SOPAK GARAM CARA MERAWATNYA




SOPAK GARAM..sejenis penyakit yang sering menyerang kita..dalam waktu yang singkat. Timbul tompok kemerahan di atas kulit dan rasa gatal menyucuk nyucuk. Semakin di garu semakin besar tompokan kemerah merahan. 

Sebenarnya sopak garam adalah penyakit dari gangguan jin. Orang orang lama menyebutnya kena ludahan jin. Walaupun orang lama berkata seakan melucukan tetapi ada kebenarannya. Saya pernah melihat jin sopak garam ini. Bentuknya seperti asap yang bergerak, tiada berwarna, ia seakan kristal lembut atau gell kristal yang bergerak terbang perlahan lahan dan apabila ia merapati kulit kita terasa amat gatal menyucuk seperti kita bergesel dengan obor obor di lautan.

Cara merawatnya mudah sahaja. Sediakan air setimba yang bercampur sintok dan limau nipis. Sekadar 7 biji limau dan setimba air garam sekadar segenggam garam. Mulakan dengan membaca ayat ruqyah seperti surah Al Fatihah, ayatul Kursi dan 3 Qul. Hakikatkan air doa itu sebagai pelebur kejahatan penyakit bawaan jin. Mulakan dengan mandian air garam di jirus dari kaki hingga ke bahagian kepala, biarkan kering seketika. Selepas itu di bilas dengan air biasa hingga bersih dan yang terakhir mandian dengan air campuran sintok dan limau. Dijirus dari atas kepala ke bawah hingga kaki, biarkan juga sehingga kering di badan tanpa di lap. Kemudian bahagian yang kena sopak ini di sapu dengan bedak sejuk bercampur sedikit garam. InsyaAllah mudahan dengan ikhtiar ini kita mendapat kesembuhan dan dapat melakukan amal ibadah dengan sempurna....amiin..


Sumber: Rawatan Aura Syaafi A'lami Facebook


0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ