Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



LAPURAN DARI ASIA SENTINEL. PEMBUNUHAN ALTANTUYA.( BHG 2)


Gambar Hiasan



Dari bahagian satu di sini

Wawancara terlambat persoalan paling besar: Apa yang dia tahu dan apabila dia tahu?


5. Burmaa Oyunchimeg, sepupu Altantuya, memberi keterangan di kandang saksi, di bawah sumpah, semasa perbicaraan kedua-dua pembunuh, bahawa dia telah melihat gambar anda makan malam bersama Altantuya dan Abdul Razak Baginda. Bagaimana anda menjelaskan keterangannya, sejak dia bersumpah? Mengapa pendakwa tidak membuat susulan ke atas dakwaan beliau?

6. Adakah anda, sebagai menteri pertahanan dan pihak amat berminat dalam penyiasatan ini, cuba untuk menentukan bagaimana dan mengapa rekod imigresen daripada Burmaa Oyunchimeg dan Altantuya telah misteri dikeluarkan daripada fail imigresen supaya tidak ada rekod daripada mereka berada di negara ini semasa tempoh di mana dia dibunuh?

7. kemudian aide-de-kem dan ketua kakitangan Mohd Anda. Musa Safri, telah dikenal pasti oleh dua peserta dalam hal sebagai telah dihantar kedua-dua pengawal peribadi, Sirul Azhar Umar dan Azilah Hadri atas perintah Abdul Razak Baginda, kemudian salah seorang kawan almari anda, untuk mengambil Altantuya Shaariibuu pada malam dia dibunuh . Adakah anda menyoal Musa mengenai peranannya dalam urusan ini? Jika ya, apakah peranannya?

8. Azilah adalah ketua pasukan keselamatan peribadi anda sendiri. Dalam afidavit yang difailkan dengan mahkamah, salah satu daripada rakan-rakan rapat anda, Abdul Razak Baginda, kekasih jilted Altantuya, berkata beliau telah dihubungi Azilah melalui Musa. Adakah anda cuba untuk mengetahui mengapa orang yang begitu rapat dengan anda terlibat dalam pembunuhan ini?

9. Sebagai Menteri Pertahanan, adakah anda cuba untuk memastikan di mana Sirul dan Azilah boleh mendapat bahan letupan tentera - C4 - yang digunakan untuk meletupkan tubuhnya selepas dia ditembak di kepala, kerana anda mengetuai kementerian yang mengawal mereka bahan letupan ?

10. Sirul dalam pengakuannya bersumpah mengakui dia telah bertindak di bawah perintah dan berkata pada akhir perbicaraannya bahawa dia telah dibuat kambing hitam untuk orang lain yang tidak dibawa ke mahkamah. Dalam erti kata lain, dia telah dimasukkan ke tacitly jenayah itu dan mengesahkan bahawa terdapat mungkin orang lain di belakangnya. Dalam satu kenyataan, beliau berkata beliau dan Azilah akan dibayar RM50,000 kepada RM100,000. Siapa yang anda percaya telah pergi untuk membayar mereka?

11. Memandangkan lokasinya penutupan semua peserta dalam kes ini untuk anda, anda telah disoal oleh pihak berkuasa mengenai sebarang sambungan kepada anda? Nampaknya teras utama bagi kerja polis. Jika anda tidak dipersoalkan, mengapa anda fikir anda tidak?

12. Dalam satu nota yang dijumpai selepas kematian beliau, Altantuya berkata beliau cuba untuk memeras ugut Abdul Razak Baginda untuk US $ 500,000. Oleh kerana isterinya sudah sedar tuduhan itu, mengapa dia telah cuba untuk memeras ugut dia? Adakah ia lebih transaksi kapal selam Scorpene? Jika ya, apakah penyelewengan dalam urus niaga yang telah pun dikenal pasti oleh penyiasat Perancis?

13. Pada pembukaan perbicaraan itu, isteri Razak Baginda, Mazlinda, didengar menjerit bahawa suaminya "tidak mahu menjadi Perdana Menteri." Itu telah diambil oleh banyak pihak sebagai sebutan mengenai laporan disebabkan oleh Razak Baginda yang anda mempunyai lulus Altantuya pada kepadanya kerana anda tidak mahu satu perempuan simpanan di tangan anda apabila anda akhirnya mendapat jawatan tertinggi itu. Para detektif persendirian P Balasubramaniam kemudian merujuk kepada kenyataan Razak Baginda dalam kenyataan bersumpah. Mengapa anda berfikir dua daripada mereka berkata, dan bahawa Mazalinda merujuk kepadanya?





14. Deepak Jaikishan, seorang ahli perniagaan yang sebelum ini dengan hubungan rapat dengan isteri anda Rosmah Mansor, telah menyatakan bahawa Rosmah Mansor, di belakang percubaan untuk merasuah Balasubramaniam dan dapati dia dan keluarganya keluar dari Malaysia dengan segera selepas dia mengeluarkan suatu akuan berkanun yang mendakwa bahawa anda mempunyai mempunyai hubungan sulit dengan Altantuya sebelum lulus di atas untuk Razak Baginda. Balasubramaniam, sebelum dia meninggal dunia, dengan syarat bukti bahawa bukan sahaja Rosmah tetapi dua saudara-saudaramu di belakang usaha itu. Beliau telah menyediakan penyata bank dan maklumat yang menunjukkan cek lain untuk beribu-ribu ringgit telah dibayar kepadanya untuk menutup mulut dia. Mengapa engkau tidak membawa guaman Balasubramaniam kerana fitnah jika anak buahnya itu adalah tidak benar?

15. Mengapa Johari Razak, adik anda, - menelefon seorang peguam kanan pada malam 3 Julai, 2008 untuk meminta dia menyediakan suatu pernyataan kedua untuk Balasumbramaniam menandatangani menafikan kebenaran kenyataan asalnya? Dalam yang bagi pihaknya telah dia bertindak ?

16. Mengapa Nazim Razak, satu lagi saudara-saudaramu, bertemu Balasubramaniam di Kuala Lumpur pada hari yang sama dan mengancamnya mengikuti arahan-arahan daripada Deepak Jaikishan dan meninggalkan negara ini bersama keluarganya serta-merta, jika tidak keselamatan keluarganya tidak dapat dijamin?

17. Sirul kini dalam tahanan di kemudahan di Sydney. Anda akan mengalu-alukan peluang untuk membenarkan Sirul untuk menceritakan kisah yang bekerja dia dan Azilah membunuh Antuya?

Diberi peluang untuk mewawancara Perdana Menteri di televisyen, Asia Sentinel akan pastikan anda datang dengan banyak soalan lain sama-sama menghiburkan juga.


Sumber


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ