Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



10 Permintaan IBLIS Yang Dikabulkan ALLAH S.W.T

10 Permintaan IBLIS Yang Dikabulkan ALLAH S.W.T


10 Permintaan Iblis Kepada Allah Swt adalah sebagai berikut:


1. Aku meminta agar Allah membiarkanku berkongsi alam harta dan anak manusia, Allah mengizinkan " Berbagilah dengan manusia dalam harta dan anak. Dan janjikanlah mereka (tetapi) tidaklah janji syaitan kecuali semua itu tipuan"(QS.Al Isra-64)

Aku akan makan dari harta yang tidak dizakatkan. Aku juga makan makanan haram yang bercampur dengan riba. Aku juga makan makanan yang tidak dibacakan atas nama Allah.


2. Aku minta agar Allah membiarkanku ikut bersama dengan orang-orang yang berhubungan (bersetubuh) dengan isterinya tanpa berlindung kepada Allah. Syaitan akan ikut bersamanya dan anak yang dilahirkan akan sangat patuh kepada syaitan.

3. Aku minta agar aku boleh ikut bersama dengan orang yang menaiki kenderaan yang berjalan tidak untuk tujuan yang halal.

4. Aku minta agar Allah menjadikan bilik mandi/tandas sebagai rumahku.

5. Aku minta agar Allah menjadikan pasar sebagai masjidku.

6. Aku minta agar Allah menjadikan sya'ir ( dari penyair) sebagai qur'anku.

7. Aku meminta agar Allah menjadikan pemabuk sebagai teman tidurku.

8. Aku meminta agar Allah memberikanku saudara, iaitu orang yang membelanjakan hartanya untuk maksiat Allah berfirman "Orang yang boros adalah saudara-saudara syaitan." (QS.Al Isra' 27)

9. Aku minta agar Allah membuatku dapat melihat manusia sementara mereka tidak dapat melihatku  (dengan seizin Allah hanya sebahagian sahaja yang boleh melihat iblis)

10. Aku meminta agar Allah memberiku kemampuan untuk mengalir dalam aliran darah manusia. Allah menjawab " silakan " dan aku bangga dengan kemampuan tersebut hingga hari kiamat kerana sebahagian besar manusia bersamaku dihari kiamat.


Baca juga di sini

Awas Perangkap Syaitan


1 comments:

mohon copy ye.. :)

22 March 2014 at 12:25 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ