Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Biadap!!! Gadis Cina Menghina Lagu NegaraKu

Status FB yang dimuat naik Tenashar.



Kuala Lumpur: Tindakan seorang pengguna laman sosial Facebook (FB), Tenashar Low yang memuat naik status biadap dan keterlaluan apabila secara terbuka menghina lagu Negaraku mengundang kemarahan orang ramai dan kini menjadi viral di media sosial sejak beberapa hari lalu.


Gadis terbabit yang dipercayai penuntut sebuah kolej di Subang Jaya itu memuat naik status berkenaan selepas berang dengan berita dilaporkan The Rakyat Post mengenai segelintir penonton tidak menghormati lagu Negaraku yang dimainkan sebelum tayangan filem bermula di pawagam, lapor portal berita myMetro hari ini.

Antara kandungan statusnya itu adalah: “Kerajaan menganiaya saya setiap hari, adakah sekarang mereka minta saya menghormati mereka dengan berdiri semasa lagu (Negaraku) yang penuh penipuan dimainkan? Sudahlah saya membayar harga tiket (wayang) yang termasuk cukai A, cukai B dan cukai C? Saya cuma ingin menikmati filem yang ditonton, kepada mereka yang menyalahkan orang lain yang tidak berdiri, adakah anda fikir negara melayan kit dengan baik? Bodoh.”

Untuk rekod, gadis itu menggunakan perkataan ‘threaten’ yang bermaksud mengancam tetapi dalam konteks itu, dia mungkin bermaksud ‘treat’ iaitu layan.


Dia juga memuat naik statusnya itu dengan merujuk artikel salah sebuah portal berita baru-baru ini sebagai kapsyen statusnya.


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ