Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



KOD RAHSIA (2) Apa Maksud Khurasan & Percubaan-Percubaan Membunuhnya?



Soalan penting yang mesti anda jawab sekarang juga ialah adakah warna sawo matang itu ada kaitan dengan Khurasan?

Kalau anda menjawab ya, maka anda mesti menjawab 3 soalan berikutnya untuk melepasi tahap yang kami tetapkan.

SOALAN [1] 
Khurasan itu terbahagi kepada berapa bahagian?

SOALAN [2] 
Adakah semua penduduk dalam Khurasan itu mesti berkulit sawo matang?

SOALAN [3] 
Adakah Asia Tenggara ini termasuk dalam Khurasan?

MARI MELIHAT KHURASAN LEBIH DEKAT 
Imam Mahdi telah ada sekarang tetapi kita tak tahu di mana  Imam Mahdi akan muncul di Khurasan. Maka timbullah 2 soalan berikut.

Pertamanya [1]
Di manakah Khurasan itu.?

Keduanya, [2]
Apakah had-had yang disebut Khurasan itu?        

TIGA MAKSUD KHURASAN 
Mengikut pakar geopolitik, Khurasan itu mempunyai 3 maksud seperti berikut.

KHURASAN [1] :
Khurasan di bumi Afghanistan atau selatan Russia, di mana wujudnya golongan Taliban (Taliban bermaksud pelajar). Ramai blogger berpendapat golongan Taliban yang kebanyakan mereka berasal dari Kaum Pashtun adalah anak cucu dari Bani Israel dari jalur keturunan Nabi Ishaq a.s. Walau bagaimanapun, tentang maksud genetic dari keturunan Bani Ishaq itu, maka orang-orang Melayu di Asia Tenggara juga memilikinya sama seperti kaum Pahstun.

KOD RAHSIA (1) 
Ia Kelihatan Seolah-Olah Seperti Bani Israel. Maka dengan itu, menganggap Kaum Pahstun atau puak Taliban sahaja sebagai keturunan Bani Ishaq, maka ada kesilapan di situ. Rumusan umum yang boleh digunakan atau diterimapakai ialah keturunan Bani Ishaq berteraburan seluruh Khurasan, termasuk di alam Melayu itu sendiri.

KHURASAN [2] :
Khurasan di bumi Isfahan, Iran tempat di mana berdirinya loji nuclear iran. Kami telah menerima rasa terkejut bahawa ada seorang habib (maksud kami Habib Munzir Al-Musawa) yang mengatakan bahawa Al-Mahdi datang dari sana. Setahu kami, bahawa Dajjal akan keluar dari sana bersama 70,000 orang pengikutnya. Cerita tentang Al-Mahdi juga datang dari sana agak mengejutkan kami.

Jadi kami menganggap peringkat awalnya, mungkin berlaku typing error dalam jawapan beliau di dalam forum Majlis Rasulullah. Sekiranya ia benar typing error, maka kami menganggap ia satu kesalahan tak disengajakan. Sekiranya jawapan itu memang benar begitu mengikut pandangan habib, maka kami sangat berharap semoga habib yang kami sayangi dapat menjelaskan perkara ini selengkapnya.

KHURASAN [3] :
Khurasan juga merujuk kepada bumi Asia Timur iaitu di kawasan alam melayu. Kenapa ia juga diambilkira?. Kami membentangkan tiga factor berikut untuk pencerahan.

FAKTOR [1] 
Kerana islam bermula di tanah Arab, kemudian berkembang maju di Benua Afrika, kemudian berkembang di Benua India (zaman kesultanan Monggol), kemudian di Turki dan akhir sekali di kawasan Asia Timur (alam Melayu).

FAKTOR [2] 
Kerana wujudnya misteri pada nama SYUAIB BIN SALEH. Kenapa terdapat huruf bin, sedangkan menurut bahasa Arab, “bin” itu biasa dipanggil menggunakan perkataan “ibnu”?. Perkataan “bin” itu hanya terdapat pada masyarakat orang Melayu sebelah Timur.

FAKTOR [3] 
Kerana rata-rata orang Melayu sebelah Timur berkulit sawo matang. Mereka berbeza dengan bangsa Cina yang 99% berkulit putih. Dan mereka juga berbeza dengan bangsa India yang 99% berkulit hitam.

MERENUNGI KATA SAHABAT 
Kata sahabat RA, “Kulit al-Mahdi itu berwarna coklat (sawo matang).” Daripada ucapan sahabat RA di atas, dapatlah diambil kesimpulan bahawa Imam Mahdi itu kulitnya berwarna, bukan putih cerah seperti kebiasaan warna kulit orang Arab. Disebutkan warna kulitnya di dalam bahasa Arab sebagai coklat, bukannya putih atau cerah. Jelasnya, warna ‘coklat’ yang dimaksudkan itu adalah sawo matang. Dan jika kita cantumkan semua keterangan yang ada mengenai Imam Mahdi ini, jelaslah, bahawa Timur yang dimaksudkan itu tidak lain dan tidak bukan adalah kawasan Asia Tenggara (Nusantara) ini.

PERCUBAAN MEMBUNUH [1] 
Sejak dahulu, orang-orang Yahudi & Nasrani menjangkakan Islam akan bangkit di kawasan ini. Maka timbullah konspirasi Para Orientalis-Nasrani dan Yahudi-Zionis untuk mengesan dan mencari Al-Mahdi di kawasan ini dan merancang untuk membunuhnya sejak berkurun-kurun yang lampau. Kaum Nasrani (Kristian) telah menyerang Filipina dan menjajahnya bertahun-tahun. Mereka cuba mencari dan membunuh Al-Mahdi di sana. Tetapi hasilnya sifar. Yahudi kemudian mengembangkan sayapnya di Asia Tenggara melalui pengkalannya di Singapura. Tetapi hasilnya juga sifar. They got nothing.

PERCUBAAN MEMBUNUH [2] 
Masa berlalu, mereka kemudian berpindah kepada Khurasan yang lebih dekat (the nearest Khurasan). Maka mereka pun segera menyerang Afghanistan kerana menurut kajian mereka, Kaum Pahstun memiliki ciri-ciri seperti yang ditunjukkan Imam Mahdi. Tetapi mereka gagal mencari dan membunuh Imam Mahdi. Hasilnya, usaha mereka sia-sia. Percubaan merekapun gagal juga. Serangan ke atas Taliban tidak pernah memenangkan AS dan sehingga sekarang mereka kalah terhadapnya. Benarlah seperti kata penganalisis perang, AS tak pernah menang terhadap musuhnya. Kematian Osama Ben Laden di Afghanistan pun seperti sebuah cerita hikayat. Entah betul entah tidak, tidak ada sesiapapun yang boleh mengesahkannya.

PERCUBAAN MEMBUNUH [3] 
Kemudian mereka pergi kepada Khurasan yang lebih dekat (the nearest Khurasan). Kali ini mereka menyerang Iraq. Ada banyak teori terhadap serangan itu. Salah satunya berkaitan dengan Imam Mahdi sebagaimana yang akan kami jelaskan di bawah.

TEORI [1] 
Mereka menganggap Saddam Hussein cuba menghidupkan system dinar dan dirham di Asia Barat, yang dikatakan mampu mengugat system duit Euro di Eropah pada masa itu. Sebab itu Iraq diserang.

TEORI [2]
Mereka kata Saddam Hussein memiliki senjata kimia sepertimana yang berlaku di Syria sekarang. Tetapi penyiasatan PBB menunjukkan hasil sifar sehingga Obama pernah menempelak G.W. Bush di atas tindakannya menyerang Iraq. Katanya, perisikan G.W.Bush tidak kemas dan professional.

TEORI [3] 
Mungkin juga mereka menyerang Iraq berpandukan kata-kata Abu Hurairah, sahabat Nabi yang mulia  bahawa Saddam Hussein itu pengkhianat kepada Al-Mahdi Al-Amin. Rujuk post kami yang bertajuk INILAH KISAH AL MAHDI AKHIR ZAMAN. ANDA MESTI MEMBACANYA. Mereka mengharap serangan itu dapat membunuh Al-Mahdi dan menghapuskannya dengan segera. Kisah penaklukkan Kuwait oleh Saddam adalah sandiwara barat yang direka khusus untuk menghalalkan tindakannya menyerang Iraq.

MEREKA TELAH MEREMPUH 3 KHURASAN
Setakat ini mereka telah merempuh 3 Khurasan iaitu [1] Asia Tenggara, [2] Afghanistan & [3] Iraq. Dan mereka telah gagal di dalam keseluruhan visi dan misi mereka. Cuma satu, mereka belum menyerang Iran untuk mencari Imam Mahdi di kawasan Isfahan sebagaimana yang disebut oleh Habib Munzir Al-Musawa. Maka kerana itu, timbullah misteri yang setakat ini masih lagi menjadi misteri. Adakah benar Al-Mahdi itu terdapat di Isfahan, Iran? (seperti kata Habib Munzir Al-Musawa) atau berada di dalam sebuah gua di kawasan gurun Asia Barat? (seperti kata seorang guru kerohanian).

KAMI TIDAK MENJAWAB SOALAN ITU
Kami sendiri tidak dapat menjawab soalan itu. Tetapi kami berpendapat Yahudi & agen-agen Dajjal sangat berminat dengan soalan-soalan pelik seperti itu. Dan kerana itu, mereka terus bekerja secara diam-diam mencarinya.

PERCUBAAN MEMBUNUH (4) 
Dalam mereka berkerja dalam diam-diam, mereka juga merancang Arab Spring di Mesir pada Janauari 2011 untuk mencari Al-Mahdi. Maka kerana itu, pergolakan di Mesir itu adalah buah catur Yahudi supaya berlaku huru-hara dan kacau-bilau. Tujuannya supaya berlaku pembunuhan sesama mereka, di samping untuk mendesak Al-Mahdi supaya segera tampil ke depan. Hal ini bertujuan supaya pembunuhan terancang dapat dilakukan terhadapnya. Dan mereka pun tetap gagal.

PERCUBAAN MEMBUNUH [5] 
Kemudian percubaan itu berlaku di Libya. Yang terbunuh hanyalah Muammar Ghadafi dan pembantu-pembantunya. Al-Mahdi tetap tersembunyi sehingga Yahudi & agen-agen Dajjal merasa bosan menunggunya sehingga mereka bergerak pula ke Syria. Diringkaskan cerita, mereka amat kecewa dengan percubaan-percubaan mereka untuk membunuh Al-Mahdi.

PERCUBAAN MEMBUNUH [6] 
Kemudian mereka berpindah ke Syria untuk segera dapat menyembelih Al-Mahdi. Tetapi semakin mereka menghuru-harakan Negara tersebut, tikus besar (cercaan mereka terhadap Al-Mahdi) tidak juga keluar. Dan Yahudi Zionis sangat risau, gelung 40 tahun kemunculan Al-Masih Dajjal mereka akan tiba tidak lama lagi.

BAGAIMANA MEMBINA SOALAN? 
Mencari Al-Mahdi adalah sama seperti mencari permata yang keberadaannya ada di mana-mana sahaja. Maka kuncinya adalah membina soalan. Jawapan akan timbul apabila seseorang tahu membina soalannya.

AL MAHDI BERADA DI MANA? 
Al Mahdi berada di Khurasan. Kemudian Khurasan itu di mana? Apakah Khurasan itu bermaksud sebuah wilayah? Atau maksudnya Timur? Apakah maksudnya pula bila Rasulullah SAW bersabda bahawa Al-Mahdi datang dari Timur, Timur & Timur (dengan 3X ulangan). Maka itulah soalannya. Dan disitulah terdapat jawapannya. Kami tak berani mengaku bahawa kami tahu jawapannya, tetapi secara firasatnya kami tahu maksud khurasan itu apa. Di situlah letaknya kebodohan dan kebebalan bangsa yang bernama Yahudi  itu. Mereka tak pandai membina soalan. Dan mereka tidak mempunyai firasat (cahaya iman) untuk mencari jawapannya. AS dan sekutu-sekutu Eropahnya lagi bodoh dan bebal. Dan mereka hanya akan menemui manusia agung itu bila dia dimunculkan Tuhan pada saatnya nanti. Bertuahlah Khurasan yang bernama Asia Tenggara (Nusantara) ini sekiranya apa yang saya katakan ini benar.

Wallahu a'lam

Sumber:


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ