Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Pelancong Terkejut Jumpa Hantu Pada Tingkap Penjara Alcatraz






CALIFORNIA – Seorang pelancong dari Britain terkejut selepas mendapati gambar yang dirakamkannya di tingkap bekas penjara Alcatraz, mengandungi imej `hantu’, ketika mengadakan lawatan ke penjara itu pada bulan April lalu.

Penjara Alcatraz dikategorikan sebagai antara tempat paling berhantu di Amerika Syarikat, meskipun pihak berkuasa di penjara itu menafikannya.

Imej hantu itu dirakamkan Sheila Sillery-Walsh dari Birmingham melalui iPhone 5c miliknya ketika melawat bekas penjara kosong tersebut bersama kekasihnya, Raul Rice, lapor ABN News.

“Alcatraz adalah tempat yang perlu dilawati oleh pelancong. Bagaimanapun sebaik sahaja kami masuk ke dalam penjara itu, saya mula berasa seram dan tidak selesa berada di situ.

“‘Saya kemudiannya mengambil gambar dalam penjara, namun terpandang wajah seorang wanita di dalam gambar berkenaan dan ketika melihat di tingkap itu, tiada siapa di dalamnya.
“Saya tidak tahu bagaimana untuk menjelaskan mengenai perkara ini, namun selepas melihat imej berkenaan, saya tidak berminat lagi dengan lawatan itu,”’ katanya.

Gambar itu menunjukkan imej wanita berambut panjang dan memakai pakaian dari era 1930-an.

Mereka cuba mengesan identiti wanita terbabit dengan menghubungi kakitangan di situ, namun tiada siapa yang mengenalinya.

Penjara Alcatraz merupakan penjara yang dikawal rapi dan beroperasi dari 1934 hingga 1963.

Meskipun pihak berkuasa di Alcatraz menafikan laporan bahawa penjara itu berhantu namun beberapa bekas pengawal penjara dan anggota renjer pernah berdepan dengan kejadian paranormal di penjara ini.




Sumber : KLPost


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ