Cara Semak Status Halal Secara Mobile

Status halal sesuatu produk makanan ataupun premis sentiasa dititik-beratkan oleh pengguna beragama Islam. Ini kerana Islam tidak membenarkan umatnya dalam mengambil sesuatu makanan yang haram.

Jika dahulu untuk menyemak sesuatu status halal makanan atau premis, pengguna beragama Islam perlu membuat semakan secara manual. Tetapi, kini tidak lagi kerana dengan adanya satu applikasi baru yang dinamakan myJakim, semuanya berada dihujung jari.

Apa yang perlu dilakukan untuk membuat semakan status halal adalah dengan memuat turun applikasi myJakim ini terus ke dalam telefon pintar masing-masing. Selepas proses pemasangan selesai dilakukan, semakan status halal boleh dibuat secara terus.



Cara Semak Status Halal Secara Mobile

Cara Semak Status Halal Secara Mobile

Cara Semak Status Halal Secara Mobile




Disamping semakan status halal, terdapat juga beberapa info tambahan yang turut disertakan didalam applikasi ini seperti info solat, doa harian, surah yasin dan lain-lain.

Applikasi ini adalah satu applikasi yang sangat berguna. Jadi sekiranya anda juga merasakan ianya mampu memberikan manfaat kepada diri sendiri, bolehlah memuat turunnya secara PERCUMA di pautan yang diberikan dibawah:

myJakim – Android


p/s: Senang, boleh semak dimana-mana sahaja.


Sumber: hafizrahim.com


0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ