Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



ANALISIS TEGURAN TERBAHARU DR M DALAM BLOG NYA BERTAJUK UMNO DAN PRU 14





Terlebih dahulu saya kena buat penafian dulu ini adalah analisis saya sendiri berdasarkan pengalaman membaca dan mengenali Dr Mahathir itu sendiri.

Saya ingatkan MALAYSIAKINI dan BLOG PEMBANGKANG je salah faham mengenai beberapa part dalam tulisan Dr Mahathir rupanya banyak blogger Pro Najib juga terheret sama dalam ketidakcerdikan menilai sesuatu ayat.

Saya fikir ini bukan BOM terakhir Tun Dr Mahathir, saya nak ingatkan Tun Dr Mahathir seorang yang TIDAK SAMA SEKALI mendengar cakap-cakap orang, beliau tidak akan bercakap jika tiada bukti kukuh.

Point Tun Mahathir mengenai Altantuya, Tun Mahathir tidak lah bodoh yang keputusan mahkamah dia dah tahu memang dah ada. Cuma Tun Mahathir mempersoalkan kenapa banyak persoalan TIDAK DIJAWAB? Apabila Najib hanya berkata 'nonsense' itu akan membuatkan orang masih buat persepsi.

BETUL ATAU TIDAK, PEMBANGKANG MASIH MENGGUNAKAN MODAL ALTANTUYA WALAUPUN DAH ADA KEPUTUSAN MAHKAMAH?

Maksud Tun Mahathir ialah jawapan yang valid supaya orang tak dapat nak manipulasi lagi!

Kemudian kita pula akan bercakap mengenai 1MDB, Tun Mahathir dah ulang tanya soalan ni dah banyak kali.

SEHINGGA KINI TIADA JAWAPAN walaupun kita tahu siasatan dah ada. Kenapa tak menjawab? Tun seorang yang teliti bab duit ke mana dan dimana duit tu dibelanjakan. Sejak beliau jadi PM itu lah sikap beliau. Sebab tu orang tak berani nak ding dong dengan beliau sehingga laporan-laporan yang di keluarkan oleh akhbar di New York dan London mengenai 1MDB pun tak dijawab.

Semua persoalan mengenai RIZA AZIZ JHO LOW dan sebagainya itu juga tak dijawab. Yang pasti Tun Mahathir dah memang ada jawapan untuk semua itu. Butir butir itu semua ada ditangan beliau.

Part seterusnya PEMBOROSAN DATO SERI NAJIB RAZAK DAN ISTERI yang memang dinyatakan mengenai jet peribadi kerajaan yang baru dibeli pada ketika rakyat dan negara sedang dihimpit dengan pelbagai masalah ekonomi.

Part paling penting yang juga hint untuk Dato Seri Najib bersihkan nama nya yang mustahil untuk dibersihkan atau turun dengan hormatnya sebagai Perdana Menteri Malaysia.

"Sesungguhnya rakyat, baik Melayu, Cina, India atau suku kaum Sabah dan Sarawak sudah tidak percaya lagi kepada Dato Sri Najib. Ahli UMNO dan pemimpinnya perlu sedar bahawa UMNO dan dengan itu BN akan kalah jika Dato Sri Najib memimpin UMNO hingga PRU 14. Apabila UMNO kalah, orang Melayu akan kutuk kepimpinan yang menjadikan parti keramat ini begitu lemah sehingga ditolak oleh bangsa Melayu sendiri. Sekali UMNO kalah, ia tidak akan dapat dipulih semuLa,"

Jangan hidup dalam denial !

Kemudian Tun Dr Mahathir menyatakan, beliau dah cuba buat untuk tidak dedahkan kepada public termasuk bertemu peribadi dengan Perdana Menteri kita. Tapi tak dapat juga atau tak jalan juga. Akhirnya kata Tun DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA SAYA TERPAKSA JUGA DEDAHKAN SEMUA INI.

Bagi penyokong Najib atau mereka yang nak pertahankan boss mereka, part no. 22 ini amat sesuai dimana.

"Saya tak nyanyuk walaupun dah berusia 90 tahun, siapa kata saya nyanyuk bermakna dia menipu dirinya sendiri"

Betul. Tun Mahathir tak mungkin nyanyuk kerana beliau orang yang kuat membaca. Orang kuat membaca tak akan kena nyanyuk. Itu fakta.

Akhir sekali, Tun Mahathir nyatakan mengenai bangsa kita hanya maju jika lebihkan bangsa dri diri sendiri.

Bagi saya, yang pro-Najib Razak, boleh menyerang Tun M dengan menjawab persoalan Tun Mahathir TAK ADA MASALAH. TUN M sangat suka orang yang tak sependapat dengan beliau. Itu ikut pengelaman saya. Jawablah dengan fakta persoalan yang dia tanya bukan serang peribadi mamak lah, anak kaya lah tu bukan jawab soalan, tu menunjukkan kebodohan diri sendiri.

Terima kasih.


Copy & paste dari Kelab Che Det pesbuk


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ