Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Mencipta Sesuatu Keluarbiasaan Sudah Menjadi Trend

Assalamualaikum wbt...
Salam ceria buat rakan-rakan yang dirahmati Allah swt...

Pemerhatian Ida la... sejak akhir-akhir ni semakin ramai anak-anak remaja kita yang seakan-akan suka mempromotekan diri sendiri. Sebagai satu contoh kisah si Shasa yang dengan ayat "Macam comey jer... macam cantik jer"! Umpama masuk bakul angkat sendiri. Kisah si empunya diri yang memuji kecantikkan matanya di KeeK. Sebelum ini kita juga telah dikejutkan dengan pengakuan 'Budak Couple 7 Hari'.

Bagi Ida ia merupakan satu fenomena baru di arena jalur lebar tanpa sempadan ini. Satu fenomena yang menjadi ikutan masa kini. Istilah masuk bakul angkat sendiri sudah tidak penting lagi. Jika dulu kita teramat malu untuk memuji-muji diri sendiri, malu diperkatakan orang, malu dikutuk orang dan ada juga yang malu jika dipuji orang. Tetapi sekarang kisah-kisah sebegini sudah menjadi trend, kalau anda tidak membuat sesuatu yang 'boleh diperkata orang' anda tidak akan terkenal!. Zaman sekarang zaman anda harus memuji-muji diri sendiri atau membuat suatu yang lain dari yang lain, makanya anda akan cepat terkenal seantero negara melalui arena jalur lebar serta akan cepatlah aksi 'keluarbiasaan' anda itu disebarkan orang. Jika 'keluarbiasaan' yang aib dan pelik anda lakukan maka akan cepatlah keaiban anda itu tersebar. Tetapi  jika 'keluarbiasaan' yang baik yang mendatangkan manafaat susah pula mendapat tempat. 

Sungguh pun begitu 'keluarbiasaan-keluarbiasaan' yang pelik-pilik ini mudah pula mendapat tempat dan menjadi ikutan orang ramai. Malah berpuluh-puluh pula parody yang mengajuk kepada perbuatan yang 'keluarbiasaan' itu. Malah si pembuat parody ni pula yang terlebih-lebih mendapat tempat hanya berbekalkan 'keluarbiasaan' yang dicipta oleh orang lain. Perasan tak si Bobo ni wajahnya dah berubah bertambah cute sekarang hehe.

Mencipta Sesuatu Keluarbiasaan Sudah Menjadi Trend


7 comments:

makin glamour lah bobo kan dik..hihi..

2 November 2013 at 20:10 comment-delete

hahaha entah lah org sekarang ni suka buat benda pelik2. tak malu ke. bila org condemn marah pula. klu iya pun nak melawak, buat sorg2 sudah lah.. ini kat public lepastu rakam lak. aish... >.<

2 November 2013 at 21:03 comment-delete

setuju sangat..zaman skrang bayak sngat benda mcm ni.. ada hp..line intnet..rakam aksi tah apa2.. uplode.. tunggu dia 3 hari.. trus jadi phenomena?..senang betul nak jadi popular skrg :)

2 November 2013 at 21:25 comment-delete

sebab tu social media ni kadang2 merosakkan juga kalau kita tak guna dengan sebaiknya, jadi laa perkara2 macam ni, pada ika, ika lebih selesa share positive thing. Perkara2 macam "keluarbiasaan" yg kak ida maksudkan ni sangat tak menarik perhatian ika...

2 November 2013 at 21:55 comment-delete

sudah menjadi fenomena, hehe

2 November 2013 at 22:16 comment-delete

Walaupun tahu, tak beberapa minat nak tonton. Sebab kalau dah tonton, kompem akan terdetik juga rasa nak kutuk. Fuhh. Semoga dijauhkan.

3 November 2013 at 02:44 comment-delete

tq sudi jgk blog sya , now sya dh fllow blog u , done klik :)

3 November 2013 at 05:48 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ