Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Fesyen itu adalah universal dan kebiasaannya wanita adalah insan yang pandai dan hebat berfesyen namun adakala ada sesetengah fesyen yang tak digemari oleh kaum lelaki ini.

Ini kerana jika fesyen itu terlalu keterlaluan ianya tidak kena dengan gaya dan personaliti anda malah jika anda menggayakan fesyen tersebut mungkin kelihatan tidak menarik dan tidak dilayan oleh sang jejaka.

Jom lihat 5 fesyen yang tidak digemari jejaka ini:


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Cermin mata besar
Kebanyakan wanita merasakan bahawa apabila mereka memakai cermin mata yang besar, mereka akan kelihatan lebih moden dan bergaya. Tidak bagi lelaki, kerana bagi mereka, wanita yang memakai cermin mata yang besar ini tidak sesesuai dan membuatkan wajah si wanita itu kelihatan seperti serangga yang bermata besar. Amatlah penting bagi seseorang wanita itu memilih saiz dan bentuk cermin mata yang betul-betul kena dengan raut wajah anda agar kelihatan menawan sentiasa.

Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Bibir yang merah menyala
Kebanyakan wanita akan merasakan bahawa bibir mereka akan lebih seksi sekiranya menggunakan lipstick yang berwarna merah menyala. Tetapi hakikatnya ada segelintir lelaki yang tidak sukakan demikian kerana warna yang terlalu terang akan membuat mereka bercakap dengan badut. Lelaki lebih suka sesuatu yang menyenangkan dan sederhana kerana itu lebih membuat anda seperti bidadari dengan bibir yang semulajadi dan tidak terlalu merah. Wanita harus lebih peka dengan pemilihan warna gincu agak bersesuaian dengan kulit anda.


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Bulu mata
Memang tak dinafikan bulu mata yang panjang dan melentik memang akan membuat wanita itu kelihatan lebih cantik dan menawan tetapi sekiranya bulu mata itu palsu dan dipakai tidak kena majlis pastinya akan menjadi mimpi ngeri buat anda apabila dipandang jelik oleh sesetengah lelaki. Seeloknya tak perlulah gunakan bulu mata palsu kerana tidak semesti bulu mata panjang, melentik itu cantik bahkan jika kita lihat wanita Korea bulu mata mereka semua biasa-biasa saja tetapi mereka masih dianggap jelita. Kebanyakan lelaki sukakan bulu mata yang asli dan original kerana itu lebih nampak kecantikan sebenar.


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Selipar/Kasut
Oh ini tidak sesuai kerana selipar dan kasut itu bukanlah sesuatu yang menarik untuk dipakai kerana ada sesetengah selipar yang agak ketinggalan zaman. Tetapi memang benar selipar lagi selesa dipakai daripada kasut tumit tinggi namun jika mahu memakai selipar haruslah memilih yang sesuai dan mengikut trend semasa. Namun begitu, walau secantik mana selipar/kasut yang dipakai, lelaki pasti lebih mengemarkan kekasihnya memakai kasut tumit tinggi kerana ia akan menambah lagi pesona dan keaggunan anda.


Fesyen Wanita Yang Tidak Digemari Lelaki

Pakaian yang terlalu seksi
Akhir sekali janganlah pakai pakaian yang terlalu seksi dan menjolok mata kerana tidak semua lelaki sukakan wanita berpakaian seksi. Alangkah indah dan moleknya anda sekiranya berpakaian sopan dan sesuai dengan bentuk tubuh anda, tidak perlu memakai yang terlalu ketat sehingga sukar untuk berjalan dan sebagainya. Lebih manis dan selamat bagi wanita yang memakai pakaian menutup aurat kerana aura mereka akan terserlah. - Sumber


6 comments:

Fesyen biasa-biasa lelaki orait je. Kalau mekap tu tebal seinci, rasanya laki nak dekat pun takut.

20 November 2013 at 15:47 comment-delete

biarlah kita besederhana dalam segala hal sama ada wanita atau pun lelaki..

20 November 2013 at 16:34 comment-delete

errr ada yang ika tak berapa setuju, especially pemakaian kasut tumit tinggi, pemakaian kasut tumit tinggi bahaya untuk kaki, sistem saraf dan tulang itu sendiri. So buat apa nak bahayakan diri sendiri untuk kepuasan lelaki? As girl yang memang tak pakai makeup, tak bergincu, tak pernah calit satu pun produk kecantikan, ika rasa lebih baik lelaki tu menerima pasangannya seadanya dia.
Kalau perempuan boleh terima lelaki yang biasa2 why not lelaki pun buat perkara yang sama kan? rasanya lelaki jenis yang cerewet sangat pasal kecantikan ni lagi perempuan tak suka kut huuu

yang paling penting, selesa and simple pun dah ok dah...

20 November 2013 at 16:57 comment-delete

Besederhana itu lagi cantik rasanya. Hehe.

21 November 2013 at 02:32 comment-delete

nice sharing sis ^^

21 November 2013 at 09:48 comment-delete

Betul tu. Tak perlu kot terlalu menunjuk-nunjuk.

21 November 2013 at 18:16 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ