Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



TEKNOLOGI: Flight Radar

TEKNOLOGI: Flight Radar


Sekadar perkongsian bersama

Bismillah hirRahmanir Rahim

Saya suka melihat pergerakan kapal terbang secara langsung online di link [1]. Setiap kali ada saudara terdekat ke luar negara, saya suka menjejaki mereka dengan [1] dan juga [2].

Selama ini MUNGKIN KITA TIDAK SEDAR BETAPA BANYAKNYA kapal terbang yang sedang terbang di atas sana.

Info dan berita semasa boleh lihat di [3] di mana semua keadaan yang berlaku terhadap kapal terbang di catatkan di [3] ini.

Ia mudah digunakan dan diakses samada menggunakan komputer, tablet atau smartphone. Kita boleh tahu kedudukan flight yang akan kita naik lalu mengetahui samada akan delay atau tidak.

Kita juga boleh kongsikan no flight kita dengan saudara terdekat agar mereka boleh menerima "alert" kedudukan semasa kita.

Kita boleh menjejaki saudara/sahabat kita yang travel menggunakan kapal terbang.

*******
Saya kagum dengan wakil-wakil Allah yang mengawal kapal terbang. Lihatlah berapa banyak kapal terbang sedang dan akan terbang atau sedang mendarat.

Ketika kita memahami setiap kita adalah wakil Allah yang diamanahkan Allah dengan kerja yang sesuai untuk kita, kita akan lebih bersyukur pada Allah yang memilih kita sebagai wakilNya dan menetapkan amanah untuk kita laksanakan. Daripada kesyukuran ini, kita pasti akan menghargai dan berterima kasih sesama kita.

Kita lebih sedar tentang #lahaulawala quwwatailla billah lalu pasti kita akan #innalillah hiwainna ilahirojiun setiap saat hidup ini.

Fuad Latip Facebook
10 Mac 2014




[1] http://www.flightradar24.com/3.17,101.7/7
[2] http://www.flightstats.com/
[3] https://twitter.com/flightradar24


1 comments:

K nrl pun baru tau pasal ni slps kehilangan MH370... ^__^

17 March 2014 at 16:08 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ