Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Bercium Boleh Menjadikan Anda Awet Muda!!

Bercium Boleh Menjadikan Anda Awet Muda!!


Khusus bagi anda yang sudah memiliki suami, agaknya luangkan lebih banyak waktu untuk bermesraan dan quality time dengan pasangan anda. Diterjemahkan dari All Women Stalk, ternyata ada beberapa manfaat yang menyehatkan dari melakukan aktiviti mesra seperti berciuman.

Selain baik untuk tubuh, rupanya hal ini juga baik untuk kesehatan mental anda. Mahu tahu apa manfaatnya? Jom layan seketika.

Membuat Anda Awet Muda

Berciuman ternyata mirip dengan senaman wajah menurut Dr. Ava Cadell. Ia menyebutkan bahawa ciuman sama dengan melatih 30 otot yang ada di wajah. Ciuman boleh membuat wajah kita lebih kencang dan terlatih.

Membuat Anda Langsing

Ciuman juga merupakan aktiviti yang membakar kalori per minitnya. Ciuman lama dan berkualiti seperti ini boleh anda dapatkan ketika sedang bermesraan atau melakukan hubungan intim.

Menjaga Kesihatan Mulut

Bukankah mulut kita saling berinteraksi? Ternyata selama kita berciuman dengan pasangan, produksi saliva akan meningkat dan hal ini boleh mengatasi masalah gusi serta gigi yang mengganggu.

Mengurangi Stres

Berciuman juga boleh meningkatkan kesihatan mental. Memang tidak semua kemesraan boleh tercipta di saat anda sedang stres, namun ciuman dan hubungan intim memang boleh membantu mengurangi kelelahan terutama bagi mental anda.

Menyehatkan Jantung

Adrenalin yang terpacu saat anda berciuman ternyata sangat baik untuk menyehatkan jantung. Reaksinya sama seperti anda olahraga, sehingga degup jantung lebih baik dan sirkulasi darah lebih terjaga. Selama ciuman itu menyenangkan, hati anda juga akan ikut senang.

Sempatkan quality time agar anda dan pasangan lebih banyak waktu bersama dan lebih bahagia. Happy life, healthy life.


0 comments:

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ