Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



WARIS PENCARUM SOCSO KENA AMBIL TAHU INI

WARIS PENCARUM SOCSO KENA AMBIL TAHU

WARIS PENCARUM SOCSO KENA AMBIL TAHU INI

Tahukah anda jika berlaku kematian kpd pencarum socso sebelum usia 60 tahun, anak2 simati berusia bawah 21 tahun layak mendapat elaun bulanan sehingga berusia 21 tahun atau sehingga berkahwin yg mana terdahulu. Waris simati iaitu isteri akan mendapat elaun bulanan sepanjang hayat.

Pencarum yg meninggal dibwh 60thn dan memenuhi syarat kelayakan caruman...balu/duda/anak2 bwh 21 thn akan mendapat faedah pencen penakat adalah diantara 50%-65% dimana jumlah peratusan ini adalah dikira berdasarkan jumlah caruman yg tlh dibayar pencarum dari mula pencarum mula bekerja sehingga bulan sebelum kematiannya....

Manakala gaji yg diambilkira pula adalah berdasarkan gaji purata pencarum bg tempoh 24 bulan sebelum bulan kematiannya....pecahan bayaran pencen pula adalah sebyk 3/5 kpd balu/duda dan 2/5 kpd anak...dibayar kpd anak sehingga 21thn jika belum berkahwin atau sehingga habis ijazah pertama jika masih belajar...

Oleh krn pengiraan dibuat berdasarkan jumlah caruman yg telah dibayar maka jika pencarum telah berhenti kerja sekalipun jika jumlah carumannya memenuhi syarat kelayakan caruman...maka tuntutan utk Pencen Penakat ini masih layak....tp jika sekiranya carumannya tak penuhi syarat kelayakan caruman..maka tuntutan yg dibuat dikira tidak layak...syarat2 kelayakan caruman ini termaktub dan dijelaskan didalam Akta Keselamatan Sosial Pekerja 1969.

Salah satu syarat kelayakan caruman bg Pencen Penakat ini ialah pencarum mestilah mempunyai sekurang2nya 2 tahun caruman. Pencen Penakat ini adalah dibawah Skim Keilatan yg melindungi pekerja dari keilatan/penyakit yg serius dan juga kematian biasa yang bukan akibat daripada pekerjaannya.

Tetapi bagi Skim Bencana Pekerjaan yg melindungi kemalangan atau kematian yang berlaku akibat daripada pekerjaan pula,syarat kelayakannya adalah berbeza.Sbg contoh pekerja yg telah menerima tawaran pekerjaan walaupun belum membayar caruman kemudiannya telah ditimpa kemalangan sewaktu bekerja/dlm perjalanan pergibalik kerja atau dlm perjalanan ketika menjalankan pekerjaannya, pekerja tersebut adalah layak membuat tuntutan tanpa mengira jumlah caruman yang atau belum dibayar olehnya.

Adalah lebih baik kita mendapat penjelasan lanjut yg lebih tepat/jelas dgn menghubungi terus pejabat2 perkeso yg berhampiran atau dgn mendapatkan maklumat lanjut melalui website mereka sekiranya cerita2 ,komen2 dan andaian yg disampaikan didalam ini mengelirukan kita....
Wallahualam...
.
Sila share maklumat ini, kerana ia memberi manfaat kpd balu dan anak2 simati.

Laman Web Rasmi
PERTUBUHAN KESELAMATAN SOSIAL
"Sikap Terbuka Layanan Mesra"
Talian Am : 03 - 4264 5000 | Khidmat Pelanggan : 1-300-22-8000 |
Faksimili : 03 - 4256 7798
E-mel : perkeso@perkeso.gov.my


41 comments:

Saya jefri , anak kepada simati . Saya hanya mendapat bayaran bulanan sampao umur saya 20 .. so bayaran untuk umur saya 21 tidak dapat .. saya dah buat permohonan terdahulu di perkeso tapah , tapi masih tiada .. walaupun sudah hampir setahun saya menunggu , tapi tiada saya terlupa untuk buat kembali .. sampai sekarang saya sudah 27 tahun .. boleh tak saya mendapat kembali atau saya sudah terlewat untuk buat kembali

11 September 2016 at 18:41 comment-delete

Saya ank kepda arwah ingin btya...arwah bapa sya meninggal pd umur 59thn 4thn-5thn yg lalu n mempunyai seorg isteri..adakah ibu saya layak utk menuntut caruman arwah bapak...atu pun sdh terlewat..harap pihak tuan dpt mberikan penjelasan yg terperinci..

20 September 2016 at 16:43 comment-delete

Saya ank kepda arwah ingin btya...arwah bapa sya meninggal pd umur 59thn 4thn-5thn yg lalu n mempunyai seorg isteri..adakah ibu saya layak utk menuntut caruman arwah bapak...atu pun sdh terlewat..harap pihak tuan dpt mberikan penjelasan yg terperinci..

20 September 2016 at 16:46 comment-delete

nurashikin pergi pejabat perkeso tanya dgn segera. ibu saya pun lambat tahu setelah lapan tahun arwah ayah meninggal, mereka akan periksa kelayakan bg pihak kita. jika layak bukan saje dpt pencen malah dibayar backdated yang patut terima sejak kematian. moga dipermudahkan

20 October 2016 at 15:13 comment-delete

ramai yang tak tahu sebab perkeso takkan remind kita pasal ni

20 October 2016 at 15:14 comment-delete

AsSalam tuan, saya ingin tahu ttg cara2 permohonan pencen ilat arwah suami. Suami berhenti kerja pada bulan June 2015 dan hnya pada bulan Oct 2015 conpany arwah menghantar pemohonan ke Perkeso. Sekarang sudah setahun berlalu masih tiada berita. Arwah meninggal dunia pada bulab March lepas dan tidak dapat merasa pencen ilat tersebut. Saya sudah pon menerima pencen penakat bulanan. Cuma bila saya bertanya pada kerani dua hari lps mereka memberitahu yg saya perlu mendapatkan perintah mahkamah dan kebenara amanah raya.

11 November 2016 at 22:48 comment-delete

Bagaimana dgn kes saya ini... Saya betul2 ingin tahu tindakan apa yg patut diambil.. Arwah suami saya ade dua isteri dan saya isteri yg pertama.. Dibawah tggungan suami hanya saya seorang dan anak2 di atas 21 tahun jadi hanya saya sajalah yg berhak dapat duit bulanan.. Bagaimanapun saya musykil dgn isteri arwah no 2...cerita nya begini..... Masa arwah dah meninggal. saya dan madu saya ada pergi ke pejabat perkeso untuk membuat tuntutan elaun bulanan bagi menyara saya dan madu saya.. Madu saya mempunyai jumlah anak iaitu seramai 5 org yg masih belajar di sekolah menengah mahupun pengajian tinggi.. Pada awal nya saya pergi ke pejabat perkeso klang bersama madu dan saya rasa terkilan dgn pembohongan dilakukan madu saya sebb memberi alasan palsu iaitu duit tersebut digunakan untuk menyara anak nya tapi sebaliknya dia membeli kereta strom 4x4 dgn bulanan sebanyak rm1000 di bayar menggunakan duit tangunggan bulanan bagi saya dia telah menipu padahal saya hidup serba serbi cukup makan dan pakai .. saya terima elaun sebanyak rm230 kerana madu saya telah mengeluarkan segala butiran dia dan anak2 yg konon ditanggung mengunakan perkeso itu... Saya harap ada pihak sudi tolong saya dgn siapa saya patut mengadu...

15 November 2016 at 23:13 comment-delete

Kes shikin sama dgn saya.kami x tahu sblumnye...tlh bbrapa thn ayah saya meninggal baru kami tuntut.pihak PERKESO membayar dgn backdated sekali

22 November 2016 at 00:17 comment-delete

Kes shikin sama dgn saya.kami x tahu sblumnye...tlh bbrapa thn ayah saya meninggal baru kami tuntut.pihak PERKESO membayar dgn backdated sekali

22 November 2016 at 00:21 comment-delete

Sy nak tahu kakitangan kerajaan pd sekitar tahun 80an dulu..ada pemotongan socso atau tidak..maksud sy sebelum masuk skim pencen...

8 December 2016 at 12:16 comment-delete

Sy nak tahu kakitangan kerajaan pd sekitar tahun 80an dulu..ada pemotongan socso atau tidak..maksud sy sebelum masuk skim pencen...

8 December 2016 at 12:17 comment-delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Anonymous
8 February 2017 at 14:32 comment-delete

Salam..nak tnya.. Klau borang akuan sumpah yg diambil tu salah but..then kita photostat balik then buat baru balik..boleh ke?.. I mean..yg akuan sumpah lah...pihak PERKESO terima tak?

8 February 2017 at 20:04 comment-delete

salamullah
saya ingin bertanya bagi pihak kakak ipar yang suaminya telah kembali kerahmatullah pada 20.02.2017,
dan arwah telah 8 tahun tidak berkerja adakah beliau layak memohon

22 February 2017 at 20:46 comment-delete

tolonglah diri dan saudara dan rakan taulan untuk pergi pejabat perkeso untuk periksa status kelayakan. berapa tahun dah tak kerja atau tak mencarum bukan jadi masalah. pekerja yang mencarum akan capai tahap kelayakan tertentu setelah tempoh tertentu dimata perkeso. sebab tu pergi je pejabat. kalau kerja bertahun2, kemudian berhenti bertahun2 pun sblm kematian akan tetap layak biasanya. pergilah periksa di pejabat, jgn terlalu berfikir

26 February 2017 at 23:51 comment-delete

This comment has been removed by the author.

28 March 2017 at 16:07 comment-delete

Assalamualaikum,, saya anak sedara kepada si mati "HAIRUL BIN UDING " IC: 940724127083 aruah meninggal tgl 17-april-2017 kemarin dulu,, istri kepada si mati pegang pasport . Sijil khawin ada,, anak2 semua warga negara malaysia,,
Ada kah pengurusan nya akan susah ,, mohon penjelasan ,terima kasih

20 April 2017 at 20:36 comment-delete

Asslmkm nak tnya ayah sya meninggal umur 63thn..boleh ker tuntut perkesonya?

2 September 2017 at 23:16 comment-delete

buka website perkeso dan isi borang pencen penakat. hantar ke pejabat perkeso betsama borang dan lampiran

4 September 2017 at 10:40 comment-delete

Bwh 60 thn bolh dpt.63 Tanya pkeso trdekat

5 September 2017 at 18:54 comment-delete

This comment has been removed by the author.

5 September 2017 at 18:56 comment-delete

Ye betul g pkeso trdekat. Ada kes brenti kerja dah lama kena strok dpt ilat bln2.

5 September 2017 at 18:58 comment-delete

Salam,saya nak tanya macam kes saya ni, ayah dah meninggal pada tahun 2015 dan mak pula meninggal pada tahun 2008. isu disini,layak ke tidak untuk sy sebagai anak tunggal arwah ayah saya untuk memohon caruman perkeso arwah ayah?

11 September 2017 at 13:07 comment-delete

*layak ke tidak untuk saya tutut caruman perkeso arwah ayah.

11 September 2017 at 13:08 comment-delete

Nama saya shan.. Mak Saya meninggal dunia 8 tahun lepas..bapa saya dapat pencen setiap bulan..sekarang umur dia 72 tahun..Saya jaga dia..bapa saya sakit dan penglihatan kabur..setiap bulan saya bawa dia ke bank untuk withdraw..boleh tak saya tuntut duit itu setiap bulan

25 October 2017 at 00:35 comment-delete

Salam sejahtera tuan, ibu saya adalah balu penerima pencen penakat sebanyak Rm1,3++... Manakala adik saya penerima tanggungan sebanyak Rm9++.. Saya ingin bertanya, adakah kadar pencen penakat ibu saya akan bertambah sekiranya adik saya sudah melapasi umur 21 tahun.. Mohon pencerahan pihak tuan.

1 December 2017 at 10:29 comment-delete

Terima kasih atas perkongsiannya,saya ambil perkongsian tentang socso sahaja dari Tuan punya blog dan para pengomen semua sahaja lain tiada. Dulu kini dan selamanya.

7 December 2017 at 19:48 comment-delete

TERIMA KASIH DENGAN BERSIH UNTUK MENYELESAIKAN MASALAH MASALAHYA (drsunnydsolution1@gmail.com
nama saya Miss Fatima, saya telah berkahwin dengan suami saya selama 5 tahun kita hidup bahagia bersama untuk tahun-tahun ini dan tidak sehingga dia pergi ke Australia untuk perjalanan perniagaan di mana dia bertemu dengan gadis ini dan sejak itu dia benci saya dan anak-anak dan cinta dia sahaja. jadi apabila suami saya kembali dari perjalanan dia berkata dia tidak mahu melihat saya dan anak-anak saya sekali lagi sehingga dia mengusir kami keluar dari rumah dan dia kini pergi ke Australia untuk melihat wanita itu. jadi saya dan anak-anak saya sekarang sangat kecewa dan saya hanya tinggal bersama ibu saya dan saya tidak merawat baik kerana ibu saya berkahwin dengan lelaki lain selepas kematian ayah saya jadi lelaki yang dia menikah tidak merawatnya dengan baik, saya dan anak-anak saya begitu bingung dan saya sedang mencari jalan untuk mendapatkan suami saya pulang kerana saya suka dan menghargai dia begitu banyak, jadi suatu hari ketika saya sedang melayari di komputer saya saya melihat kesaksian tentang koper mantra ini DR Sunny, kesaksian Dikongsi di internet oleh seorang wanita dan ia menarik perhatian saya sehingga saya juga memikirkan mencobanya. Pada mulanya saya takut tetapi ketika saya memikirkan apa yang saya dan anak-anak saya melalui, jadi saya menghubungi dia dan dia memberitahu saya untuk bertenang selama 24 jam bahawa suami saya akan kembali kepada saya dan kejutan saya yang terbaik saya menerima panggilan dari suami saya pada hari kedua bertanya selepas anak-anak dan saya memanggil DR Sunny dan dia berkata masalah anda diselesaikan anak saya. jadi ini adalah bagaimana saya mendapat kembali keluarga saya selepas tekanan yang panjang dipecahkan oleh seorang wanita jahat dengan semua bantuan ini dari DR Sunny, saya ingin anda semua di forum ini untuk menyertai saya untuk mengucapkan terima kasih kepada DR Sunny dan saya akan juga nasihat untuk mana-mana orang dalam masalah sedemikian atau yang serupa atau apa-apa jenis masalah juga harus menghubungi beliau e-melnya) (drsunnydsolution1@gmail.com) dia adalah penyelesaian untuk semua masalah dan masalah dalam kehidupan. sekali lagi alamat e-melnya (drsunnydsolution1@gmail.com)

HE ADALAH SPESIALIS DALAM SPELL BERIKUT.

(1) Jika anda mahu bekas belakang anda.

(2) jika anda sentiasa mempunyai impian yang buruk.

(3) Jika anda ingin dinaikkan pangkat di pejabat anda.

(4) Jika anda mahu wanita / lelaki berlari selepas anda.

(5) Jika anda mahu kanak-kanak.

(6) Jika anda mahu menjadi kaya.

(7) Jika anda ingin mengikat suami / isteri anda menjadi milik anda selama-lamanya.

(8) Jika anda memerlukan bantuan kewangan.

(9) Bagaimana anda telah ditipu dan anda ingin memulihkan anda kehilangan wang.

(10) jika anda mahu menghentikan perceraian anda.

(11) jika anda ingin menceraikan suami anda.

(12) jika anda mahu kehendak anda diberikan.

(13) Kehamilan mengandung untuk mengandung bayi

(14) Jaminan anda memenangi kes-kes mahkamah dan perceraian yang merisaukan tidak kira bagaimana peringkat

(15) Hentikan pernikahan atau hubungan anda dari perpisahan.

(16) jika anda mempunyai penyakit seperti (H I V), (KANKER) HERPES sebarang penyakit.

(17) jika anda memerlukan doa untuk pembebasan untuk anak anda atau diri sendiri.

sekali lagi pastikan anda menghubungi beliau jika anda mempunyai sebarang masalah yang akan membantu anda. alamat emelnya (drsunnydsolution1@gmail.com) hubungi dia dengan segera .... hubungi nombor saya di +2348077620669

5 February 2018 at 12:11 comment-delete

Sy bainun Bini bakri Dan mempunyai anak 4 org..Dan suami sy da meningal dah 6 thn pada 9.9.2013..layak ke sy utk dpt..anak sy masih kecil2

23 July 2018 at 17:40 comment-delete

Bainun binti bakri, pergi pejabat perkeso terdekat bawa no ic suami, nanti terus mereka bagitau. Kalau suami masa hidup pernah mencarum perkeso insyallah ada. Tak perlu pikir2 dah, pergi pejabat terus

24 July 2018 at 17:21 comment-delete

Sya nk Tanya suami mnggal tahun 2013 sya dah prgi pjbt pkeso tapi pmohonan ditolak msa tue sebab bukan bcana tmpt kerja...surat bdah siasat +denggi...tapi hri kjdian dia d tmpt kja...yg sya nk tahu knapa yg bhnti kja bbelas tahun dpt?skrg syg dh kwin lain blh ka sya tuntut smula utk ank2 sya brumur 8thin dan 5thun?trima ksih

26 July 2018 at 00:21 comment-delete

Sya nk Tanya suami mnggal tahun 2013 sya dah prgi pjbt pkeso tapi pmohonan ditolak msa tue sebab bukan bcana tmpt kerja...surat bdah siasat +denggi...tapi hri kjdian dia d tmpt kja...yg sya nk tahu knapa yg bhnti kja bbelas tahun dpt?skrg syg dh kwin lain blh ka sya tuntut smula utk ank2 sya brumur 8thin dan 5thun?trima ksih

26 July 2018 at 00:23 comment-delete

Saya baru dapat tau tentang pencen penakat ini. Saya serong balu. Suami saya, telah meninggal dunia pada 29 Jun 2008 pada usia 59 tahun. Adakah saya masih layak untuk pencen ini? Mohon pencerahan. Terima kasih.

31 July 2018 at 16:24 comment-delete

Asalammualaikum, saya mira ingin bertanya kepada pihak tuan/puan, adakah benar pewaris kepada arwah boleh mendapat bantuan bulanan sehingga umur mencecah 21 tahun? adakah sekarang sudah terlewat? kerana saya baru sahaja tahu dari rakan sekerja bahawaq saya boleh membuat tutntutan bagi pihak arwah ayah saya? bagaimana untuk saya memohon bantuan tersebut? arwah meninggak ketika umor nya masih 51 tahun. dah kami adik beradik masih bersekolah ketika itu, tiada seorang pon yang tahu mengenai hal ini.

5 September 2018 at 16:38 comment-delete

salam..sy nak bertanya..mak sy baru mninggal bulan 8 ni brusia 70tahun..adakah layak lagi ke tok mdapat khairat kematian or duit socso??

16 September 2018 at 10:23 comment-delete

I have been casting spells for many years and I have helped many people, I might be able to help you too. I am honest, and I genuinely care for all the clients who choose me to cast a spell for them.


If you have any questions about Love, Money, curse, protection, bad luck, divorce, court cases, or about me please call or email me. I really want you to feel comfortable before moving forward with any spells, or other services. I will take the time to explain things to you and provide you with honest advice, to what is best for your situation. I will not pressure you into having a spell cast, I will leave that decision up to you, and when or if you decide to move forward, I might be able to help you.
I will respect your Privacy. I will not seek to obtain any of your personal information beyond what you might voluntarily offer and all information you might give me including emails, phone numbers and photos will remain private and confidential.
I perform my Rituals only at night between the hours of 0.00 - 0.59 (South African time) lasting 1 hour but of course, this depends on the nature of the ritual, some rituals might take hours and can also become necessary to be performed at specials places like; flowing streams, cemeteries and other places dictated by the gods.
I do not want anyone to be under any illusions about my spells and its numerous rituals. Real and effective Voodoo is no child's play, it is expensive because, after the rituals, I will have to destroy all the materials involved by fire and the ashes scattered over a flowing stream or river.
You will get what you seek.But please understand this might take a lot of time and that individual results may vary. contact +27663492930, greatogudugu@gmail.com

Herbal cure for Following DISEASES,this is not scam is 100% Real.

-HPV
-DIABETES
-PENIS ENLARGEMENT AND WEAK ERECTION
-VIRGINA PROBLEM
-WHOOPING COUGH
- HEPATITIS B
-FORDYCE SPOT
-COLD SORE
-ALS
-LOWER RESPIRATORY INFECTION
-LOW SPERM COUNT
-MRSA(METHICILLIN-RESISTANT STAPHYLOCOCCUS AUREUS
-ZIKA VIRUS
-HIV
-STROKE
-IMPOTENCE
-PILE
-HYPERTENSION
-LOW SPERM COUNT
-MENOPAUSE DISEASE
-ASTHMA
-CANCER
-BARENESS/INFERTILITY
-PCOS
-SHINGLES
-VIRAL HEPATITIS/HEPATITIS B
-FIBROID
-ASTHMA
-SICKLE CELL
-TINNITUS
-BARENESS/INFERTILITY
-DIARRHEA and so on...

20 January 2019 at 08:32 comment-delete

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

17 February 2019 at 18:10 comment-delete

Please Visit Now... For New And Old Games And Software Download Full Version With Android Apps Etc...
http://www.Latestactiongames.com
www.gamesofchina.blogspot.com

15 July 2019 at 21:32 comment-delete

Kalau sambung kemaskini tuk thun depan ble ka secara online, sbb ibu sya ada pergi perkeso lahad Datu tpi ttup, dan msA bln 10 x dpt kc kemaskini sbb gara gara pkp

25 December 2020 at 08:44 comment-delete

Nak tanye... Ayah saya baru meninggal sebab covid (sosco kata tidak layak penakat) sebab dah lama tak mencarum... Macam mana ye?

KD
16 August 2021 at 09:09 comment-delete

Saya Mrs.Hadhirarahma, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia agar berhati-hati, kerana mereka banyak penipu dan pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan menolong saya dengan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang tulen, setelah itu saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman di internet. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan seorang lelaki yang kebetulan menjadi sepupu saya, yang kemudian menyebut saya sebagai pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Puan Asmara meminjamkan pinjaman tanpa jaminan berjumlah 500 juta rupiah Indonesia (Rp 500,000,000) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya pada kadar faedah 2%.

Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya minta telah dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah lagi. Kerana saya berjanji bahawa saya akan menyampaikan berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi dia melalui e-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) dan dengan rahmat Tuhan dia tidak akan mengecewakan anda untuk mendapatkan pinjaman jika anda memenuhi syarat.

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (hadhirarahman@gmail.com) Akan melakukan yang terbaik untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun bulanan. Itulah sebabnya Tuhan Yang Maha Kuasa akan sentiasa memberkatinya

3 October 2021 at 10:27 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ