Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Roti Tawar Melemahkan Ghairah Seks?

Roti Tawar Melemahkan Ghairah Seks?


Menurut Dr. Helen Bond dari British Dietetic Association, makan roti tawar terlalu banyak ternyata dapat melemahkan ghairah seks. Makanan seperti roti tawar menghasilkan gula lebih cepat dari roti gandum, dan terlalu banyak gula justru menyebabkan seseorang merasa tidak bertenaga dan tidak bersemangat untuk seks, jelas Helen. 

Selain itu terlalu banyak gula juga membuat gemuk, yang berarti memperlambat aliran darah ke genital, serta meningkatkan level estrogen dan menurunkan testosteron lelaki, demikian menurut Peter Bowen-Simpkins.

Meningkatkan kadar gula dalam darah.
Pati dalam roti akan terpecah dengan sangat cepat ketika memasuki saluran pencernaan dan kemudian akan memasuki aliran darah menjadi glukosa. Hal ini dapat menyebabkan kadar gula dalam darah dan kadar insulin melonjak dengan cepat.

Roti Tawar Melemahkan Ghairah Seks?


Bahaya Roti Tawar

1. Tidak ada nutrisi.
2. Kadar sodium tinggi.
3. Membuat gemuk.
4. Tidak membuat kenyang.
5. Mengandung protein jahat.
Gandum memiliki kadar protein 'jahat' (glutten) yang sangat tinggi. Jenis protein ini dapat menimbulkan penyakit seliaka, suatu penyakit yang menyebabkan perut terasa sakit setelah mengonsumsi makanan.
6. Tinggi karbohidrat.
7. Meningkatkan kadar gula dalam darah.
Pati dalam roti akan terpecah sangat cepat ketika memasuki saluran pencernaan dan akan memasuki aliran darah menjadi glukosa. Hal ini dapat menyebabkan kadar gula dalam darah dan kadar insulin melonjak dengan cepat.
8.Mengandung sirup jagung.


Sumber 1
Sumber 2
Sumber 3


Nak tambah pendapatan sila klik sini 8Share (percuma)


1 comments:

Boleh percaya ker

Anonymous
6 November 2013 at 16:11 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ