MH370 - Kenapa Tidak Ada Media Asing Perdana Laporkan Tentang Sightings Di Maldives?





MH370 - Tidak Ada Media Asing Perdana Laporkan Tentang Sightings Di Maldives ....Kerana Diego Garcia Melibatkan Amerika?

Sebelum ini heboh pengakuan beberapa penduduk Kepulauan Maldives yang mereka ada melihat sebuah sebuah pesawat Jumbo putih berjalur merah terbang rendah pada 8 Mac jam 6:15am. ( KLiK )

Sekadar info, jam 6:15am itu adalah waktu lokal mereka dan untuk diselaraskan dengan waktu kita di Malaysia, kita kena tambah 3 jam yakni sekitar jam 9:15am.

Satu lagi, jarak antara Diego Garcia dengan Addu City, yang terletak diselatan Kepulauan Maldives ( Pulau Addu ) adalah 740km.

Sementara jarak Diego Garcia - KL = 3500 dan Addu City-KL = 3200

DAN jarak KL-Beijing adalah 4335km.

Secara teorinya, MH370 mampu sampai ke DG walaupun setelah melalui tambahan penerbangan ke Laut China Selatan dan patah balik, dengan bekalan bahanapi yang ada untuk sampai ke Beijing.

Diharap pihak kerajaan dan mereka yang terlibat dalam misi pencarian MH370 dapat memberikan perhatian kepada laporan dari Maldives ini secara serius sepertimana perhatian diberikan kepada laporan2 penemuan lain ( yang akhirnya ternyata palsu ).

Bukan apa, dari awal nama Diego Garcia dikemukakan, ia telah ditolak mentah2. Kerajaan menolak kemungkinan MH370 ke Diego Garcia atas alasan - ia tidak berasas.




Mudah sekali..... tapi diharap dengan adanya laporan eye-witness dari beberapa penduduk Maldives ini, ia mampu berikan ASAS untuk kerajaan melihatnya dengan lebih serius.

Seperkara lagi, media2 asing juga langsung tidak beri liputan kepada kemungkinan pesawat itu ke Diego Garcia. Malahan berita dari Maldives itu juga langsung tidak diberi perhatian.

Adakah kerana ia bakal melibatkan Amerika yang punya kemudahan pelabuhan dan airport ketenteraan di sana ? Sebarang dakwaan MH370 ke sana hanya menyabitkan penglibatan kuasa besar Amerika ( kerana menyembunyikan fakta ...... adalah tidak mungkin mereka tidak tahu melainkan mereka terbabit ) dan secara mudah perkara seumpama itu dianggap MUSTAHIL?


Bagaimana dengan penemuan landasan Diego Garcia sebagai salah satu yang ditemui dalam simulator Kapten Zaharie ?

Saya pasti berpuluh lagi landasan terdapat dalam simulator berkenaan yang berada dalam radius pesawat MH370 tapi berapa banyak yang punya laporan sightings berdekatan oleh penduduk tempatan ?

Mungkin secara kebetulan semuanya ...... dan mungkin juga ia masih juga satu laporan palsu ...... tapi tidak salah jika disiasat dengan serius ...... walaupun ia melibatkan Amerika.

PS - Bukankah kita tidak menolak sebarang kemungkinan ? Bagaimana kalau kemungkinan itu melibatkan pihak2 tertentu Amerika ? - kredit dinturtle


Baca juga di sini

Penduduk Pulau Maldives Nampak Pesawat Besar Terbang Rendah Pagi 8 Mac 2014


0 comments:

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ