Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Perlukah Isi Banner Nuffnang Banyak-Banyak Dalam Blog?

Assalamualaikum wbt...



Ida ni kan... memang cukup bengap pasal belog ni. Ida berbelog ni sekadar ada jer. Contoh: orang ada Nuffnang, Ida pun ada juga. Tetapi Ida tak tahu sangat perjalanan Nuffnang tu. Apa dia CTR, apa dia poll, dan yang terbaru heboh pasal CPUV pula... ada yang dah dapat dan ada yang belum. Entah la yerk... yang Ida tahu, Ida blogwalking dan klik2 pada iklan nuffnang yang sedia ada di belog tersebut.  

Dan satu lagi yang Ida tak faham, bila melawat satu2 belog tu ada yang letak sampai 3 banner Nuffnang di situ. Ada yang di atas lah, berhampiran dengan header, ada yang di tepi kiri kanan dan ada juga ditengah2 betul2 di bawah artikel. Persoalannya perlukah buat banyak2 macam tu? 

Apakah memang ada syarat dari Nuffnang untuk buat macam tu? Tetapi Ida tak jumpa pula syarat tu cuma yang Ida baca ia hanyalah pilihan sahaja nak banner yang macam mana. Atau Ida terlepas pandang?

Persoalan Kedua : Bila dah ada banner iklan yang banyak macam tu - contoh 3 iklan, apakah kita ini perlu klik ketiga-tiganya? Atau cukup memadai klik satu sahaja? Sebab apa kadang2 ketiga2 banner tersebut memaparkan iklan yang sama. 


6 comments:

sorry...banyak yang nak dijawab neh..tapi sy jawab mane yang tahu...kalu salah tolong betulkan ye...sbb sy pon x pandai sgt...hehehe...
untuk dapatkn cpuv perlu ade ketiga-tiga iklan..kalu sis masuk kat nuffnang sis masuk kat erning then kat bawah tuh ade tulis camner nak dapatkan cpuv...kalau macam sy,sy klik jer 3x iklan sekali...hheheh...then,kat atas iklan nuff tuh x leh tulis perkatan menyeru untuk klik"jom main klik-klik"...sy pon bace dari blogger yang berpengalamn...so,buat kaji selidik...semua blogger yang pernah dapat cpuv buat ayt simple"nuffnang ads"...nak lebih detail sis carik kat google pon boleh...niat sy smoga kite same-same dapat income...maaf yek terpanjang pulak...hehehhe...sy neh x bertauliah tau...huhuhuh!!!

5 September 2013 at 19:23 comment-delete

Terima kasih! Ooo cenggitu. Pernah juga ada seorang blogger berkata, nuffnang memang pantang dengan perkataan "klik2" ni. Ok lah nampaknya Ida kena buang perkataan "jom main klik-klik ni...dan kena tambah banner banyak2 hehe

5 September 2013 at 21:07 comment-delete

setahu akak memang itu salah satu syaratnya.. dalam akaun nuffanang pun ada terangkan 3 tempat untuk letak iklan tu.. kalau orang klik semua 3 tu mesti adik untung.. nanti adik tambah lagi 2 tu.. akak klik 1 tabung tu ya..

5 September 2013 at 22:46 comment-delete

haha kita sama la kak, sy pon baru buat je nuffnang tu suma,tp cpuv apa ke bende tu suma xtahu pon,,huhu

6 September 2013 at 10:23 comment-delete

Ooo macam tu... terima kasih Kak Mizz...nampaknya klu ada masa kena tambah lagi la iklan tu..

6 September 2013 at 17:31 comment-delete

Jom sama2 kita belajar

6 September 2013 at 17:31 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ