Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Asap Tebal DUKHON Akan Menggelapkan Bumi Selama 40 Hari




Tau tak apa itu #DUKHON?

Dukhon tu asap tebal yang menggelapkan bumi selama 40 hari. Disebabkan meteor menghentam bumi nanti. Jangkaannya adalah bulan puasa di waktu subuh. Gelap dia nanti macam gelap nabi yunus dalam perut ikan nun.😢

Bumi kita ni dah masuk sungai meteor. Anytime boleh kena hentam dengan mateor.

Masa tu, Semua elektrik2 teknologi ni padam buat selamanya.

Sebab meteor tu ada saidrik sejenis zat besi neutral apa ntah yang akan membuatkan daya tarikan besi2 lumpuh buat selamanya. Komputer kereta apa semua takleh pakai.
Sebab tu kena belajar memanah,berkuda, berenang dari sekarang.

Masa Dukhon tu nanti ramai mati jadi zombi dan sebagainya. Makanan time tu takde semua kelaparan.

Orang beriman makanan dia adalah ZIKIR. Masa bergelap tu nanti baca "lailahaillantasubhanakainnikuntuminazzalimin" banyak2.

Masa dukhon terjadi tu. Masuk rumah masing2. Masuk bilik masing2. Baca subhanalkuddus rabbunalkuddus.

Ingat pesan ini.
Kalau kita sempat. Sebab kita dah di fasa 4. Fasa Dukhon. Fasa imam mahdi tak tahu sempat ke dak.

Sebab tu kita ni ada masa lagi 6 bulan je. Kita ni fasa dukhon sebab kita fasa teknologi paling canggih. Nset pun touch2 je sekarang ni.

Kan job steve dah cakap 3 tahun Selepas dia meninggal tidak akan ada lagi teknologi.

Siapa JOB STEVE tu?
Dia founder apple iphone yg korang pakai tu.
Barat dah siap sedia nak hadap dukhon siap buat rumah bawah tanah lagi tu siap muatkan makanan selama setahun.

Untuk hadap dukhon dijangka 2019 ni.Korang rasa korang banyak masa lagi ke nak kejar jutawan bagai?

Nak hafal Quran ke apa ke baiknya lah sekarang.

Bekal untuk generasi muda andai kata kita pergi dulu lah. Kita tetap akan mati.

Check diri masing2 . apa bekal yg kita bawa . ilmu shj tiada guna jika tiada amalnya . sunnah apa yg kita buat , pakai dan ikut .

Adakah semua kearah duniawi ?
isteri , anak2 dan waris kita . apa amalan yg mereka amal ? ketat atau longgar pakaian mereka ? beramal mereka kerana Allah atau manusia .

Banyak lagi yg perlu kita ambil tahu . kerana kita sudah pun berada diakhir zaman . dimana pakaian sunnah dicemuh . pakaian yahudi diangkat dan dijulang . solat jika perlu . sunnah ditinggal . artis diangkat dan dikenali . ulama ditolak dan tidak lagi dikenali .

Hebatkah kita ?
Jika kaki gagah melangkah ke serata dunia . tapi masjid sekampung tidak pernah dikunjungi . surau bagai rumah kosong tak berpenghuni .

Setelah rezeki yg Allah limpahkan . kita tipu Allah . kita lupa Allah . dengan selesanya kita hidup dimuka bumi Allah . tanpa rasa malu .

Bersediakah kita ?

Jangan sesekali kata "kubur masing2".
Ambil contoh . wanita pakaian ketat . tudung acah2 datin . dan seorang imam masjid berdiri ditepi pantai . datangnya tsunami . adakah imam tersebut tidak akan terkena walau setitik air laut ?

Sama seperti dukhon . dia tidak mengenal siapa pun kita . tiada cahaya sikit pun waktu itu selain zikir kepada Allah .

Ingatkan lah ini pada semua waris kita .
Baca dan kongsi untuk kita bersedia . Jika baca tanpa sedetik rasa apa2 . itu tanda kita akan terus lalai

" biarlah pos ni"
"acah2 alim je ni"
"buat2 tak nampak je"

Itu hak masing2 . tapi ingat . dunia dah tersangat tua . andai dukhon ni tidak datang masa bulan puasa pun . yang pasti kiamat tu akan datang juga . dan setiap yg hidup akan mati .

INNALILLAHI WAINNAILAIHI ROOJIUN
Copy paste

Kredit kepada penulis artikel ini

Sama-2lah kita menantikan samada artikel ini benar atau tidak.. tetapi Janji Allah itu pasti.. kiamat itu pasti...

DUKHON



http://www.astroawani.com/berita-dunia/asteroid-gergasi-bakal-memasuki-atmosfera-bumi-194950


0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ