[GEMPAR] Pasangan Suami Isteri Ini Tahu Lokasi Jatuhnya MH370 Melalui Solat Tahajjud

Gambar Hiasan



Jika benar maka hilanglah semua spekulasi dan teori konspirasi



Bogor – Sudah lebih dari seminggu sejak pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang hubungan pada Sabtu (8/3/2014) lalu. Pencarian pun terus dilakukan, namun sampai dengan saat ini belum ada titik terang dimana kedudukan pesawat yang membawa 239 penumpang dan kru pesawat itu.

Pasangan suami isteri Fajar Sahri (58) dan Winarti (52)di Bogor, Indonesia turut mengikuti perkembangan proses pencarian pesawat yang juga berpenumpang warga negara Indonesia tersebut. Keduanya, yang mengaku diberi anugerah mampu berkomunikasi dengan alam ghaib, merasa prihatin dengan musibah tersebut dan bermaksud membantu dengan cara yang mereka dapat.

“Ya kita hanya memberikan maklumat, sebagai sesama harus saling membantu. Kami tidak mengharapkan apa-apa,” ujar Fajar saat ditemui Tribun di kediamannya di Jalan Batara Nombor 93, Kampung Parikolot, Ciluar, Bogor, Ahad (16/3/2014).

Menurut Fajar maklumat yang mereka peroleh menyebutkan pesawat berada di titik berikut (Latitud Utara 7 darjah 47’47.90″ Longitud Timur 105 darjah 13’39.59″ Elev -30m. Ketinggian mata 5 m. Atau berada di sekitar selatan ibukota Vietnam, Ho Chi Minh.

Keduanya kemudian menuturkan bagaimana proses mereka mendapatkan maklumat terkait kedudukan pesawat sampai dengan titik koordinatnya. Menurut Fajar, sang isteri mengetahui lokasi pesawat setelah melakukan komunikasi dengan kru pesawat nahas tersebut.

Winarti menyatakan memang memiliki kemampuan khusus untuk berkomunikasi dengan hal-hal ghaib dan sudah beberapa kali terjadi dan terbukti.

Fajar menuturkan, pada hari Khamis (13/3/2014) siang, selesai melaksanakan solat Zuhur, Winarti memohon doa agar dapat diberi petunjuk mengenai kedudukan lokasi pesawat Malaysia Airlines MH370.

Tiba-tiba muncul sosok seorang lelaki dengan pakaian layaknya seorang kru pesawat datang dan berkomunikasi dengan Winarti. “Mungkin co-pilot atau siapa, yang jelas pakai seragam,” tuturnya.

Lelaki itu kemudian menuturkan kepada Winarti bagaimana pesawat tersebut tiba-tiba mati seluruh perangkatnya ketika melintas di Laut China Selatan, tepatnya sebelah selatan Vietnam.

Pesawat yang tiba-tiba kehilangan kuasa secara total itu kemudian jatuh dan tenggelam ke dasar laut, lengkap dengan para penumpang dan kru kapal di dalamnya. Jeritan teriakan takbir pun terdengar ketika pesawat mula jatuh ke laut.

“Pesawatnya utuh, tidak meledak, tidak ada serpihan apa-apa. Penumpang masih duduk di kerusi masing-masing dengan tali pinggang keselamatan terpasang,” ujar Winarti yang mengaku sempat diberi penglihatan keadaan pesawat di dasar laut.

Winarti menuturkan semua penumpang sudah dalam keadaan meninggal dunia di kerusi masing-masing, dengan tali pinggang masih terpasang. Ia mengaku ketika diberi penglihatan itu tak sanggup menahan air matanya yang tumpah melihat pemandangan memilukan tersebut, apalagi Winarti sempat melihat dua orang anak kecil di antara penumpang yang terbunuh.

Terlebih lagi si lelaki berpakaian awak kapal itu kemudian sempat menitipkan pesanan kepadanya untuk disampaikan kepada anak perempuannya yang masih kecil.

“Dia kirim salam buat anakku sambil tersenyum. Anaknya itu rambutnya keriting-keriting, anak perempuan sekitar umur 7-9 tahun,” tambahnya.

Menurut Winarti, pada saat berkomunikasi yang pertama itu, ia tidak sempat mendapatkan lokasi jatuhnya pesawat. Titik koordinat lokasi baru ia dapatkan pada Jumaat dinihari, ketika ia kembali melakukan komunikasi dengan awak kapal Malaysia Airlines itu setelah melakukan solat Tahajud.

Winarti meyatakan, komunikasi yang kedua ia lakukan bukan dengan orang yang sama ketika melakukan komunikasi pertama. Pada saat komunikasi kedua itu, lelaki berbeza yang kemudian ia tahu adalah pilot pesawat Zahari Ahmad Shah.

Dari Zahari inilah kemudian Winarti dan Fajar memperoleh koordinat yang mereka duga adalah lokasi jatuhnya pesawat nahas tersebut. Ia juga menuturkan bagaimana pesawat yang awalnya mengarah ke utara sempat berbelok ke arah barat sebelum kemudian berputar ke arah timur dan terjatuh.

“Makanya badan pesawat itu menghadap timur,” ujar Fajar.

Arah pesawat yang goyang dan kemudian terjatuh, menurut Fajar kemungkinan diakibatkan arus magnet yang kuat di dasar laut di sekitar lokasi jatuhnya pesawat. Pesawat itu kemudian tiba-tiba mati total dan jatuh tenggelam ke dalam laut.

Zahari juga mengatakan kepada Winarti bahwa dunia itu penuh keajaiban, entah apa maksudya Winarti sendiri tidak tahu.

“Ya mungkin maksudnya, apa yang tidak mungkin jadi mungkin, yang penting cari dulu. Saya juga tidak tahu artinya,” ujarnya Sempat Melapor ke Danlanud

Fajar mengaku hanya berniat membantu proses pencarian pesawat yang telah memakan waktu lebih dari seminggu itu. Ia menyebut dirinya tidak memiliki maksud apa-apa, yang terpenting baginya adalah pesawat dapat diketemukan dan keluarga korban boleh lebih lega dan ikhlas menerima kenyataan.

Untuk itu, Fajar menyebut dirinya sudah melaporkan maklumat yang ia dapat itu ke beberapa pihak yang ia anggap memiliki akses untuk menggunakan maklumat tersebut untuk menemukan pesawat tersebut.

“Saya sudah hubungi Komandan Lanud Soewondo Kolonel SM Handoko serta duta besar di Vietnam Bambang Tarsanto (Konsult Jenderal di Ho Chi Minh City) melalui sms,” katanya.

Selain itu ia juga sempat melaporkan kesebuah stesyen television swasta (TvOne) dan diberitahu akan diberi kesempatan tampil live setelah menunggu persetujuan salah seorang penanggung jawab program. Namun setelah menunggu lama, justeru yang ditunggu itu pulang dan ia tidak diberi tahu apa-apa.

Fajar mengatakan dirinya sama sekali tidak mengharapkan apa-apa, yang terpenting baginya adalah pesawat dapat segera ditemukan.

Mengenai kemampuan berkomunikasi dengan hal-hal ghaib, Fajar mengaku tidak menjalani ritual apapun, ia dan isterinya hanya diberi tanggung jawab oleh tuhan untuk bersama-sama membantu.

“Saya pernah bantu teman cari anak perempuannya yang hilang, dan hasil maklumat yang didapat itu benar. Saya dan isteri juga pernah mendapat maklumat soal kedudukan mata air di Banyuwangi, dan ternyata benar-benar terbukti,”ujarnya. -alihbahasa dari tribunnews oleh GB

ULASAN

Jika benar seperti yang dinyakan, maka kita meminta semua pihak terutama ahli keluarga mangsa yang terlibat agar redha menerimanya.

p/s. sekurang-kurangnya “cara”nya lebih baik dan lebih mulia dari cara Raja Bomoh di Malaysia. Dia tidak menggunakan apa-apa ritual, hanya berbekalkan solat tahajjud. Tidak menggunakan teropong dan bubu, tidak menggunakan buah kelapa, tidak juga tikar terbang…. pun bomoh tuh belum dapat bagitahu apa-apa hasil dari “ritual”nya itu.

Hanya satu persoalan jika apa yang disampaikan itu benar iaitu: kuasa pesawat itu dikatakan tiba-tiba mati total! - Sumber


Baca juga di sini:

MISTERI MH370: SIAPA YANG RUGI? TEORI KONSPIRASI YANG PATUT BACA


70 comments:

Setiap apa yang berlaku itu mesti ada sebab dan alasannya.
Ikhtihar jangan berputus asa.

19 March 2014 at 14:39 comment-delete

Cuba la cari di koordinat tu kan... mana tau betul... atau kebetulan betul...

19 March 2014 at 15:12 comment-delete

hope kapal tu dapat ditemui. T_T

19 March 2014 at 15:55 comment-delete

Harus di sisi Allah.

19 March 2014 at 18:16 comment-delete

Ni lagi mengarut

19 March 2014 at 22:28 comment-delete

Sama sama kita lihat..apakah semua ini benar

20 March 2014 at 00:40 comment-delete

teruskan berdoa supaya pasukan mencari di beri petunjuk

20 March 2014 at 08:05 comment-delete

Btol tu acik idah, cuba cari dulu sblm kata mengarut hehehe

20 March 2014 at 08:11 comment-delete

Ye ke jgn main dengan agama untuk mencari kemasyuran

20 March 2014 at 12:06 comment-delete

Kalau benar niat psgn suami isteri ni ikhlas membantu, Allah saja yg tahu. Siapa kita nak menilai lebih2.. Ini hanya berita ttg adanya hamba Allah yg diberi kelebihan. Benar atau tidak tu no. 2..usaha SAR mesti diteruskan. Kita usaha..doa..tawakkal..Allah saja yg Maha tahu rahsia ini..

Anonymous
20 March 2014 at 12:40 comment-delete

When Keyboard Warriors is Typing...
seam a shit words is coming out of his mind...

20 March 2014 at 19:32 comment-delete

Kita hanya berserah kepada Allah..

20 March 2014 at 19:49 comment-delete

Semuanya tak mustahil pada Allah
Dalam surah Yasin ayat 43 yg bermaksud:

"Dan jika kami kehendaki, kami boleh tenggelamkan mereka; (kiranya Kami lakukan yang demikian) maka tidak ada yang dapat memberi pertolongan kepada mereka, dan mereka juga tidak dapat diselamatkan,
"

Kita cuma perlu berdoa.

20 March 2014 at 21:18 comment-delete

Klu ye pon korang cek la dlu koordinat tu..aku cek koordinat tu kt manila..jgn duk main pecaye je

21 March 2014 at 01:49 comment-delete

Jangan terlalu mudah memperlekeh orang. Tenang. Cari dulu. Negara ada pengalaman kes helikopter di Bario dan kes Adam Air Indonesia yg mirip kes ini. Jangan main cakap lepas je kerana itu adalah perlakuan orang sombong.

21 March 2014 at 07:54 comment-delete

Saya gunakan ilmu saya...yg Allah bagi
Peasawat tersebut selamat
Berada di airport novosibirsk rusia....mungkin ilmu saya x brp kuat .... tapi kita semua mesti redha kepada Allah sekiranya betul pesawat ini terhempas....

ayo sama2 bersangka baik sesama msnusia, jangan asyik perlekehkan orang saja, kebenaran itu hanya allah yang mengatahui, kita manusia hendak berusaha, yang baik kita junjung, yang salah jdkan pedoman,

Anonymous
21 March 2014 at 12:43 comment-delete

tidak boleh lah kita percaya takut di khuatiri rosak akidah tapi boleh lah mencari di kawasan2 yang tertentu juga boleh termasuk kawasan tersebut.

Anonymous
21 March 2014 at 13:29 comment-delete

cuba cari dulu apa yg d kata jgn suka menuduh krna apa yg dikatakn semua dari-Nya krna Dia yg brkuasa pd setiap sesuatu yg di ciptaNya..

Anonymous
21 March 2014 at 15:02 comment-delete

Tipu ni. Imej ni telah dilapor dulu dlm akhbar di Taiwan dan media sosial antarabangsa,dimuatnaik oleh seorg mahassiswa melalui sejenis aplikasi.

Anonymous
21 March 2014 at 15:04 comment-delete

Kita sbg manusia hanya bisa berharap dan berdoa... berusaha..... smoga dapat di jumpai pesawat itu

21 March 2014 at 15:33 comment-delete

Kan kat atas tu ada tulis sekadar gambar hiasan... so takde kaitan gambar tu gambar kurun bila ponnnnnnn....

21 March 2014 at 15:54 comment-delete

Apapun, kita terus berdoa semoga pesawat yang hilang cepat ditemui...

21 March 2014 at 16:01 comment-delete

Ic... sohih ye di manila? ^^ ini smakin mnarik

21 March 2014 at 16:23 comment-delete

Ic... sohih ye di manila? ^^ ini smakin mnarik

21 March 2014 at 16:30 comment-delete

Rusia?

rina
21 March 2014 at 18:18 comment-delete

Ko ni...sikit pun ko dah cakap mengarut...jadi apa yang mesti buat baru tak mengarut???otak ada ka tada??bangang...

fauzi
21 March 2014 at 18:22 comment-delete

Boleh bg no phone.saya nak call awak...saya ada masalah

21 March 2014 at 18:25 comment-delete

Ni lagi sorang bijak pandai...tu kordinat fajar yg dapat ke atau orang bagi ngn fajar..ko reti baca???

fauzi
21 March 2014 at 18:28 comment-delete

Hahahaha..sebab dia fikir dia hebat dah ni...belum faham apa2 terus nak sergah...adoyai...tak cukup besar mungkin sekadar gambar hiasan tu..simpati saya atas manusia ni..

fauzi
21 March 2014 at 18:32 comment-delete

Suka baca komen semua ni… hebat.. Mcm pecah 1 dunia klu semua jd pakar..

Anonymous
21 March 2014 at 19:34 comment-delete

Berdoa semoga allah mempermudahkan segala urusan mencari mh370..

Anonymous
21 March 2014 at 20:42 comment-delete

Xmustahil klu Allah nk bg anugerh istimewa kt spe2 pn.tu rzki dia.mgkin de btlye mgkin jgk tidak.kte cme hnya menrncg, berusha n last hnya berserh n bertawakal.sume yg berlaku ats kehendakNya.hdp dan mati kte sume xtau..Allah nk kte yg lalai dgn duniawi ni ingt, sujud dekt Dia blk.jgn hnya ssh kte cri.ble dh bg kesengn kte lalai smle.kte ni hdp hnya smntra.

Anonymous
21 March 2014 at 21:51 comment-delete

Mkin benar apa yg di cerita kan oleh pasangan ini.Munkin ini kehendak allah,dgn izinnya semua boleh berlaku

21 March 2014 at 22:09 comment-delete

Apabila meninggal anak Adam AS itu maka terputuslah hubungan dengan dunia kecuali tiga perkara......so bgmn mungkin boleh berkomunikasi dgn pilot yg dikatakan dah meninggal tu....pening aku mikir...

Anonymous
21 March 2014 at 23:42 comment-delete

Sebagai seorang muslim...dan malaysian... saya sememangnya tidak bersetuju dgn tindakan khurafat bomoh keparat itu... langsung membuktikan kebodohan dan kedangkalan nya... nauzubillah.... solat tahajjud...solat hajat...dan bacaan doa2 dari kitab Allah juga yg sepatut kita amalkan... semoga berlaku keajaiban milik Allah... dipertontonkan kepada sekalian umat manusia...Aminnn...

Anonymous
21 March 2014 at 23:45 comment-delete

Thank suma komen yg membina

22 March 2014 at 04:10 comment-delete

Thank suma komen yg membina

22 March 2014 at 04:10 comment-delete

Kapal boleh kehilangan kuasa total...ada beberapa nahas udara yg terjadi akibat tersebut...saya rasa ada kemungkinan ianya boleh terjadi pd aircraft kita....memang dgn kuasa Allah dasar laut kuasa magnetic tinggi dibanding daratan....semoga Allah selamatkan mh 370.

22 March 2014 at 05:08 comment-delete

Kapal boleh kehilangan kuasa total...ada beberapa nahas udara yg terjadi akibat tersebut...saya rasa ada kemungkinan ianya boleh terjadi pd aircraft kita....memang dgn kuasa Allah dasar laut kuasa magnetic tinggi dibanding daratan....semoga Allah selamatkan mh 370.

22 March 2014 at 05:08 comment-delete

Komen saye cuma nk ajak ko orang ne semua sama2 la kita berdoah moga allah memberi petunjuk dn memudah kn segala urusan pda yg berkaitan terbabit hal MH370 kita yg tk ada kena mengena ne tk payah la ckp yg bkn2..patot kita ne bersukur sbp tak ada dlm pesawat tu kn... Allahuakbar...

22 March 2014 at 08:09 comment-delete

Setuju dgn bro fauzi....kalau kau nak percaya...tolong diam...hormat kebolehan org lain..kuasa allah nak bagi petunjuk pada seseorang x siapa bole menduga...at least dia ada usaha nak membantu...kau?? Ckp pandai la...

Anonymous
22 March 2014 at 08:39 comment-delete

Sama sama lah kita.....

22 March 2014 at 09:09 comment-delete

Sama sama lah kita.....

22 March 2014 at 09:09 comment-delete

bukan mengarut kuasa allah swt apapun boleh berlaku; berdoa kita semoga dipermudahkan segala macam pendekatan mencari mh370...

Anonymous
22 March 2014 at 10:15 comment-delete

Saya percaya dgn mereka. Memang ada hamba Allah yg Allah kurniakan kelebihan begini. Saya sarankan agar pihak berkuasa cuba pergi ke tempat yg dimaksudkan...

Anonymous
22 March 2014 at 11:00 comment-delete

Mungkin itu suatu petujuk yg di brikan oleh ALLAH SWT..n fajar n istri cuma prantra...sosok yg di ajak berckap dlm penglihatan istri fajar...berupa wajah pilot...mungkin adalah malaikat yg di serupakan dengan wajah pilot zahri...kuasa ALLAH SWT...DI BERIKAN KE PDA SIAPA AJA SKIRANYA ALLAH SWT BERKENAN..TIDAK ADA YG TAK MUNGKIN TAZ IZIN ALLAH..

22 March 2014 at 11:12 comment-delete

Mungkin itu suatu petujuk yg di brikan oleh ALLAH SWT..n fajar n istri cuma prantra...sosok yg di ajak berckap dlm penglihatan istri fajar...berupa wajah pilot...mungkin adalah malaikat yg di serupakan dengan wajah pilot zahri...kuasa ALLAH SWT...DI BERIKAN KE PDA SIAPA AJA SKIRANYA ALLAH SWT BERKENAN..TIDAK ADA YG TAK MUNGKIN TAZ IZIN ALLAH..

22 March 2014 at 11:14 comment-delete

Ko ni reti key in koordinat tak? Mmg koordinat ni kat selatan pantai vietnam...

Anonymous
22 March 2014 at 15:15 comment-delete

Org yg x brilmu memang mcm dia tu madd deng.. otak letak kat jubur.. bodoh kayuuuu

22 March 2014 at 16:02 comment-delete

hahaha..dia kata gambar tu gambar yg betul ke? hahahahaaha..

22 March 2014 at 18:34 comment-delete

mencuba lbh baik dari pada tak buat apa

22 March 2014 at 20:51 comment-delete

Hanya mampu mengirimkan doa agar diberi pencerahan penyelesaian MH370...

22 March 2014 at 23:34 comment-delete

Mungkin btl apa yg dya ktakn...kuasa allah sape yg tahu

Anonymous
22 March 2014 at 23:41 comment-delete

Cbe lah cri dlu..kte serah je pda allah..m

23 March 2014 at 01:56 comment-delete

aiyo.. nah.. cari guno ni haa 7 47’47.90 105 13’39.59

Anonymous
23 March 2014 at 03:52 comment-delete

Berusha kita sudah......cuma bg sya sama2 kita berdoa tak kira agama apa berdoa dgn cara tersendiri....cuma kita yg beagama islam jgn terpesong dari landasan agama....jdikan iktibar...kuasa allah.....laungkan azan sebelum memulakan penerbangan atau perjalanan.....hentikan lah hidangan mata dgn pramugari yg berpakain menjolok mata....minuman yg di haramkan.....maafkan sya semua...

Anonymous
23 March 2014 at 11:15 comment-delete

budak madd deng ni otak lembu x prcaya pd qada dan qadar Allah. X percaya kpd Tahjjud. Klu apa yg dibagitau tu benar, ini adalah kuasa Allah nk tnjuk kpd makluk yg sekarang ni byk dh lintang pukang.

Anonymous
23 March 2014 at 12:29 comment-delete

die syg kn raja bomoh syirik tu ... pakcik die kot ... tu die kata yg ni mngarut ...

Anonymous
23 March 2014 at 13:41 comment-delete

Yg tak tahu atau yg buat buat tahu lebih baik Berdoa daripada menyalahkan orang yg benar benar tahu allah SWT yg satu doa dan ushar

Anonymous
23 March 2014 at 14:14 comment-delete

Itulah sebaik baiknya...dgn izinnya jupalah amin..

23 March 2014 at 14:24 comment-delete

Berdiri bulu roma..ada kemungkinan.inshaAllah..

Anonymous
23 March 2014 at 23:56 comment-delete

sama2 lah kita berdoa untuk MH370

23 March 2014 at 23:58 comment-delete

Usaha

Anonymous
24 March 2014 at 02:25 comment-delete

Alhamdulillah

24 March 2014 at 23:43 comment-delete

Kita hanya insan biasa...kita x mampu nak cakap ape2 sbb kita tidak memiliki kuasa sehebat Allah s.w.t...Apa yg harus kita buat jgn bergaduh sesama sendiri..Jgn di sbb kan pndapat masing2 kita harus bertengkar..Apa yg merugikan?? Dosa dpt pahala ntah ke mana...Yang pntg terima kebolehan n kekurangan diri msg2.itu yg terbaik...so marilah sama2 kita berdoa jika btol apa yg di jelaskan di atas...Allah tunjuk kn di mna mangsa...Semoga mereka dpt di temui...aminnn

25 March 2014 at 11:32 comment-delete

tak payah la ckp org sana bagus,org sini tak baik..kalau jumpa bagus la..tak perlu nak riak...allah tak suka org yg riak

25 March 2014 at 23:35 comment-delete

puki

26 March 2014 at 16:44 comment-delete

kenapa dr mula2 terhempas xnk cakp..dh tau kat lautan hindi baru.sibuk nk kata dh jmpa.kordinat

26 March 2014 at 16:45 comment-delete

Allah maha Besar
maha berkuasa

26 March 2014 at 16:46 comment-delete

Post a Comment



Blog Archive

google-site-verification=UIIQk8hKReg9aDe9WrgxXxVavyJYB0E6JwZuqmRWhYQ