MEMALUKAN! AKU DIGELAR GAJAH JADIAN!





MEMALUKAN !! Pengalaman Yang Tak Sanggup Anda Baca !!

Aku dilahirkan dengan berat yang normal..sekitar berat2 ideal baby2 Malaysia. di lahirkan dari kalangan keluarga sederhana..semuanya bersederhana..dari cara hidup..dan makan pakai. pendek kata, mengikut kemampuan diri dan keluarga.
.
Usia demi usia..tubuhku yang hanya memiliki ketinggian 163cm ni semakin mengembang dan terus mengembang. Maka lekatlah gelaran-gelaran sungguh "enak" dan "puitis' tanda penghargaan dan keperihatinan kawan2 yang cukup "sempurna".
.
GEMOK!!.. MONTEL!!... GENDUT!!... BOROI!!... DORAEMON!!.. GIANT!!... TESCO!!... BULAT!!... ROTI BOOM!!... SHANIE.. ADIBAH NOOR... DEBAB!!... dan macam-macam lagi.
.
Aku teruskan hidup dengan memangku gelaran-gelaran yang cukup BESAR dan GEMOK itu..hingga usia aku akhirnya 26 tahun...
.
Kerana terlalu asyik dan kerap aku hidup dengan gelaran-gelaran itu....aku menjadi takut dengan diri sendiri.. hilang keyakinan diri..aku tidak pernah sesekali membenci diri aku yang gemuk ini....cuma aku takut!!..
.
Aku teringat..suatu masa dulu..masa aku menginjak remaja....aku terjatuh di tangga umah opah aku..tangga tu terjatuh... asalnya.. tangga tu memang dah longgar pun..
.
Nak dijadikan cerita..masa aku nak naik..elok2 baru pijak anak tangga yang ke dua..tangga tu terjatuh..dengan aku-aku pastinya terjatuh sambil terduduk...sakitnya punggung & pinggang aku masa tu..hanya Allah yang tahu..batang penyapu terlepas. niat di hati nak ke atas bersihkan sawang...nak raya lagi 2 hari kot.. rumah x siap berkemas lg.. Tp niat baik aku bertukar menjadi tragedi oktober.
.
Tengah aku menahan perit...ketawa2 riang ria bergema di belakang.... "HAHAHAHAHAHA...ANAK GAJAH JATUH... HAHAHAHAHA... ANAK GAJAH JATUH....!!.. ANAK GAJAH...".....penuh penghayatan dan penuh jiwa mereka-mereka mentertawakan aku.... terserlah kebahagian mereka ketika itu. aku seekor anak gajah...
.
Ya ALLAH....hancurnya hati aku...sakit di pinggang & punggung yang tak terkata..bertambah tercalar dan terluka dengan ejakan sepenuh jiwa raga sepupu2 aku...gelaklah... anak gajah ini.. memang suka...memang suka diejek dan dicerca.. gelaklah sampai kiamat.. gelaklah sepuas hati...
.
Aku gagahkan diri bangun..sisa tawa sepupu-sepupu aku mengejek seekor anak gajah masih mengila.. anak gajah dan si beauty.. memanglah jauh bezanya. aku anak gajah itu.. mereka puteri-puteri jelita.. idaman putera-putera....
.
Susah untuk aku bangun sebenarnya.. sakit sangat!!!.. tetapi aku x betah berdiam lama di situ. ada tangis yang dah mula nak pecah. hinanya menjadi gemuk... Ya Allah...bulan ramadhan yang mulia ni.. kau sabarkan imanku.. tabahkan hatiku.. lirihnya.. sendunya. hanya Allah je yang tahu...
.
Anak gajah ini, berjalan menjauh.... menuju ke balkoni.. aku diamkan diri disitu... aku lihat. hijau pokok dan biru langit. air mata tak tertahan..anak gajah ini menangis..hati seekor gajah ini betul2 terluka...Ya Allah....sakitnya....sakitnya.... anak gajah ini sakit...mak...sakit....along sakit...sakit punggung!!..pinggang!!..tapi hati along lagi sakit!!!...anak gajah sakit mak!!!
.
Air mata terus mengalir.. anak gajah ini terus menangis.. aku seekor anak gajah....
.
Dengan gelaran anak gajah..aku teruskan hidup.. berhari2 cerita seekor anak gajah jatuh tangga menjadi bahan utama perbualan.. Sehingga menutup kisah 1MDB yg tgh hangat skrg ni. Sehingga akhirnya mak aku bersuara..."Kalo along anak gajah... habis mak ni mak gajah!?" semua terdiam.. anak gajah ni x harapkan pembelaan.. anak gajah ni dah halalkan penghinaan....biarlah aku terus menjadi bahan ketawa.. Tapi.. jangan sesekali hina mak aku!!
.
Aku nekad nk kuruskan badan. Aku takkan izinkan mak aku terasa yg dirinya mak gajah, ayah aku ayah gajah, dan adik beradik aku adik beradik gajah.. kesian gajah..dia xbersalah pun dalam hal ni..tp namanya terpalit..
.
Dah lama dah aku aim produk kurus ni sebenarnya.. harga tak mahal mana pun.. cuma RM97 sebotol.. ada 60 biji kapsul.. ada sijil halal lg.. testimoni dia pun sgt menarik dan tertarik.. Tak percaya?
tengok sini :
https://www.facebook.com/media/set/…
.
Tak sangka semua berubah dalam sekelip mata. Lepas aku amalkan makan dalam 10 hari dah nmpak penuruan yg mendadak. Botol pertama, dia cuci segala yang mengganggu penurunan berat badan aku selama ni.. botol yg seterusnya menggalakkan lagi penurunan berat badan dan makin lama anak gajah ni makin slim. Alhamdulillah.. syukur pada mu Ya Allah.
.
Nama produk ni LAXATHIN, 100% dibuat dari ekstrak Garcinia Cambogia.. Dijamin badan gemuk akn kembali langsing. Tak perlu bersenam, tak perlu pantang & tak perlu diet. Suka betul aku.



Nota: Hahaha sebenarkan cerita di atas adalah hasil kreativiti iklan product kuruskan badan, admin tertarik dengan ceritanya so terpaksalah promot sekali product tersebut...  sesiapa yang berkenan bolehlah whatsapp di no yang tertera di dalam gambar di bawah...





0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ