Gambar Tengku Puan Pahang Memasak Untuk Mangsa Banjir Di Kuantan.

Alhamdulillah semoga Allah swt membalas jasa budi Tengku Puan Pahang. Nilai2 macam ini harus ada pada setiap orang tanpa kira pangkat dan darjat. Ida bangga jadi rakyat Pahang walaupun duduk jauh di perantauan.

Tengku Puan Pahang bersama Putera & Puterinya



10 comments:

Post a Comment

Tips Jika Kereta Anda Ditenggelami Banjir - Sebarkan

Tips Jika Kereta Anda Ditenggelami Banjir - Sebarkan



Di Malaysia, kejadian banjir sering kali berlaku dan banyak rumah-rumah yang rosak, begitu juga dengan kenderaan. Ramai yang tidak mengetahui apa yang harus dilakukan sekiranya kereta anda ditenggelami oleh banjir yang melanda. Di sini disediakan beberapa tips penting yang perlu anda lakukan sekiranya keretaanda ditenggelami banjir.

1. Selepas banjir surut, periksa kereta anda. Sekiranya keseluruhan kereta anda tenggelam termasuk Enjin dan bahagian dalam kabin kereta,

2. Jangan cuba hidupkan enjin kereta. Tindakan ini biasanya akan menyebabnya supaya anda punya kereta terpaksa membayar lebih tinggi untuk membaiki kereta kerana apabila anda cuba menghidupkan enjin kereta, aliran elektrik akan mengalir ke dalam semua sistem elektronik enjin termasuk kotak komputer (untuk kereta suntikan elektronik) dan sekiranya masih terdapat saki baki air di dalam alat berkenaan, akan berlaku litar pintas yang mana alat tersebut terpaksa di ganti.

3. Kos untuk sebuah kotak komputer bergantung kepada jenis kereta, cc dan pilihan pengguna. Tindakan di atas juga akan menyebabkan kesemua sensor yang biasanya akan beroperasi semasa kita menyalakan suis enjin kita terbakar dan biasanya satu sensor harganya tidak berapa mahal tetapi kesan daripada sensor yang tidak berfungsi boleh menyebabkan kos yang tinggi. Kita ambil contoh, sensor untuk mengesan atau untuk mengarah minyak kotak gear mengalir dengan baik di dalam kotak gear apabila tidak berfungsi akan menyebabkan pengagihan minyak kotak gear tidak sekata dan paling lama kotak gear tersebut boleh berfungsi dengan baik adalah 2 hingga 3 bulan. Selepas itu, keseluruhan kotak gear terpaksa diganti. Ini adalah salah satu sebab kenapa apabila kita membeli kereta baru, waranti kereta akan termansuh apabila kita mengubahsuai sistem elektirk kereta termasuk sistem audio kereta kerana apabila sensor tidak menerima jumlah elektrik yang cukup, ia tidak dapat berfungsi dengan baik dan peralatan yang berkaitan dengannya akan rosak.

4. Apabila sampai ke bengkel, baraikan kereta anda keseluruhannya termasuk kesemua penutup alat elektronik.

5. Periksa palam pencucuh kereta anda. Pastikan ianya tidak berair. Kalau berair maksudnya air telah masuk ke dalam enjin. Periksa juga minyak enjin. Pastikan minyak enjin tidak bercampur air. Dan tidak terkecuali periksa minyak petrol. Selepas semua peralatan elektronik telah dipastikan kering sepenuhnya (biasanya 2 atau 3 hari). Boleh dihidupkan enjin tetapi jangan cuba jalankan kereta kerana kotak gear belum diperiksa.

6. Sekiranya enjin boleh dihidupkan, murahlah belanja jika tidak mungkin akan mencecah ribu-ribu. Periksa minyak kotak gear, biasanya ia berwarna merah dan kalau bercampur air, warnanya akan bertukar menjadi warna air bandung (merah susu). Jika bercampur air, tukar minyak gear, jalankan kereta untuk 2-5 minit dan periksa kembali minyak gear. Ulang tindakan ini sehingga minyak kotak gear menjadi betul-betul merah jernih atau tidak bercampur air. Biasanya proses ini perlu diulang sehingga 7-8 kali dan akan menggunakan lebih kurang 15-20 liter minyak kotak gear.

Sekiranya tiada kerosakkan yang melibatkan peralatan elektronik, kos cuma akan melibatkan upah, minyak enjin, minyak kotak gear dan beberapa peralatan yang sensitif kepada air seperti penapis udara (original) - Sumber fb

4 comments:

Post a Comment

Apabila Wanita Berbicara Tentang Kereta


Patut la... Saga ada 2 piston jer...2 piston lagi buat spare takut rosak...sekarang baru mokcik tahu......hehe kita boleh pandai, tapi jangan memandai mandai buat malu jer hehehe. Kita yang tak faham atau dia yang tak faham?

Agaknya dia tak belajar fizik kat sekolah. Hadlaju dalam dunia ni semua sama jer. Yang tak sama tu adalah setting meter hadlaju setiap kereta. Mewah macam  mana pun kereta tu hadlaju tetap sama, kalau dah laju memang tak sempat la nak brek ..



Apabila Wanita Berbicara Tentang Kereta

6 comments:

Post a Comment

Lukisan Pemandangan Yang Indah Oleh Koukima Pelukis Japan

Jom layan lukisan-lukisan pemandangan menarik di bawah yang dihasilkan oleh Koukima seorang  pelukis rakyat Jepun.

Lukisan Pemandangan Yang Indah Oleh Koukima Pelukis Japan

Lukisan Pemandangan Yang Indah Oleh Koukima Pelukis Japan

4 comments:

Post a Comment

Padang Golf Terapung Di Coeur d'Alene Resort

The Coeur d'Alene Resort adalah sebuah resort hotel mewah di Coeur d'Alene, Idaho, Amerika Syarikat. Terletak di pantai utara Lake Coeur d'Alene. Coeur d'Alene Resort terkenal kerana padang golf mempunyai 18 lubang, satu daripadanya terletak di sebuah pulau tiruan mudah alih di tengah tasik. Padang golf yang hijau terapung ini telah direka oleh Scott Miller. Dibuka untuk bermain pada tahun 1991. Padang golf ini telah disenaraikan antara padang golf resort yang terbaik di Amerika Syarikat.

Padang Golf Terapung Di Coeur d'Alene Resort

Padang Golf Terapung Di Coeur d'Alene Resort

2 comments:

Post a Comment

EARTH FROM ABOVE – GAMBAR YANG DILIHAT 8,303,278 MANUSIA

Earth From Above – Gambar Yang Dilihat 8,303,278 Manusia. Tertarik dengan koleksi gambar dan jumlah pelawatnya, di sini dikongsikan sebuah posting daripada web justpaste.it. Jom saksikan..

EARTH FROM ABOVE
A COLLECTION OF AERIAL PHOTOGRAPHY PRODUCED BY YANN ARTHUS-BERTRAND

“Earth From Above” is the result of the aerial photographer Yann Arthus-Bertrand’s five-year airborne odyssey across six continents. It’s a spectacular presentation of large scale photographs of astonishing natural landscapes. Every stunning aerial photograph tells a story about our changing planet. - Sumber



GAMBAR YANG DILIHAT 8,303,278 MANUSIA
Cattle, Argentina

GAMBAR YANG DILIHAT 8,303,278 MANUSIA
Coal mine in South Africa

4 comments:

Post a Comment

Legoland Malaysia Theme Park

Legoland Malaysia Theme Park terletak di Kota Iskandar, Nusajaya Johor, lebih kurang 15Km dari bandar Johor Bahru. Ida telah pun beberapa kali masuk taman tema ini sejak ia dibuka kerana Ida dan keluarga mempunyai Annual Pass dan ia boleh digunakan setiap hari dan hujung minggu. Harga tiket masuk per day adalah RM140 untuk dewasa dan RM110 untuk kanak-kanak. Harga tiket ini tidak termasuk ke Taman Tema Air.

Sebanyak 15,000 struktur model dibuat daripada  30 juta keping Lego yang dibina oleh 20 orang anak-anak Malaysia selama hampir 3 Tahun serta mempunyai lebih 40 permainan, pertunjukan dan tarikan interaktif menjadi ciri utama Taman Tema Legoland Malaysia (Legoland Malaysia Theme Park). Ia adalah taman Tema Legoland pertama di Asia dan yang keenam di seluruh dunia. JOmmm jalan-jalan....



Annual Pass ada gambar kita

5 comments:

Post a Comment

Alamak Fesyen Tunjuk Seluar Dalam La Pulak!!!

Alamak Fesyen Tunjuk Seluar Dalam La Pulak

Alamak Fesyen Tunjuk Seluar Dalam La Pulak

1 comments:

Post a Comment

PELAJAR PEREMPUAN CAMPAK KANAK-KANAK 18 BULAN DARI TINGKAT 25


Rakaman CCTV kurang memuaskan di bawah





BEIJING - Satu rakaman memaparkan seorang pelajar perempuan menyerang seorang kanak-kanak lelaki di dalam lif dan mencampakkannya ke bawah dari beranda di tingkat 25 memeranjatkan seluruh negara. Rakaman video pengawasan itu yang menunjukkan pelajar perempuan terbabit memukul dengan kejam kanak-kanak berkenaan selepas menghempas dan menendangnya beberapa kali di dalam lif tersebar luas dalam laman sosial mirip Twitter China, Sina Weibo, mencetuskan perdebatan hangat melibatkan lebih 310,000 perbincangan dalam mikroblog.

Portal berita dalam talian BjNews melaporkan insiden itu berlaku pada 25 Nov di bandaraya Chongqing, barat daya China, apabila nenek kanak-kanak lelaki berusia 18 bulan itu yang digelar 'Yuanyuan' keluar dari lif dengan membawa basikal cucunya, pintu lif tertutup dan meninggalkan Yuanyuan bersama pelajar perempuan berumur 10 tahun itu. Rakaman itu menunjukkan selepas menyerang anak kecil itu dengan kejam, lif tiba di tingkat 25, pelajar perempuan mengangkat Yuanyuan dan mencampakkannya keluar. Setelah mendapati lif berhenti di tingkat 25, si nenek yang amat bimbang berkata dia segera bergegas ke tingkat berkenaan dan berjumpa pelajar perempuan itu.

Bagaimanapun, pelajar itu berkata dia tidak nampak kanak-kanak itu dan mendakwa seseorang telah membawanya pergi, tetapi tidak ingat sama ada wanita atau lelaki yang membawanya, kata nenek dan menambah pelajar itu malah menawarkan diri untuk mencari cucunya. "Dalam masa lima minit, Yuanyuan terbaring berlumuran darah di atas tanah di luar bangunan," kata nenek itu. Kanak-kanak itu dilaporkan mengalami pendarahan paru-paru dan retak tempurung kepala. Keadaannya stabil dan diletakkan di bawah pemerhatian dalam unit rawatan rapi di sebuah hospital.

Polis berkata kes itu masih disiasat. Sungguhpun menerima 58,000 yuan (US$9,464) daripada keluarga pelajar perempuan itu, ibu mangsa berkata pada Rabu dia akan memfailkan saman terhadap keluarga pelajar berkenaan.

7 comments:

Post a Comment

Lisa Surihani Gugup Berlakon Bersama Suami

Lisa Surihani Gugup Berlakon Bersama Suami


Pelakon popular Lisa Surihani memberitahu perasaannya sedikit gugup ketika berlakon bersama suaminya, Yusry Abdul Halim dalam filem terbarunya "Ular".

Menurut Lisa, 27, ketika ditemui di malam gala tayangan filem "Ular" di ECurve semalam, penggambaran filem "Ular" ini dibuat sebulan sebelum hari mereka disatukan sebagai suami isteri dan perasaannya sukar untuk digambarkan berlakon disamping insan tersayang dan adakalanya dia juga mengigil dan malu ketika bertentangan mata.

"Pertama kali kami digandingkan saya punya perasaan malu terhadap Yusry yang sukar dibendung dan terus terang saya katakan saya mengigil apabila dalam satu babak itu memerlukan saya untuk memandang wajah dan mata Yusry."

Jelas pelakon itu lagi yang pernah memenangi anugerah Wanita Terbaik pada Festival Filem Malaysia ke-23 (FFM 23), gandingannya bersama Yusry juga mengeratkan lagi hubungan cinta dan kasih sayang mereka.

"Gandingan bersama dalam filem "Ular" ini adalah sebagai tempat untuk kami lebih mengenali hati budi masing-masing dan secara tak langsung hubungan kami lebih rapat dan sedikit sebanyak saya tahu bagaimana perangai Yusry yang tegas dan pendiam ketika di lokasi."

Sementara itu, Yusry, 40, menambah beliau seronok berlakon filem "Ular" kerana ia sebuah filem aksi yang lain dari yang lain kerana ianya adalah filem aksi 'creature feature' yang pertama kali dihasilkan dalam industri perfileman tempatan.

"Saya seronok berlakon filem ini kerana ia memberi suatu kelainan apabila menggambarkan bagaimana sifat semula jadi manusia ketika berdepan dengan situasi yang cukup mencabar ketika berdepan dengan ular yang dikenali sebagai binatang yang berbisa dan ganas."

3 comments:

Post a Comment

Tanpa SEO Pageviews Masih Boleh Melonjak

Assalamualaikum wbt...
Salam ceria buat rakan-rakan yang dirahmati Allah swt..

Tajuk entry Ida kali ini memang bulat-bulat tiru tajuk entry Cikgu Helmi @ Tetamu Istimewa kerana Ida juga berpendapat seperti Cikgu Helmi Tanpa SEO Pageviews Juga Masih Boleh Melonjak. Blog Ida bukan blog popular hanya blog picisan. Tidak gah seperti blog rakan-rakan blogger yang lain. Ida buta SEO tetapi bak kata Cikgu Helmi bukan mahu menunjuk riak atau membesar-besarkan isu ini hanya sekadar ingin memberitahu bahawa tanpa SEO blog kita juga boleh mendapat pageviews yang banyak. 

Ida pernah bertanya kepada seorang rakan blogger di fb tentang SEO, beliau memberi tahu bahawa SEO ini hanya untuk woldpress.com dan bukannya untuk blogspot.com kerana woldpress tidak mesra google. Lalu Ida pun berfikir jikalau blogspot itu sendiri berada di dalam rangkaian google semestinya google dapat mengesan kehadiran blog ataupun artikel kita maka perlukah lagi SEO itu? - Maaflah ini hanyalah pendapat peribadi seorang blogger yang buta SEO seperti Ida. Barangkali anda mempunyai pendapat yang berbeza.

Alhamdulillah, tanpa SEO blog Ida juga mendapat pageviews yang agak memberangsangkan. Agaknya kalau ada SEO barangkali boleh mencapai 10,000 view kot? hahaha..



Tanpa SEO Pageviews Masih Boleh Melonjak

Tanpa SEO Pageviews Masih Boleh Melonjak

Tanpa SEO Pageviews Masih Boleh Melonjak

Tanpa SEO Pageviews Masih Boleh Melonjak




Tanpa SEO Pageviews Masih Boleh Melonjak
Jumlah pelawat yang online dalam satu masa juga membanggakan tanpa SEO







5 comments:

Post a Comment

KOMEDI UNSUR LUCAH DALAM FILEM ULAR??



Buat pertama kalinya, pengarah terkenal Yusry Abdul Halim digandingkan bersama bakal isterinya Lisa Surihani dalam sebuah filem terbaru terbitan KRU Studios yang bertajuk Ular. Yusri dan Lisa bukannya digandingkan sebagai sepasang kekasih di dalam filem ini tetapi sebagai seorang jurukamera dan wartawan.

Yusri dan Lisa Surihani dalam Filem Ular

Produksi filem Ular telah pun menyiapkan beberapa ular sawa untuk berlakon dalam filem ini selain penggunaan ular latex dan bantuan imej janaan komputer dan animatronix. Filem ini bakal menjalani pengambaran di Pulau Pangkor bermula pada 10 Januari lepas dan mengambil masa selama 25 hari.

Sengaja selitkan unsur lucah?

Pengarah filem Ular, Jason Chong akui sengaja menyelitkan unsur lucah sebagai selingan lawak jenaka dalam filem bergenre creature feature yang pertama di Malaysia itu.


4 comments:

Post a Comment

Resepi Ais Krim Goreng


Ais Krim Goreng

Bahan-bahannya:
Roti Gardenia
Aiskrim ( perisa dan jenis ikut suka jer )
Acuan karipap

Cara-cara membuatnya:

1- Letak sekeping roti atas acuan tu karipap

2- Masukkan aiskrim dalam 1 sudu di tengah-tengah roti dan kepitkan kuat-kuat sampai betul-betul rapat          dan melekat agar aiskrim tidak keluar dari roti

3- Susun dalam bekas dan simpan dalam peti sejuk ( tempat beku)

4- Simpan dalam 1 hari sebab lagi beku ais krim tu lagi senang nak goreng.

5- Goreng dalam minyak yang betul-betul panas..( dalam berapa saat jer letak dalam minyak tu..janag lama        nanti ais tu cair)

6- Siap dan makan..


11 comments:

Post a Comment

Lamborghini Hangus Sudah..

Begini lah keadaan kereta Lamborghini yang terbakar di Lebuhraya PLUS berhampiran Port Dickson. Gambar-awal  semasa kebakaran boleh lihat di sini 



Lamborghini Hangus Sudah


Lamborghini Hangus Sudah



Jom saksikan video semasa kemalangan berlaku di bawah




4 comments:

Post a Comment

Penduduk Sebuah Daerah Di Indonesia Dilarang Kahwin Sepanjang Musim Hujan

Penduduk Sebuah Daerah Di Indonesia Dilarang Kahwin Sepanjang Musim Hujan
Gambar Hiasan


JAKARTA: Sepanjang empat bulan, mulai November lepas sehingga Februari tahun depan yang merupakan musim hujan, sebilangan penduduk di sebuah daerah kecil di Nusa Tenggara Barat terpaksa menunda hasrat mereka untuk berkahwin.

Ini berikutan keputusan kepimpinan masyarakat tempatan mengenakan peraturan melarang penduduknya berkahwin di sepanjang musim hujan sekarang, dengan alasan musim hujan perlu dimanfaatkan sepenuhnya dengan kegiatan pertanian. Mereka yang didapati melanggar peraturan itu akan dikenakan denda.

Peraturan yang dibuat melalui kesepakatan kepimpinan masyarakat tempatan di daerah kecil Amarasi Selatan, dalam daerah Kupang itu, memutuskan bahawa musim hujan adalah masa terbaik untuk berbudi kepada tanah dan bukannya untuk menganjurkan kenduri perkahwinan secara berlebihan, sebagaimana kelaziman penduduk di situ bila ada majlis perkahwinan.

“Kami tidak akan melayan urusan pendaftaran pasangan yang ingin bernikah di bulan-bulan ini. Masyarakat harus memberi fokus untuk menguruskan tanah pertanian mereka, bukannya menguruskan pesta perkahwinan,” kata Ketua Daerah Kecil Amarasi Selatan, Murlin Buraen.

Murlin berkata denda akan dikenakan kepada pasangan melanggar peraturan itu namun bentuk denda akan ditetapkan berdasarkan kesepakatan masyarakat setempat.

Beliau berkata larangan itu akan dihebahkan kepada seluruh masyarakat dan melalui kerjasama dengan pengurusan gereja, semua pasangan yang memohon untuk berkahwin akan diumumkan kepada orang ramai bagi memastikan permohonan mereka dibatalkan.

Penduduk hanya akan dibenarkan berkahwin mulai bulan Mac tahun depan. – BERNAMA

2 comments:

Post a Comment

Pengikut Tuhan Harun Rancang Bunuh Lebih Ramai Penguatkuasa – KPN



PETALING JAYA: Pengikut ajaran sesat Tuhan Harun telah merancang untuk membunuh lebih ramai pemimpin penguatkuasa, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Beliau berkata siasatan awal mendapati pengikut ajaran sesat bukan sahaja bertanggungjawab merancang dan menjalankan pembunuhan Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) Ahmad Rafli Abdul Malek bulan lepas, tetapi juga sedang dalam perancangan melakukan pembunuhan lain.

“Kita bernasib baik kerana berjaya menangkap pemimpin dan beberapa pengikut kerana mereka juga merancang untuk membunuh orang lain,” katanya pada sidang akhbar di Wakaf Tapai, Kuala Terengganu, Khamis.

“Kita telah menangkap dua daripada 10 mahu pengikut ajaran sesat Tuhan Harun yang dikehendaki…masih mencari lapan lagi.”

Ditanya nama-nama yang menjadi sasaran mereka, Khalid enggan mengulas lanjut tetapi menyatakan bahawa pengikut adalah pelampau yang akan mengambil jalan keluar dengan membunuh orang-orang yang menghalang pergerakan mereka. – Mstar.

2 comments:

Post a Comment

IBU TUNGGAL MENGHABISKAN RM4,000 MEMBINA RUMAH RAKIT SEBAGAI PERSEDIAAN BANJIR

APA PANDANGAN ANDA TERHADAP GAMBAR DIBAWAH?

Seorang ibu tunggal sanggup perabih RM4,000 demi hadapi banjir. Beliau mengambil sikap tidak mahu menyusahkan PIHAK2 TERTENTU, WALAU MEMANG PERUNTUKAN BANTUAN DI SEDIAKAN. Selagi boleh di elak bergantung harap kepada KERAJAAN, usaha sendiri lebih baik.



Hanisah berdiri di hadapan rumah rakit miliknya melihat keadaan banjir yang berlaku di Kampung Paya Garuk, di sini.(atas)


JERANTUT - Seorang ibu tunggal dari Kampung Paya Garuk sanggup menghabiskan RM4,000 untuk membina sebuah rumah rakit bagi menempatkan barangan dan harta benda daripada ditenggelami air setiap kali musim banjir tiba.

Hanisah Mat Sarif, 45, berkata, dia membina rumah rakit itu sejak tahun 2005 bagi persediaan awal untuk menghadapi banjir yang berlaku di kampung mereka.

Menurutnya, dia yang berniaga kecil-kecilan di kampung itu perlu membuat rumah rakit itu kerana tidak sanggup mengalami kerugian besar setiap tahun akibat banjir.

“Apabila tiba musim tengkujuh saya akan simpan semua barangan rumah termasuk peralatan elektrik dalam rumah rakit ini. Alhamdulillah, usaha dan inisiatif saya ini mampu menyelamatkan harta benda daripada musnah akibat banjir.

“Saya juga jadikan rumah rakit ini sebagai tempat perlindungan kerana rumah saya dinaiki air,” katanya.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Jerantut Feri, Sabri Kamaludin berkata, walaupun ibu tunggal itu menjadikan rumah rakit itu sebagai tempat perlindungan tetapi dia perlu juga dipindahkan ke pusat pemindahan banjir.

Menurutnya, ini kerana ia melibatkan keselamatan selain perlu mendapatkan bantuan banjir yang disediakan kerajaan.


Ps/ Nota kaki: Bagi Ida kalau rumah tepi sungai memang patut la dan boleh buat macam ni. Tapi kalau kat tengah-tengah bandar tu macam mana?. Respek memang respek la kat Makcik tu.

6 comments:

Post a Comment

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara

AYER KEROH – Satu kemalangan telah berlaku di Lebuh Ayer Keroh, berhadapan stesen pam minyak Petronas Ayer Keroh Height kira-kira jam 4.30 petang semalam (5/12/2013) melibatkan seorang anggota trafik Polis DiRaja Malaysia.

Lans Koperal Azizan, yang dalam bertugas mengiringi “Black Maria”, kenderaan yang membawa tahanan polis dari mahkamah ke Penjara Sungai Udang, telah terlibat dalam kemalangan terbabit. Doakan beliau cepat sembuh.

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara


2 comments:

Post a Comment

Kucing Dalam Poket

Untuk peminat kucing... hehe comelkannn

Kucing Dalam Poket

Kucing Dalam Poket

9 comments:

Post a Comment

3 Kereta Lamborghini Kemalangan Dan Terbakar Di Lebuhraya PLUS

Gambar Kemalangan Kereta Sport Mewah Di Lebuhraya PLUS Hari Ini di KM 260.1 Port Dickson menghala ke Seremban. Ketiga-tiga kereta Lamborghini ini bernombor berpendaftaraan Singapore dipercayai terlanggar sesama sendiri.

Bawa laju-laju lagi, ingat lebuhraya ni tempat beracing ker?? Tak tahu lah pemandunya mati atau hidup. Pelik lah kereta mahal-mahal kena langgar dah terbakar, kereta mahal memang macam ni ker?








11 comments:

Post a Comment

Indahnya Menikah..

Indahnya Menikah
Gambar Hiasan


Ketika bersama-sama bisa saling bercanda, Itulah romantisnya menikah.

★ Ketika sakit ada yang merawat, Itulah damainya menikah.

★ Ketika kesusahan ada yang selalu berbag, Itulah manisnya menikah.

★ Ketika sedih ada yang menghibur, Itulah indahnya menikah.

★ Ketika dikaruniai buah hati, Itulah anugerah menikah.

★ Ketika memerlukan ada yang membantu, Itulah bahagianya menikah.

★ Ketika mendapat rezeki yang boleh membawa manfaat, Itulah barokahnya menikah.

★ Ketika sama-sama saling menerima kekurangan dan kelebihan, Itulah mulianya menikah.

★ Setiap amal ibadah dilipat gandakan pahalanya jika dilakukan secara bersama-sama, Itulah syurganya menikah.

★ Dan ketika sepasang suami isteri bertatapan juga saling menebarkan senyuman bahagia, Disitulah para malaikat ikut mendoakan keduanya untuk selalu mendapatkan Redha-Nya.

SubhanAllah..

8 comments:

Post a Comment

Allahuakbar!!! Sedihnya Melihat Gambar Ini...

Sedihnya Melihat Gambar Ini

Mungkin ini adalah susuan yang terakhir.

Ketar jari hendak menulis apa...

Anak kucing ini menyusu dari ibu yg sudah tiada akibat dilanggar kenderaan. Kisah ahli syurga ini dipertontonkan kepada manusia untuk menguji hati kita. Curahkan kasih sayang pada dunia! Dakapi kasih sayang....kecapi keamanan....

8 comments:

Post a Comment

ADRIANNA SYAZ FIRST GIVEAWAY


Assalamualaikum wbt...

Wahhhh ini adalah buat julung-julung kalinya Ida menyertai Giveaway dari sahabat blogger. Ida tahu pun bila membaca entry Ika @ Affy Afiqah. Ika kata GAnya simple sangat. Bila Ida klik, ya lah memang simple tapi masalahnya Ida ni tak reti nak buat Backlink Banner. (Jangan ketawa ya...nanti Ida cubit bibir tu).  Search la kat google jumpa lah tutorial yang mudah dan senang Ida faham di sini  Arga Litha sekali buat terus menjadi. Seronok sangat rasanya hehehe....

Okey... segala syarat yang simple tu telah pun Ida penuhi cuma tak dapat la nak follow Instagram ya sebab Ida takde akaun Instagram.

Dan di bawah ni adalah  gambar hujan yang paling Ida minat...





Huhu... hebat hebat belaka gambor hujan yang dorang hantar!!!

11 comments:

Post a Comment

Cara Mencuci Kemaluan Dengan Betul

Cara Mencuci Kemaluan Dengan Betul
Gambar Hiasan


Cara Mencuci Kemaluan Dengan Betul

Sememangnya, kita mencuci dengan bersih tapi bersih bukan bermakna cara kita itu betul. Penting untuk kita pastikan diri kita bersih terutamanya di bahagian sulit. Selain untuk menjaga kesihatan ia juga penting untuk memastikan amal ibadat kita seharian di terima.

Kenapa penting untuk kita bersihkan kemaluan kita dengan betul?
Ramai orang merasakan diri mereka cukup bagus dengan banyak amal ibadah, bersedekah dan lain lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka.
Saidina Abu Bakar R.A. pernah hendak menyembahyang kan mayat seorang lelaki tetapi tiba-tiba tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan lelaki itu. Lalu disuruhnya orang membukakannya. Alangkah terkejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala kemaluan mayat lelaki itu.

Saidina Abu Bakar R.A. mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk membunuh nya. Tetapi ular itu tiba tiba berkata-kata. Katanya, "Apakah salah ku kerana aku diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan.” Diselidiki amalan lelaki itu semasa hayatnya, jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluan nya setelah selesai membuang air kecil.

Jadi macam mana kita nak bersihkan diri dengan cara yang betul?
Lelaki dan wanita berbeza caranya. Bukan basuh sekadar dengan air dan asalkan bersih je.

Caranya -

Kaum lelaki:
♦ Selepas membuang air kecil, disunatkan berdehem dua atau tiga kali supaya air kencing betul betul sudah habis keluar.
♦ Lepas itu urutlah kemaluan dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran.
♦ Kemudian basuhlah dengan air sebersihnya.

Kaum wanita pula:
♦ Apabila membasuh kemaluannya, pastikan dicucikan bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing- pusingkan semasa dilalu kan air bersih. 
♦ Bukan dengan hanya menyimbahkan air semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja ia tidak membersih kan bahagian dalam kemaluan wanita yang itu.

Betul atau tidak cara kita selama ini? Kalau yang tak betul tu jom sama sama
betulkan supaya diri kita bersih dengan cara yang betul.

Dijanjikan neraka untuk mereka yg tidak menyucikan diri dengan sempurna baik hadas kecil/hadas besar.

Rasulullah bersabda :
"Barang siapa yang menyampaikan satu (1) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala" moga semua memperolehnya. Amiin. - Sumber fb

6 comments:

Post a Comment

Laga Kambing Di Nigeria

Macam-macam ;)

Laga Kambing Di Nigeria

Laga Kambing Di Nigeria

4 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ