Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



10 Selfie Selebriti Menarik Di Malaysia

Perkataan 'Selfie' yang diiktiraf sebagai perkataan rasmi kini popular di kalangan pengguna telefon pintar terutama yang menggunakan laman sosial foto seperti Instagram. Mengikut definisi selfie, ia adalah satu gambar diri sendiri yang diambil menggunakan telefon mudah alih atau kamera web yang kemudiannya dimuatnaik ke dalam laman web.

Pada 2013, perkataan mendapat perhatian selepas banyak digunakan pengguna media sosial serta kekerapan penggunaan selfie meningkat 17,000%. Perkataan tersebut mula dikesan pada satu muat naik ayat tersebut di satu forum di Australia pada September 2012 dengan 'Hashtag selfie'.

Jom lihat gaya selfie menarik di kalangan 10 Selfie Selebriti Menarik Di Malaysia

1. Elfira Loy


Popular dengan siri Disney Waktu Rehat, aktres remaja ini antara yang mempunyai foto selfie paling banyak dalam akaun Instagram beliau, @elfiraloy





2. Siti Nurhaliza
Siapa tak kenal Siti Nurhaliza, gadis Kuala Lipis yang berkahwin dengan Datuk K. Foto selfie beliau juga mencuri tumpuan meskipun telah bergelar 'isteri orang'. Beliau kini yang bergelar datuk menggunakan akaun instagram @ctdk.

3. Nora Danish


Aktres popular yang kini dikaitkan dengan anak seorang menteri mempunyai 'pose' selfie yang comel. Beliau juga pernah popular dengan video 'viral' Gwiyomi suatu ketika dulu. Akaun Instagram beliau diakses melalui nama @noradanish

4. Lisa Surihani
Beliau kini berselfie dengan nama akaun instagram baru, @ladyyusry selepas akaun lama @lisasurihani23 digodam individu tidak bertanggungjawab. Foto selfie Lisa kebanyakan bersama suami tercinta, maklumlah, akaun bersama!

5. Shila Amzah

Gaya selfie bertudung Shila Amzah juga manis! Bila Shila Amzah berselfie, pasti beribu-ribu 'like' diperoleh dari pengikutnya!

6. Hanis Zalikha

Setiap kali Haniz Zalikha memuat turun gambar selfie beliau, pasti cair lelaki melihatnya (tak percaya lihat ruangan komen). Akaun Instagram @HanisZalikha yang sentiasa dikemaskini menjadikan gadis popular 2010 Google ini kian mendapat tempat di kalangan peminat.

7. Nina Iskandar

Pelakon dari Brunei yang kini mengikat kontrak dengan MIG Talent mempunyai foto selfie yang mengancam!

8. Diana Danielle

Diana Danielle Danny Beeson atau Diana Danielle yang menggunakan akaun Instagram @dianadanielleb mempunyai foto-foto selfie cantik apatah lagi jika ia dirakam ketika beliau di luar negara.

9. Amanda Imani


Penyanyi dan model yang lahir pada 1991 ini mempunyai wajah cantik yang pastinya membuatkan gaya selfie kena pada tempatnya.

10. Daphne Iking

Setiap kali beliau memuat turun gambar selfie bersama anak-anak, Daphne Iking pasti mengusik pengikut Instagramnya dengan gaya-gaya menawan dan comel.


4 comments:

tok ti punya instagram terbaek..
rajin sokmo dia buat selfie.

14 January 2014 at 10:35 comment-delete

cantik-cantik semuanya..

14 January 2014 at 10:57 comment-delete

Elfira Loy lawa!

14 January 2014 at 16:30 comment-delete

Hahaha

19 March 2017 at 12:24 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ