Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Sultan Melaka Di Tahan Polis???

Sultan Melaka Di Tanah Polis


Sultan Melaka Di Tanah Polis?

Sultan Melaka sudah ditahan polis? Atas kesalahan apa yer? Ida takde la terperanjat sangat bila terbaca di nst.com.my  cuma  terperanjat sikit jer sebab Ida baru jer buat entry bertajuk "Apabila Sultan Melaka Bersuara" dua tiga hari yang lepas...Dengan bangganya Sultan Melaka @ Raja Noor Jan Shah ni update status di facebook seakan-akan mencabar Kerajaan Malaysia. Apapun kita tunggu lah berita selanjutnya.




Penahanan itu susulan satu laporan polis dibuat oleh Majlis Gabungan Belia Melaka (MGBM) di Balai Polis Ayer Keroh, petang semalam, bagi mendesak pihak berkuasa menyiasat dakwaan Noor Jan yang mengaku sebagai Sultan Melaka.

Laporan polis yang dibuat itu diketuai Presiden MGBM, Zali Mat Yasin dengan diiringi beberapa ahli EXCO majlis belia berkenaan, antara lain memohon supaya polis bertindak segera ke atas individu terbabit bagi mengelak lebih ramai masyarakat keliru dengan dakwaan dibuatnya selama ini.

Sementara itu, semalam, kerajaan negeri meminta pihak berkuasa mengambil tindakan ke atas seorang ahli perniagaan yang mendakwa sebagai Sultan Melaka kerana ia mencabar Perlembagaan Persekutuan.

Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron, berkata selain itu, tuntutan individu yang dikenali sebagai Noor Jan Shah sebagai Sultan Melaka itu juga mencemar institusi Yang di-Pertuan Agong yang menjadi ketua bagi Negeri Selat membabitkan Melaka dan Pulau Pinang selain Sabah serta Sarawak.

"Noor Jan didapati mencabar Perlembagaan yang digubal dan dipersetujui secara bersama oleh semua pihak di negara ini dan tiada sebab beliau mahu menafikan apa yang sudah ditetapkan dalam perlembagaan itu.

"Sekarang, sudah sampai masanya pihak berkuasa bertindak mengikut undang-undang sedia ada bagi memastikan tiada orang ramai yang keliru dan terpedaya dengan gelagat beliau," katanya


5 comments:

hurm... kita tengok ajelah ending drama nih.. hehe..

14 January 2014 at 16:21 comment-delete

ika dapat tahu pasal ni pun dari mama....tak tahu nak komen apa..hewhew

14 January 2014 at 16:51 comment-delete

macam-macam hal sekarang ni..

14 January 2014 at 17:15 comment-delete

Bila dah ditangkap ni siasatan pasti akan dijalankan... biarlah dibongkar semula salasilah kesultanan Melaka. Jika benar spt yg didakwa apa salahnya kalau sejarah Melaka itu di susun semula dan Melaka benar2 mempunyai keturunan sultan yang sebenar.

14 January 2014 at 18:00 comment-delete

Macam2.. kita tengok apa kesudahannya nanti...

15 January 2014 at 11:32 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ