BERITA PALSU TENTANG KEMATIAN 7 WANITA SELEPAS MENCIUM PERFUME

BERITA PALSU TENTANG KEMATIAN 7 WANITA SELEPAS MENCIUM PERFUME


Anda pasti telah menerima berita ini yang dihebahkan di dalam whatsapp, facebook, twitter mahupun di dalam blog. Memang sungguh menakutkan. Tahukah anda berita ini adalah palsu? Tak tahu la apa tujuan orang yang menyebarkan berita ini. Pihak polis telah mengesan berita ini sejak bulan Julai 2013 lagi dan ia terus tersebar sehingga ke hari ini. Yang peliknya penafian pihak polis yang menyiasat kes ini tidak pula disebarkan kenapa?

Subject: SEGERA SILA BACA - Berita dari Hospital Ampang Gleneagles ... Segera!! *!


Berita dari Hospital Ampang Gleneagles berita penting untuk memindahkannya
Sila menghabiskan 1 minit dan membaca di ... Berita dari Gleneagles Hospital (Ampang) URGENT!! dari Gleneagles Hospital Limited

Tujuh wanita telah meninggal dunia selepas mencium sampel perfume percuma yang telah diposkan kepada mereka. Produk ini adalah beracun. Jika anda menerima sampel percuma melalui pos seperti losyen, minyak wangi, dan lain-lain lampin membuangnya. Kerajaan takut bahawa ini mungkin menjadi satu lagi perbuatan pengganas. Mereka tidak akan mengumumkannya di dalam berita kerana mereka tidak mahu menimbulkan panik atau memberi idea-idea baru pengganas. Hantar ini kepada semua kawan-kawan dan ahli keluarga.

Salam paling panas,

Mei ling
Gleneagles Hospital Limited
Jabatan Sumber Manusia
Tel: 03-4270 3474 03-4270 3474
Fax: 03-4270 3472

Oleh yang demikian jika anda merasa anda bertanggungjawab untuk menghentikan fitnah ini silalah share berita ini di dalam facebook atau pun twitter anda.


0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ