Realiti Kehidupan Masa Kini

Realiti Kehidupan Masa Kini

Apa yang ingin disampaikan situasi di bawah menceritakan kebenaran di atas.
Gambar dibawah menceritakan si bapa sibuk melayan gajet sehingga membiarkan anaknya bermain sesuka hati tanpa diawasi. 

Realiti Kehidupan Masa Kini
Gambar dipinjam dari wanariahamiza.blogspot.com


Kesimpulannya, tabiat Ibu Bapa ini harus dibendung supaya rumahtangga tidak runtuh...dan anak tidak terabai.

Atau kita kena bersangka baik, si emak melayan wechat bersama rakan-rakan untuk belajar dan share menu masakan, manakala si ayah pula  sibuk berwhatsapp dengan rakan-rakan untuk menyebarkan dakwah Islam...

3 comments:

Post a Comment

Sebab Kenapa Perempuan Cari Kekasih Lain

Sebab Kenapa Perempuan Cari Kekasih Lain
Gambar Hiasan


Kadang-kadang orang selalu cakap, perempuan ni bila dapat yang baru, yang lama dilupakan begitu saja tapi pernah tak kaum lelaki berfikir kenapa kaum perempuan selalu cari lain? Dibawah ada beberapa sebab kenapa perempuan  cari lain :-

1) Perempuan Tidak Suka Lelaki Selekeh
Sesetengah lelaki sekarang jenis yang suka tangkap muat saja. Tak kisah apa yang dipakai, apa fikiran orang tentang pemakaian dia. Jenis yang tak kisah. Betul kalau dah sayang terima saja pasangan tanpa komen tapi kalau dah keluar dating pakai selipar cap jepun, alamatnya semua gelak lah.


1 comments:

Post a Comment

Buah Bertam



Ini adalah Buah Bertam. Ada yang memanggilnya buah Salak atau buah Muyu. Bertam dan salak kelihatannya sama dan orang menganggapnya sama. Tapi emak Ida kata ia ada sedikit perbezaan, pada kulitnya. Kulit buah Bertam sedikit halus sementara buah Salak mempunyai kulit yang kasar. Begitu juga rasanya, isi buah Bertam bila masak lebih manis rasanya. Salak pokoknya tumbuh atas tanah tak berair, manakala Bertam biasa hidup di lembah berair. Walau bagaimanapun Ida belum pernah melihat dan merasanya.

5 comments:

Post a Comment

ADAKAH ANDA DIPERHATIKAN?

ADAKAH ANDA DIPERHATIKAN?


ADAKAH ANDA MEMBUAT

  • PENGELUARAN WANG?
  • PERTUKARAN WANG?
  • PEMBAYARAN?

GANGGUAN SEBELUM BERLAKU KECURIAN

Gangguan 1
  • Mengotorkan pakaian anda dan menawarkan untuk membersihkannya.
  • Cuba menarik perhatian anda misalnya menjatuhkan sesuatu untuk menarik perhatian dan akan mengambil peluang mengambil wang anda.
Gangguan 2
  • Penjenayah juga berkemungkinan memerhatikan anda dan cuba mempengaruhi anda dengan mendakwa anda mencuri wang mereka. Sesetengah penjenayah biasanya mempunyai kawan di kawasan itu dan berpura-pura untuk mempertahankan saksi.
Gangguan 3
  • Jika anda memandu kenderaan, salah satu daripada helah yang digunakan penjenayah ialah dengan menggoda / mengumpan anda untuk keluar daripada kenderaan dengan memancitkan tayar atau kemalangan kecil. Penjenayah biasanya berdua akan mengambil peluang mengambil wang di dalam kenderaan semasa anda sibuk menukar tayar atau bersembang dengan salah seorang penjenayah semasa menunggu bantuan.

2 comments:

Post a Comment

10 Filem Tempatan Terlaris 2013!

Kutipan pecah panggung filem-filem tempatan semakin merudum. Sekalipun tahun 2011 menampakkan jualan tiket yang rancak dengan filem paling laris "KL Gangster" mengaut RM11.74 juta, 2012 mula menunjukkan para penonton mula bosan, apabila filem terlaris, "Adnan Sempit 2" hanya berjaya mengutip RM6.82 juta.

Kini jumlah tersebut turun lagi. Malah, daripada 73 buah filem yang ditayangkan pada tahun 2012, hanya 71 buah filem ditayangkan pada tahun 2013, enam daripadanya filem-filem Tamil, lima filem Mandarin, dan sebuah filem Kantonis-Inggeris.

Tahun ini juga menyaksikan semakin banyak sekuel, trikuel, komedi, dan filem seram yang mengungguli carta, manakala filem-filem lain gagal untuk menarik perhatian penonton. Filem-filem berbajet besar seperti "Vikingdom", "Tanda Putera" dan animasi "RoboKicks Bola Kampung the Movie" malah tidak menerima sambutan yang diinginkan.

Adakah ini tanda para penonton semakin kecewa dan sinikal dengan hasil produk tempatan? Atau adakah ini tanda industri perfileman tempatan semakin kehabisan idea dan masih tidak memahami selera penonton?
Kami senaraikan filem-filem paling laris tahun 2013:

10 Filem Tempatan Terlaris 2013


1). Husin, Mon & Jin Pakai Toncit

Filem ketiga seram-komedi Trilogi Kampung Pisang Mamat Khalid ini berjaya mengaut RM5.89 juta di pawagam. Selain membariskan pelakon asal termasuk Awie, Usop Wilcha, dan Allahyarham Zami Ismail, penyanyi Ezlynn yang melakonkan watak Mon dari filem pertama, "Zombie Kampung Pisang" juga turut kembali untuk filem ketiga ini.

Sekalipun mendapat tempat pertama, ia masih tidak sehebat kutipan filem keduanya, "Hantu Kak Limah Balik Rumah" yang berjaya mengumpul RM7.90 juta.


1 comments:

Post a Comment

MIMPI GADIS BERTEMU IBU DINERAKA

MIMPI GADIS BERTEMU IBU DINERAKA
Gambar Hiasan


Bismillahirrahmanirrahim..Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan ke dalam poket bajunya. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat.

Lalu Rasulullah menegurnya. "Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?"


4 comments:

Post a Comment

Jom Makan Chapati

Jom Makan Chapati

Tu dia.... satu keping boleh kongsi ramai...


Jom layan videonya di bawah
(Tunggu beberapa saat untuk loading)




4 comments:

Post a Comment

Sifat Kaum Lelaki VS Sifat Kaum Wanita

Sifat Kaum Lelaki VS Sifat Kaum Wanita


Lelaki: Mempunyai ego tersendiri yang menyebabkan sukar menerima pertolongan orang lain dan pandangan orang lain terutama sekali pasangannya.

Wanita: Mudah menerima dan terpengaruh dengan pandangan orang lain lebih-lebih lagi dengan orang yang dicintainya.

Lelaki: Sekiranya mengalah, menunjukkan tanda tidak bermaruah atau berprinsip.

Wanita: Mengalah tanda sayang dan pengorbanan yang tidak berbelah bagi.

Lelaki: Menilai kejayaan dan diri berdasarkan hasil atau prestasi yang berlaku di depan mata.


1 comments:

Post a Comment

Gambar Perkahwinan Ariana Rose!!

Sweetnya!!Tentu tak sabar menanti episod ni kan? Hehehe tungguuuuuu

Gambar Perkahwinan Ariana Rose!!

Gambar Perkahwinan Ariana Rose!!

3 comments:

Post a Comment

Costumes Pelik Yang Diperagakan Oleh Miss Universe



Costumes Pelik Yang Diperagakan Oleh Miss Universe
Karina Gonzalez – Mexico

3 comments:

Post a Comment

Gambar Mesra Keith Foo Bersama Kekasih Kim Raymond

Gambar Mesra Keith Foo Bersama Kekasih Kim Raymond


Kerana drama bersiri Ariana Rose yang dimuatkan di dalam slot Akasia TV3, nama Datuk Adam a.k.a Keith Foo meniti di bibir wanita-wanita Malaysia termasuk gadis-gadis, makcik-makcik hehehe.... hebatkan! Tapi sayang Datuk Adam sudah ada kekasih... Jom layan gambar2 mesra Datuk Adam bersama kekasih hatinya Kim Raymond.


Gambar Mesra Keith Foo Bersama Kekasih Kim Raymond

2 comments:

Post a Comment

Subhanallah!! Niagara Falls Membeku

Subhanallah!! Niagara Falls Membeku. Jom saksikan gambar dan videonya dibawah


Subhanallah!!  Niagara Falls Membeku

Subhanallah!!  Niagara Falls Membeku

0 comments:

Post a Comment

Sikap Mengikut Bulan Kelahiran

Berikut disenaraikan kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh Yang Berbahagia Dato' Dr. Fadzilah Kamsah.


Sikap Mengikut Bulan Kelahiran


JANUARI

* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
* Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
* Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.
* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi


3 comments:

Post a Comment

Karakter Cinta Manusia Mengikut Tarikh Kelahiran

Karakter Cinta Manusia Mengikut Tarikh Kelahiran


Tidak perlu mempercayainya 100% - Sekadar berhibur.

1hb. Kamu seorang yang tidak tetap pendirian terutamanya dalam soal cinta. Kadangkala pilihan yang kamu buat itu bukanlah yang terbaik. Sebab itu cinta kamu mudah beralih arah bila terasa tidak wujud keserasian.


2hb. Berbeza dengan mereka yang dilahirkan pada 1hb, kamu yang dilahirkan pada tanggal 2hb cukup tegas orangnya dan keputusan kamu sukar digugat termasuklah soal cinta. Sekali kamu mengatakan tidak, tiada siapa yang mampu mengubahnya.


0 comments:

Post a Comment

Komandan Polis Wanita Pertama

Komandan Polis Wanita Pertama


KUALA LUMPUR 16 Jan. - Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini melakar sejarah apabila buat pertama kalinya seorang wanita dilantik sebagai Komandan di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak di sini, selepas 110 tahun institusi itu ditubuhkan.

Beliau ialah Senior Asisten Komisioner (SAC) Nahariah Hussein, 57, yang sebelum ini bertugas sebagai Ketua Penolong Pengarah D1 (Pentadbiran), Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

Beliau menggantikan SAC Zulkifli Mohamad yang kini menyandang jawatan Ketua Penolong Pengarah (Perkhidmatan) Jabatan Pengurusan, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

Pelantikan Nahariah sebagai Komandan Pulapol yang ke-42 disaksikan Timbalan Pengarah (1) Jabatan Logistik, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Zubaidah Md. Ismail dalam majlis yang diadakan di Dewan Pengaman Pulapol.

Nahariah yang ditemui berterima kasih kepada pucuk pimpinan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang memberi kepercayaan kepadanya untuk menerajui jawatan penting itu.

“Kepercayaan ini merupakan pengiktirafan kepada pegawai polis wanita kerana dapat bersama-sama seiring dengan pegawai lelaki untuk menjadi pegawai memerintah," katanya.

Beliau yang telah menyertai PDRM selama 38 tahun melihat tanggungjawab itu sebagai amat mencabar dan memerlukan tahap kepimpinan yang tinggi bagi memastikan anggota dan pegawai yang akan dihasilkan berkualiti, mempunyai integriti dan berdaya saing.

“Saya berharap akan mendapat kerjasama semua pihak bagi menjayakan penambahbaikan modul program latihan yang akan dijalankan kelak," katanya.

PDRM kini mempunyai kira-kira 11,663 anggota dan pegawai wanita. - Utusan



0 comments:

Post a Comment

Aksi Terlampau Pasangan Kekasih

Untuk yang berfikiran terbuka sahaja

Aksi Terlampau Pasangan Kekasih

Aksi Terlampau Pasangan Kekasih

4 comments:

Post a Comment

Gambar Kemaluan Manusia Khunsa

Gambar Kemaluan Manusia Khunsa

Nak tengok gambar sebenar klik sini 

Secara fitrahnya Allah mencipta manusia dalam keadaan berpasangan iaitu lelaki dan perempuan. Selain itu ada juga satu lagi jenis manusia yang mempunyai dua jantina iaitu dipanggil sebagai khunsa. Kewujudan golongan ini merupakan tanda-tanda kebesaran dan keagungan Allah S.W.T.

Dari segi Fiqh Islam, khunsa adalah seseorang individu yang tidak diketahui jantina sama ada lelaki ataupun perempuan disebabkan dia memiliki zakar dan faraj serentak ataupun tidak memiliki kedua-duanya sejak kecil lagi.

Khunsa terbahagi kepada dua jenis, iaitu khunsa musykil (khunsa yang diragui) dan juga khunsa ghair musykil (khunsa yang tidak diragui). Khunsa musykil ialah individu yang tidak diketahui langsung jantinanya disebabkan tiada sebarang tanda-tanda yang boleh diklasifikasikan sebagai lelaki ataupun perempuan. Manakala khunsa ghair musykil pula ialah individu yang sudah dapat dipastikan sama ada dia itu wajar dikategorikan sebagai lelaki ataupun perempuan melalui tanda-tanda seperti kedatangan haid.

Harus dari sudut hukum syarak bagi khunsa ghair musykil untuk berkahwin tetapi haram bagi khunsa musykil untuk berkahwin. Dalam bahasa inggerisnya khunsa di sebut sebagai hermaphrodite.


Nota
Paparan gambar di atas ialah bukan bertujuan untuk memaparkan gambar lucah tetapi sebagai pengetahuan kepada semua yang tidak mengetahui bagaimanakah kemaluan khunsa. Sesungguhnya ilmu itu perlu dikongsi. Larangan kepada kanak-kanak di bawah umur 18 tahun untuk melihat gambar di atas. - Sumber

1 comments:

Post a Comment

CARA MASUK RUMAH BARU

CARA MASUK RUMAH BARU


Beri salam
Islam menganjurkan sebaik-baik adab memasuki rumah baru atau rumah kosong ialah dengan memulai memberi salam sebagaimana firman Allah SWT,

Maka apabila kamu masuk ke mana-mana rumah, hendaklah kamu memberi salam kepada (sesiapa yang seperti) kamu dengan memohon kepada Allah cara hidup yang berkat lagi baik.” [Al-Nur :61]

Lafaz salamnya ialah :

ألسلام علينا وعلى عباد الله الصالحين

Maksudnya : “Salam sejahtera ke atas kami dan sekalian hamba-hamba Allah yang soleh”.

As-Salam ialah salah satu nama Allah yang Maha Mulia, ertinya Maha Sejahtera. Justeru rumah yang dimasuki dengan ucapan salam, rumah itu akan sejahtera , penghuninya dilimpahkan berkat, dikurniakan rezeki yang cukup, hidup dalam keadaan aman, damai dan tenteram serta terhindar daripada gangguan syaitan.

3 comments:

Post a Comment

Sifat Aneh Wanita Yang Lelaki Perlu Tahu

Sifat Aneh Wanita Yang Lelaki Perlu Tahu


Memang diakui sikap dan tingkah laku golongan wanita adakalanya sukar untuk dimengertikan. Kerana tidak tahu apa yang harus dilakukan, golongan lelaki biasanya tidak ambil kisah dengan sikap pasangan mereka itu.

Di sini, disenaraikan beberapa sikap aneh golongan wanita. Mungkin kaum lelaki akan lebih mengenali pasangan mereka selepas membacanya.

1. Setiap gadis sukakan pujian. Apatah lagi pujian daripada lelaki yang mereka sukai. Namun yang peliknya, mereka selalu tidak tahu bagaimana untuk menerima pujian. Kadang-kadang nak ucapkan terima kasih pun sukar untuk mereka.


4 comments:

Post a Comment

Seni Origami Yang Comel Sangat!

Seni Origami Yang Comel Sangat!


Seni Origami Yang Comel Sangat!

Seni Origami Yang Comel Sangat!

8 comments:

Post a Comment

Jururawat Dikurang Dan Dirogol Romeo Siber

Jururawat Dikurang Dan Dirogol Romeo Siber
Gambar hiasan


Subang Jaya: Seorang jururawat berusia 25 tahun terpaksa mengambil masa empat hari untuk mencari jalan meloloskan diri daripada menjadi 'tawanan' seorang Romeo Siber yang mengurungnya di sebuah rumah di Seksyen 19.

Mangsa yang dikurung sejak Sabtu lalu dan tidak mempunyai akses untuk menghubungi orang luar, berjaya melarikan diri kira-kira jam 4 pagi semalam selepas menemui kunci pendua rumah itu hasil usahanya sejak dia mula dikurung suspek.

Dalam keadaan keletihan, mangsa juga dilapor terpaksa berjalan hampir 200 meter sebelum dibantu orang awam yang menghantarnya ke Balai Polis Subang Jaya bagi membuat laporan mengenai kejadian itu.

Menurut sumber, sepanjang dikurung, mangsa mendakwa dirogol beberapa kali oleh lelaki berusia lewat 40-an itu, selain gambar bogelnya turut dirakamkan lelaki terbabit.

Difahamkan Romeo Siber yang hanya bekerja sebagai pemandu di sebuah syarikat swasta itu juga dipercayai sudah memperdaya sekurang-kurangnya tiga wanita muda melalui Facebook (FB) sejak enam bulan lalu dengan menggunakan modus operandi sama. - Metro

5 comments:

Post a Comment

DOA ISTIKHARAH CINTA

DOA ISTIKHARAH CINTA


Aku tidak ingin dipandang cantik oleh banyak lelaki. Aku hanya ingin tampak cantik di mata suamiku nanti.

Tidak ada gunanya bagiku menjadi wanita idaman banyak lelaki. Kerana aku hanya ingin menjadi wanita idaman suamiku sendiri.

Aku tidak akan merasa bangga jika menjadi rebutan banyak lelaki. Tapi aku akan merasa bahagia jika selalu menjadi pujaan suamiku sendiri.

Aku juga tidak mau menjadi penyebab kecewanya banyak lelaki. Kerana aku selalu memberi harapan dengan janji-janji kepada banyak lelaki.

Kelak kalau aku telah bersuami. Jika aku tidak ingin suamiku masih suka memandang wanita lain. Maka aku duluan-lah yang perlu menundukkan pandanganku.

Aku juga harus pandai memperbaiki diri dan menghias pribadiku dengan sebaik-baiknya. Kerana ku yakin itulah yang akan membahagiakan seorang suami.

Dan jika aku menginginkan lelaki baik yang akan menjadi suamiku. Maka aku juga perlu menjadi wanita yang baik terlebih dahulu.

Kerana Allah SWT telah menjanjikan lelaki yang baik itu untuk wanita yang baik pula, Begitu juga sebaliknya.

3 comments:

Post a Comment

Pameran Lampu Berwarna Warni Di Syon Park, Middlesex London

Dengan pelbagai lampu berwarna terang mencerminkan terhadap perairan tasik yang dingin dan mewujudkan silhouettes pokok-pokok ajaib mengadap langit di malam yang gelap, Syon Park di Middlesex kelihatan serupa dengan sesuatu yang keluar dari cerita-cerita dongeng daripada rumah mewah di pinggir London iaitu Rumah kedua Duke Northumberland dan keluarganya telah menyalakan lampu dengan warna-warna pelangi bagi menyambut  perayaan  Krismas dibulan Disember yang dilancarkan sejak lapan tahun yang lalu.

Pameran Lampu Berwarna Warni Di Syon Park, Middlesex London

Pameran Lampu Berwarna Warni Di Syon Park, Middlesex London

3 comments:

Post a Comment

Video Mamak Basuh Kuali Dengan AIR LONGKANG

Mamak Basuh Kuali Dengan AIR LONGKANG


Mohon Share semua terutama sahabat di kawasan Kuala Lumpur. Sila laporkan pada pihak berwajib. Restoran Mamak yang diragui Status Islam. Basuh periuk dan kuali dengan AIR LONGKANG belakang restorannya.

Tarikh: Januari 2014.
Lokasi: Bandar Tasik Selatan, KL
Nama: Restoran Aloha

Jom tengok video di bawah...
(Tunggu seketika untuk loading)


3 comments:

Post a Comment

Aksi Nakal Nabila Huda Bersama Anaknya Di Bali

Aksi Nakal Nabila Huda Bersama Anaknya Di Bali


Aksi-nakal Nabila Huda bersama anaknya Keisha semasa percutian mereka di Bali. Kecil lagi anaknya dah pandai bergaya, comel sangat!!

Aksi Nakal Nabila Huda Bersama Anaknya Di Bali

Aksi Nakal Nabila Huda Bersama Anaknya Di Bali

9 comments:

Post a Comment

PECAH RUMAH: BAGAIMANA BOLEH BERLAKU?

PECAH RUMAH: BAGAIMANA BOLEH BERLAKU?


Bila kes pecah rumah sering berlaku?

  1.  Ketika penghuni tiada di rumah, sama ada siang mahupun malam.
  2.  Apabila tahap kerjasama sesama jiran kurang, malah tidak mengenali antara satu sama lain.
  3.  Apabila ada tanda-tanda kecuaian penghuni dalam aspek keselamatan rumahnya.


1 comments:

Post a Comment

Salam Maulidur Rasul 2014

Salam Maulidur Rasul 2014


Salam Maulidur Rasul

Ya Nabi Salam ’Alaika
Ya Rasul Salam ’Alaika
Ya Habib Salam ’Alaika
Sholawatullah ’Alaika
Anta Syamsun Anta Badrun
Anta Nurun Fauqo Nuuri
Anta Iksiru Wagholi
Anta Misbahush Shuduri
Ya Habibi Ya Muhammad
Ya ’Arusal Khofiqoini
Ya Muayyad Ya Mumajjad
Ya Imamal Qiblataini
Ya Habibi Ya Muhammad
Sholawatullahi ’Alaika

11 comments:

Post a Comment

Bahagian Tubuh Yang Wanita Suka Untuk Dicium

6 Bahagian Tubuh Yang Wanita Suka Untuk Dicium


Selain sentuhan, wanita juga suka dicium oleh pasangannya. Namun ciuman tersebut tidak hanya di mulut sahaja, ada juga bahagian tubuh lain yang wanita suka untuk dicium. Berikut ini enam bahagian tubuh tersebut, seperti dipetik askmen:

1). Telinga
Telinga kerap jadi bahagian tubuh yang dilupakan untuk disentuh ketika lelaki melakukan fore play untuk pasangannya. Padahal dengan mencium di telinga, boleh meningkatkan libido wanita. Seperti dipetik askmen, cubalah mencium perlahan telinga pasangan anda dan rasakan sensasi yang akan diperolehi.

2). Belakang Leher
Salah satu cara yang paling mudah mendapatkan mood wanita untuk diajak bercinta adalah dengan mencium bahagian belakang lehernya. Mencium bahagian belakang leher ini boleh dilakukan apabila anda tiba-tiba ingin memberikan kejutan yang tidak. Sebagai contoh saja ketika dia tengah mencuci pinggan atau bekerja di depan komputer.


4 comments:

Post a Comment

Legenda Makhluk Terpilih

Legenda Makhluk Terpilih
1. MANUSIA, DI AWAL PENCIPTAAN

Menelusuri sejarah penciptaan manusia pada awal mulanya tentulah hal yang mustahil diketahui oleh masyarakat yang telah berada pada generasi kemudian dalam jarak yang berselisih ribuan tahun seperti pada masa kita saat ini.

Tak ada satupun ditemukan adanya catatan sejarah yang merekam pengakuan manusia pertama tentang ihwalnya ketika pertama kali lahir ke dunia. Kalau pun ada, apakah ia akan menuliskannya sejak ketika pertama kali dalam proses penciptaan, bahkan sejak masih dalam rencana?

Maka Allah SWT, sebagai pencipta tunggal segala makhluk adalah yang seharusnya menjadi acuan dalam perolehan informasi yang tidak saja valid tetapi juga objektif, tidak terdistorsi oleh ego manusia itu sendiri.

Dengan Kasih Sayang dan KemahakuasaanNya, Allah SWT telah memberikan kepada manusia sebagai makhluk berakal, yaitu acuan maha sempurna dan teliti yang terkandung dalam Al Qur’an (QS. 21:106) beserta Hadits RasululLah SAW maupun ayat-ayat Allah lainnya yang berupa bekas-bekas peninggalan masa lalu, yang diizinkanNya untuk muncul ke permukaan agar manusia bertafakur (QS. 24:34).


3 comments:

Post a Comment

Kisah Penciptaan dan Tokoh-Tokoh Sepanjang Zaman




Kisah Penciptaan dan Tokoh-Tokoh Sepanjang Zaman

Imam Ahmad meriwayatkan dalam Musnad-nya dari ‘Amir al-Aqli ra bahwasanya dia berkata, “Aku bertanya, ‘Wahai Rasulullah, di manakah Allah berada sebelum Dia menciptakan langit dan bumi?’ Beliau menjawab, ‘Sebelum menciptakan langit dan bumi, Dia berada di ghamaam (awan) yang di atas dan di bawahnya ada hawaa (udara); kemudian Dia menciptakan ‘Arasy-Nya di atas air.’” Sebahagian ulama mengatakan bahwa yang dimaksud dengan ghamaam adalah kabut.

Para ulama berbeda pendapat tentang apa yang diciptakan oleh Allah sebelum Dia menciptakan ‘Arasy-Nya. At-Tirmidzi meriwayatkan dari ‘Ubadah bin Shamit ra, dia mengatakan, “Rasulullah saw bersabda, ‘Yang pertama kali diciptakan oleh Allah adalah qalam yang berasal dari cahaya.’ Menurut sebuah pendapat, qalam berasal dari permata putih yang panjangnya hampir sama antara langit dan bumi. ‘Kemudian Dia menciptakan Lauh Mahfuzh (Lembaran yang Terjaga) dari mutiara putih yang berasal dari yaqut (batu mulia) merah, yang panjangnya antara langit dan bumi, sedangkan lebarnya antara barat dan timur.’”

Anas bin Malik mengatakan, “Rasulullah saw bersabda, ‘Allah memiliki lauh (lembaran) yang salah satu permukaannya terbuat dari yaqut merah dan permukaan lainnya dari zamrud hijau, sedangkan qalam-nya berasal dari cahaya.’”


2 comments:

Post a Comment

Perintah Belajar Sejarah Dalam Al Fatihah



Surat al-Fatihah, awal surat dalam al-Qur’an itu ternyata menyiratkan perintah untuk belajar sejarah. Mungkin banyak yang tidak sadar, walau setiap hari setiap muslim pasti mengucapkannya. Tidak sekali bahkan. Tetapi banyak yang tidak menyadari sebagaimana banyak yang tidak mempunyai kesadaran untuk membaca, mengkaji, mendalami sejarah Islam.

Bermula dari doa seorang muslim setiap harinya:

"Tunjukilah kami jalan yang lurus." (QS. al-Fatihah [1] : 6)

Jalan lurus, yang oleh para mufassir ditafsirkan sebagai dienullah Islam itu, dengan gamblang digambarkan dengan ayat selanjutnya dalam al-Fatihah:

"(yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat."

Di sinilah perintah tersirat untuk belajar sejarah itu bisa kita dapatkan. Ada tiga kelompok yang disebutkan dalam ayat terakhir ini;

Kelompok yang telah diberi nikmat oleh Allah
Kelompok yang dimurkai Allah
Kelompok yang sesat

Ketiga kelompok ini adalah generasi yang telah berlalu. Generasi di masa lalu yang telah mendapatkan satu dari ketiga hal tersebut.


2 comments:

Post a Comment

Makanan Yang Bagus Untuk Hubungan Seks

Makanan Yang Bagus Untuk Hubungan Seks


Selain senaman, urutan dan pengambilan ubat – ubatan, pengamalan diet pemakanan juga boleh memberi perbezaan dalam hubungan seks. Sebelum ini kita telah pernah bercerita tentang makanan yang boleh melemahkan tenaga batin di sini .Berikut adalah senarai makanan yang boleh membantu meningkatkan sensasi hubungan seks anda. 


Pisang.
Pisang mengandungi banyak enzim bromelain di mana ia di laporkan boleh meningkatkan daya dan tenga seks anda. Ia juga mengandungi vitamin B di mana ia boleh meningkatkan tenaga keseluruhan badan anda.

0 comments:

Post a Comment

Pelacur Kembar Yang Telah Meniduri 355,000 Orang Lelaki

Pelacur Kembar Yang Telah Meniduri 355,000 Orang Lelaki


Pelacur Kembar Yang Telah Meniduri 355,000 Orang Lelaki.

Pada usia 70 tahun mereka masih lagi bekerja sebagai pelacur di Amsterdam. Dan mereka menyatakan yang mereka telah meniduri seramai 355,000 orang lelaki sepanjang hidup mereka.

Pelacur Kembar Yang Telah Meniduri 355,000 Orang Lelaki

3 comments:

Post a Comment

Gadis Cantik Berleher Zirafah

Lyudmila Titchenkova berasal dari Ukraine merupakan seorang gadis yang mendapat gelaran Gadis Zirafah kerana mempunyai leher pang panjang..

Gadis Cantik Berleher Zirafah

Gadis Cantik Berleher Zirafah

5 comments:

Post a Comment

Sultan Melaka Di Tahan Polis???

Sultan Melaka Di Tanah Polis


Sultan Melaka Di Tanah Polis?

Sultan Melaka sudah ditahan polis? Atas kesalahan apa yer? Ida takde la terperanjat sangat bila terbaca di nst.com.my  cuma  terperanjat sikit jer sebab Ida baru jer buat entry bertajuk "Apabila Sultan Melaka Bersuara" dua tiga hari yang lepas...Dengan bangganya Sultan Melaka @ Raja Noor Jan Shah ni update status di facebook seakan-akan mencabar Kerajaan Malaysia. Apapun kita tunggu lah berita selanjutnya.

5 comments:

Post a Comment

CARA MENGHASILKAN ROKOK GANJA UNTUK PERUBATAN

CARA MENGHASILKAN ROKOK GANJA UNTUK PERUBATAN


Di Amerika Syarikat penggunaan ganja untuk tujuan rekreasi baru sahaja dibenarkan di Colorado dan Washington. Akhirnya dope heads boleh menghisap ganja tanpa risau ditahan polis. Sebelum ini hanya mereka yang mempunyai alasan perubatan sahaja boleh memghisap ganja tanpa perlu risau ditahan pihak berwajib. Tahukah anda bagaimana rokok ganja dihasilkan? Di bawah ialah sebuah kilang pembuatan rokok ganja untuk tujuan perubatan di California.

CARA MENGHASILKAN ROKOK GANJA UNTUK PERUBATAN

0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ