Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Dyana Sofya – “Malay Girl Under Siege” – Gadis Dalam Tawanan

Gadis dalam tawanan



2 kali. Itu lah jumlah nya, sehingga kini 2 kali apabila sahaja dia mahu bercakap, mikrophone dirampas.

Dyana Sofya bukan ahli politik, tetapi orang biasa gadis biasa yang dipakejkan untuk menipu umat Melayu bahawa dia ada lah ahli Politik.

Pakej istimewa yang dihidangkan kepada orang melayu dengan harga istimewa terus diambil tanpa ragu ragu lagi.

Paling pelik apabila gadis ini tidak cukup syarat nya jika amalan biasa parti berlogo Islam dijadikan garisan syarat.

Tidak menutup aurat, menolak hudud dan tidak cukup kelulusan agama nya, tetapi seperti dijangka Parti Islam yang palsu ini sentiasa mendahulukan untung rugi politik lebih dari kepentingan agama.

Jika pakej serupa gadis ini dijadi kan calon UMNO, maka baru la segala ayat quran dan fatwa agama dikeluarkan untuk menidak kan nya.

Setelah mengikuti siri kempen gadis ini selama beberapa hari , amat ketara dan jelas gadis ini dalam tawanan.

Oleh sebab Lim Kit Siang sudah tua dan dalam kategori barang habis tempoh , maka jangka hayat politik nya di topup kan dengan calon muda dan baru.

Selalu nya jika mahu menampilkan nafas baru atau muka baru mereka dari kalangan yang sudah ada sikit pengalaman politik akan di pilih, dan bukan sebagai pengalaman pembantu peribadi.

Tapi DAP bukan ada undang undang dan menghormati heiraki pun, ahli yang sudah lama berbakti boleh di ketepikan begitu saaja jika keluarga Lim mahu kan nya.

PAS pula akan setuju dan angguk sentiasa jika DAP melakukan sebegitu, memang PAS tiada pendirian agama selain ada pendirian politik.

Kenapa dikata kan Dyana dalam “tawanan”?

Beberapa perkara amat jelas, selain wakil perempuan dari DAP sentiasa mengekori sehingga kejamban, pemandu kenderaan nya orang cina, pembantu keselamatan duduk dihadapan kereta nya pun orang cina sekali sekala orang India.

Apabila kekampung melayu , pengawal nya baru lah dijemput dari kalangan unit amal, yakni orang biasa yang ketaggih mahu kuasa , sekuriti guard, penjaga kereta atau mat rempit yang dipakaikan baju uniform untuk merasa kan diri ada nilai kuasa.

Ketika ada pc dan temuramah media , maka jelingan dari orang sebelah sama ada Kit Siang , Khairil Johari ke atau Tony Phua akan sentiasa berada dalam keadaan muka ketat kerana amat khuatir Dyana akan salah cakap atau terkeluar dari skrip lakonan.

Malah jika terpaksa , pembesar suara akan dirampas atau di tarik agar Dyana tidak cakap salah.

Jika Dyana terus menjawap , maka sesiapa yang senior yang berada di sebelah akan jawap dengan lantang memintas suara Dyana.

Ini kami perhatikan setiap kali PC atau sidang media.

Dyana Sofya hanya boleh menjawap soalan soalan yang tidak ada kena mengena dengan dasar atau hala tuju parti.

Terbaru, mungkin setelah dibincang sama sendiri, Dyana sudah belajar menjawap “no komen” , “no komen” pada soalan pukul maut seperti hudud dan sijil peguam nya.

Mungkin jawapan Dyana bakal menyusah kan PAS jika menjawap berkenaan Hudud kerana Dyana telah jawap pada PC yang lalu akan ketegasan menentang hudud dan PAS pula amat tersepit kerana diceramah PAS depan orang Islam penceramah PAS menipu umat Islam berkenaan sokongan DAP terhadap hudud.Tetapi sebalik nya secara rasmi Dyana dan DAP menolak hudud.

Mungkin agak nya penipuan PAS telah sampai ke penghujung kerana kini mereka amat memerlukan isu sampingan dan isu alihan kerana watak Dyana ini amat menyusah kan PAS.

Boleh dikata kan negara China dan Pandanya telah menyelamatkan PAS dan PKR kerana nya , hudud, Dyana dan penipuan undi PKR telah sedikit berjaya dipendam kan.

Tapi ini semua sementara sahaja , kebenaran pasti muncul juga , Dyana ada lah tawanan politik DAP. DAP’s greatest catch.

Sesiapa pun boleh saksikan sendiri bila Dyana tiba ke satu tempat , perhatikan jika kekawasan melayu bagaimana lagak orang DAP dan di kawasan cina bagaimana pula. Perhatikan lah. 
Sumber: www.prk-telukintan.com


Baca juga di sini:

Hudud : Pendirian Dyana Mengelirukan Masyarakat – MB Kelantan




2 comments:

macam2 ye.,..

nama Dyana Sofya mmg tak ada dlm senarai peguam.so dia mmg bukan peguam.siapa yang cakap dia peguam entah lah...hurmmm

25 May 2014 at 15:27 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ