RAHSIA KOTA SUCI MEKAH




THE SECRETS OF HOLY MECCA / RAHSIA KOTA SUCI MEKAH

Disebutkan di dalam sebuah hadis yang bermaksud :

“ Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung.

Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia, lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka”

Jadi, jadikanlah hari ini lebih baik dari hari-hari yang seterusnya dengan mengambil pengajaran dari hadis yang disampaikan oleh Rasulullah s.a.w., rasul utusan yang mulia ini. Berpandukan kepada diri kita sendiri untuk mengubahnya. =)

Pada hari ini, penulis berniat mahu berkongsi sesuatu yang perlu kita, umat Islam ketahui. Perkara tersebut adalah mengenai rahsia-rahsia yang terselindung di sebalik Kota Mekkah yang menempatkan Kaabah yang mulia. Bila agaknya kita akan sampai ke sana yer? Semoga Allah mempermudahkan urusan kita kelak. Insya-Allah. Bersama-samalah kita memohon kemudahan itu. Terdapat 15 perkara yang penulis ingin kongsikan di sini.

Selamat membaca dan menghayatinya. =)

1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.



4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.



7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.


10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekahsentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.



13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.


Pendek kata, semua yang diperintahkan Allah mempunyai hikmah yang tersendiri dan tersembunyi. Bergantung kepada seseorang itu untuk mencari sebanyak mungkin rahsia-rahsia yang dikhabarkan oleh-Nya. Penulis juga terpesona dengan ciptaan-Nya ini. Tiada sesiapa yang mampu untuk melawan kudrat-Nya. Dia sahaja Yang Maha Berkuasa. Sebentar tadi, penulis terlihat akan satu page yang namanya Makcik Hajjah Al-Wuzara. Begitu lemahnya seorang manusia yang telah ditarik hidayah daripada hatinya. Sesungguhnya Allah akan memilih hamba-hamba yang terpilih sahaja untuk menerima tanggungjawab sebagai seorang hamba yang beriman. Bersama-samalah kita mendoakan agar dia diberi petunjuk oleh Allah Yang Maha Bijaksana. Beliau telah tersesat jauh sangat daripada acuan Islam. Entah apa yang ada di mindanya dengan mencaci hina Allah, iaitu Pencipta kita Yang Maha Hebat.



Penulis mengingatkan diri penulis agar sentiasa berdoa agar sentiasa dipelihara iman dan Islam yang dipertanggungjawabkan ke atas kita semua. Jangan sesekali lari dari litar Allah. Kelak, kita akan ditanya apa yang kita lakukan. Allahuakbar! Mudah-mudahan kita tidak akan dicampakkan oleh Allah Taala dalam kalangan orang-orang yang ingkar dan orang-orang yang berdosa. Allahuakbar!
Penulis ingin mengajak anda untuk bersama-sama menghayati maksud doa “Robbana la tuziq qulubana ba’daizhadaitana wahablana min ladunka rohmah innaka antalwahhab” ini. Amalkanlah setiap kali selepas solat. Insya-Allah. Semoga kita dipelihara Allah dari jurang kekafiran. Allahuakbar!

Sumber: https://muhdhazrie.wordpress.com


0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ