Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



BILA PM NAJIB RAZAK MELAWAT GELANDANGAN




Rasanya tak sesuai sangat bila PM sendiri pergi melawat gelandangan ni. Seolah olah PM mengiyakan dan baru sedar tentang kewujudan masalah gelandangan ni. Sedangkan kerajaan BN dah bagi macam-macam bantuan bukan setakat sejak isu ni timbul seminggu dua ni, tapi sejak puluhan tahun dulu. Kalau nak pergi juga pergi lah senyap-senyap tanpa di iringi pemberita macam yang Tun M pernah buat dahulu.

Yayasan Kebajikan Negara belanja RM6 juta setahun untuk tangani isu gelandangan ni. Itu tak termasuk peruntukan kepada bermacam NGO dan badan kebajikan. Tak cukup lagi ke? Kalau di belanjakan RM6 juta tu, rasanya dah boleh beli rumah kos rendah untuk setiap gelandangan di KL. Let say satu rumah harga RM50k...do the math la setahun boleh beli berapa rumah untuk mereka?




PM Najib Razak mendengar luahan hati warga kota di kota raya.

Di beberapa negara barat, kerajaan mereka melaksanakan banyak polisi untuk mengurangkan beban penduduk yang berpendapatan rendah antaranya :

-Food kitchen
-Homeless shelter
-Perumahan kos rendah
-Rumah kebajikan

Diharap kerajaan persekutuan dapat gunapakai atau menambah beberapa polisi ini, dan paling penting batalkan cadangan untuk saman pemberi sedekah.






1 comments:

syukur dgn apa yg ada..

10 July 2014 at 09:10 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ