Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



Petua Menjadi Lelaki Gagah - Untuk Bacaan Lelaki Sahaja

Petua Menjadi Lelaki Gagah


Seringkali saya terbaca ruangan lelaki di akhbar mengenai masalah senjata lelaki. Saya juga lihat banyak iklan kononnya menambah power 'senjata' lelaki seumpanya. Pada saya semua itu tidak perlu sangat dan bukanlah penting atau yang terakhir jalan untuk tujuan menambah power tu. Sebab? Orang-orang tua dahulu hanya menggunakan sedikit petua sahaja.

Petua tersebut tidak disampaikan terus oleh datuk kepada cucunya atau bapa kepada anaknya kerana perkara itu di anggap taboo atau segan dengan anak atau cucu sendiri.

Baiklah di sini saya ceritakan dulu saya berkenalan dengan seorang tua umurnya 76 tahun. Ada petua dan cerita-cerita yang disampaikan kepada saya termasuklah hobinya semasa muda dulu sebelum kahwin yang suka sangat dengan show Rose Chan. Semasa dia bercerita petuanya ini dia ada anak 22 orang dan isteri 4 orang. Anak paling kecik darjah 5. Oleh kerana saya bertanya apa kehebatannya dia memberitahu hanya satu petua yang sangat mudah sahaja.

Petuanya itu ialah mengamalkan urutan dengan air embun setiap pagi sahaja. Itu sahaja petuanya. Begini setiap pagi sebelum Subuh tu anda pergi cari rumput atau pokok yang bersih, baca Bismillah, solawat 3x, beri salam kepada nabi Alias a.s minta padanya ambil air embun untuk buat ubat, lepas tu tangan anda cekau dan ramas air embun yang ada pada rumput atau pokok itu, ambil air embun sapu tarik dari bawah ke atas, dari pangkal 'senjata' ke kepala, buat bagi semua bahagian rata tarik 'senjata' ke depan. Lagi baik jika ambil air embun yang ada pada sarang labah-labah.

Cuba amalkan dua minggu berturut-turut dan lihat kesannya. Petua ini untuk menambah lagi kesihatan dan power 'senjata' anda bukan membaiki senjata yang rosak. Juga tidak sesuai untuk 'senjata' yang terkena sihir buatan orang atau gangguan makhluk halus yang mana memerlukan rawatan lain yang bijak pandai.

IsyaAllah jika anda amalkannya, anda gagah sampai 1 jam atau lebih dan boleh sambung pertarungan. Kalau buat benda jahat guna 'senjata' ni kat pondan, pondan lari atau dia bagi anda duit sebab mana tahan sampai berjam-jam. Itu kata orang tua itu pada saya.

Ketidakmahuan generasi muda mendampingi atau belajar dari orang tua-tua yang ada menyebabkan petua mereka tidak diketahui (jangan pulak pi berdamping nak ilmu hitam atau nak amik ceplos) - Sumber carigold.com


Nota :  Jangan tanya pada Ida 'senjata' apa pulak  pasni hehehe dan jangan hairan jika anda pergi ke surau nak solat subuh terawal sikit dari biasa tiba-tiba anda terlihat Tok Imam dok berguling2 di atas rumput. Hehe


1 comments:

tok imam berguling2 tgh padang rumput awal subuh ..hahahha..serius x penah nampak lg !

PCL
27 February 2014 at 16:25 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ