Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



MH370: Pencarian Lebih Hampir Dengan Antartika Berbanding Australia

Pencarian Lebih Hampir Dengan Antartika Berbanding Australia




Kawasan Carian Lebih Hampir Dengan Antartika Berbanding Australia – Wartawan ABC News


PETALING JAYA - 21/3/2014: Ekoran laporan terkini Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia bahawa dua objek telah dikesan di selatan Lautan Hindi yang satu daripadanya dianggarkan bersaiz 24 meter, operasi mencari dan menyelamat akan diteruskan.

Wartawan ABC News, David Wright secara eksklusif dibenarkan mengikuti penerbangan pertama di kawasan carian dan beliau menyifatkan zon dengan keluasan 6,598 kilometer persegi itu lebih dekat dengan Antartika berbanding Australia.

Pencarian Lebih Hampir Dengan Antartika Berbanding Australia


“Anak kapal yang menjalankan usaha carian berteknologi tinggi ini menjelajah ke 4,100 batu persegi laut terbuka yang lebih hampir dengan Antartika berbanding Australia…” David menulis di Twitter mengenai pengalamannya.

“Malangnya perjalanan 9 jam kami di atas kapal P8, termasuk 3 jam pencarian intensif TIDAK menemui sebarang bukti serpihan.”

David yang kecewa dengan pencarian itu tidak dapat membuat banyak laporan, secara kesimpulannya.

Pencarian Lebih Hampir Dengan Antartika Berbanding Australia


“Tiada apa-apa hasil hari ini – kecuali kapal pengangkut dan 2 kumpulan ikan lumba-lumba. Mereka akan keluar semula esok. Bersemangat untuk memberikan jawapan kepada keluarga yang terlibat.”

Pencarian pesawat hilang memasuki hari ke-13 dengan usaha diarahkan semula ke lokasi yang terletak lebih kurang 2,500 kilometer di barat daya Perth selepas Australia mengumumkan bahawa dua objek telah dikesan.

Walaupun mendapat perkembangan terbaharu itu, pegawai penyiasat menekankan bahawa adalah sukar untuk menemui objek itu di Lautan Hindi yang luas dan ia mungkin tidak berkaitan dengan MH370. -Mstar.


Baca juga di sini

Kawasan Objek Yang Dikesan Adalah Kawasan Laut Paling Ganas Di Dunia

AMSA Gagal Mencari Objek Berukuran 24 Meter Yang Ditemui Satelit Australia


1 comments:

hopefully kawasan pencarian dapat dikecilkan secepat mungkin...

Regards,
-Strider-

21 March 2014 at 19:35 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ