyak. “ Ia membabitkan perasaan cinta dan saya tidak mahu terikat,” kata Catarina. – AFP

Sumber: 

5 comments:

Post a Comment

Julia Ziegler Ditipu RM8,333

Julia Ziegler Ditipu RM8,333


Pelakon Julia Ziegler ditipu oleh bekas pengurus Intan Ladyana sebanyak RM8,333 bagi urusan membuka syarikat hartanah.

Julia, 29, berkata, dia tidak menghalalkan wang yang ditipu oleh individu yang dikenali sebagai Nor Ain.
"Saya tidak akan halalkan duit yang dia ambil dan dia atau keluarga dia perlu selesaikan hutang ini biarpun dia ditangkap atau menerima hukuman.

"Saya banyak menghabiskan masa dan duit semata-mata perkara tidak berguna seperti ini bukan sahaja menipu, malah dia buat saya macam pengemis pula," katanya kepada mStar.

Menurut Julia, wanita itu menghubunginya dengan menawarkan perniagaan, malah turut menggunakan nama beberapa orang kenamaan bagi menyakinkannya.

"Dia menghubungi saya kononnya untuk berbincang tentang projek perniagaan hartanah dan membawa saya berjumpa dengan beberapa orang kuat dalam bidang tersebut.

"Kemudian beberapa bulan selepas itu tiada sebarang perkembangan dan saya dapat tahu tiada sebarang syarikat yang ditubuhkan atas nama saya, malah dia cuba melarikan diri dengan memberi pelbagai alasan tidak masuk akal."

Julia mula menyedari ditipu selepas menghubungi beberapa artis lain yang pernah bekerjsama dengan Nor Ain yang turut menerima nasib yang sama.

Dalam pada itu, Julia, Rita Rudaini dan seorang mangsa Zita telah membuat laporan polis pada malam Ahad berhubung perkara tersebut.

3 comments:

Post a Comment

Laman Facebook Najib Razak Diserang Ekoran Kenaikan Kos Sara Hidup

Laman Facebook Najib Razak Diserang Ekoran Kenaikan Kos Sara Hidup



Laman Facebook rasmi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terus dipenuhi rungutan dan juga kritikan masyarakat berikutan kenaikan kos harga barang menjelang berlabuhnya tirai 2013.

Dalam tulisan sempena Tahun Melawat Malaysia (TMM 2014) di laman miliknya, Najib "diserang" bertalu-talu oleh pengguna Facebook yang merasakan kenaikan harga barangan dan peningkatan kos sara hidup terlalu membebankan mereka.

5 comments:

Post a Comment

Mohon Maaf Kepada Semua Rakan Blogger Yang Dikenali!!


Assalamualaikum wbt...
Salam ceria buat rakan-rakan yang dirahmati Allah swt.

Terlebih dahulu Ida memohon ribuan ampun dan maaf kepada semua rakan-rakan blogger yang sering berkunjung ke blog Ida kerana Ida tidak dapat melakukan blogwalking ke blog anda sepanjang 3-4 hari yang lepas kerana Ida bercuti ke Cameron Highland... InshaAllah akan akan blogwalking dalam masa terdekat nanti.

6 comments:

Post a Comment

Johan As'ari Memang Seorang Playboy??

Johan As'ari Memang Seorang Playboy?



Semakin banyak isu yang tidak elok kini ditimbulkan oleh pelakon Johan As’ari terutamanya soal percintaan. Baru-baru ini Johan dikecam hebat kerana tindakannya memutuskan perhubungan dengan Lana setelah melamar wanita itu sebagai isteri. Tindakan Johan mengundang tidak puas hati ramai pihak.

Sehubungan dengan itu ramai yang mengelarkan Johan sebagai “Playboy” kerana banyak mempermainkan perasaan ramai wanita yang pernah dikaitkannya. Lana bukanlah wanita pertama yang diperlakukan Johan sebegitu tetapi pelakon Izreen Azminda. Selepas itu Johan dikaitkan pula dengan beberapa lagi wanita cantik iaitu Fasha Sandha, Nabila Huda, dan Shila Amzah.

Johan As'ari Memang Seorang Playboy?
(Gambar Johan & Izreen pada tahun 2011 dalam satu pertemuaan yang diaturkan oleh pihak media bagi menjawab persoalan status hubungan mereka)

Oleh itu, sebagai seorang yang pernah melalui pengalaman pahit ketika bersama Johan, Izreen diminta mengulas tentang tindakan Johan terhadap Lana. Izreen memberi nasihat kepada Johan agar berhenti daripada mempermainkan perasaan wanita. Menurut Izreen, Johan sepatutnya memahami diri sendiri terlebih dahulu sebelum membuat keputusan untuk bercinta dengan seseorang wanita.

“Kalau rasa diri dia (Johan) masih belum bersedia untuk bercinta jangan bercinta dahulu, sepatutnya beri masa dalam sesebuah hubungan sebelum melafazkan cinta.

“Nasihat saya supaya dia jangan mainkan perasaan wanita dan berfikir panjang dengan tindakan yang akan dilakukannya

“Saya terkejut dengan berita tentang mereka, kerana pada awalnya saya sangkakan kali ini dia benar-benar serius.

“Saya harap dia dapat ambil pengajaran dengan kontroversi ini, ia melibatkan ramai pihak dan maruah keluarga masing-masing,” katanya.

Sementara itu, biarpun pernah melalui perkara yang sama ketika bersama Johan satu ketika dahulu, Izreen berkata dia sudahpun melupakan semuanya dan mempunyai kehidupan yang lebih bahagia sekarang.

Hubungan Ezreen dan Johan pernah menjadi perhatian media sekitar tahun 2011, apabila wanita itu mendedahkan hubungan percintaan mereka, bagaimanapun dinafikan Johan yang sebaliknya menganggap mereka hanya sebagai kawan rapat sahaja.

0 comments:

Post a Comment

MENGENALI CIRI CIRI WANITA KUAT SEKS

MENGENALI CIRI CIRI WANITA KUAT SEKS
Gambar Hiasan



Wanita yang memiliki libido sex tinggi, boleh dikenali ciri-cirinya. Nak tahu bagaimana?, jom baca, tetapi betul atau tidak bergantung kepada penilaian anda sendiri:


1. Biasanya wanita yang memiliki bulu-bulu halus di tangannya.

2. Memiliki kumis tipis atau bulu halus di pinggir bibirnya.

3. Perhatikan lehernya, biasanya terdapat bulu rambut yang menjalar nipis di lehernya

4. Punggungnya seperti agak membongkok atau disebut bongkok udang.

5. Kemaluannya tidak begitu montok, bahkan boleh dikatakan agak nipis.

6. Memiliki payudara yang enak dilihat atau tegang.

7. Menyukai rambut yang panjang.


Lepas ni boleh baca di sini pula Rahsia Mengenali Lelaki Kuat Seks

9 comments:

Post a Comment

Stacy - Akim Banyak Mengajar Saya Tentang Islam

Stacy - Akim Banyak Mengajar Saya Tentang Islam


PETALING JAYA: Penyanyi Stacy memberitahu hatinya telah terbuka untuk memeluk agama Islam tanpa bantahan keluarga.

Stacy atau nama sebenarnya, Stracie Angie Anam, 23, berkata, perasaan itu timbul tanpa paksaan mana-mana pihak dan mengakui ajaran Islam mudah difahami selain pergaulannya lebih banyak di kalangan mereka yang menganut agama berkenaan.

"Dulu semasa di kampung pergaulan saya terhad dan komuniti di sana kebanyakannya penganut Kristian dan apabila berpindah ke Kuala Lumpur saya lebih banyak didedahkan dengan masyarakat Islam.

“Dari situlah hati saya terbuka untuk mengetahui mengenai agama ini,” katanya selepas pelancaran single berjudul Hello duet bersama kumpulan SM*SH yang diadakan di Auditorium Bently Music di sini, Jumaat.

Turut hadir Pengarah Urusan Warner Music Malaysia dan Singapura, Darren Choy.Stacy yang berasal dari Kota Kinabalu, Sabah berkata, hasrat memeluk Islam tidak langsung didorong oleh penyanyi Akim Ahmad yang dikaitkan sebagai kekasihnya ketika ini ataupun semata-mata mahu berkahwin dengan pemuda itu.

Bagaimanapun dia tidak menafikan Akim banyak mengajar dan memberi kefahaman tentang Islam setiap kali mereka berjumpa.

"Soal agama bukan perkara main-main dan saya sangat menghormati agama lain termasuk Islam dan sebab itu jika saya ingin menjadi seorang Muslim bukan hanya kerana cinta atau mahu berkahwin dengan seseorang sebaliknya ia perlu datang dari hati yang ikhlas," katanya.

Sementara itu, bercakap mengenai kolaborasinya dengan kumpulan SM*SH dari Indonesia Stacy berkata, ia adalah peluang cukup besar untuk dia memperkenalkan namanya di negara itu.

Jelas Stacy, pengaruh kumpulan itu sangat kuat selain mempunyai pengikut yang cukup ramai di Indonesia dan Malaysia.

"Bayangkan pengikut Facebook saya sudah mencecah satu juta sejak lagu kami dilancarkan dan pengikut baharu itu rata-rata dari Indonesia.

"Saya melihat ia satu perkembangan baik untuk kerjaya saya dan bertuah dapat melakukan kolaborasi dengan mereka," katanya.

Pada majlis tersebut, Stacy dan SM*SH turut menyampaikan beberapa buah lagu termasuklah lagu duet mereka iaitu Hello di hadapan 100 peminat
Melayu Berwawasan

4 comments:

Post a Comment

Kenapa Suka Sangat Tengok Video Lucah??

Kenapa Suka Sangat Tengok Video Lucah??
Gambar Hiasan


Ida tidak faham. Tidak faham sesangat. Mengapa sesetengah orang gemar menonton video lucah. Sesuatu yang bodoh. Ermm perbuatan yang sangat rendah nilainya!! Dulu masa Ida kerja, kat opis Ida kadang2 ada gak dengar member2 bercerita pasal cite blue nie...dan pernah juga Ida ternampak dorang bertukar2 CD/DVD.

Dan sekarang bila dah sambung belajar sepenuh masa, (Master Degree) ada member2 sekelas pun masih bertukar2 CD/DVD tu...mereka  ramai yang dah kahwin.

Ada dengan jawapan hanya nak tengok - motif??? Ada pulak kata untuk mendapat kepuasan - apa yang anda puas?? nganga aje! Ada pula yang menjawab nak belajar - yuuchhhh!!! Nak belajar apa?! Ermm nak tanya anda ada ke orang tengok video lucah untuk dapat anak sampai 6-7 orang? Ermmm fikir lah sendiri.

Ajal datang bila-bila saja masa tanpa mengira waktu. Andai kata waktu anda sedang menonton video lucah, Malaikat Izraill datang untuk menjalankan tugas terhadap anda... ermmm..... malunya.... Astaghfirullah.....

7 comments:

Post a Comment

Gadis Malaysia Jahil Isu Hamil Dan Dara!!

Gadis Malaysia Jahil Isu Hamil Dan Dara!!
Gambar Hiasan


HAMPIR 100 peratus gadis di rantau ini termasuk di Malaysia tidak tahu membezakan antara mitos dan fakta berhubung biologi asas membabitkan tubuh mereka sendiri. Kajian Kotex BodyLife IQ di Singapura, Filipina, Vietnam, Indonesia dan India serta Malaysia mendapati 97 peratus gadis tidak tahu berapa lubang yang ada pada wanita dan sama ada kencing atau haid datang dari saluran sama.

Mengikut kajian kuantitatif melibatkan 1,800 wanita berusia 16 hingga 24 tahun itu, Malaysia menduduki tangga tercorot dalam memahami isu kehamilan dan kedaraan. Majoriti 60 peratus gadis percaya menyentuh payu dara akan menjadikannya semakin besar, 55 peratus lagi yakin memakai coli dengan kerap boleh mengakibatkan kanser payu dara manakala 21 peratus percaya makan berlebihan mempercepatkan kedatangan haid.

1 comments:

Post a Comment

Tanda-Tanda Tubuh Kurang Seks

Tanda-Tanda Tubuh Kurang Seks
Gambar hiasan


Seks merupakan keperluan tubuh seperti halnya makan dan juga tidur. Bila masanya perlu tidur tubuh memberikan isyarat mengantuk dan perlu makan dengan isyarat lapar, maka ada juga isyarat-isyarat yang menunjukkan bahawa tubuh anda memerlukan seks.

Seks merupakan keperluan hidup manusia, iaitu untuk membiak dan kecenderungan bersosial (dengan pasangan). Ada banyak manfaat kesihatan yang diperoleh dengan rutin berkaitan seks, salah satunya mengurangkan stres dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

0 comments:

Post a Comment

Kegunaan Sebenar Vibrator (Dildo)

Kegunaan Sebenar Vibrator (Dildo)


Semestinya anda semua sedia maklum akan kegunaan vibrator. Kalau sebut je pasti anda akan kaitkan dengan alat untuk seks. Tetapi cuba anda baca artikel di bawah ni kegunaan sebenar alat yang menyerupai vibrator ini iaitu untuk mengurut badan. So lepas ini kalau anda nampak orang atau pun kawan-kawan anda beli vibrator ni anda janganlah salah anggap ok! 

Kegunaan Sebenar Vibrator (Dildo)

8 comments:

Post a Comment

Rahsia Wanita Yang HARAM Diketahui Oleh LELAKI


Biar gambar saja berbicara ;)

Rahsia Wanita Yang HARAM Diketahui Oleh LELAKI

Rahsia Wanita Yang HARAM Diketahui Oleh LELAKI


7 comments:

Post a Comment

Jom Tengok BERMUDA ISLAND

Selama ini kita hanya didedahkan dan membaca tentang misteri2 Segitiga Bermuda. Tentang segala macam kajian konspirasi dunia yang ditulis oleh Harun Yahya, Ibnu Yusof Yacob dan yang lain2 berkenaan dengan kaitan Dajal dan Segitiga Bermuda. Malah ramai pengkaji konspirasi dunia, menyatakan bahawa dajal akan muncul di kawasan ini...Banyak yang Ida baca, dajal akan muncul di Segitiga Bermuda bukan di pulau Bermuda... macam mana tu erkk? Apakah dajjal akan muncul dari laut? Atau apakah dajal akan muncul di kawasan yang membentuk Segitiga iaitu Miami, Bermuda dan Puerto Rico? Wallahualam.



Dan sekarang Ida nak bawa anda semua 'tengok' apa yang ada di pulau Bermuda tersebut. Ida hanya suruh 'tengok' saja ya...bukan suruh anda pergi melawat ya, bukan apa...Ida bimbang, kalau2 nanti anda tak sempat sampai ke sana, takut hilang di kawasan segitiga tersebut hehehe...kalau anda sempat sampai dan terus terpana melihat keasyikan pulau tersebut yang cantik dan nyaman takpe...manalah tahu nak bermastautin pulak di sana sementara timbulnya dajal...hehehe (gurau jer)

5 comments:

Post a Comment

Terompet Israfil Mulai Ditiup? Misteri Suara Aneh Terdengar di Banyak Negara!!

Menyambut Kiamat, Terompet Sangkakala Malaikat Izrafil Akan Ditiup 3 Kali:
Tiupan Pertama: Nafkhatul faza’ (untuk menakutkan)
Tiupan Kedua: Nafkhatul sa’aq (untuk mematikan)
Tiupan Ketiga: Nafkhatul ba’ats (untuk menghidupkan kembali)

“Suara yang aneh telah terdengar di beberapa negara dan kota-kota dunia mulai pertengahan 2011 hingga kini, bahkan mungkin masih terdengar hingga bulan bulan-bulan berikutnya.

Jika anda masih ingat film Holywood “The War of The Worlds” yang dibintangi Tom Cruise, nah seperti itulah suaranya disaat kendaraan alien sedang membantai penduduk Bumi.




Suara ini  terdengar seperti suara kingkong atau terdengar seperti suara terompet besar yang sedang ditiup. Suara ini sangat misteri, kerana tak diketahui asalnya dan terdengar di banyak tempat di muka bumi.
Beberapa saksi mendengar suara aneh tersebut seperti berasal dari dalam Bumi, namun ada juga yang mengira suara aneh tersebut berasal dari langit. Tepatnya tiada orang yang mengetahui dengan pasti dari mana asal suara aneh, misteri dan seram tersebut.

Salah satu contoh suara yang terdengar di Vancouver, Canada



Suara misteri ini tidak hanya terdengar di beberapa kota, namun juga didengar dibanyak tempat di pelosok negara-negara di dunia. Berikut beberapa link video dari Youtube yang berhasil direkam oleh para saksi di negara-negara Eropah seperti di Barcelona:


4 comments:

Post a Comment

Jom Melawat Pulau Sipadan, Sabah


Pulau Sipadan ialah sebuah pulau lautan berhampiran dengan Semporna, sebuah bandar di pantai timur Sabah, Malaysia. Pulau Sipadan merupakan satu-satunya pulau samudera di Malaysia daripada batu kapur dengan ketinggian 600 meter dari dasar laut. Pulau Sipadan terkenal sebagai satu pilihan tempat bagi aktiviti menyelam skuba (scuba diving) antara yang terbaik di dunia.


Mengikut keputusan undian umum yang dikeluarkan oleh organisasi tunggal bagi pengundian 7 keajaiban terbaik dunia (New 7 Wonders of Nature votes commitee), Pulau Sipadan telah tersenarai antara 77 bentuk muka bumi yang ajaib dan terbaik dunia pada tahun berakhir Julai 2009. - Wikipedia

Kalau Ida tak salah, pulau ini pernah sama-sama dituntut oleh Malaysia dan Indonesia. Isu tersebut telah dibawa kepada Mahkamah Keadilan Antarabangsa. Dengan bukti yang disiapkan Malaysia dan dengan sokongan British, Mahkamah Keadilan Antarabangsa menyerahkan Pulau Sipadan kepada Malaysia bersama-sama dengan Pulau Ligitan pada Tahun 2003. Keputusan ini berdasarkan "penguasaan berkesan" (effective occupation) yang ditunjukkan oleh British dan ketiadaan tuntutan yang lebih baik.

Alam bawah laut Sipadan menawarkan kepada para penyelam pemandangan yang penuh dengan kehidupan marin seperti Barracuda, penyu, ikan, dan sebagainya. Warna-warna yang banyak dan bertukar ganti, birai, celah, batu rungkupan, gua besar dan cerombong yang menegak di bawah air yang dibentuk oleh pelbagai karang menanti untuk disaksikan oleh para penyelam yang ingin menikmati tempat selam yang menyeronokkan di dunia.

Pulau ini telah diwujudkan sebagai tempat perlindungan hidupan liar pada tahun 1933 dan persekitarannya yang asal telah dapat dikekalkan sehingga kini. - Ini adalah research Ida sebelum melawat Pulau Sipadan pada Disember 2012. Jom layan gambar-gambar Pulau Sipadan yang indah di bawah.

3 comments:

Post a Comment

Cuti Umum, Pengusaha Pusat Hiburan Tawar Pelacur Asing Di Selangor

Cuti Umum, Pengusaha Pusat Hiburan Tawar Pelacur Asing Di Selangor




Sempena cuti umum sambutan hari Krismas, ada pusat hiburan yang mengambil kesempatan bagi menarik perhatian pengunjung. Caranya, menawarkan khidmat seks menggunakan pelayan pelanggan atau gro warga asing. Dua pusat hiburan yang terletak di Jalan Pekan Baru, Klang, Selangor, antara yang diserbu pihak berkuasa malam tadi. Dan hasilnya 16 orang gro warga Vietnam ditahan. Operasi dilakukan oleh polis cawangan maksiat D7 IPK Selangor. Hasil siasatan, dua daripada wanita terbabit, berusia 16 dan 17 tahun adalah mangsa pemerdagangan manusia. Polis percaya gadis terbabit dihantar oleh sindiket pelacuran ke pusat-pusat hiburan berikutan permintaan tinggi daripada pelanggan. Tiga orang penjaga dan pekerja premis juga ditahan. Kesemua mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Utara untuk tindakan.

2 comments:

Post a Comment

Nabila Huda Menemui Cinta Baru

Nabila Huda Menemui Cinta Baru


Aktres popular Nabila Huda mengaku dia sudah mempunyai kekasih yang dikenalinya sejak beberapa bulan lalu, tetapi enggan mendedahkan identiti jejaka tersebut memandangkan tempoh perkenalan mereka yang masih lagi baru.

Dipetik daripada laporan mStar, pemilik nama sebenar Nabila Huda Suhaimi ini berkata, "Alhamdulillah, kehadirannya membuatkan saya cukup gembira. Kami masih lagi baru beberapa bulan menjalinkan hubungan.

"Apa yang boleh saya katakan, dia adalah lelaki yang saya cari selama ini. Bagaimanapun saya tidak mahu cerita panjang siapakah lelaki yang dimaksudkan itu," ujarnya ketika ditemui di majlis pelancaran drama bersiri "Ariana Rose" baru-baru ini.

Jelas aktres berusia 29 tahun ini lagi, walaupun teruja untuk berkongsi kisah cintanya dengan orang ramai, dia enggan berbuat demikian kerana bimbang jika ia dimanipulasi oleh pihak tidak bertanggungjawab.

"Saya belajar perkara ini daripada pengalaman. Apabila saya tidak hipokrit berkongsi hal peribadi, ada pula pihak lain yang cuba mengambil kesempatan terhadap saya. Itu yang saya tidak mahu ia berlaku."

Anak kepada penyanyi rock Amy Search pernah berkahwin dengan Zaidi Zailani dan hasil perkahwinan tersebut, pasangan ini dikurniakan seorang anak perempuan bernama Keisha Laila. Namun ianya tidak berkekalan dan pasangan ini disahkan bercerai pada 2011 selepas tiga tahun bersama.

Nabila turut pernah dikaitkan dengan pelakon Johan As'ari dan Nas-T selepas bercerai.

Dalam perkembangan lain, Nabila akan muncul dengan drama "Ariana Rose" yang bakal disiarkan di TV3 bermula 30 Disember ini pada setiap Isnin hingga Khamis, jam 7 malam.

"Ariana Rose" akan turut membarisi pelakon popular lain seperti Keith Foo, Nur Fathia, Arja Lee, Tasha Shila dan ramai lagi.

3 comments:

Post a Comment

Rahsia Mengenali Lelaki Kuat Seks

Rahsia Mengenali Lelaki Kuat Seks


Bagi kaum lelaki. keperkasaan diri ialah nilai yang tidak terperi. Justeru, tidak hairanlah mereka akan melenting sekiranya tahap keperkasaan mereka dipersoalkan. Keadaan ini pastinya membuatkan kaum wanita terpaksa mengunci rapat mulut mereka demi menjaga hati pasangan.

Begitupun, bagi wanita yang ingin mengetahui keperkasaan dan spesifikasi seksual lelaki, anda kini boleh mengetahui rahsia tersebut kerana hanya dengan melihat bentuk wajah mereka segalanya pasti terbongkar.

1. Rambut terurai
Kaum lelaki yang berambut terurai adalah seorang individu yang suka berfikir dan artistik dalam hubungan percintaan dan seks. Mereka ialah individu yang serius dalam bercinta. Oleh itu, sekiranya mereka jatuh cinta, dia akan menyerahkan sepenuh cintanya pada wanita yang dicintainya.

2. Kening tebal seolah-olah bertemu di tengah
Lelaki ini digambarkan sebagai sulit untuk menemui keseimbangan dalam kehidupan seksualnya. Karakternya juga dilihat sering berubah-ubah di mana, dia boleh tiba-tiba menjadi terlalu aktif atau sebaliknya. Maka tidak hairanlah sekiranya mereka lebih cenderung pada wanita yang memilki wanita yang bersifat keibuaan yang mampu merawat dan memberi sepenuh perhatian pada mereka.

3. Kening melengkung ke atas
Lelaki yang memiliki fizikal kening seperti ini dikatakan memiliki karaketer dominan sewaktu panas di ranjang. Sebolehnya, mereka ingin menguasai dan menawan pasangan.

4. Bermata besar
Lelaki bermata besar selalunya berfikiran terbuka. Ini berlaku sebaliknya pada mereka yang bermata kecil dan berambut kerinting kerana golongan ini memiliki kehendak dan keinginan seks yang tinggi.

5. Bertelinga dan berkening lebar
Memiliki tahap seksual yang tinggi serta mempunyai daya tahan yang tinggi sewaktu bersama. Ditambah pula dengan fesyen tanpa rambut, lelaki berkepala botak adalah seorang yang keras hati tetapi dalam masa yang sama, dia juga berhati lembut dalam sesetengah situasi.

6. Gemar mewarnakan rambut dan berbibir tipis
Golongan ini gemar mencari perhatian. Namu begitu, dalam masa yang sama dia jarang dapat memuaskan pasangannya sewaktu bersama meskipun ‘telah bekerja keras’.


Hahaha betul ker?

1 comments:

Post a Comment

Mesir Isytihar Ikwanul Muslimin Pertubuhan Pengganas

Mesir Isytihar Ikwanul Muslimin Pertubuhan Pengganas


KAHERAH: Pemerintah tentera Mesir hari ini mengisytiharkan kumpulan Islam, Ikhwanul Muslimin yang setia kepada presiden yang digulingkan, Mohamed Morsi sebagai pertubuhan ‘pengganas’.

Ketua Ikhwanul Muslimin dipersalahkan kerana secara berterusan meminta anggota pergerakan itu mengadakan tunjuk perasaan di seluruh Mesir.

Keputusan kerajaan itu dilihat sebagai tindakan untuk membasmi kumpulan yang bertanggungjawab dalam kematian lebih 1,000 orang yang kebanyakannya orang Islam akibat pertempuran di jalanan serta penahanan ribuan aktivis sejak Morsi dijatuhkan oleh tentera pada Julai lalu.

Pengumuman itu susulan kejadian pengeboman berani mati ibu pejabat polis yang mengorbankan 15 orang, beberapa hari lalu.

Kejadian itu dikutuk Ihwanul Muslimin namun kumpulan al-Qaeda yang berpusat di Semenanjung Sinai mengaku bertanggungjawab.

“Semua rakyat Mesir dalam ketakutan akibat tindakan yang dilakukan Ikhwanul Muslimin pada pagi Selalu lalu apabila bom diletupan di ibu pejabat polis di Daqhaleya,” kata kenyataan yang dikeluarkan Kabinet Mesir.

“Kerajaan membuat keputusan untuk mengisytiharkan pergerakan Ikhwanul Muslimin sebagai pertubuhan pengganas,” dengan merujuk kepada fasa pengganas yang termaktub dalam Akta Kanun Keseksaan Mesir.

“Anggota yang masih bersama kumpulan atau pertubuhan ini akan diambil tindakan mengikut undang-undang,” kata kenyataan itu. – AFP

4 comments:

Post a Comment

PLAYBOY ITU SUAMI AKU EPISOD AKHIR?

PLAYBOY ITU SUAMI AKU EPISOD AKHIR?

Haha tak pernah tengok satu episod pun dan hari ini ada member update status kat facebook kasi tahu hari ini adalah episod akhir. Apa lagi gelak besar la Ida sebab tak pernah tengok satu episod pun tiba-tiba dah habis hari ini hahahahaha. Dulu masa cerita I love you Mr Arrogant ada gak lah tengok 5-6 episod terakhir, yang ini tak pernah terlintas di hati nak tengok...

1 comments:

Post a Comment

Pemilik Akaun Facebook Asmaelz Hadzeny II DiTahan Polis

Pemilik Akaun Facebook Asmaelz Hadzeny II DiTahan Polis


KUALA LUMPUR 26 Dis. - Pemilik akaun laman Facebook Asmaelz Hadzeny II yang menghasut orang ramai untuk melakukan rusuhan bagi menggulingkan kerajaan serta meminta mereka mendapatkan bom untuk tujuan itu pada 31 Disember ini diberkas polis hari ini.

Lelaki berusia 25 tahun itu diberkas di Kampung Karambut, Saratok, Sarawak, pada pukul 11 pagi. - UTUSAN ONLINE



2 comments:

Post a Comment

Amaran Angin Kencang Dan Laut Bergelora

Amaran Angin Kencang Dan Laut Bergelora


KUALA LUMPUR: Angin kencang dan laut bergelora di kawasan perairan Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor Timur, Sabah, Wilayah Persekutuan Labuan dan Sarawak dijangka berterusan sehingga Selasa depan.

Jabatan Meteorologi dalam kenyataan di sini berkata angin kencang Timur Laut dengan kelajuan dari 60 kmsj berlaku di perairan Kelantan, Terengganu, Pahang dan Johor Timur serta ombak mencapai ketinggian melebihi 5.5 meter.

Selain itu, kawasan pantai di negeri berkenaan turut terdedah kepada kejadian kenaikan paras air laut yang dijangka berterusan sehingga 31 Disember.

Angin kencang Timur Laut dengan kelajuan 50-60 kmsj berlaku di perairan Sabah (Pedalaman, Pantai Barat dan Kudat), Wilayah Persekutuan Labuan dan Sarawak dengan ombak mencapai ketinggian sehingga 4.5 meter.

Kedua-dua keadaan ini berbahaya kepada semua aktiviti pantai dan perkapalan termasuk menangkap ikan, pekerja di pelantar minyak dan perkhidmatan feri.

Menurut kenyataan itu, ribut petir yang berlaku di kawasan perairan Sarawak, Wilayah Persekutuan Labuan dan Sabah dijangka berterusan sehingga awal petang ini. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Jom Melawat Sabah Negeri Bawah Bayu Yang Indah

Pengalaman melawat Sabah di penghujung tahun 2012  2011 memang amat menakjubkan tapi banyak gambar-gambar yang telah hilang dalam simpanan. Paling seronok di Sabah apabila dapat menjejakkan kaki di Pulau Sipadan. Nantikan entry berasingan mengenai Pulau Sipadan ya ;)

Jom Melawat Sabah Negeri Bawah Bayu Yang Indah

Jom Melawat Sabah Negeri Bawah Bayu Yang Indah

6 comments:

Post a Comment

Air Pancut Warna Warni Di Jambatan Korea Selatan

Air pancut warna-warni ini terletak di Seoul, Korea Selatan di sisi Jambatan Banpo merentasi Sungai Han, menjadikan teramat istimewa dan menarik perhatian apabila pancuran air keluar disisi sepanjang jambatan tersebut. Ia kelihatan lebih menarik lagi bila disinari cahaya lampu warna-warni pada waktu malam. Jom layan..

Air Pancut Warna Warni Di Jambatan Korea Selatan

Air Pancut Warna Warni Di Jambatan Korea Selatan

3 comments:

Post a Comment

Gempar!! Ribuan Ikan Laut Dan Ketam Timbul Di Perairan Terengganu!!!



Ribuan ikan laut dan ketam terdampar di Perairan Terengganu pula!!- Rupanya kekecohan fenomena pelik membabitkan ikan laut berlumba-lumba melompat ke darat masih hangat diperkatakan orang ramai.

Kali ini, ianya dikatakan berlaku di Perairan Terengganu di mana bukan setakat ikan jenis lumba-lumba sahaja yang melompat ke darat malah semua jenis ikan laut lain termasuk juga ketam. Maklumat ini dihebahkan oleh seorang individu tidak dikenali menerusi laman Twitter dan disebarkan pula oleh portal Tengoktvonline sejam lepas di laman Facebook.


Sekeping gambar sekitar kawasan kejadian turut disertakan namun tidak begitu jelas dan kabur kerana faktor cuaca yang gelap dan keadaan pelantar yang bergoyang.

Selain gambar di atas, belum ada video yang dapat membuktikan dakwaan individu terbabit di laman sosial. Apapun, samada benar atau tidak maklumat ini, langkah berjaga-jaga harus diambil dari masa ke semasa.



4 comments:

Post a Comment

Kisah-Kisah Yang Gagal

Kepada yang dilanda kekecewaan kerana gagal atau mencari hikmah di sebalik kegagalan janganlah berputus asa. Marilah kita melihat kegagalan dari sudut positif dan cara efektif untuk bangkit dari kegagalan dan menjadi lebih bersemangat untuk mengejar kejayaan.... tetapi kalau sudah berkali-kali gagal dan berusaha bermacam-macam cara seperti gambar di bawah macam mana? 




Kisah-Kisah Yang Gagal

Kisah-Kisah Yang Gagal

Kisah-Kisah Yang Gagal

Kisah-Kisah Yang Gagal

Kisah-Kisah Yang Gagal


Jangan Putus Asa, Yakinlah dengan Allah

Jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir.” QS. Yusuf (12): 87

Orang yang berdoa harus memahami sebuah hakikat bahwa sesungguhnya Allahlah yang memanggilnya untuk berdoa, dan Allah jugalah yang menjamin atas terkabulnya doa tersebut. Kabulnya sebuah doa di sisiNya merupakan perkara yang sangat mudah, kerana segala perwujudan yang ada, secara mutlak berada di bawah bayang-bayang perintah-Nya. Dia dengan satu instruksi akan menyediakan segala perangkat demi terkabulnya doa seorang hamba yang berdoa.

Oleh kerana itu, selamanya tidak akan pantas bagi seseorang untuk berputus asa dan hilang harapannya ketika berada di dalam rahmat Allah Swt yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

7 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ