Klik Sini Untuk Besarkan Ruangan Chat



MH370: BEKAS PEGAWAI CIA PECAH TEMBELANG



SPEKULASI MEMASUKI FASA KEDUA



AL FAEDAH WORLDWIDE ANALYSIS - CNN  pada 14 Mac 2014 telah menyiarkan suatu temuramah dengan bekas pegawai CIA Robert Baer dalam usaha mereka memburuk-burukkan negara kita, di bawah tajuk: Former CIA officer: I don't trust the Malaysians

Sayangnya, dalam pada usaha CNN & CIA untuk memburuk-burukkan orang Melayu (Malay) nampaknya mereka sendiri akhirnya membuka pekung di dada. Menurut penemuramah, rancangan "merampas sebuah pesawat" ini nampak sangat "outlandish" (tak masuk akal) sehinggalah anda bertemu orang seperti Robert Baer. (Makna barulah nampak masuk akal..)Baer was actually part of a CIA plot to hijack a Soviet airplane for its technology back in the 1980s."But thinking that somebody hijacked this (Malaysian) airliner in that fashion is truly outlandish," says Baer.

Menghurai klu-klu dalam temuramah ini:

1. Dia sudah pun memberi modus operandi yg diperlukan utk menghilangkan sebuah pesawat. depa buat zaman 80an lagi dimana pertama sekali depa akan "rekrut" pilot yg mahir utk melarikan pesawat. Sila ambil perhatian setelah mereka sorokkan, tutupkan pesawat dgn selubung besar supaya tdk di detect oleh satelit, dia kata "pihak SOviet akan ingat pesawat telah hilang.." Bermakna pilot yg di "rekrut" adalah pilot pihak Soviet yang telah di"beli" oleh mereka bermakna pertama gerakerja perisikan meviruskan pilot Soviet. Kedua melarikan pesawat Soviet bg pihak AS.....

2. "State actor" diperlukan makna ini bukan level hijacker biasa. Perlu dilakukan oleh sebuah negara yang memiliki landasan/lapangan pesawat. (rahsia)

3. Teroris Ughyur tidak mempunyai kepakaran untuk melakukan sendirian melainkan menerima bantuan teknikal sepenuhnya dari pihak "state actor" (sebuah negara).

4. Iran menurutnya tidak mempunyai rekod teroris yang hebat maupun pakar dalam merampas pesawat.

5. Teroris Ughyur tak boleh. Teroris Iran tak boleh.

6. "State actor" saja mampu menurut beliau. Persoalannya buat apa nak sebuah negara nak merampas sebuah pesawat komersil ?(bukan pesawat pejuang hi tech)

7. Maksudnya kalau perampas pesawat biasa ditolak dari kemungkinan, maka ada satu kemungkinan yang tinggal. Iaitu sebuah negara ("state actor"). Maka apakah ini bermakna mereka akan menyalahkan "kambing hitam" China? Ataukah Iran?

8. Kalau China & Iran sebagai "state actors" mampu, kenapa pula Amerika Syarikat yang juga "state actor" tak mampu melakukan? Sedangkan jelas dengan pengakuannya itu, mereka sudah lama melakukan operasi yang sedemikian? Siapakah yang lebih berkepentingan?

9. Persoalan terakhir, mengapakah China nak merampas sebuah pesawat yang majoritinya rakyat mereka sendiri? Lagi tak masuk akal...






2 comments:

Moga Allah beri kita petunjuk..jangan berhenti untuk berdoa..

16 March 2014 at 21:03 comment-delete

Setuju dengan Ida

17 March 2014 at 07:18 comment-delete

Post a Comment


Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ