Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Tiga rahsia besar yang patut diketahui setiap umat islam.

Tiga rahsia besar yang patut diketahui setiap umat islam.

Setiap orang masing-masing ada kelemahan. Dan kelemahan itu pula terpaksa disembunyikan sehingga ia menjadi rahsia yang sangat rahsia. Saya ada rahsia pribadi saya sehingga tak ada orang yang mengetahuinya.

Begitu juga anda dan orang-orang lain sekitar anda. Bangsa Yähüdï juga ada rahsia kelemahan diri mereka. Adakah anda tahu apakah rahsia mereka? Mereka (Yähüdï) sangat takut kepada jîhad umat Islam.

Mereka tahu umat Islam itu sangat berani, kuat dan sangat cintakan syahïd.

Dari Anas bin Malik r.a : Rasulullah saw bersabda, “Tidak (ada) seorang hamba (pun) dari penduduk syurga yang ingin kembali ke dunia kecuali orang mati syahid. Sesungguhnya ia ingin kembali ke dunia. Ia berkata ‘Supaya aku dapat dibunuh sepuluh kali (lagi) di jalan Allah’. Ini kerana ia telah melihat kemuliaan yang diberikan kepadanya (atas sebab syahidnya dia ketika di dunia).” [1661]

TETAPI mereka juga tahu kelemahan umat Islam. Umat Islam ini mudah terbuai oleh dunia bila agama dijauhkan daripada mereka. Sebab itulah, mereka menyediakan dan membanyakkan hiburan untuk umat Islam.

Saya tak payah cerita banyak perkara tentang itu. Sebagai contoh, semasa waktu maghrib, akan banyak siaran TV yang mengasyikkan para ibubapa & anak-anak sehingga mereka terpaku di depan TV sehingga jam 8 pm.

Solat berjemaah tidak, dan mungkin solat Maghrib pun tidak. Sebenarnya ramai orientalis Barat (termasuk Yahudi) yang mengkaji kelemahan tentang PERANGAI umat Islam.

Salah seorangnya ialah Møshë Däyän, seorang penulis Yähüdï. Dia pernah menggariskan tiga kelemahan utama umat Islam dalam satu artikelnya. Anda tahu apa dia? Mari kita tengok satu-persatu.

PERTAMA : UMAT ISLAM TAK PERNAH BELAJAR DARI SEJARAH LAMPAU.

Dengan kata lain, umat Islam mudah lupa (pelupa). Dalam bahasa yang lebih lembut, orang Islam mudah terjerumus secara berulang-ulang ke dalam lubang biawak.

Rasulullah SAW jelas melarang sifat “mudah terkena” (terjerumus) ke dalam lubang biawak itu sampai 2X. Sebab itu, umat Islam mesti berhati-hati selalu.

Jangan mudah percaya kepada seseorang. Dan jangan terlalu bodoh mempercayai seseorang.

KEDUA : UMAT ISLAM TIDAK MERANCANG DENGAN TELITI.

Itulah sikap umat Islam yang telah menyebabkan kelemahan hidup mereka. Mereka lebih suka berkerja sambil lewa atau acuh tak acuh.

Kelemahan ini sebenarnya berpunca dari sikap mereka yang mengabaikan solat berjemaah. Kalau mereka benar-benar menjaga solat berjemaah, maka mereka mempunyai 3 keistimewaan berikut.

[1] Mereka akan berkerja awal waktu & tidak bertangguh-tangguh sama sekali.

[2] Menjaga kualiti kerja untuk menghasilkan produktiviti yang positif. Ini dapat dirujuk kepada disiplin mereka dalam solat.

[3] Berpasukan, yang membawa maksud berkerja dalam satu pasukan untuk mencapai satu tujuan. Berkerja berpasukan akan meningkatkan pestasi kumpulan dan peningkatan mutu.

Ini dapat dirujuk kepada nisbah pahala (27 : 1) dalam solat berjemaah berbanding solat bersendirian.

Demikian juga, kerja berpasukan lebih baik daripada kerja berseorangan.

KETIGA : UMAT ISLAM TERDIRI DARIPADA ORANG-ORANG YANG MALAS MEMBACA.

Umat Islam tidak menitikberatkan ayat pertama dalam Al-Quran. IQRA (bermaksud membaca, mengkaji, menyelidik dan seumpamanya) adalah sumber kekuatan sesuatu bangsa. Orang Jepun maju kerana mereka suka membaca.

Begitu juga orang Eropah. Membaca akan meluaskan cakrawala pemikiran & membawa kepada pengetahuan yang luas.

Orang Jepun maju kerana mereka suka membaca. Begitu juga orang Eropah.

Membaca akan meluaskan cakrawala pemikiran & membawa kepada pengetahuan yang luas.

Sebaik sahaja artikel ini diterbitkan, ramai orang Yähüdï MARAH kerana mereka berfikir orang Islam akan mengubah kelemah-kelemahan ini selepas mereka tahu.

Namun apa yang dijawab oleh Møshë Däyän?

"Tak payah risau, orang-orang Isläm takkan tau.."
"Dia orang bukannya baca pun.. "

JAWAPAN & SINDIRAN

“Dia orang bukannya baca pun.. ". Itu merupakan satu sindiran yang sangat TAJAM kepada kita, UMAT ISLAM.

Saya merasa terpukul. Anda juga terpukul. Tetapi kita patut menerima hakikatnya. Memang kita umat Islam (terutama Bängsä Mëläyü) malas membaca. Saya beri contoh mudah yang terdapat di hadapan mata. Kaum lelaki suka bersembang di kedai-kedai kopi.

Kalau pun membaca, hanya surat khabar sahaja pada ruangan sukan (terutama bola sepak). Lain-lain bahagian, tak tengok pun. Kaum ibu pula suka berborak di atas tangga. Dalam pada itu, suka pula mengumpat. Membaca? Sikit je.

Pemuda-pemudi Melayu lebih suka melayari internet dan chatting dalam facebook. Jumlah yang membaca memang ada, tetapi peratusnya sangat kecil.

Sumber: http://czain.blogspot.my/…/tiga-rahsia-besar-yang-patut-dik…



Siapa Møshë Däyän

Møshë Dayän adalah seorang panglima Pasukan Pertähänän Isräël (Isräël Dëfën¢ë Før¢ës) yang tersohor kerana kebijaksanaannya memimpin pasukan bersënjätä Isräël semasa Përäng Enam Hari menentang päsükan-päsükan tentera Arab dalam tahun 1967. Dengan tutup matanya, Møshë Däyän menjadi lambang perjuangan Isräël untuk mengekalkan kewujudannya di Pälëstin.

Di samping itu, Møshë Däyän juga seorang ahli polïtïk tërkemuka Isräël. Møshë Däyän juga memperjüängkan keamanan di Timur Tengah dan menggunakan kebijaksanaan diplømasinya untuk akhirnya membantu merundingkan Perjanjian Damai Mësïr-Isräël

Sumber: Wiki

Abu Bakar RA bertanya: Ya Rasulullah, adakah zaman dimana muslim kemudian memiliki iman yang lebih dibanding kami? Rasulullah Muhammad SAW bersabda: Wahai Abu Bakar, apa yang menghalangimu untuk percaya padaku sedangkan wahyu masih turun & aku masih berada ditengah-tengah kamu sementara kamu semua menyaksikan sendiri mukjizat-mukjizat yang diberikan kepadaku? Tetapi di akhir zaman, ada segolongan ummatku yang mereka sama sekali tidak pernah melihatku, mereka tak pernah hidup disampingku dan mereka hanya mendengar cerita tentangku tapi mereka percaya kepadaku, merindukanku, mencintai Allah, mencintaiku, beriman pada Allah dan beriman pada kerasulanku! Iman merekalah yang lebih utama dibanding kamu semua!

Sabda Nabi SAW: Sesiapa yang berpegang (teguh) dengan sunnahku ketika umatku sedang rosak, baginya SERATUS pahala SYAHID. (Imam Muslim)

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: "Barangsiapa yang meringankan dari seorang mukmin satu kesulitan dan kesulitan-kesulitan dunia, maka Allah akan ringankan untuknya satu kesulitan dari kesulitan-kesulitan Hari Kiamat. Barangsiapa yang memudahkan seorang yang mengalami kesulitan, maka Allah akan beri kemudahan untuknya di dunia dan di akhirat. Barangsiapa yang menutupi aib seorang muslim maka akan Allah tutupi (aibnya) di dunia dan di akhirat. Allah akan senantiasa menolong hamba selama sang hamba tersebut menolong saudaranya."(HR. Muslim 2699)

MUHASABAH DIRI.

Dari Abu Darda r.a meriwayatkan bahawa baginda Rasulullah SAW bersabda: Mahukah daku khabarkan kepadamu sesuatu yang lebih baik daripada puasa, solat dan sedekah? Para sahabat r.hum berkata: Bahkan ya Rasulullah! Baginda Rasulullah SAW bersabda: Bersatu (hati) adalah lebih baik kerana perselisihan dan perbalahan akan menghapuskan agama. (HR Tirmizi)

Dari Abdullah bin Amr radhiyallahu ta’ala ‘anhu, bahwa Nabi shallallaahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

“Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat”
(HR. Bukhari)

Jazakallah khairan..

Wallahu'alam..


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ