Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Rakyat Singapura Marah Insiden Wanita Berak Di Tempat Awam




Rabu lalu, masyarakat Singapura hangat memperkatakan tentang gambar seorang wanita pendatang asing dari China membuang air besar di tempat awam secara selamba yang menjadi viral di laman siber.

Rata-rata berasa marah dengan insiden ini dan menyifatkan mereka sudah muak dengan perangai pendatang asing China yang gemar berkelakuan tidak beradab dan mencemarkan keindahan negara mereka.

Rungutan rakyat ini nampaknya diambil serius oleh Kerajaan Singapura yang segera mengadakan mesyuarat bagi membincangkan cara penyelesaian.

Hasilnya satu sidang media diadakan semalam bagi mengumumkan hukuman baru jika membuang air kecil mahu pun besar di tempat awam sekitar Singapura berkuat kuasa mulai hari ini (15 Ogos 2014) iaitu:

1) Denda $1000 (RM2537) jika ditangkap buang air di khalayak ramai.

2) Penjara 12 bulan atau lebih dan 6 sebatan bagi kesalahan kali kedua.

3) Pesalah akan dihantar menjalani Corrective Training di mana mereka dikehendaki mencuci tandas awam di tempat paling sibuk di Singapura selama sebulan. Jika tidak memuaskan, tempoh cuci tandas awam ini akan dilanjutkan.

4) Orang ramai digalakkan merakam pesalah yang membuang air di tempat awam dan bakal menerima voucer bernilai $100 sebagai penghargaan selepas pesalah berjaya diberkas.

Hai, macam-macam kan?

Mujurlah berak merata-rata bukan salah satu masalah yang perlu diselesaikan Malaysia berkaitan isu pendatang asing di negara ini. - MYNEWSHUB.MY





Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ