Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Pertanyaan Seorang Bayi Yang Akan Dilahirkan

Pertanyaan Seorang Bayi Yang Akan Dilahirkan


Assalamualaikum wbt...
Salam ceria buat rakan-rakan yang dirahmati Allah swt...

Sekadar perkongsian bersama...semoga bermanafaat..

Suatu pagi seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia. Dia bertanya kepada Tuhan.

Bayi : "Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah."

Tuhan : "Aku sudah memilih 1 malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu.."

Bayi : "Tapi di sini di dalam syurga apa yang pernah ku lakukan hanyalah bernyanyi dan tertawa. Ini sudah cukup bagi saya."

Tuhan : "Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."

Bayi : "Dan bagaimana saya akan mengerti disaat orang-orang berbicara kepadaku jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"

Tuhan : "Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa paling indah yang pernah engkau dengar dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajarkanmu bagaimana cara berbicara."

Bayi : "Apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadamu?"

Tuhan : "Malaikatmu akan mengajarkanmu bagaimana cara berdoa."

Bayi : "Saya dengar bahawa di bumi banyak orang yang jahat, siapakah nanti yang akan melindungi saya?"

Tuhan : "Malaikatmu akan melindungimu walaupun hal itu akan mengancam jiwanya."

Bayi : "Tapi saya pasti akan sedih kerana tidak melihatMu lagi."

Tuhan : "Malaikatmu akan menceritakan padamu tentang-KU dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepada-Ku, walaupun sesungguhnya Aku akan selalu berada di sisimu."

Saat itu syurga begitu tenangnya sehingga suara dari bumi dapat terdengar dan sang bayi pun bertanya perlahan,

"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Engkau memberitahuku nama malaikat tersebut?"

Jawab Tuhan, ....."Kamu akan memanggil malaikatmu, IBU..."

Wallahualam...


Ya Allah aku sangat-sangat sayang sama Ibuku. Aku ingin sekali membahagiakannya dan berharap agar suatu saat nanti aku bisa membahagiakannya dan membalas semua pengorbanan yang telah diberikan kepadaku. Lindungilah Ibuku, kasihani beliau, bahagiakan dan buatlah beliau selalu senang dan tersenyum. Ampunilah segala dosa dan kekhilafannya...begitu juga dengan Ayahku...Aamiin Yaa Rabbal'alamiin..


4 comments:

Unik kejadian Allah....

11 November 2013 at 17:10 comment-delete

subhanallah.. ibu umpama malaikat yg memelihara bayi...

11 November 2013 at 20:43 comment-delete

Ya Allah! Terharunya baca entri ni. Sebak pun ada.

11 November 2013 at 21:55 comment-delete

hargailah ibu kita selagi dia masih ada :)
perkongsian yang bermanfaat kak ida~

12 November 2013 at 02:09 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ