RUSSIA MENDAKWA MH370 HILANG ADALAH PERBUATAN HACKER DALAM PESAWAT




Media: Sistem hilang di atas Lautan Hindi pesawat Boeing 777 adalah hacker .

Hilang di malam 8 Maret Boeing 777 syarikat penerbangan Malaysia Airlines, terbang penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing, yang didakwa hilang dari radar disebabkan oleh penggodam dari semua sistem komunikasi di atas kapal. Ini telah dinyatakan oleh seorang jurutera satelit Michael Exner, mengambil siasatan bebas ke dalam kehilangan pelapik.

Menurut jurutera, dikutip edisi Australia Business Times Antarabangsa, suspek adalah seorang penggodam "genius teknikal" dengan yang dalam komputer hacking sistem kemahiran dan pengetahuan tentang mekanisme peralatan pesawat.

Sebagai RIA Novosti dilaporkan dengan merujuk kepada penerbitan, kira-kira 40 minit selepas pesawat itu berlepas dari ibu kota Malaysia, seseorang mematikan transponder komunikasi satelit, dua sistem avtoopovescheniya, ACARS (sistem komunikasi penerbangan LAPORAN dialamatkan) dan ADS-B ( automatik bergantung pengawasan-broadcast). Pada masa yang sama, Boeing 777 menyimpang dari kursus ini benar dan hilang dari radar.

Walau bagaimanapun, dari pesawat terus menghantar mesej elektronik ke Inmarsat, nota akhbar satelit.

Menurut jurutera, hacker, mempunyai pengetahuan yang mendalam tentang prinsip-prinsip kawalan lalu lintas udara, mampu melewati semua halangan keselamatan. Di samping itu, penyerang mampu mematikan sistem ACARS, yang hanya boleh dilakukan dari dalam kokpit pesawat. Hal ini juga menunjukkan yang luar biasa hacker kemahiran teknologi.


Artikel asal: http://russian.rt.com/article/58802#ixzz3Igkx3vqG


Kredit : EL Hunaif facebook


0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ